مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مقدار نمك در غذاي كودك

ميزان نمك در غذاي كودك بسيار كم است به طوري كه اين ميزان از طريق شير مادر و يا شير خشك  به بدن كودك منتقل مي‌شود و نياز بدن به نمك رفع مي‌گردد. ميزان نمك مورد نياز در كودكان نوپا كمي بيشتر از نياز نوزادان مي‌باشد (ميزان نمك مورد نياز تا قبل از يك سالگي كمتر از يك گرم در روز مي‌باشد و تا سه سالگي نيز به 2 گرم در روز مي‌رسد). در صورتي كه از غذاهاي آماده و كنسرو شده به كودك مي‌دهيد، حتما برچسب روي محصول را مطالعه كرده تا از ميزان نمك موجود در آن مطلع شويد. از دادن غذاهايي همچون همبرگر، سوسيس و كالباس، سس‌هاي آماده، چيپس و پفك و غيره به كودكان خودداري كنيد چراكه ميزان نمك موجود در اين مواد غذايي، براي كودكان زياد مي‌باشد و مشكلاتي را ايجاد مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه غذاي كودك زير يك سال كليك كنيد.

 

عوارض مصرف زياد نمك در غذاي كودك

در دو سال اول زندگي، كليه‌ها به خوبي كار نمي‌كنند و در صورت مصرف نمك بيش از حد، آب و نمك در بدن كودك جمع مي‌شود و احتمال بروز اختلالات كليوي، قلبي و ريوي را افزايش مي‌دهد و سلامت كودك را با مشكلات جدي مواجه مي‌كند. مصرف نمك در سنين پايين، احتمال بروز فشار خون را نيز افزايش مي‌دهد. خطر بروز فشار خون در كودكاني كه سابقه خانوادگي دارند بسيار بيشتر است. از طرف ديگر، مصرف نمك در دوران كودكي، ذائقه فرد را به غذاهاي شورعادت مي‌دهد و باعث مي‌شود كه در بزرگسالي نيز نمك زيادي مصرف كنند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه خانواده‌ها از آوردن نمك بر سر سفره خودداري كرده تا اين عادت را در فرزندان خود ايجاد نكنند.

 

بد مزه بودن در صورت نبود نمك در غذاي كودك 

بسياري از مادران به غذاي كودك خود نمك مي‌زنند چرا كه احساس مي‌كنند غذاي كودك بسيار بدمزه است و او نمي‌تواند غذا را با لذت بخورد. در حالي كه اين تفكر اشتباه است و كودكان هيچ نگرش و دركي نسبت به مزه‌ها ندارند چراكه تا به حال آن را تجربه نكرده‌اند. كودكان هر غذايي را كه به آن‌ها بدهيد مي‌خورند و مزه غذا را با چيز ديگري مقايسه نمي‌كنند. اما وقتي كه نمك به غذاي آن‌ها اضافه شود، شوري و مزه جديد را تجربه كرده و براي خوردن دوباره آن مشتاق مي‌شوند. در نتيجه به مادران توصيه مي‌شود كه از چشيدن و مزه كردن غذاي كودك خودداري كنند چرا كه اگر مادر احساس كند غذا كم نمك است، به صورت غريزي به آن نمك مي‌زنند و اين كار عواقب جدي دارد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه غذاي كمكي براي كودك كليك كنيد.

 

طعم دادن به غذاي كودك با مواد جايگزين

اگر فكر مي‌كنيد كه غذاي كودك بسيار بدمزه است و كودك به اين دليل تمايلي به خوردن غذا نشان نمي‌دهد، مي‌توانيد از سبزيجات و ادويه‌هاي مختلف استفاده كنيد. البته توجه داشته باشيد كه در مصرف اين مواد نيز بايد تعادل را رعايت كنيد. همچنين پس از استفاده از يك ادويه جديد، حتما مدتي صبر كنيد تا اگر كودك نسبت به آن آلرژي داشت، آن را تشخيص دهيد. در هنگام خريد به برچسب محصولات توجه كنيد. سعي كنيد تا حد امكان از پنيرها و نان‌هايي استفاده كنيد كه سديم و نمك كمتري دارند. همچنين توصيه مي‌شود كه از سبزي و ميوه بيشتري در رژيم غذايي كودك استفاده كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه غذاي كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: نمك در غذاي كودك | چه مقدار نمك در غذاي كودكان مجاز است؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نمك در غذاي كودك،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۹:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی