مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كنجكاوي براي كنار آمدن با گذشته همسر

در ابتدا كه از روابط گذشته همسر خود با خبر شديد احتمالا پيش خود فكر مي‌كرديد قادر خواهيد بود گذشته او را فراموش كنيد؛ اما به تدريج متوجه مي‌شويد كه نمي‌توانيد از شر افكار ناخوشايند و وسواس گونه رها شويد. چنان در اين احساسات آزاردهنده غرق مي‌شويد كه ديگر از زندگي مشترك خود لذت نمي‌بريد. برخي از افراد اين موضوع را با همسرشان عنوان نمي‌كنند چرا كه نمي‌خواهند باعث ايجاد حس گناه در او شوند.

در مقابل ممكن است از عشق و علاقه همسر خود آگاه باشيد اما به صورت غير مستقيم و بر اساس افكار دروني، رفتارهايي بروز دهيد كه به زندگي شما خدشه وارد كند. همسرتان كه دليل رفتارهاي شما را نمي‌داند به مرور از شما فاصله مي‌گيرد. برخي ديگر از افراد نيز نمي‌توانند احساس عصبانيت و بدبيني خود را پنهان كنند و مدام موضوع روابط پيشين همسرشان را پيش مي‌كشند و با او بحث و دعوا مي‌كنند. در اين حالت اغلب روابط زوجين رو به سردي مي‌رود و جدايي و طلاق اتفاق مي‌افتد. پينشهاد مي‌كنيم مقاله جستجو درباره گذشته همسر را مطالعه كنيد.

راه هاي كنار آمدن با گذشته همسر

افراد پس از ازدواج به يكديگر متعهد مي‌شوند، چيزي كه ممكن است قبل از آن كمتر اهميت داشته باشد. شما در گذشته همسرتان نبوديد و او هم تعهدي به شما نداشته است. خيلي كم اتفاق مي‌افتد كه افراد بتوانند با اولين كسي كه آشنا مي‌شوند ازدواج كنند؛ بنابراين ممكن است همسرتان روابط ديگري را تجربه كرده باشد؛ اين موضوع لزوما به اين معنا نيست كه شما را با فرد ديگري مقايسه مي‌كند يا روابط گذشته تهديدي براي زندگي الان شما هستند. در ادامه را‌ه‌هايي را براي كنار آمدن با گذشته همسر بيان كرده‌ايم:

1. گذشته همسرتان را تحليل نكنيد

كنار آمدن با گذشته همسر وقتي در مورد رابطه قبلي همسر خود مطلع شويد ممكن است بخواهيد تمام جزئيات را بدانيد. پس او را تحت فشار مي‌گذاريد. ممكن است در نهايت تسليم شود و همه چيز را براي شما تعريف كند يا شايد دروغ بگويد. چيزي كه اهميت دارد اين است كه دنبال چه چيزي هستيد. افراد ازدواج مي‌كنند تا به آرامش برسند فكر مي‌كنيد دانستن جزئيات چه سودي برايتان خواهد داشت. ادامه اين روند باعث افزايش بحث و جدل، بي اعتمادي، بدبيني و در نهايت به هم خوردن رابطه خودتان مي‌شود.

2. افزايش اعتماد به نفس براي كنار آمدن با گذشته همسر

ازدواج از روي ميل و علاقه به اين معني است كه او بين تمام انتخاب‌هاي خودش، شما را براي ازدواج برگزيده است؛ پس از جايگاه بالايي براي او برخوردار هستيد. حتي اگر در گذشته رابطه‌اي داشته اكنون همراه شما است و شما را براي زندگي تا آخر عمر انتخاب كرده‌است. اگر بتوانيد به جاي اين افكار مزاحم كه به شما و همسرتان آسيب مي‌رساند عشق، صميميت و احترام را سرلوحه زندگي خود كنيد؛ باعث مي‌شود كه همسرتان نه تنها افسوس گذشته را نخورد بلكه خوشحال باشد كه رابطه قبلي سرانجامي نداشته و با شما زندگي مي‌كند. 

3. پذيرش واقعيت گذشته همسر

با توجه به تغييراتي كه در دهه‌هاي اخير در جامعه ايجاد شده است تفكيك جنسيتي امكان پذير نيست. بسياري از افراد قبل از ازدواج با جنس مخالف در ارتباط بودند، آنچه الان اهميت دارد اين است كه روي رابطه خودتان تمركز كنيد تا عشق و صميميت بين شما عميق‌تر شود. همه افراد اشتباهاتي در گذشته خود داشتند و مجموعه اين اتفاقات شخصيت فعلي آن‌ها را ساخته است. در ازدواجي موفق، زن و شوهر هر دو اتفاقات گذشته يكديگر را مي‌پذيرند و براي بهبود روابط خود تمام سعي خود را به كار مي‌گيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ازدواج موفق كليك كنيد.

4. مثبت انديشي و دوري از گذشته همسر

به روابط خوبي كه مي‌توانيد با همسر خود داشته باشيد فكر كنيد و براي آن برنامه ريزي كنيد. به جاي افكاري كه فقط شما را آزار مي‌دهد روي نكات مثبت همسر خود تمركز كنيد. به جاي زندگي در جهنم گذشته، فردايي زيبا و رويايي بسازيد. براي تمرين دور كردن افكار منفي كليك كنيد.

5. ذهن آگاهي به فكر كردن به گذشته همسر

ذهن آگاهي يا مهارت زندگي كردن در زمان حال كمك زيادي به شما مي‌كند تا بتوانيد به روابط گذشته همسرتان فكر نكنيد. بخشش و فراموش كردن راهي براي رهايي خودتان از افكار مزاحم و آزار دهنده است. سعي كنيد به او اعتماد كنيد تا او هم فرصت داشته باشد عشق خود را به شما ثابت كند. در برخي روش‌هاي مشاوره روانشناسي از ذهن آگاهي براي رسيدن به اهداف استفاده مي‌شود.

6. مهارت‌هاي مديرت هيجان در ارتباط با گذشته همسر

يادگيري مهارت مديريت احساسات و هيجانات به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد هيجان‌هاي خود را مديريت كنيد، نه اينكه براساس هيجان خود مديريت شويد. در ابتدا لازم است از هيجان‌هاي خود آگاه شويد و آن‌ها را شناسايي كنيد. پيش بيني كنيد كه عمل كردن طبق هيجان‌هايتان چه پيامدهايي خواهد داشت تا بتوانيد هيجان‌ها را به شيوه اي منطقي ابراز كنيد در نهايت به خودتان و اطرافيان كمتر آسيب بزنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مديريت احساسات كليك كنيد.

7. تخليه احساسات به گونه‌اي سالم براي كنار آمدن با گذشته همسر

ممكن است بعد از فهميدن حقايق گذشته همسر خود احساسات مختلفي از جمله خشم و عصبانيت فراواني را تجربه كنيد. اما به خاطر احساس گناه، ترس از آسيب زدن به ديگري و يا مسائل ديگر خشم خود را سركوب مي‌كنيد. فرو خوردن خشم به مرور زمان منجر به افسردگي مي‌شود و نا خودآگاه بر روابط با همسرتان تأثير مي‌گذارد. بنابراين احساسات خود را ناديده نگيريد؛ آن‌ها را به گونه‌اي سالم ابراز كنيد و بيرون بريزيد.

كمي از خانه فاصله بگيريد؛ مي‌توانيد مكان خلوتي را براي خود انتخاب كنيد و در آن جا غم‌هاي خود را فرياد بزنيد. اجازه دهيد غم و اندوه درونتان تخليه شود. اشكالي ندارد اگر مدت زماني را به خاطر دروغ‌هاي گذشته همسرتان و يا روياهاي از دست رفته، سوگواري كنيد. از اين طريق مي‌توانيد زخم‌هاي خود را بهبود ببخشيد و افكارتان را كمي سامان دهيد.

8. بخشش همسر و اعتماد دوباره به او

اغلب افراد دوست دارند بخشيده شوند اما خود توانايي بخشش ديگران را ندارند. البته كه قبول گذشته همسر و درك خطاهاي او در گذشته كار سختي به نظر مي‌آيد اما اگر قصد ادامه زندگي با او و كنار آمدن با گذشته او را داريد، اولين كار اين است كه پنهان‌كاري‌ها و اشتباهات گذشته را از صميم قلب ببخشيد و بر اساس عشق و علاقه خود دوباره اعتمادتان را به دست آوريد. كنكاش درباره همسر و شك و ترديد به او، روابطتان را سرد مي‌كند.

آيا لازم است تمام گذشته خود را براي همسر شرح دهيم؟

روابط عاطفي و زندگي مشترك بر پايه صميميت و ارتباطات جسمي و عاطفي با كيفيت استوار است؛ اما بايد توجه داشته باشيد كه صميميت در روابط لزوما به معناي صداقت بيش از حد و بيان تمام اتفاقات گذشته نيست. بسياري از افراد در زندگي مشترك  تمام امور گذشته خود را بيان نمي‌كنند و البته رابطه‌‌اي پايدار و مبتني بر اعتماد دارند. از طرفي برخي از زوج‌ها نيز از نگفتن گذشته‌ي خود به همسر عذاب وجدان دارند و احساس مي‌كنند بار بزرگي را به دوش مي‌كشند.

بيان تمام اتفاقات گذشته در بسياري موارد اين بار را از دوش شما بر مي‌دارد اما از طرفي ممكن است آسيب‌هاي شديدي را به زندگي مشترك وارد كند. بنابراين اگر قصد برملا كردن رازهاي خود را داريد و يا در مورد گذشته‌ي همسر خود بسيار كنجكاو هستيد، بهتر است پيش از هر اقدامي از روانشناس راهنمايي بگيريد. گاهي پيش كشيدن مسائل مربوط به گذشته و كنكاش در گذشته همسر تمام حس اعتماد و امنيت بين شما را از بين مي‌برد و روابطتتان را خدشه دار مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونگي كنار آمدن با گذشته همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كنار آمدن با گذشته همسر | نحوه برخورد با گذشته همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنار آمدن با گذشته همسر،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۲:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی