مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نزديكي در دوران بارداري

رابطه جنسي يكي از ضروريات هر زندگي مشتركي مي‌باشد. در واقع يكي از پايه‌هاي اساسي عشق ميل و علاقه جنسي زوجين به يكديگر مي‌باشد. با حذف رابطه جنسي از زندگي زناشويي، شكل و كيفيت رابطه زناشويي تحت تاثير قرار گرفته و ممكن است آن را در معرض خطر قرار دهد. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه مقاله رابطه جنسي را مطالعه كنيد.

بارداري وضعيت ويژه‌اي به لحاظ جسماني و رواني براي زن مي‌باشد. اين مسئله ممكن است مناسبات يك رابطه زناشويي را در همه ابعاد تغيير دهد و نه تنها زن را متأثر سازد، بلكه به لحاظ رواني براي مرد هم تأثيرات ويژه داشته‌باشد. يكي از مواردي كه بيشتر زوجين را نگران خود مي‌كند، نزديكي در دوران بارداري است؛ آن‌ها ممكن است فكر كنند، رابطه جنسي واژينال به جنين صدمه زده يا مشكلاتي براي مادر پيش مي‌آورد و به فكر ايجاد رابطه جنسي مقعدي باشند. اما به عنوان يك قانون كلي داشتن نزديكي در دوران بارداري نرمال هيچ منعي ندارد و كنار گذاشتن آن بدون هيچ دليلي باعث صدمه ديدن رابطه زناشويي مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي مقعدي كليك كنيد.

 

آيا رابطه جنسي براي جنين مضر است؟

برخي باور‌هاي كليشه‌اي حاكي از اين هستند كه داشتن رابطه جنسي ممكن است باعث سقط جنين، خفگي يا صدمات ديگر به او شوند. در صورتي كه امكان سقط جنين هنگام برقراري رابطه جنسي وجود ندارد. براي درك بهتر اين مسئله مطالعه مقاله سقط جنين مي‌تواند اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار دهد.

برخي ديگر از افراد معتقدند درگير شدن بدن مادر در چرخه پاسخ جنسي و نهايتا ارگاسم رسيدن وي، مي‌تواند براي جنين مضر باشد. در واقع در يك بارداري كم خطر و نرمال مادر مي‌تواند در رابطه جنسي شركت كند و به ارگاسم برسد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چرخه پاسخ جنسي كليك كنيد.

 

محدوديت‌هاي رابطه جنسي در بارداري

در صورتي كه محدوديت‌هاي زير را داريد، لازم هنگام برقراري رابطه جنسي محتاطانه عمل كنيد و پيش از هر چيز با پزشك خود مشورت كنيد.

  • داشتن سابقه سقط يا زايمان زودرس
  • داشتن سابقه فشار خون بارداري
  • خون ريزي يا پارگي كيسه آب
  • تعداد زايمان متعدد
  • نارسايي دهانه رحم
  • داشتن سابقه انقباضات خودبه خودي رحمي
  • چهار تا شش هفته آخر بارداري

 

تغييرات نزديكي در دوران بارداري

برخي مادران بيان مي‌كنند كه نزديكي در دوران بارداري، حس متفاوتي نسبت به زمان‌هاي ديگر دارد. برخي از آن‌ها، رابطه جنسي حين بارداري را لذت بخش‌تر تلقي مي‌كنند و برخي بالعكس آن را كمتر لذت بخش درك مي‌كنند.

افزايش جريان خون در ناحيه لگني ممكن است باعث تراكم خون در ناحيه جنسي زن شود. اين افزايش ممكن است باعث بالا رفتن احساسات جنسي در اين ناحيه شود كه خود به لذت بردن بيشتر از رابطه جنسي بيفزايد. از طرف ديگر همين اتفاقات براي برخي از زنان به شكل مانعي در مي‌آيد كه احساسات ناخوشايندي در ناحيه تناسلي خود تجربه كنند و از رابطه جنسي به شكل دخول ممكن است لذت كمتري ببرند.

 

نزديكي در ماه‌هاي مختلف دوران بارداري

رابطه جنسي در سه ماه اول بارداري

زماني كه تهوع و استفراغ زنان در ماه‌هاي اوليه بارداري آغاز مي‌شود، ممكن است نسبت به رابطه جنسي نيز دچار تهوع و بي‌ميلي شوند. حساسيت سينه‌ها در ماه‌هاي اول بارداري به شدت افزايش پيدا مي‌كند، به همين دليل تحريك سينه‌ها هنگام رابطه جنسي ممكن است براي آن‌ها دردناك باشد، به همين دليل بهتر است تحريك سينه‌ها به صورت محدود انجام شود. در ماه‌هاي اول بارداري تغييرات هورموني منجر به خستگي فيزيولوژيكي شده و بر روي فعاليت جنسي تأثير مي‌گذارد.

در اين شرايط به هسر خود براي درك شرايط كمك كنيد و به او بگوييد كه هنوز دوستش داريد. همچنين در سه ماه اول بارداري اغلب بانوان از كمر درد و شكم درد ناشي از ارگاسم شكايت مي‌كنند؛ در اين زمينه ماساژ كمر و شكم توسط همسر مي‌تواند كمك كننده باشد.

رابطه جنسي در سه ماه دوم بارداري

در سه ماه دوم بارداري بافت‌هاي داخلي واژن و اطراف آن دچار احتقان مي‌شود؛ به همين دليل بافت‌‌ها متورم و قرمز شده و مادر باردار در حالت برانگيختگي قرار مي‌گيرد. اغلب پس از ارگاسم به زمان بيشتري نياز دارد تا به حالت اوليه بازگردد. اين حالت همراه با پرخئني لگن اتفاق مي‌افتد و كمر درد مادر باردار را افزايش مي‌دهد. يكي ديگر از عوارض رابطه جنسي در سه ماهه دوم بارداري، ديس پاروني است كه بر اثر آميزش عميق، لغزنده نبودن واژن و يا فشرده شدن آلت روي دهانه رحم اتفاق مي‌افتد و آميزش را براي زن دردناك مي‌كند. در اين دوران توصيه مي‌شود از پوزيشن پهلو به پهلو براي نزديكي استفاده كنيد.

رابطه جنسي در سه ماه سوم بارداري

سه ماهه سوم بارداري با دردهاي گوارشي براي زنان بارداري همراه است كه رابطه جنسي اين درد را افزايش مي‌دهد. رابطه جنسي از پهلو در كاهش اين درد مؤثر است. وجود همروئيد در اين دوران منجر به كاهش ميل جنسي در زنان مي‌شود. بنابراين بهتر است حتما از روش‌هاي برطرف كردن يبوست بهره بگيريد. رابطه جنسي در سه ماهه سوم بارداي منجر به انقباضات مكرر و طولاني مدت مي‌‌شود كه براي بسياري زنان لذت بخش است.

 

پوزيشن‌هاي مناسب نزديكي در دوران بارداري

در ماه‌هاي مختلف بارداري از پوزيشن‌هاي مختلفي مي‌توان استفاده كرد. به خصوص در ماه‌هاي آخر كه خانم داراي محدوديت‌هايي است، آگاهي از چگونگي ايجاد رابطه ضرورت پيدا مي‌كند.

پوزيشن رابطه جنسي در ماه‌هاي اول بارداري

در ماه‌هاي اول بارداري، يعني زماني كه تغييرات جسماني واضحي رخ نداده و زن دچار محدوديت‌ها و دشواري‌هاي حركتي ماه‌هاي آخر نشده، رابطه جنسي به شكل قبل مي‌تواند ادامه پيدا كند و لزومي به اعمال محدوديت نيست. پيشنهاد مي‌كنيم براي آگاهي از بايدها و نبايدهاي دوران بارداري كليك كنيد.

پوزيشن‌هاي رابطه جنسي در ماه‌هاي آخر بارداري

در ماه‌هاي بعدي كه حركت براي زن دشوار مي‌شود، پوزيشن‌هاي جنسي كه فشار روي شكم زن مي‌آورند ممكن است براي وي اذيت كننده باشند و يا آسيب زا تلقي شوند. در واقع در ماه‌هاي آخر حركات و حالات رابطه جنسي را مي‌توان با شرايط زن تطبيق داد و مردان بايد انعطاف پذيري بيشتري نشان دهند.

مثلا پوزيشن زن روي مرد مي‌تواند كمك كند كه زن كنترل را در دست داشته باشد و با توجه به راحتي خود رابطه جنسي را مديريت كند و در عين حال به شكم وي فشار زيادي وارد نشود.

در برخي از شرايط كه ممكن است زن در حالت استراحت مطلق باشد يا پزشك محدوديت‌هايي براي وي اعمال كرده باشد، اشكال ديگري غير از دخول مي‌تواند باعث ارضاي زن و مرد شود تا آن‌ها از وجود يكديگر لذت ببرند. مثلا رابطه جنسي دهاني، معاشقه و كمك به ارضاي يكديگر از طريق دست و مثال‌هايي شبيه به اين مي‌تواند راهگشا و كمك كننده باشد. استفاده از ديگر روش‌هاي معاشقه و عشق بازي به تحكيم رابطه زوجين كمك خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عشق بازي كليك كنيد.

 

نكاتي خواندني درباره نزديكي در دوران بارداري

نكته بسيار مهمي كه بايد خاطر نشان كنيم اين است كه بهتر است زن و شوهر تحت هيچ شرايطي براي مدت طولاني رابطه جنسي خود را متوقف نكنند. با توجه به توضيحات گفته شده منظور از رابطه جنسي حتما عمل دخول نمي‌باشد بلكه تمامي برخوردهاي جنسي از قبيل معاشقه و پيش نوازي تا رابطه جنسي دهاني، ضامن بقاي كيفيت رابطه زناشويي هستند. مشاوره و آموزش رابطه زناشويي براي داشتن يك رابطه با كيفيت در حين بارداري نيز ياري رسان خواهد بود.

و در آخر به اين توجه داشته باشيد كه در تمامي موارد حتما با پزشك خود مشورت داشته و تحت نظارت وي عمل كنيد. در صورت وجود هرگونه مشكل در حين رابطه جنسي، راحتي خود را مد نظر قرار دهيد و اگر درد يا مسائل خاصي پيش آمد با پزشك مشورت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت‌هاي بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نزديكي در دوران بارداري | آيا رابطه جنسي براي جنين مضر است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۵:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی