مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دلايل اهميت مشاوره براي انتخاب رشته

انتخاب رشته به دلايل مختلفي از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه موفقيت تحصيلي و موقعيت‌هاي شغلي فرد در آينده را تحت تأثير قرار مي‌دهد. اگر انتخاب رشته با آگاهي و تجربه‌ي كافي انجام نشود موجب مي‌شود تا در آينده فرد به موقعيتي كه لايق آن است نرسد و به تحصيل در رشته‌اي بپردازد كه به آن علاقه‌ي كافي و استعداد لازم را ندارد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله موفقيت تحصيلي را مطالعه كنيد.

به همين خاطر لازم است تا اين مسئله توسط شخصي آگاه و با تجربه انجام شود، مشاور معمولا تمام جنبه‌هاي مختلف مانند علاقه، استعداد، موقعيت اجتماعي و شغلي، بازار كار، ظرفيت دانشگاه‌ها، مسئله‌ي سهميه‌ها و بسياري از موارد ديگر را بررسي مي‌كند و به صورت كلي با ديد بازتري به اين مسئله نگاه مي‌كند و سپس براي انتخاب رشته اقدام مي‌كند و راهنمايي‌هاي لازم را مي‌دهد. براي تحقق تمام اين موارد لازم است به مشاوره تحصيلي مراجعه كنيد.

 

مشاوره براي انتخاب رشته خوب چه ويژگي‌هايي را در نظر مي‌گيرد؟

انتخاب رشته‌ي خوب موجب مي‌شود تا فرد بتواند در رشته‌اي بر اساس استعداد و علاقه‌ي خود، تحصيل كند و در آينده نيز از موقعيت شغلي مناسب برخوردار باشد. همچنين انتخاب مناسب باعث مي‌شود تا زحمات چندين ساله‌ي فرد به ثمر بنشيند و نتيجه‌ي خوبي بدهد. بنابراين مشاوره ويژگي‌هايي همچون استعداد و علاقه شما را در نظر مي‌گيرد و متناسب با آن‌ها ليستي از رشته‌هاي مناسب را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اين نكته را در نظر داشته باشيد كه هر فردي در زمينه‌ي خاصي استعداد و علاقه دارد و ممكن است در رشته‌اي كه بسيار محبوب است قبول شود اما به دليل نداشتن علاقه موفقيت چنداني كسب نكند، اما در رشته‌اي كه چندان پرمخاطب و محبوب نيست به دليل داشتن استعداد و علاقه در آن زمينه موفق شود و حتي درآمد خوبي نيز كسب كند.

 

ويژگي‌هاي مشاور تحصيلي خوب چيست؟

انتخاب مشاور مناسب نيز از اهميت بالايي برخوردار است، زيرا تاثير بسزايي در نتيجه‌ي انتخاب رشته دارد. به صورت كلي مشاوريني خوب هستند كه آناليز دقيقي از رتبه و قبولي‌هاي سال گذشته داشته باشند و بتوانند آن را با رتبه‌ي شما تطبيق دهند، خبره و باسابقه باشند، تخصص همراه با تجربه در مشاوره تحصيلي داشته باشد، در ارائه برنامه ريزي هاي بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت براي شرايط مختلف داوطلبان توانمند باشند، رشته‌هاي داراي بازار كار و مورد علاقه‌ي داوطلب را در الويت قرار دهند، رشته‌ها را براساس رنكينگ دانشگاه‌ها دسته بندي كنند، داراي فن بيان مناسب باشند و انتخاب‌هايي كه در نظر ديگران بسيار گم هستند و شانس قبولي را با رتبه‌هاي بالا افزايش مي‌دهد را شناسايي كنند.

 

مزيت‌هاي مشاوره براي انتخاب رشته چيست؟

معمولا زماني كه نتايج رتبه‌ها مي‌آيد افراد سردرگم مي‌شوند و به دليل نداشتن زمان كافي نمي‌توانند به خوبي مسائل مختلف را بسنجند، به همين خاطر در اين مدت مشاور به آن‌ها كمك مي‌كند تا از سردرگمي بيرون بيايند و بتوانند در اين فرصت محدود به درستي انتخاب رشته كنند.

همچنين مشاورين تحصيلي معمولا از ظرفيت‌هاي دانشگاه، سهميه‌ها، آينده‌ي شغلي و بازار كار به خوبي اطلاع دارند و از ويژگي‌هاي فردي مثل استعداد، علاقه، ضريب هوشي و بسياري از موارد ديگر كه در اين زمينه اهميت دارد آگاه هستند، به همين خاطر مي‌توانند راهنمايي‌هاي مفيدي ارائه دهند و فرد را از سردرگمي بيرون بياورند.

 

پيامدهاي انتخاب رشته نادرست چيست؟

اگر فردي بدون مشورت با ديگران و كسب تجربه و آگاهي براي انتخاب رشته اقدام كند ممكن است انتخاب خوبي نداشته باشد؛ در اين شرايط احتمال افت تحصيلي نيز وجود دارد كه تبعات آن شامل سرخوردگي، شكوفا نشدن استعداد، نداشتن رضايت شغلي، لذت نبردن از زندگي، درجا زدن و هدر دادن عمر مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افت تحصيلي كليك كنيد.

پيامدهايي كه گفته شد تاثيرات منفي ديگري در جنبه‌هاي ديگر زندگي مي‌گذارد و موجب مي‌شود تا كيفيت زندگي فرد پايين بيايد. مشاوره براي انتخاب رشته از چنين پيامدهايي جلوگيري مي‌كند؛ اگر از ابتدا با فرد آگاه و با تجربه‌اي مشورت شود تا حد زيادي جلوي اين اتفاقات گرفته مي‌شود و در مسيري كه در آن موفق است قدم مي‌گذارد.

 

مشاوره براي انتخاب رشته دبيرستان و كنكور

مشاوره براي انتخاب رشته سال نهم و دبيرستان

در دبيرستان چند رشته‌ي محدود وجود دارد كه بايستي دانش‌آموزان از بين آن‌ها رشته‌ي مورد نظر خود را انتخاب كنند. هر كدام از اين رشته‌ها شرايط خاص خودشان را دارند مثلا در رشته‌ي علوم تجربي پزشكي و پيراپزشكي شاخه‌هاي اصلي آن هستند. دروس مرتبط با اين رشته زيست شناسي، شيمي و تا حدي رياضي و فيزيك است، رقابت در اين رشته زياد است به همين خاطر لازم است دانش‌آموزان آمادگي كافي داشته‌باشند.

در رشته‌ي رياضي فيزيك نيز شاخه‌ي مهندسي از رشته‌هاي محبوب است و دروس رياضي و فيزيك از درس‌هاي اصلي آن هستند، اگر توانايي‌هاي تجسمي بالايي داشته باشيد مي‌توانيد در اين رشته موفق شويد.

همچنين شاخه‌هاي اصلي رشته‌ي علوم انساني نيز حقوق و روان‌شناسي است، توانايي‌هاي مورد نياز در اين رشته مهارت‌هاي ارتباطي و سخنوري مي‌باشد. در اين رشته حفظيات از اهميت بالايي برخوردار است اما نياز است تا به ساير مهارت‌ها نيز توجه شود. مشاوره انتخاب رشته در صورت لزوم از آزمون‌هاي استعداد يابي استفاده مي‌كند و به شما كمك مي‌كند تا با در نظر گرفتن همه‌ي جوانب و توانايي‌هاي تحصيلي دست به انتخاب بزنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انتخاب رشته سال نهم كليك كنيد.

مشاوره براي انتخاب رشته دانشگاه (كنكور)

انتخاب رشته‌ي كنكور از اهميت بالايي برخوردار است و تحت تأثير عوامل مختلفي مانند نقش خانواده، چشم و هم چشمي، نقش علاقه و توانمندي‌ها، در نظر گرفتن فرصت‌هاي شغلي، انگيزه‌ها و اهداف قرار مي‌گيرد.

عامل مهم ديگري كه در اين ميان اهميت بسيار زيادي دارد، موفقيت شما در كنكور است. چرا كه هر چه نتيجه كنكور بهتر باشد، گزينه‌هاي بيشتر و بهتري براي انتخاب دانشگاه و رشته تحصيلي خواهيد داشت. مشاور انتخاب رشته تمام عوامل ذكر شده را مورد بررسي قرار مي‌دهد و در حل تعارضات موجود در آن‌ها به شما كمك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه موفقيت در كنكور كليك كنيد.

تصميم اشتباه در اين مرحله آينده‌ي شما را تحت تأثير قرار مي‌دهد و ممكن است بعدها مجبور به تغيير رشته شويد در حالي كه سال‌ها وقت خود را در رشته‌اي نامتناسب خرج كرده‌ايد. به همين خاطر لازم است تا تمامي جوانب شخصيتي و مسائل مختلف خود را بسنجيد و سپس براي انتخاب رشته اقدام كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انتخاب رشته كنكور كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

چرا انتخاب رشته دانشگاه بايد توسط متخصص انجام شود؟

جواب: انتخاب رشته دانشگاه به دليل وجود مسائل سهميه‌اي، سوابق تحصيلي، ظرفيت‌هاي خاص هر دانشگاه، تفاوت ميزان قبولي در شهرهاي مختلف، ويژگي‌هاي شخصيتي هر فرد مانند علاقه و استعداد و ... از حساسيت بالايي برخوردار است و به همين خاطر توصيه مي‌شود با افراد با سابقه مشورت شود و سپس براي انتخاب رشته اقدام شود و كوچكترين اشتباه مي‌تواند آينده‌ي فرد را تحت تاثير قرار دهد.

چرا اطلاع از آخرين رتبه هاي قبولي دانشگاه مهم تلقي ميشود؟

جواب: با اطلاع از آخرين رتبه هاي قبولي كنكور شما مي‌توانيد تا حدودي مطمئن شويد كه چه رشته هايي را با نگاه هاي خوش بينانه و واقع بينانه قبولي خواهيد شد. لذا اطلاعات آخرين رتبه هاي قبولي در كنكور بسيار براي هر داوطلب بسيار حياتي و مهم تلقي مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مشاوره انتخاب رشته

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره انتخاب رشته،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۲:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی