مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

راهكارهاي مناسب براي كاهش استرس طلاق در كودكان

شما لازم است بدانيد كه طلاق شما در هر صورت تغييرات زيادي را در زندگي فرزندتان ايجاد خواهد كرد. اما نوع تصميم گيري و نوع برخورد شما با اين قضيه و نوع در جريان قرار دادن و معنا كردن طلاق و اتفاق‌هاي بعدي كه ممكن است در اين جريان براي او رخ بدهد تا ميزان زيادي بر صدماتي كه به فرزندتان وارد مي‌شود تاثيرگذار است. در ادامه به ارائه راهكارهاي مناسب براي كاهش استرس طلاق در كودكان مي‌پردازيم.

براي كاهش استرس طلاق در كودكان به يك تصميم واحد برسيد

لازم است قبل از اينكه كودكتان را در جريان اين اتفاق استرس‌زا قرار دهيد، ابتدا با همسر خود يك تصميم مشترك بگيريد. شما تنها زماني بايد با كودك خود راجع به اين موضوع صحبت كنيد كه احساس گناه خود را رها كرده باشيد. در غير اين صورت احساس گناه شما به فرزندتان انتقال پيدا كرده و حس قرباني شدن در او استرس زيادي ايجاد مي‌كند. 

براي كاهش استرس طلاق در كودكان علت جدايي را توضيح بدهيد

كودكان در دنياي خيالي خود دلايل زيادي را پيدا مي‌كنند تا طلاق را به گردن خود بياندازند و اين اتفاق را به نوعي مجازات در قبال رفتارهاي خود در نظر بگيرند. آن‌ها فكر مي‌كنند خودشان باعث اين اتفاق هستند. شما لازم است دليل جدايي خود را با همسرتان براي آن‌ها توضيح بدهيد و به آن‌ها بگوييد كه در اين تصميم نقشي نداشته‌اند.

كودك ممكن است اين اتفاق را جزئي از يك بازي در نظر بگيرد يا فكر كند اين جدايي مي‌تواند به صورت موقتي اتفاق بيافتد. كودك را مطمئن كنيد كه اين جدايي به صورت كامل اتفاق مي‌افتد و ديگر قرار نيست دوباره با هم زندگي كنيد. به هيچ عنوان راجع به مدت جدايي و موقتي نبودن آن به كودك دروغ نگوييد. اگر نگران ناراحت شدن او هستيد، توجه داشته باشيد كه ناراحتي جزء حقوق او است و در اين شرايط ناراحتي طبيعي مي‌باشد. 

براي كاهش استرس طلاق در كودكان رابطه خود را با كودكتان قطع نكنيد

براي كودك توضيح بدهيد والدي كه سرپرستي را به عهده نمي‌گيرد به اين معني نيست كه فرزند خود را دوست ندارد. بلكه تا زماني كه او به سن بلوغ نرسد بايد با يكي از والدين زندگي كند. شما مي‌توانيد با تماس‌هاي تلفني منظم و دقيق علاقه خود را به فرزندتان نشان بدهيد. پايبندي شما به اين قرارها براي كودكتان خيلي مهم است.

دلايل طلاقتان را بصورت مناسب توضيح دهيد

به كودكتان به صورتي كه برايش قابل فهم باشد دلايل طلاقتان را توضيح بدهيد. لازم نيست جزئيات اضافه‌اي كه باعث آزار ذهني خودتان مي‌شود را به او بگوييد. از جملاتي مثل من و بابا يه روز با عشق تصميم گرفتيم با هم ازدواج كنيم اما الان خيلي از كنار هم بودن خوشحال نيستيم استفاده نكنيد. براي بيان دليل طلاق توجه به سن كودك ضروري است.

از آينده به طور روشن بگوييد

  • به كودك توضيح بديد بعد از طلاق، فاميل‌هاي پدري و مادري رو از دست نداده و در مهماني‌هاي هر دو خانواده مي‌تواند شركت كند.
  • براي كودك حقوقي تعريف كنيد تا كمي اطمينان داشته باشد. مثلا اگر قرار شد گاهي خونه شما و گاهي خونه والد ديگر باشد، تصميم گيري با اوست كه وسايل و اسباب بازي‌هاش كجا باشند.
  • در صورت امكان طوري برنامه بريزيد كه در اين شرايط دوستانش را از دست ندهد. مثلا مهد كودك يا مدرسه بچه را عوض نكنيد.

براي كاهش استرس طلاق در كودكان مراقب صحبت‌هاي خود باشيد

  • با خراب كردن همسر سابق‌تان در نزد فرزند خود تنها به سلامت روان كودك خود صدمه مي‌زنيد. بنابراين سعي نكنيد با تخريب والد ديگر رنجش‌ها و خشم خود را خالي كنيد.
  • نقش‌ها را اشتباه نكنيد. اگر به يك سنگ صبور نياز داريد، مشاور بهترين فرد براي شنيدن حرف‌هاي شماست. به هيچ عنوان از كودكان خود در رابطه با طلاق به عنوان سنگ صبور استفاده نكنيد. كودكي را از فرزندان خود نگيريد.
  • بچه‌هاي خود را همراه خود به دادگاه‌ها نبريد و براي مظلوم نمايي از آن‌ها استفاده نكنيد. اولا كه تماشاي بزهكاران و فضاي دادگاه در اين وضعيت روحي اصلا مناسب نيست و ضمنا در اين وضعيت شما به او مظلوم نمايي به جاي اقتدار را مي‌آموزيد.

از ابهامات بكاهيد

تصاويري كه بتواند براي فرزندتان آينده و رفتارهاي شما را روشن كند، خيلي مفيد هستند. ابهام از آينده و تصميم به چگونگي رفتار در شرايطي نامشخص از بزرگ‌ترين ترس‌هاي كودك شماست. براي آن‌ها برنامه‌اي كه در نظر گرفته‌ايد را توضيح بدهيد و به چيزهايي كه تغيير نكرده‌اند اشاره كنيد تا مشخص باشند.

براي كاهش استرس طلاق در كودكان مشاوره بگيريد

خود محوري و عدم مشورت يكي از علل اصلي پشيماني‌هاي افراد در فرايند طلاق است. از طرفي بسياري از افراد با گرفتن مشاوره اشتباه از كساني كه فاقد صلاحيت‌اند تصميمات غلط‌تري مي‌گيرند. روانشناسان با توجه به تجربه و علمي كه نسبت موضوعات مربوط به خانواده دارند مي‌توانند به شما در اتخاذ تصميمات و رسيدن به يك راه حل كمك شاياني بكنند. دريافت مشاوره خانواده به خصوص در زمان‌هايي كه آينده شما و فرزندانتان مطرح است، اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

سوالات متداول 

بعد از طلاق بهتر است براي حفظ سلامت كودك رابطه را به طور كامل قطع كرد يا نه؟

به هيچ وجه. شما حتي اگر از فرزند خود دور هستيد مي‌توانيد با تماس‌هاي تلفني منظم و دقيق علاقه خود را به فرزندتان نشان بدهيد. پايبندي شما به اين قرارها براي كودكتان خيلي مهم است.

بهترين سن طلاق براي كودكان چه زماني است؟

كودكان در هر سني كه باشند بحران‌هاي مخصوص به خود را دارند. با اين وجود مي‌توان گفت بر اساس نيازهاي كودك در دوره‌هاي رشدي مختلف، بهترين زمان طلاق والدين كه كم‌ترين آسيب را براي فرزندان به بار مي‌آورد، قبل از 3 سالگي و بدترين زمان دوران نوجواني است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش استرس كودكان طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : راه هاي كاهش استرس طلاق در كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۰:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی