مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دير انزالي

دير انزالي به معناي عدم تجربه‌ي ارگاسم و اوج لذت جنسي در آميزش بصورت طبيعي است؛ اين كژكاري جنسي در حالي رخ مي‌دهد كه فرد ميل جنسي طبيعي و حتي بالايي دارد. دير انزالي يكي از اختلالات جنسي است كه شيوع پاييني دارد و به نام‌هاي انزال مهار شده يا انزال نارس نيز ناميده مي‌شود به اين معنا كه انزال خارج از زمان طبيعي و در حدود 30 الي 45 دقيقه بعد از آميزش يا صرفا به وسيله خودارضايي يا حتي در برخي موارد ممكن است فرد به اوج لذت جنسي نرسد كه موجب ناكامي فرد مي‌شود. براي اطلاعات بيشتر با كژكاري جنسي و اختلالات جنسي كليك كنيد. 

 

انواع دير انزالي و نشانه‌هاي آن

دير انزالي را مي‌توان در يك نمودار كيفي و در حالت‌هاي مختلفي ترسيم كرد؛ دير انزالي معمولا با تجربه‌ي ناكامي جنسي، احساس سرخوردگي، تنش و فشار براي فرد و شريك جنسي‌اش همراه است. انواع دير انزالي به شرح زير است.

1. انزال اصلا اتفاق نمي افتد: فرد تحت هيچ شرايطي نمي‌تواند اوج لذت جنسي را تجربه كند؛ بيشترين ناكامي در اين حالت اتفاق مي‌افتد.

2. انزال دير اتفاق مي افتد: فرد به انزال مي‌رسد اما در خارج از حالت زماني عادي كه ممكن است حس ملال و يا فرسودگي و خستگي را تجربه كند؛ انزال ديررس مي‌تواند براي شريك جنسي فشار و تنش ايجاد كند.

3. انزال در شرايط خاص اتفاق مي‌افتد: اين حالت بدين معني است كه فرد از آميزش به انزال نمي‌رسد و حتما بايد از شيوه‌هاي ديگر نظير خودارضايي، سكس دهاني و يا تحريك دستي اوج لذت جنسي را تجربه كند كه مي‌تواند در طي زمان به نارضايتي جنسي شريك جنسي منجر شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خود ارضايي در مردان و خود ارضايي در زنان كليك كنيد.

4. انزال خارج از رابطه‌ي جنسي: فرد مي‌تواند به اوج لذت جنسي دست يايد اما اين اتفاق صرفا به تنهايي و بصورت خودارضايي اتفاق مي‌افتد و فرد در طي رابطه‌ي جنسي نمي‌تواند انزال را تجربه كند؛ اين حالت مي‌تواند با درجاتي از سرخوردگي و ناكامي همراه باشد.

 

دلايل ديرانزالي

از جمله مهمترين دلايل دير انزالي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

1. استرس و اضطراب

يكي از دلايل اصلي تاخير در انزال وجود استرس و اضطراب و عدم وجود شرايط مناسب زماني و مكاني براي آميزش است. اضطراب از عدم نعوظ در آقايان و يا انزال دير رس بر عملكرد جنسي افراد تأثير مي‌گذارد. در اين صورت مي‌توانيد از مشاوره كنترل استرس استفاده كنيد.

2. اختلالات هورموني

اختلالات هورموني و بيولوژيكال از عوامل اصلي انزال دير رس اند مانند هايپوگناديسم كه غده جنسي كاركرد خود را از دست مي دهد، اختلالات مرتبط با غده تيروئيد، غده هيپوفيز و يا اشكال در كاركرد پروستات.

3. مصرف مواد مخدر و دارو

مصرف مواد مخدر و داروهايي نظير متادون، ترامادول، مورفين و بنزوديازپين و داروهاي مختلف نيز عوارض متفاوتي دارند كه يكي از اين عوارض كاهش كيفيت رابطه ي جنسي بصورت تجربه ي ديرانزالي است. مقاله تاثير مواد مخدر بر عملكرد جنسي را مطالعه نماييد.

4. خودارضايي

همچنين افرادي كه تجربيات متعدد خودارضايي دارند عادت هايي از نظر فشار، زاويه و نحوه نگه داشتن آلت براي رسيدن به انزال يا كسب لذت دارند، اين عادات اثرات خود را در تفاوت بين خودارضايي و تجربه ي رابطه ي جنسي نشان مي دهند كه يكي از پيامدهاي آن انزال ديررس و يا زود انزالي است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودارضايي كليك كنيد.

 

پيامدهاي ديرانزالي

از جمله مهم‌ترين پيامدهاي دير انزالي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

تجربه‌ي ناكامي جنسي

يكي از موضوعات دردناكي كه در پي انزال ديررس علي الخصوص در نوع بدون انزال آن وجود دارد تجربه‌ي سرخوردگي و ناكامي جنسي است كه در پي آن احساس منفي بسياري نسبت به هويت جنسي در فرد به وجود مي‌آيد. با ادامه پيدا كردن اين موضوع فرد دچار علائم افسردگي مي گردد و بايد براي درمان افسردگي اقدام نمايد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله علائم افسردگي و درمان افسردگي را بخوانيد.

خستگي و فرسودگي جنسي

شايد در اولين دفعات طولاني شدن رابطه‌ي جنسي تجربه اي لذت بخش و بياد ماندني باشد اما در طي زمان مي‌تواند منجر به خستگي جسمي و روحي و كاهش تجربه‌ي لذت جنسي شود؛ بدين معني كه فرد در حين آميزش از انجام عمل جنسي خسته شده و رابطه صرفا براي انزال كه حتي ممكن است اتفاق نيافتد انجام  مي‌شود، اين اتفاق در طي زمان مي‌تواند منجر به كاهش ميل جنسي در زوجين شده و سبب پرهيز از رابطه جنسي گردد.

 كاهش ميل جنسي و بي‌ميلي جنسي

اين كاهش يكي از پيامد‌هاي كاهش كيفيت رابطه است و معمولا بدليل تجربه‌ي ارگاسم در شريك جنسي و عدم ارضاي همزمان شريك جنسي دچار خستگي جسمي و حتي روحي شده و به مرور اين ناكامي در ارضاي شريك جنسي باعث سرخوردگي و در نتيجه كاهش ميل جنسي و پرهيز از رابطه جنسي مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بي ميلي جنسي كليك كنيد.

كاهش كيفيت رابطه زوجين

فرسودگي جسمي و تنش و ناكامي روحي باعث مي‌شود فرد در حين رابطه احساس عدم كفايت كند و اين نقص در بعد جنسي رابطه مي‌تواند منجر به كاهش كلي كيفيت در جنبه‌هاي ديگر رابطه بشود.

 

درمان دير انزالي يا انزال ديررس

براي تجربه‌ي انزال طبيعي، اولين مسير كشف علل و دلايل پيش آمدن اين اتفاق است؛ معمولا استفاده از چند شيوه و تكنينك درماني نسبت به يك راه بازخورد بهتري دارد.

1. درمان‌هاي دارويي

افرادي كه دچار اختلالات طبي هستند و ديرانزالي به عنوان يكي از پيامدهاي اصلي اختلالشان اتفاق مي‌افتد نياز است كه با مراجعه به متخصص و مصرف دارو براي درد اصلي درمان بيابند در اين صورت ديرانزالي كه پيامد ثانويه‌ي اختلال مذكور است برطرف خواهد شد.

2. مراجعه به اورولوژيست

مراجعه به متخصص و بررسي دستگاه تناسلي و رفع موانع فيزيكي كه منجر به دير انزالي در فرد مي‌شوند، يكي از راه‌حل‌هاي درمان دير انزالي‌ست.

3. توجه به تحريك و آماده سازي پيش از آميزش

در صورتي كه معاشقه‌ي پيش از آميزش به درستي و به صورت كامل انجام گيرد زمان انزال فرد كوتاه‌تر شده و كيفيت بهتري را در رابطه جنسي تجربه خواهند كرد؛ اين موضوع نيازمند مطالعه و افزايش آگاهي در شريك جنسي و خود فرد و توجه به تقاضاهاي جنسي زوج براي تحريك و آماده سازي هر چه بهتر است.

4. كاهش موانع براي درمان دير انزالي

موانعي مانند علائم استرس و اضطراب از عوامل اصلي در كاهش ميل جنسي و كيفيت رابطه‌ي بين زوجين است. با مراجعه به متخصص مي‌توانيد از ريشه‌هاي استرس و اضطراب خود آگاه شده و از آن بكاهيد كه منجر به تجربه كيفيت بالاتري در رابطه شما مي‌شود. براي اطلاع از علائم استرس و اضطراب كليك كنيد.

همچنين عوامل مختلفي نظير خواب و رژيم غذايي نامناسب مي‌تواند سبب ساز كاهش لذت در رابطه‌ي جنسي و ايجاد تنش در حين آميزش بشنود، فراهم كردن مكان و زمان مناسب براي رابطه‌ي جنسي مي‌تواند به بهبود كيفيت آن كمك كند.

 

نكات مهم در مورد دير انزالي يا انزال ديردرس

در دير انزالي برخلاف زودانزالي فشار عمده بر روي شريك جنسي فرد است، احساس ناكامي كه پارتنر از عدم ارضاي زوج خودش دريافت مي‌كند سبب خستگي و فرسودگي رواني شده و به مرور زمان سبب كاهش ميل جنسي و در طي زمان جنبه‌هاي مختلف رابطه را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. براي اطلاع بيشتر از زود انزالي كليك كنيد.

خيلي از مواقع دير انزالي به دلايل رواني اتفاق مي‌افتد كه به عنوان مانع براي تجربه‌ي لذت جنسي عمل مي‌كنند، اين موانع نياز به كنكاش و بررسي توسط متخصص دارند.

 در بسياري از اوقات مي‌توان با افزايش آگاهي از مسائل جنسي به افزايش كيفيت آن كمك كرد؛ به عنوان مثال آگاهي از تكنيك‌هاي جنسي ، دريافت مشاوره رابطه زناشويي و مشاوره جنسي از جمله كارهايي است كه مي‌تواند در بهبود روابط اثر گذار باشند.

دير انزالي | سؤالات متداول

دليل دير انزالي زنان چيست؟

وجود مشكلات در رابطه عاطفي با همسر، مصرف قرص‌هاي ضد افسردگي، يكنواخت بودن شرايط، مكان و پوزيشن‌هاي رابطه جنسي، آسيب جسماني يا رواني كه براي مثال حس تجاوز را براي زن ايجاد كند از دلايل انزال دير رس يا ارضا نشدن در زنان است.

چه دارويي براي درمان دير انزالي مؤثر است؟

هيچ دارويي به طور اختصاصي براي درمان دير انزالي وجود ندارد. با اين حال در برخي موارد از آمانتادين، بوسپيرون و سيپروهپتادين كه براي درمان بيماري‌هاي ديگر هستند استفاده مي‌شود. هيچ كدام از اين داروها را نبايد به صورت خودسرانه مصرف كنيد. همچنين گياهان دارويي مانند نعنا، گياه الوتروكوكوس، سياه دانه و گياه گزنه مي‌تواند در افزايش قواي جنسي و درمان دير انزالي به شما كمك كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان دير انزالي يا انزال ديررس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: ديرانزالي (انزال ديررس) | علل، پيامد ها و درمان دير انزالي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ديرانزالي،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۴:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی