مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زمان راه افتادن كودك

كودكان در سنين اوليه زندگي خود از يك الگوي رشدي خاص پيروي مي‌كنند. از همين رو مقايسه وضعيت كودك با ساير كودكان هم سن‌وسالش اطلاعات خوبي در مورد وضعيت سلامت كودك به دست مي‌دهد. يافته‌هاي رشدي نشان مي‌دهند كه يك كودك سالم معمولاً در سنين 10 تا 14 ماهگي شروع به راه رفتن مي‌كند. اما كودكان با مشكلاتي نظير مشكلات مفصلي-عضلاني يا كودكان مبتلا به سندروم داون نمي‌توانند در زمان مذكور راه رفتن را شروع كرده و در آن پيشرفت كنند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رشد كودك يك‌ساله كليك كنيد.

 

علت دير راه افتادن كودك

اگر كودك در بررسي‌هاي رشدي سالم باشد و در عين حال نسبت به هم سن‌وسالان خود با تأخير عمل كرده و راه نمي‌رود، علت دير راه افتادن كودك مي‌تواند عدم تشويق كافي محيط و نبود بستر لازم براي رشد كودك باشد. در واقع عوامل محيطي و خانوادگي در اين زمينه نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌كنند. شما نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه فرزندتان مانند يك روبات در يك موعد مقرري شروع به راه رفتن كند بلكه كودك براي دست‌يابي به هرگونه توانايي در برهه‌هاي مختلف رشدي به تمرين، تشويق و حمايت‌هاي خانواده نياز دارد.

براي مثال هنگامي كه كودك را در بيشتر اوقات روز در وسايلي نظير صندلي كودك نگاه مي‌داريد در حقيقت فرصت كافي براي راه رفتن را از او مي‌گيريد. اين امر باعث مي‌شود كه فرزندتان نسبت به ساير كودكاني كه آزادانه‌تر در محيط فعاليت مي‌كنند ديرتر راه بيفتد و دچار تأخير حركتي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تاخير در رشد كودك كليك كنيد.

علت تأخيرهاي حركتي زياد كودك

تأخيرهاي طولاني مدت در راه رفتن همچنين مي‌تواند ناشي از ضعف‌هاي عضلاني يا استخواني باشد. در واقع اگر عضلات كودك به اندازه كافي تقويت نشده باشند او به هنگام راه رفتن نمي‌تواند توازن و تعادل خود را حفظ كند و در نتيجه راه رفتن براي او دشوارتر از سايرين خواهد بود. همچنين تأخيرهاي حركتي طولاني گاهي مي‌توانند از ناتواني‌هاي ذهني حكايت داشته باشند. براي مثال ناتواني در راه رفتن مي‌تواند به شما در مورد وجود اختلالات رشدي نظير اوتيسم نيز هشدار بدهد. از همين رو براي آنكه در اين مورد اطلاعات بيشتري به دست بياوريد لازم است كه با يك متخصص اطفال مشورت كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه بازتاب راه رفتن در نوزاد كليك كنيد.

 

علت دير راه افتادن كودك | راهكارهايي براي دير راه رفتن كودك

بسياري از كودكاني كه تا 14 ماهگي راه رفتن را تجربه نمي‌كنند تنها به يكسري تمرين‌هاي ساده نياز دارند. مثلاً مي‌توانيد كودك را در حالت ايستاده نگه داريد و با گرفتن دست‌هايش به او كمك كنيد تا به آرامي گام بردارد. اين تمرين به كودك كمك مي‌كند تا ياد بگيرد چگونه پاهايش را حركت دهد و به مرور تعادل خود را به دست بياورد. همچنين اين تمرين مي‌تواند در تقويت عضلات فرزندتان نيز مؤثر باشد.

ممكن است به دليل مشغله‌هاي كاري يا هر دليل ديگر فرزندتان را دائماً در بغل بگيريد و يا در اغلب ساعات روز از وسايلي نظير صندلي كودك استفاده كنيد. همان طور كه گفته شد اين كار فرصت تلاش را از فرزندتان مي‌گيرد و اين عوامل مي‌تواند علت دير راه افتادن كودك باشد. به همين خاطر تلاش كنيد تا ساعات بيشتري را به آزاد گذاشتن كودك اختصاص دهيد و بگذاريد كه او با حركاتش محيط را كشف كند و به توانايي‌هاي حركتي بيشتري دست يابد.

در اين راستا بايد گفت كه برخلاف تصورها استفاده از وسايلي نظير روروئك نيز چندان توصيه نمي‌شود. چرا كه مشاهده شده استفاده از آن به جاي كمك كردن به راه رفتن كودك بيشتر موجب تأخير حركتي مي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه درمان ترس از راه رفتن كليك كنيد.

سؤالات متداول

- پزشك چگونه مي‌تواند به دير راه رفتن كودك كمك كند؟

بزرگ‌ترين كمكي كه پزشك مي‌تواند به شما بكند تشخيص به موقع هرگونه مشكل است. از آنجايي كه كودكان در سنين پايين به سرعت در حال رشد هستند، هرگونه توقف غيرعادي در اين زمان مي‌تواند منجر به عقب ماندگي‌هاي طولاني براي آن‌ها شود. در نتيجه مراجعه به پزشك به شما كمك مي‌كند تا علت دقيق مشكل را دريابيد و هرچه زودتر براي رفع آن اقدام كنيد. گاهي اوقات شروع به موقع و زود هنگام درمان‌هاي پزشكي از بروز بسياري از مشكلات دراز مدت جلوگيري خواهد كرد.

- پزشك براي كشف علت دير راه افتادن كودك چه ارزيابي‌هايي انجام مي‌دهد؟

هنگامي كه كودك را به دليل تأخير در راه رفتن نزد پزشك مي‌بريد، احتمالاً خواهيد ديد كه او وضعيت كلي بدن و عضلات كودك را معاينه خواهد كرد. بررسي وضعيت رفلكس يا همان بازتاب‌ها نيز بسيار اهميت دارد. همچنين پزشك در ابعاد ديگر غير از راه رفتن و حركت نيز كودك شما را معاينه مي‌كند تا بفهمد مشكلات رشدي ديگري نيز وجود دارد يا خير.

براي دريافت مشاوره در زمينه علت دير راه افتادن كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: علت دير راه افتادن كودك | ارائه راهكارهايي براي مشكلات حركتي كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علت دير راه افتادن كودك،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۱۷:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی