مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

داروهاي ضد استرس

مهار كننده‌هاي گيرنده بتا مثل پروپرانولول و اكسپرانولول، اگرچه ضد اضطرابي نيستند اما مي‌توانند براي مبارزه با نشانه‌هاي جسماني اضطراب مثل تپش قلب و تندتر كار كردن قلب و كاهش علائم اختلالات اضطرابي موثر باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد. از جمله داروهاي ضد استرس مي توان به موارد زير اشاره داشت:

_باربيتورانت‌ها

_بنزوديازپين‌ها

_كاربامت‌ها

_آنتي هيستامين‌ها

_داروهاي اپيوييدي

_ضد افسردگي‌ها (براي اطلاع از انواع داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.)

 

داروهاي ضد استرس | باربيتورات‌ها

باربيتورات‌ها مستقيما بر مهار اضطراب فعاليت مي‌كنند كه باعث ايجاد آرامش مي‌شود. احتمال سوء مصرف اين داروها بالاست. مشاهدات بسياري حاكي از اين است كه اين داروها به عنوان درمان اضطراب در كوتاه مدت و بي خوابي مفيد است. اما تنها در زماني تجويز مي‌شوند كه داروهاي بنزوديازپيني نتوانند به خوبي عمل كنند. براي اطلاع از روش‌هاي درمان اضطراب كليك كنيد.

 

داروهاي ضد استرس | بنزوديازپين‌ها

بنزوديازپين‌ها براي طول مدت كوتاهي به منظور ناتوان كردن مكانيزم اضطراب تجويز مي‌شوند. اين داروها همچنين به منظور كنترل دوره‌هاي پنهان كه توسط داروهاي ديگر به وجود مي‌آيند نيز تجويز مي‌شوند. آن‌ها به منظور درمان طيف وسيعي از نشانه‌ها و شرايط، به عنوان خط مقدم درمان‌هاي سريع به كار گرفته مي‌شوند. اگر مصرف اين داروها بيشتر از دو هفته به شرط مصرف روزانه، شكل بگيرد، افراد را دچار نوعي وابستگي به دارو مي كند. آلپرازولام نوعي از اين داروهاست. براي آشنايي با آلپرازولام كليك كنيد.

به بيان ديگر داروهاي ضد استرس مي‌تواند نوعي اعتياد براي افراد ايجاد كند. همچنين ممكن است در براير دارو تحمل ايجاد شود و نياز باشد تا پس از طي دوره‌اي دوز آن افزايش پيدا كند تا كارايي آن بيشتر و يا مانند روز اول شود. البته ريسك سوء مصرف در آن‌ها از باربيتورات‌ها كمتر است. بنزوديازپين‌ها مي‌توانند اثرات فيزيولوژيك و رفتاري و شناختي را براي افراد به وجود آورند.

داروهاي ضد استرس | انواع بنزوديازپين‌ها

كلروديازپوكسايد (ليبريوم) (براي كسب آگاهي در زمينه كلروديازپوكسايد كليك كنيد.)

آلپرازولام (زاناكس)

برومازپين (لكتوپام)

كلونازپام (كلونوپين، ريوتريل) (براي كسب آگاهي در زمينه كلونازپام كليك كنيد.)

كلروزپات

ديازپام

لورازپام (براي كسب آگاهي در زمينه لورازپام كليك كنيد.)

فلورازپام

تمازپام

اگزازپام (براي كسب آگاهي در زمينه اگزازپام كليك كنيد.)

تريازولام

داروهاي ضد استرس و به خصوص بنزوديازپين‌ها بايد در يك دوز مشخص تجويز شوند. دوزهاي بالاتر مي‌توانند باعث مشكلات مربوط به خواب شوند و منجر به بي‌خوابي در افراد شوند. براي اطلاع از درمان بي خوابي كليك كنيد.

 

كاربامت‌ها

كاربامت‌ها از داروهاي ضد استرس هستند و به عنوان گزينه مطمئن‌تر نسبت به باربيتورانت‌ها در نظر گرفته مي‌شوند. مانند باربيتورات‌ها، افزايش دوز و مصرف خودسرانه مي‌تواند موجب شود تا اوردوز (Over dose) اتفاق بيفتد.

 

آنتي هيستامين‌ها

هيدروكسيزين دارويي از خانواده داروهاي ضد استرس و آنتي هيستامين‌هاست كه به صورت كلي كاربرد كلينيكي دارد. علاوه بر كاربردهاي كلينيكي و داخلي، اين دارو به عنوان ضد اضطراب نيز تجويز مي‌شود. و براي كم كردن اضطراب و تنش براي درمان به كار برده مي‌شود. هيپدروكسيزين درمقابل بنزوديازپين‌ها در درمان اضطراب فراگير با اثرات جانبي كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي اطلاع از اضطراب فراگير كليك كنيد.

كلروپنيرامين دفين هيدرامين هم به عنوان داروهاي ضد اضطراب تجويز مي‌شوند اما اين داروها با توجه به عوارضي كه دارند، مثل خواب آلودگي و توهمات خواب، كمتر تجويز مي‌شوند.

 

داروهاي اپيوييدي

داروهاي اپيوييدي بيشتر به عنوان ضد درد تجويز مي‌شوند تا داروهاي ضد استرس. اما اخيرا تحقيقات زيادي نشان داده‌اند كه اين داروها علاوه بر مهار كردن درد در درمان افسردگي، وسواس، و ديگر بيماري‌هاي مرتبط با اضطراب نيز كاربرد دارد. اين داروها احتمال بالاي سوء مصرف و اعتياد را دارد. بسياري از افراد مصرف كننده اين داروها، به دليل سطح بالاي مهاركردن درد و اضطراب و ديگر نشانه‌ها، همه ساله به آن‌ها وابسته مي‌شوند. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله افسردگي و وسواس را مطالعه كنيد.

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابي بيشتر از ديگران مستعد اعتياد و سوء مصرف هستند. اكثرا افراد اين داروهاي ضد استرس را به صورت غيرقانوني به دست آورده و به دليل توان اين داروها در بالا بردن خلق و حالات يوفوريايي (سرخوشي)، در بازارهاي آزاد و به صورت دستكاري شده مصرف مي‌شوند.

به دليل پتانسيل اين داروها براي وابستگي و سابقه اوردوز (Over dose) براي مصرف كنندگان،‌ تجويز داروهاي اپيوييدي براي بيماري‌هاي روانشناختي معمولا غيرمعمول است و اغلب از جامعه پزشكي طرد شده است.

 

داروهاي ضد افسردگي براي درمان اضطراب

داروهاي ضد افسردگي مي‌توانند اضطراب را كم كنند و مهاركنندگان بازجذب سروتونين نيز مي‌توانند موجب كاهش اثرات بيماري‌هاي اضطرابي شود و هردو در دسته‌ي داروهاي ضد استرس محسوب مي‌شوند. استفاده از داروهاي ضد افسردگي بسيار رايج است و مزاياي زيادي دارد، زيرا كه اين داروها علاوه بر اضطراب، افسردگي را كاهش مي‌دهند. اين دو بيماري معمولا با هم روي مي‌دهند و افرادي كه مشكلات اضطرابي دارند دچار افسردگي نيز هستند.

 

استفاده از داروهاي ضد استرس چه تأثيري دارد؟

داروهاي اعصاب و روان علائم بيماري و اضطراب شما را كاهش مي‌دهند؛ اما به هيچ وجه نمي‌توان به منظور درمان قطعي از آن‌ها استفاده كرد. چنين داروهايي اثرات كوتاه مدت دارند و عوارض آن‌ها مشكلات جديدي را به وجود مي‌آورند. علاوه بر اين در صورت قطع مصرف ممكن است با بازگشت علائم مواجه شويد. به همين دليل توصيه مي‌شود از روش‌هاي غير دارويي مانند روان‌درماني و درمان شناختي رفتاري استفاده كنيد. چنين درمان‌هايي را مي‌توانيد زير نظر مشاوره كنترل استرس به بهترين نحو به كار ببريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره و درمان اضطراب و استرس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: دارو هاي ضد اضطراب | انواع داروهاي ضد استرس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دارو هاي ضد اضطراب،
موضوع:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۱:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی