مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

از كي به نوزاد موز بدهيم

بسياري از افراد از 4 ماهگي به فرزندشان ميوه و غذاهاي كمكي مي‌دهند كه موز جزء آن‌ها است. اما اين زمان براي دادن اين غذاها مخصوصا اگر كودك از شير مادر تغذيه كند توصيه نمي‌شود و بسيار زود است. اگر مي‌خواهيد به نوزادتان غذاي كمكي و ميوه بدهيد اين كار را بهتر است از سن 6 ماهگي آغاز كنيد و براي شروع هم از موز استفاده كنيد كه فوايد بسياري را براي نوزادتان دارد. اما بهتر است قبل از اين كه دادن موز را شروع كنيد با يك متخصص هم مشورت داشته باشيد. از موز مي‌توان به عنوان غذاي اصلي هم استفاده كرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شروع غذاي كمكي در نوزادان كليك كنيد.

از كي به نوزاد موز بدهيم | فوايد موز براي نوزادان

ورود راحت به معده

موز به دليل بافت نرمي كه دارد مي‌تواند به راحتي از گلو پايين برود و به راحتي وارد معده شود. به دليل طعم شيريني هم كه دارد بسياري از نوزادان آن را دوست دارند و به راحتي مي‌خورند كه مي‌تواند انرژي زيادي را براي‌شان فراهم كند.

مصرف آسان

به عنوان يك مادر به خوبي مي‌دانيد كه بهتر است هميشه بايد براي نوزادتان غذايي را همراه داشته باشيد و در صورت گرسنه‌شدنش از آن استفاده كنيد، اما ممكن است در بعضي از محل‌ها شرايط استفاده از غذاهاي كمكي پردردسر را نداشته باشيد. در اين مورد موز انتخاب خوبي است كه به دليل راحت كنده شدن پوست آن مي‌توانيد همه‌جا آن را به همراه داشته باشيد.

از بين برنده يبوست

يبوست مشكلي است كه امكان بروز آن در بسياري از نوزادان وجود دارد. موز داراي فيبر زيادي است كه مي‌تواند آب زيادي را وارد مدفوع كند و دفع آن‌را راحت‌تر مي‌كند. در اين‌جا بهتر است موز را به صورت له شده به كودك بدهيد.

از بين برنده اسهال

اگر بروز اسهال به دليل وجود ويروس باشد استفاده از موز مي‌تواند آن را كنترل كند و آن را از بين ببرد اما در اين زمينه حتما از پزشكتان كمك بگيريد تا به درستي شما را راهنمايي كند. پس در صورتي كه كودك شما بعد از شش ماهگي قرار دارد و به دنبال پاسخ سوال از كي به نوزاد موز بدهيم هستيد؛ يكي از موارد آن در زماني است كه نوزاد اسهال دارد.

داراي موادمغذي بسيار

موز حاوي موادي مثل پتاسيم، كلسيم، منيزيم، فسفر، گوگرد، آهن و مس است كه براي رشد نوزاد بسيار ضروري است. اين مواد مي‌توانند به بهبود فعاليت قلب و عضلات بدن كمك كند، ميزان خون را افزايش دهد و كلسيم موجود در آن به استحكام استخوان‌ها كمك مي‌كند.

همچنين موز مي‌تواند چربي، قند، فيبر، پروتئين و بيوتين مورد نياز بدن را تامين كند.

آلرژي كمتر

بعضي از ميوه‌ها به دليل وجود اسيدآمينه‌ها در آن باعث بروز آلرژي مي‌شوند اما موز اسيدآمينه‌هايي قابل هضم دارد كه كمتر موجب آلرژِي مي‌شود.

كنترل مشكلات ادراري

در نوزاداني كه مشكلات ادراري از جمله عفونت‌هاي ادراري را دارند پس از مشورت با پرشك مي‌توان به آن‌ها موز داد تا اين عفونت‌ها را تا ميزان زيادي از بين برد. موز مي‌تواند دستگاه ادراري را از عفونت و سم‌ها تميز و تصفيه كند. 

براي آشنايي كامل با تغذيه سالم كليك كنيد.

از كي به نوزاد موز بدهيم | مضرات موز براي نوزادان

حساسيت به موز

موز مي‌تواند در مواردي ايجاد حساسيت و آلرژي كند. در اين حالت حساسيت به موز به دليل پروتئين‌هاي موجود در آن است. اگر سيستم بدني نوزاد خيلي حساس باشد اين مشكل به وجود مي‌آيد. در اينجا به محض خوردن موز گلبول‌هاي سفيد براي ايمن كردن دستگاه گوارشي به اين ميوه حمله مي‌كنند و باعث مي‌شوند كه واكنش‌هاي آلرژي‌زا بروز پيدا كند. علائم اين بيماري مي‌تواند اسهال، التهاب پوستي، استفراغ و در هنگام شديدتر شدن آن به آنافلاكسيس منجر مي‌شود. 

حساسيت به موز مي‌تواند به چند دليل به وجود بيايد

عدم پذيرش پروتئين: در موز نوعي پروتئين به اسم كيتيناز وجود دارد كه ممكن است سيستم ايمني بدن آن را نپذيرد و موجب حساسيت شود.

آمين‌هاي وازواكتيو: اگر سيستم بدني نتواند آنزيم‌ها را تجزيه كند، آمين‌ وازواكتيو مي‌تواند موجب حساسيت بشود.

تشديد سرماخوردگي

موز مي‌تواند سرماخوردگي و سرفه‌هاي نوزاد را در هنگام سرماخوردگي افزايش دهد پس بهتر است زماني كه كودك سرما خورده به او موز ندهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه غذاي مقوي براي كودكان كليك كنيد.

از كي به نوزاد موز بدهيم | موارد مهم در دادن موز به نوزاد

اصلا نبايد موز نرسيده را به نوزاد بدهيد به اين دليل كه به راحتي نمي‌تواند آن را هضم كند و مشكلات گوارشي و معده را براي او به وجود مي‌آورد. حتما به اين موضوع توجه كنيد كه موزي را به نوزاد بدهيد كه روي آن هيچ لكه سياهي نباشد و كاملا زرد باشد. حتما توجه كنيد كه موز بافت نرم و لطيفي داشته باشد.

از كي به نوزاد موز بدهيم | روش‌هاي مناسب براي دادن موز به نوزاد 

موز له شده

پوست موز را بكنيد و به قسمت‌هاي كوچكي تبديلش كنيد و آن را له كنيد. كمي از شير مادر يا شيرخشك را به آن اضافه كنيد.

موز به همراه آووكادو

پوست موز و آووكادو را بكنيد و آن‌ها را له كنيد سپس در غذاساز يا مخلوط‌كن بريزيد تا بافت نرم و لطيف پيدا كند.

از كي به نوزاد موز بدهيم | چه فصلي براي دادن موز به كودك مناسب است؟

بهتر است بيشتر در تابستان به نوزادتان موز بدهيد و در زمستان از اين كار پرهيز كنيد به اين دليل كه در اين فصل امكان سرماخوردگي بيشتر است. در فصل‌هايي كه هوا هم به يكباره تغيير مي‌كند از موز استفاده نكنيد. در فصل‌هايي به جز تابستان، در روزهاي گرم و آفتابي به نوزاد موز بدهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تغذيه نوزاد تا شش ماهگي كليك كنيد.

 

سوالات متداول

يك نفر بهم گفت كه اگه هر روز به بچه موز بدي باعث كم خوني مي شه آيا اين مسئله درسته؟

خير، موز خودش مي‌تواند خونساز باشد و كم‌خوني به وجود نمي‌آورد.

دادن موز به كودك 6 ماهه اشكال نداره؟ باعث سنگيني معده نميشه؟

موز به علت بافت نرم آن نمي‌‌تواند در معده ايجاد سنگيني كند اما اگر نگران اين موضوع هستيد مي‌توانيد آن را له كرده و به نوزاد بدهيد.

آيا ممكن است بيشتر نوزادان به موز حساسيست داشته باشند؟‏

خير، آلرژي كودك به سيستم ايمني او بستگي دارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دادن موز به نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 منبع: از كي به نوزاد موز بدهيم | بهترين زمان براي دادن موز به نوزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۰۵:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی