مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت آموزش صبوري به كودكان

معمولا كودكان علاقه‌اي براي صبر كردن ندارند و در مواقعي همچون انتظار كشيدن در صف يا رسيدن غذا با چالش مواجه مي‌شوند. دنيا سرشار از لذت‌هاي آني است و كودكان مجبور به انتظار كشيدن نيستند. اين عدم صبوري در كودكان با مشكلاتي همراه مي‌شود چرا كه كودك هميشه نمي‌تواند سريعا به خواسته‌هاي خود برسد و لازم است كه براي موفقيت در زندگي، انتظار كشيدن و صبوري را بياموزند. مثلا كودك بايد بياموزد كه در مطب دكتر به انتظار بنشيند تا نوبتش شود. آموزش صبوري به كودكان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و لازم است كه والدين آن را جدي بگيرند.

 

آموزش صبوري به كودكان

براي آموزش صبوري به كودكان هيچ وقت دير نيست. اگر اين آموزش در سنين پايين شروع شود باعث مي‌شود كه كودكان اين مفهوم را از ابتدا بياموزند و روند آموزشي آن‌ها بهتر پيش برود. برخي از راه‌هاي آموزش صبر به كودكان شامل موارد زير است. 

صبور بودن والدين

كودكان به والدين خود نگاه مي‌كنند و از آن‌ها الگو مي‌گيرند. به اين منظور لازم است كه والدين در امور روزمره، از خود صبوري نشان دهند تا در زمان آموزش بتوانند مثالي از صبوري خود براي كودك بزنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه چگونه صبور باشيم كليك كنيد.

آموزش صبوري به كودكان | شروع كوچك

براي شروع آموزش، لازم است كه از موارد كوچك شروع كنيد و از او بخواهيد كه يك تا دو دقيقه براي رسيدن به خواسته خود انتظار بكشد. كودكان به آرامي مفاهيم را مي‌آموزند و شما مي‌توانيد به تدريج اين زمان را افزايش دهيد.

برخورد مناسب

زماني كه در حال آموزش صبر به كودك خود هستيد، لازم است كه برخورد صحيحي داشته باشيد. لبخند بزنيد و خونسردي خود را حفظ كنيد. همينطور لازم است كه در مقابل اشتباهات كودك صبور باشيد و واكنش مثبتي به او نشان دهيد. در بسياري از مواقع، كودكان براي جلب رضايت والدين خود عجله مي‌كنند و در نتيجه مرتكب اشتباه مي‌شوند. بدخلقي شما باعث مي‌شود كه كودك نيز كم صبر بودن را بياموزد.

منتظر گذاشتن كودك

وقتي كه كودك چيزي از شما مي‌خواهد، او را براي مدت كوتاهي منتظر بگذاريد تا متوجه شود كه بايد براي رسيدن به خواسته خود صبر كند. مثلا اگر در حال آشپزي هستيد و كودكان از شما مي‌خواهد كه با او بازي كنيد، بگوييد كه بايد تا اتمام كار شما منتظر باشد و صبر كند.

آموزش صبوري به كودكان | سرگرم كردن كودك

در صورتي كه مي‌دانيد در موقعيتي قرار خواهيد گرفت كه كودك بايد انتظار زيادي بكشد، وسايلي براي سرگرمي او مهيا كنيد. مثلا زماني كه مي‌خواهيد به مطب پزشك برويد، وسايل نقاشي با خود به همراه داشته باشيد تا كودك در حين انتظار سرگرم باشد و كلافه نشود.

زمان بندي مناسب

براي مشخص كردن زمان انتظار، ساعت و دقيقه مشخص نكنيد چراكه ممكن است نتوانيد به آن پايبند باشيد و در نتيجه كودك نسبت به شما بدبين مي‌شود. مثلا نگوييد كه شام تا 30 دقيقه ديگر حاضر است. درعوض بگوييد كه شام زماني حاضر مي‌شود كه سيب زميني‌ها بپزند.

آموزش صبوري به كودكان | انجام فعاليت‌هاي آرام

به جاي بازي‌هاي ويديويي، از بازي‌هاي تخته‌اي و بازي‌هاي دستي براي كودكان استفاده كنيد. اين بازي‌ها مدت زمان بيشتري طول مي‌كشند و فعاليت مناسبي براي افزايش صبر در كودكان مي‌باشند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان كليك كنيد.

 

بازي‌ها و فعاليت‌هاي مناسب براي آموزش صبوري به كودكان

برخي از بازي‌ها و فعاليت‌ها در آموزش صبر به كودكان تاثيرگذار هستند. برخي از اين فعايت‌ها شامل موارد زير هستند.

آموزش صبوري به كودكان | پخت غذا

در هنگام آشپزي، از فرزند خود كمك بگيريد و او را در جريان كار قرار دهيد. آشپزي كردن يكي از فعاليت‌هاي لذت بخش براي كودكان است كه در عين حال صبوري را نيز در آن‌ها تقويت مي‌كند. براي پخت و پز لازم است كه مواد اوليه اندازه‌گيري شوند و پخت هر يك از آن‌ها نيز زماني طول مي‌كشد. همچنين كودك متوجه مي‌شود كه در پايان انتظار، جايزه و پاداش بزرگي همچون يك غذاي خوشمزه خواهد داشت.

ماهيگيري

ماهيگيري كردن يكي از فعاليت‌هايي است كه به صبر بسيار زيادي نياز دارد. براي گرفتن يك ماهي كوچك، به مدت زمان زيادي نياز مي‌باشد. همچنين براي انجام ماهيگيري لازم است كه كودك با والدين خود وقت بگذراند و اين كار به ايجاد روابط مستحكم ميان آن‌ها كمك مي‌كند.

آموزش صبوري به كودكان | حل پاذل

يك پاذل نسبتا بزرگ تهيه كنيد و آن را در اختيار كودك قرار دهيد تا درستش كند. زماني كه كودك براي مدت طولاني بر روي يك فعاليت كار مي‌كند، ويژگي صبر در او شكل مي‌گيرد.

براي آشنايي كامل در زمينه آموزش اخلاق به كودكان كليك كنيد.

پرورش گل و گياه

پرورش گياه علاوه بر اين كه كودك را با محيط زيست آشنا مي‌كند، باعث تقويت صبر نيز مي‌شود. يك بذر براي رشد، به مدت تقريبا زيادي نياز دارد و رسيدگي به اين گياه در طول رشد، به آموزش صبر در كودكان كمك مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه آموزش صبر به كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 منبع: آموزش صبوري به كودكان | شيوه هاي مختلف آموزش و اهميت آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آموزش صبوري به كودكان،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۰۸:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی