مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

مديريت خرج خانه

مديريت خرج خانه به عهده شخص خاصي نيست و نمي‌توانيم بگوييم كه زن يا مرد بايد اين مخارج را مديريت كند. تمامي اعضاي خانواده، بايد با برنامه‌ريزي و تلاش، خرج را مديريت كرده و پس‌انداز كنند. در هر طبقه‌ اقتصادي كه باشيد و يا به هر ميزان كه ثروت و درآمد داشته باشيد، اگر نتوانيد درست پول خرج كنيد هميشه اين مشكل را خواهيد داشت. اگر هم وضع مالي‌تان خوب نباشد، فقط كافي است بدانيد چگونه خرج‌تان را با درآمدتان تنظيم كنيد و چطور براي سال‌هاي آينده يا اهدافي كه داريد، پس‌انداز جمع كنيد.

راهكارهايي براي مديريت خرج خانه

شما با رعايت راهكارهاي زير مي‌توانيد خرج خانه را مديريت كرده و هزينه‌هاي زندگي‌تان را تا جايي كه ممكن است كم كنيد.

برنامه ريزي كنيد

ميزان خرج يك ماه خود را در برگه ليست كنيد تا ميزان اقساط، هزينه‌هاي آب و برق و هزينه‌هاي جانبي را داشته باشيد. علاوه بر اين ميزان خرج‌هاي روزانه را به طور ميانگين حساب كنيد تا بودجه ماهيانه‌تان را كنار بگذاريد. برنامه‌هاي سه ماهه، يك ساله و پنج ساله خودتان را مشخص كنيد و بر اساس آن، هزينه‌هاي خود را مديريت كنيد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه روانشناسي پول خرج كردن كليك كنيد.

اولويت بندي كردن از راهكارهاي مديريت خرج خانه 

اولويت‌ها و ضرورت‌هاي زندگي‌تان را شناسايي كنيد و طبق آن خريد كنيد. اگر نيازي به برنج، گوشت يا تلويزيون جديد نداريد، خريد را كنسل كنيد و بر اساس اولويت‌ها برنامه بريزيد. مثلا اگر براي دانشگاه فرزندتان هزينه‌اي پرداخت مي‌كنيد، اين مورد را جزء اولويت‌هاي زندگي‌تان بگذاريد و قبل از هر چيزي، پولش را كنار بذاريد.

بودجه بندي كنيد

ليستي از فاكتورهاي خرج شده تهيه كنيد و به صورت ميانگين روزانه مقداري پول براي خرج كردن بگذاريد. جمع هزينه ماهانه را حدس بزنيد و براي هر يك، در ليستي جداگانه بودجه بندي كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا هزينه‌هاي تقريبي‌تان را بدانيد و بقيه پولتان را پس انداز كنيد.

خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از جمله راهكارهاي مديريت خرج خانه 

خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مي‌تواند به شما كمك كند تا به اندازه خريد كنيد. علاوه بر آن، اين فروشگاه‌ها معمولا درصدي تخفيف براي مشتريان خود مي‌گذارند تا خريد ارزان‌تري داشته باشند. در اين فروشگاه‌ها محصولات با برندهاي مختلف و قيمت‌هاي ارزان‌تر را خواهيد ديد و امكان دارد با محصولي كه قيمت و كيفيت مناسب‌تري دارند، آشنا شويد. علاوه بر اين‌ها، نيازي نيست كه براي خريد اجناس مختلف به فروشگاه‌هاي مختلف برويد و در هزينه‌هاي حمل و نقل صرفه جويي مي‌كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روش زندگي افراد موفق كليك كنيد.

تعاوني‌ها را هم در نظر داشته باشيد

تعاوني‌ها از مراكز خريد دولتي هستند كه هميشه تقريبا جنس‌هايشان كامل است و مزايا و تخفيف‌هايي براي خريداران اعمال مي‌كنند. اين مراكز تحت نظر دولت هستند و اجناس را با قيمت كمتر، براي كنترل تورم عرضه مي‌كنند.

حذف هزينه‌هاي غيرضروري از راهكارهاي مديريت خرج خانه 

بيشتر افراد در شرايط سخت اقتصادي، هزينه‌هاي غيرضروري خود را حذف مي‌كنند تا مديريت راحت‌تر و بهتر داشته باشند. در اين مواقع مي‌توانيد كمتر به رستوران برويد، وسايل اضافي را نخريد، به جاي كارواش رفتن، خودتان اتومبيل‌تان را تميز كنيد و كارهايي از قبيل را انجام دهيد تا هزينه‌هاي غيرضروري از زندگي‌تان حذف شود.

از كالاهاي جايگزين استفاده كنيد

اگر در دام تورم و گراني افتاديد، مي‌توانيد از كالاهاي جايگزين آن استفاده كنيد تا با صرف هزينه كمتر، كارتان را راه بياندازيد. براي مثال زماني كه گوجه فرنگي به طور مقطعي گران شده است، مي‌توانيد از رب گوجه استفاده كنيد تا نيازتان را رفع كنيد. استفاده از صابون به جاي مايع‌هاي دستشويي گران قيمت، مي‌تواند مثال ديگري از اين مورد باشد.

تحقيق كردن براي خريد از جمله راهكارهاي مديريت خرج خانه 

اگر قصد داريد محصولي را با بودجه‌اي خاص خريد كنيد، بهتر است از مشتريان قبلي آن محصول بپرسيد و يا در اينترنت سرچ كنيد تا محصولي را پيدا كنيد كه هم مناسب بودجه‌تان باشد و هم كيفيت بهتري نسبت قيمت‌هاي مشابه خودش داشته باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه موفقيت در زندگي كليك كنيد.

به حراجي‌ها برويد

معمولا در اواخر هر فصل فروشگاه‌ها حراجي‌هايي برگزار مي‌كنند كه در آن لباس و يا مجموعه‌هاي مخصوص فصل را به فروش مي‌گذارند. شما مي‌توانيد با پيگيري اين مراكز، لباس‌هاي خوب را با قيمت‌هاي ارزان‌تر بخريد و خرج‌تان را مديريت كنيد.

درآمدتان را با هزينه و اهدافتان بسنجيد

اگر قرار است خرج خود را مديريت كنيد تا به هدف خاصي برسيد، بهتر است هدفتان را بسنجيد و به ميزاني كه برايتان ارزشمند است، پس‌انداز كنيد. به طور شفاف درآمد خود را تعيين كنيد و مطابق با آن اهداف‌تان را تاييد كنيد. هرگز بيشتر از درآمدتان پول خرج نكنيد و تحت تاثير تبليغات، اجناس را نخريد.

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: مديريت خرج خانه | ارائه راهكارهايي براي مديريت خرج خانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مديريت خرج خانه،
موضوع:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۵:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی