مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

پيشگيري از خيانت همسر با شناخت دلايل

روابط معمولا با تعهدي نانوشته شروع مي‌شوند. شروع رابطه به معناي تعهد به مراقبت، حمايت و توجه است. اين فاكتورها معمولا در تمام روابط عاطفي در انسان‌ها مشترك است. در نظر بگيريد زوجي را كه نمي‌توانند از هم مراقبت كنند و به هم آسيب مي‌زنند؛ در اين زمان معمولا يك يا هر دو آن‌ها به فكر قطع يا تغيير فرم رابطه مي‌افتند. همچنين پيشنهاد مي‌كنيم براي اطلاعات بيشتر در زمينه انواع خيانت كليك كنيد.

آگاهي از علل بروز خيانت به شما كمك مي‌كند تا از بروز آن‌ها جلوگيري كنيد و كنترل شرايط را به دست بگيريد. مهم‌ترين علل خيانت شامل موارد زير مي‌شود:

1. رابطه عاطفي ضعيف

رابطه عاطفي ضعيف همواره يكي از اصلي‌ترين دلايل خيانت در ازدواج است. فردي كه نمي‌تواند در رابطه‌اي خود را پيدا كند و رابطه براي او بي معناست معمولا اقدام به برقراري رابطه‌اي ديگر مي‌كند. اين رابطه ديگر براي فرد درگيري‌هاي بيشتر را ايجاد مي‌كند. به همين خاطر است كه توصيه مي‌شود زوج‌ها براي تقويت رابطه عاطفي ميان خود تلاش كنند و آگاهي‌هاي خود را در رابطه با رفتار صحيح با همسر افزايش دهند.

2. بيماري‌هاي رواني مانعي در پيشگيري از خيانت همسر

 بيماري‌ها و اختلالات رواني نيز مي‌توانند دليلي براي به وجود آمدن روابط موازي و خيانت‌هاي زناشويي باشند. ابتلا به برخي از اين بيماري‌ها روان فرد و به دنبال آن شخصيتش را تحت تأثير قرار مي‌دهند. براي مثال شخصي كه مهر طلب باشد و يا شخصيت وابسته داشته‌باشد به هر طريقي سعي مي‌كند خود را در رابطه‌هاي جديدي قرار دهد تا توجه و محبت زيادي را دريافت كند؛ به همين دليل با اولين توجه و محبتي كه از سوي شخصي ببيند جذب او مي‌شود. براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات رواني كليك كنيد.

افرادي كه به اين دليل به خيانت مبادرت مي‌كنند معمولا با دارو درماني و روان درماني مي‌توانند زندگي سازگارتري داشته باشند. اين افراد ممكن است بيماري‌هايي از قبيل اختلالات دوقطبي و يا اختلال شخصيت مرزي، نمايشي و... داشته باشند. با شناسايي و درمان چنين اختلالاتي مي‌توانيد از خيانت جلوگيري كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله اختلال شخصيت مرزي را مطالعه كنيد.

3. ناتواني در حل مسئله

 ناتواني در حل مسئله مي‌تواند باعث بالا گرفتن تعارضات شده و نارضايتي زناشويي را بالا ببرد. همچنين در پيشگيري از خيانت به همسر اخلال ايجاد مي‌كند. وقتي رضايت زناشويي پايين مي‌آيد افراد روابط خود را بي معنا مي‌بينند و اين مي‌تواند مجدد خود رابطه را تضعيف كرده و روابط خارج از چهارچوب و فرازناشويي را ايجاد كند. براي اطلاع بيشتر از روابط فرازناشويي كليك كنيد.

4. ماجراجويي و تنوع طلبي

بعضي از افراد نيز براي ارضا حس تنوع طلبي خود و ماجراجويي اقدام به برقراري روابط ديگر مي‌كنند. اين دسته از افراد در مقابل كنترل اين مدل از تكانه‌ها ناتوانند و در اغلب اوقات با برانگيخته شدن حس ماجراجويي و تنوع طلبي خود سعي در برقراري روابط جديدي خواهند كرد. براي اطلاع از روش‌هاي پيشگيري از روابط مثلثي كليك كنيد.

5. سردي و نارضايتي در روابط جنسي

روابط فرازناشويي مي‌تواند به دلايل مختلف كم شود. اين كم شدن‌ها مي‌تواند به دليل بارداري، افسردگي، دوري و مسافرت كاري و شرايط ديگر باشد. در اين زمان‌ها نيز احتمال برقراري روابط موازي و خارج از چهارچوب به شدت افزايش مي‌يابد. گاهي كسب يك مشاوره جنسي مي‌تواند يك رابطه زناشويي را از سردي و ناكامي خارج نمايد.

6. فقر و مسائل اجتماعي

اين مدل از خيانت در جوامعي كه فقر بالاست بيشتر ديده مي‌شود. در اين جوامع زنان براي كسب منافع مالي و رسيدن به پول اقدام به برقراري روابط جنسي به صورت تن فروشي و يا اقدام به برقراري رابطه با يك نفر براي تأمين شرايط مالي مي‌كنند. گاها در محيط‌هاي كاري افراد براي دست يابي به موقعيت‌هاي بهتر در چهار چوب روابط خود اقدام به خيانت مي‌كنند.

چرا افراد با وجود عشق و علاقه‌ي اوليه خيانت مي‌كنند؟

براي پيشگيري از خيانت همسر لازم است تا كيفيت رابطه را به صورت روزافزون بالاتر ببريد. اكثر افرادي كه در رابطه زناشويي هستند، با عشق و علاقه‌ي زيادي ازدواج مي‌كنند و روزهاي اول زندگي مشترك را بسيار شيرين و بدون مشكل مي‌گذرانند؛ دليل آن اين است كه افراد در اوايل رابطه توقعاتشان متناسب با شريك عاطفيشان است و سعي مي‌كنند با رفتارهايشان بهترين تصوير را از خود نشان دهند. اما رفته رفته شريك عاطفي خود را با تصوير ايده‌آلي كه در ذهن خود دارند مقايسه مي‌كنند و انتظاراتشان در واقعيت برآورده نمي‌شود.

پيشگيري از خيانت همسر چگونه حاصل مي‌شود؟

عدم تطابق تصورات ذهني با واقعيت به مرور زمان مي‌تواند باعث سردي بيشتر و قطع رابطه عاطفي و خيانت شود. دانستن دلايل خيانت همسر مي‌تواند در پيشگيري از خيانت ياري رساند، با توجه كردن واهميت دادن به همسر مي‌توانيد دلايل سردي او را بيابيد. در اين زمان مشاوران و روان درمانگران با بررسي اين تفكرات و هيجان‌ها به اصلاح اين تصاوير مي‌پردازند. براي اطلاع از دلايل خيانت همسر كليك كنيد.

همچنين با بالاتر بردن كيفيت رابطه چه به صورت آموزشي و چه به صورت درماني مي‌توان از اين امر جلوگيري كرد. در صورت وجود بيماري نيز مي‌توان با كمك گرفتن از روان پزشكان و روانشناسان آسيب‌هاي خيانت را به حداقل رساند و احتمال وقوع آن را روز به روز كمتر كرد. همانطور كه اختلالات رواني مي‌توانند دليل بروز خيانت باشند، از طرفي خود از پيامدهاي دردناك اين معضل هستند. افسردگي مسئله‌اي است كه بسياري از زوج‌ها و حتي فرزند آن‌ها را بعد از خيانت درگير مي‌كند. در اين زمينه مطالعه مقاله افسردگي مي‌تواند مفيد باشد.

نكات مهم در پيشگيري از خيانت همسر

مهم‌ترين و اصلي‌ترين عامل در پيشگيري خيانت زناشويي بالا بردن كيفيت رابطه است. هرچه رضايت زناشويي بالاتر برود افراد بيشتر مي‌توانند تعارضات را تحمل كنند و ظرفيت آن‌ها براي پذيرش اضطراب بالاتر مي‌رود. از طرفي بي‌اعتمادي و شكاكيت در رابطه خود زمينه را براي بروز اين مشكل فراهم مي‌كند. آگاهي از نشانه‌هاي خيانت به شما كمك مي‌كند تا هر رفتار جزئي را به خيانت نسبت ندهيد. براي اطلاع از نشانه هاي خيانت زنان و يا علائم خيانت مردان كليك كنيد.

زماني كه حس مي‌كنيد نشانه‌هايي از خيانت در همسرتان وجود دارد عجولانه تصميم نگيريد. بنابراين پيش از آن كه تصميماتي در جهت جدايي و طلاق بگيريد به رابطه خود فرصت داده و در صدد حل مسائل برآييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دلايل خيانت و پيشگيري از خيانت همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: پيشگيري از خيانت همسر | چگونه از خيانت جلوگيري كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيشگيري از خيانت همسر،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۶:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی