مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تغييرات جنين در هفته هشتم بارداري

هفته هشتم بارداري ا، پلك‌ها تمام چشم را مي‌پوشانند و انگشتان با وجود پرده مياني، در حال رشد و بزرگ شدن هستند. دست و پاها به قدري بزرگ مي‌شوند كه در جلوي بدن به  يكديگر برخورد مي‌كنند. مجاري تنفسي در حال شكل گيري هستند و اعصاب اوليه و ابتدايي مغزي و غدد جنسي نيز شكل گرفته‌اند. اما جنسيت جنين در اين هفته قابل مشاهده نيست چرا كه اندام‌هاي جنسي به قدر كافي رشد نكرده است. بدن از حالت خميدگي در مي‌آيد و سر در حال برجستگي و گردن شدن است. در اين هفته برخي از غضروف‌هاي بدن به استخوان تبديل مي‌شوند. در ماه دوم بارداري، جنين تقريبا به اندازه يك لوبياي كوچك و به طول 1.6 سانتي متر مي‌باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

تغييرات بدن مادر در هفته هشتم بارداري

در هفته هشتم، وزن مادر تغيير چنداني نخواهد كرد اما تغييراتي در بدن او ايجاد خواهد شد. در اين هفته سينه‌ها به آرامي در حال رشد و بزرگ‌تر شدن هستند، دور كمر نيز كمي افزايش مي‌يابد. همچنين به دليل افزايش نيازهاي كودك، حجم خون در بدن مادر افزايش مي‌يابد و در نتيجه نياز به آهن و ويتامين‌هاي مكمل افزايش پيدا مي‌كند. در صورتي كه مادر به طور مرتب ويتامين مصرف نكند دچار كم خوني خواهد شد.

 

علائم در هفته هشتم بارداري

حالت تهوع

حالت تهوع يك امر عادي در طول دوره بارداري مي‌باشد اما مي‌توانيد با انجام برخي از راهكارها، آن را تا حد امكان كاهش دهيد. براي مثال مي‌توانيد قبل از بيدار شدن يك چيز شيرين بخوريد تا حالت تهوع شما كاهش پيدا كند. همچنين مي‌توانيد وعده‌هاي غذايي خود را در طول روز بيشتر كنيد و از حجم مصرف در يك وعده غذايي بكاهيد. به طور معمول، حالت تهوع پس از ماه سوم از بين خواهد رفت.

به وجود آمدن گودي كمر

در هفته هشتم بارداري، گودي كمر ايجاد مي‌شود. سعي كنيد در هنگام نشستن از بالشت‌هاي مخصوص گودي كمر استفاده كنيد كه اذيت نشويد. گذاشتن بالشت زير زانو در هنگام خواب نيز به راحتي بدن كمك مي‌كند. تا حد امكان كفش پاشنه بلند نپوشيد چرا كه باعث افزايش گودي كمر و اذيت شدن بدن مي‌شود.  

رشد سينه‌ها از علائم هفته هشتم بارداري

از ماه دوم بارداري، به تدريج سينه‌ها بزرگ‌تر و نوك آن حساس‌تر مي‌شود. اين اتفاق امري طبيعي است و به خاطر تغييرات هورموني و آماده شدن بدن براي شيردادن مي‌باشد.

درد و انقباض‌هاي شكمي

در دوره بارداري، رحم به تدريج بزرگ مي‌شود و از ماه دوم بارداري دردها و انقباض‌هايي به دليل بزرگ شدن رحم به وجود مي‌آيد. نگران نباشيد چرا كه انقباض در ناحيه شكم و پهلو طبيعي مي‌باشد.

احساس خستگي

هورمون‌ها در دوره بارداري به شدت نوسان پيدا مي‌كنند و احساس خستگي را در مادر به وجود مي‌آورد. مثلا افزايش پروژسترون از عوامل بسيار تاثيرگذار در خستگي مادر مي‌باشد. از طرف ديگر حالت تهوع در طول روز انرژي مادر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد و باعث كسل و بي حال شدن فرد مي‌شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

ورزش و تغذيه در هفته هشتم بارداري

ورزش به شما ذهني آرام و آرامش بيشتري هديه مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد عضلات بدن خود را براي زايمان راحت‌تر آماده سازيد. ورزش‌هايي همچون يوگا و پياده روي مناسب با دوره بارداري مي‌باشند. البته توصيه مي‌شود كه قبل از شروع ورزش با پزشك خود مشورت كنيد.

ميوه و سبزيجات تازه حاوي فيبر كمك زيادي به كاهش حالت تهوع در اين دوران مي‌كند. در صورتي كه ويارهاي عجيب و يا ويار نسبت به مواد نشاسته‌اي داريد با پزشك خود مشورت كنيد چرا كه ممكن است ناشي از كمبود ويتامين در بدن شما باشد. از مصرف گوشت‌هاي كامل نپخته پرهيز كنيد زيرا احتمال بروز عفونت در بدن جنين را افزايش مي‌دهد. مصرف غذاهاي ناسالم همچون نوشابه، فست فود، غذاهاي چرب و شيرين كننده‌هاي مصنوعي نيز در دوره بارداري توصيه نمي‌شود. مصرف مواد، الكل و برخي از داروها مي‌تواند آسيب جدي به جنين برساند. در صورت مصرف هرگونه دارو به پزشك اطلاع دهيد تا شرايط شما را مورد بررسي قرار دهد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ورزش در بارداري كليك كنيد.

 

مراقبت‌هاي مهم در هفته هشتم بارداري

در هفته هشتم تا دهم بارداري احتمال سقط جنين افزايش پيدا مي‌كند. به همين دليل معمولا در اين هفته پزشك وضعيت مادر را به طور مرتب بررسي مي‌كند همچنين در اين هفته احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراري نيز افزايش مي‌يابد. در صورتي كه علائم عفونت ادراري را احساس كرديد حتما به پزشك اطلاع دهيد. احساس خستگي و نوسانات خلقي نيز از ديگر اتفاقات دوره بارداري مي‌باشد كه نياز به استراحت دارد. در صورت استفراغ و حالت تهوع بيش از حد، به پزشك مراجعه كنيد. همچنين در دوره بارداري از حيوانات خانگي دوري كنيد چراكه ممكن است باعث بروز بيماري در مادر و جنين شوند. درد و خونريزي را در اين دوره جدي بگيريد و در صورت هرگونه احساس و اتفاق غيرطبيعي به پزشك مراجعه كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

نكاتي براي پدران در هفته هشتم بارداري

عدم مصرف مواد غيرمجاز

مصرف مواد مخدر، سيگار، قليون و ساير مواد غيرمجاز ديگر بر جنين تاثيرات منفي مي‌گذارد و توصيه مي‌شود پدر نيز در اين دوره از استفاده از اين گونه مواد خود داري كند. درست است كه شما ارتباط مستقيم با جنين نداريد اما مصرف شما مي‌تواند بر روي مادر تاثير بگذارد و يا باعث ايجاد انگيزه مصرف در او بشود.

تشويق همسر

اگر همسر شما قصد به كنار گذاشتن الكل، كافئين يا مواد دارد به او كمك كنيد و از او حمايت به عمل بياوريد. همچين به دليل تغييرات هورموني در دوره بارداري، زنان حساس و زودرنج مي‌شوند. سعي كنيد كه از نظر عاطفي در كنار همسر خود حضور داشته باشيد و او را حمايت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته هشتم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته هشتم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته هشتم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته هشتم بارداري،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۶:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی