مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونه خوش شانس باشيم | آشنايي با ويژگي‌هاي افراد خوش شانس

براي اينكه بتوانيم چگونه خوش شانس باشيم پيش از همه لازم است كه سري به ويژگي‌هاي افراد خوش شانس بزنيم و ببينيم چه چيزهايي اين افراد را از ديگران متمايز مي‌كند. پژوهش‌هايي كه در اين زمينه انجام شده نشان مي‌دهند كه افراد خوش شانس اغلب ويژگي‌هاي زير را در خود پرورش داده‌اند.

  • توانايي پيدا كردن و خلق فرصت‌هاي جديد براي خود
  • ايجاد انتظارات مثبت از زندگي كه با تحت تأثير قراردادن توجه، مي‌تواند باعث شود اين افراد رويدادهاي مثبت را زودتر از ديگران در ذهن خود پردازش كنند و راحت‌تر هدف‌هاي دلخواه خود را به دست بياورند.
  • داشتن مقاومت و سرسختي زياد كه باعث مي‌شود اين افراد نسبت به شكست‌ها واكنش منفي كمتري داشته باشند و بتوانند آن‌ها را به يك چالش و فرصت يادگيري جديد در زندگي خود بدل كنند.

جالب است بدانيد پژوهش گران به اين نتيجه رسيده‌اند كه بخش اعظمي از آنچه ما نامش را شانس مي‌گذاريم در حقيقت تحت تأثير نوع نگرش و ادراك افراد ايجاد مي‌شود. در نتيجه آنچه بيش از هر چيز براي خوش شانس شدن به آن احتياج داريم كار كردن روي ذهن خودمان است. در واقع براي به دست آوردن موقعيت‌هاي طلايي ابتدا بايد درون خودمان را جست و جو كنيم.

براي شناخت بيشتر در زمينه موفقيت در زندگي كليك كنيد.

 

نگرش خود را تغيير دهيد

همان طور كه گفته شد قدم اول براي داشتن شانس بيشتر در زندگي اين است كه بتوانيد ويژگي‌هاي افراد خوش شانس را در خود ايجاد كنيد. اين ويژگي‌ها اغلب مرتبط با نحوه‌ نگرش و نوع تفكر هستند و به همين خاطر بسياري از افراد نمي‌دانند كه چگونه بايد به آن‌ها دست يابند. ما در ادامه به چند راه حل براي تغيير نگرش در جهت داشتن شانس بيشتر در زندگي پرداخته‌ايم كه مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند.

چگونه خوش شانس باشيم | فرصت‌ها را به حداكثر برسانيد

براي اينكه بتوانيد شانس بيشتري در زندگي داشته باشيد لازم است كه بتوانيد حداكثر نيروي خود را به كار ببنديد و از هيچ موقعيتي به طور سرسري نگذريد. بسياري از افراد موفقيت‌هايشان را در موقعيت‌هايي به دست آورده‌اند كه هرگز فكرش را هم نمي‌كردند. در نتيجه بايد تلاش كنيد تا ديد مثبت‌تري نسبت به محيط پيرامون خود داشته باشيد و به هر موقعيتي به چشم يك فرصت ارزشمند نگاه كنيد تا بتوانيد از دل آن بهترين رويدادها را بيرون بكشيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه روش زندگي افراد موفق كليك كنيد.

چگونه خوش شانس باشيم | انتظارات مثبت خود را افزايش دهيد

افراد بدشانس اغلب عميقاً به بدشانسي خود اعتقاد دارند. اين افراد به خاطر نوع نگاهشان اغلب در مسيرهايي حركت مي‌كنند كه چيزي به جز شكست برايشان به همراه ندارند. اين وضعيت كه در روانشناسي به پيشگويي خودكام بخش معروف است به ما نشان مي‌دهد كه افراد چگونه ناخودآگاه دست به انتخاب‌هايي مي‌زنند كه پيش‌فرض‌هاي قبلي ذهنشان را تاييد كند.

اگر بپرسيد كه چگونه افكار ما به اين قدرت دست مي‌يابند كه مي‌توانند نوع عملكرد و وقايع پيرامون ما را تحت تأثير قرار دهند بايد بگوييم كه اين فرايند از طريق مكانيسم توجه انتخابي صورت مي‌گيرد. در حقيقت دامنه توجه انسان محدود است به همين خاطر نوع نگرش‌ها به او كمك مي‌كند تا در هر محيطي به برخي فاكتورهاي خاص توجه كند و تعداد محدودتري از آنچه در پيرامون قرار دارد را مورد پردازش قرار دهد.

به همين خاطر است كه افراد متفاوت هنگام قرار گرفتن در محيط‌هاي يكسان به مسائل گوناگوني توجه مي‌كنند و ممكن است چيزي كه نظر يك نفر را جلب كرده اصلاً توسط فرد ديگر ديده نشود. به همين خاطر لازم است كه ابتدا خود را آماده كرده و انتظار رويدادهاي خوشايند را داشته باشيد. اين كار باعث مي‌شود كه ذهنتان براي كشف فرصت‌هاي مناسب جست‌وجوي بيشتري داشته باشد و بتواند زودتر از ديگران آن‌ها را كشف كند.

از شكست‌هايتان عبرت بگيريد

بياييد نگاهتان را به شكست عوض كنيد و به جاي اينكه از آن بگريزيد آن را با فراغ بال در آغوش بكشيد! بگذاريد كه شكست‌ها به عنوان نوعي تجربه‌ دشوار به راهنماي زندگي‌تان تبديل شوند و به شما كمك كنند تا بتوانيد مسير درست را پيدا كنيد. توجه داشته باشيد كه موفق‌ترين آدم‌ها نيز در زندگي خود هرگز كامل نيستند و مسلما با شكست‌هايي مواجه مي‌شوند. آنچه مهم است اين است كه بتوانيد به خودتان و مسيري كه در پيش رو داريد اعتماد داشته باشيد و به جاي درجا زدن به دنبال پيش روي در زندگي خود باشيد. كمك گرفتن از روانشناس در اين زمينه مي‌تواند به شما كمك كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كيند.

چگونه خوش شانس باشيم | استرس‌ها و افكار منفي را كاهش دهيد

استرس‌هاي روزمره با ايجاد اضطراب و هيجان‌هاي منفي ديگر مي‌توانند ظرفيت شناختي مغز ما را تحت تأثير قرار داده و باعث شوند كه عملكرد ضعيف‌تري در زندگي داشته باشيم. كاهش قدرت تصميم‌گيري، انتخاب و يادگيري از جمله تأثيرات رايج استرس بر مغز هستند.

در نتيجه افرادي كه دائماً استرس‌هاي مزمني را تجربه مي‌كنند نمي‌توانند ذهن آزاد و بازي داشته باشند و اغلب با اتخاذ تصميمات ضعيف‌تر در زندگي خود ناكامي‌هاي بيشتري را تجربه مي‌كنند. به همين خاطر بسيار اهميت دارد كه براي افزايش شانس و موفقيت خود در زندگي ابتدا در زمينه سلامت روان خود كاري انجام دهيد و بتوانيد به آرامش بالاتري دست يابيد. مراجعه به روانشناس و استفاده از تكنيك‌هاي كنترل استرس به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد عملكرد بالاتري در زندگي داشته باشيد و بيش از پيش از فرصت‌هاي موجود در زندگي خود استفاده كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره حضوري كليك كنيد.

هدفمندي را در زندگي فراموش نكنيد

اگر در زندگي ندانيد كه به دنبال چه مي‌گرديد همواره با سردرگمي پيش خواهيد رفت و حتي اگر فرصت‌هاي مناسبي در اختيارتان قرار بگيرد نمي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد. درنتيجه تلاش كنيد كه ابتدا با افزايش مهارت خودآگاهي به شناخت بالاتري از خودتان دست يابيد و سپس اهداف خود را به طور مشخص و واضح تعيين كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه ذهنتان انسجام بيشتري داشته باشد و راحت‌تر بتواند فرصت‌ها را جذب كند.

 

سؤالات متداول

- علم در مورد شانس چه نظري دارد؟

شانس از منظر علمي با آنچه در تصور عامه وجود دارد متفاوت است. مردم اغلب خوش‌شانسي را معادل اتفاقي فراطبيعي و خارج از كنترل مي‌دانند در حالي كه از ديدگاه علم، شانس نهايتاً چيزي جز قانون احتمالات نيست و ما با تغيير دادن موقعيت‌ها مي‌توانيم روي امكان اتفاق افتادن وقايع يا همان بالا بردن احتمالات نقش داشته باشيم.

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونه خوش شانس باشيم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه خوش شانس باشيم و شانس خود را افزايش دهيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی