مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

شخصيت خودشيفته

خودشيفتگي در دسته اختلالات شخصيت گروه B قرار مي‌گيرد؛ شخصيت خودشيفته با عشق بيش از اندازه به خود شناخته مي‌شود. صفات شخصيتي خود محوري و خود بيني در شخصيت خودشيفته به شدت ديده مي‌شود به طوري كه بر روابط او تأثير منفي مي‌گذارد. براي اطلاع از اختلالات شخصيت دسته B كليك كنيد.

در ازدواج با شخصيت خود شيفته هرگز هيچ انتقادي را نمي‌پذيرد و خود را مركز توجه مي‌داند. اين افراد به سرعت عصباني مي‌شوند و مسئوليت هيچ اشتباهي را به گردن نمي‌گيرند. تا زماني كه از آن‌ها تعريف كنيد با شما خوب رفتار مي‌كنند اما زماني كه نسبت به آن‌‌ها بي‌تفاوت باشيد، مورد تحقير و تمسخر شديد قرار مي‌گيريد. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه مقاله شخصيت خود شيفته را بخوانيد.

زندگي و ازدواج با شخصيت خودشيفته

در مراحل ابتدايي آشنايي حتي شايد تا سال‌ها بعد از ازدواج با وجود عدم ارضاي نيازهايتان از طرف شخصيت خود شيفته، همچنان اين فرد برايتان جذابيت داشته‌باشد. اما متوجه نمي‌شويد دليل اين وابستگي چيست. در ادامه به برخي از ويژگي‌هايي كه شخصيت خودشفيفته را جذاب مي‌كند اشاره كرده‌ايم:

1. واقعا با اعتماد به نفس است

در حقيقت اعتماد به نفس شخصيت خودشيفته به صورت كاذبي افراطي است. شخصيت خود شيفته در برخي زمينه‌ها ممكن است عملكرد بسيار خوبي داشته باشد، اما آن چه از خود نشان مي‌دهد بسيار اغراق آميز و بدون در نظر گرفتن شكست‌هايش مي‌باشد. شخصيت خودشيفته با استفاده از دروغ‌ها يا بزرگ نمايي‌ها، كاذب بودن اعتماد به نفس خود را پنهان مي‌كند. 

دلنشين‌ترين حرف را به شما مي‌زند

شخصيت خودشيفته خوش سر و زبان است و به همين دليل در برخوردهاي اول شما را جذب خود مي‌كنند. آن‌ها به صورت حرفه‌اي و با بي رحمي تمام به تمسخر ديگران و خصوصا زير دستان خود مي‌پردازند و چون شما هنوز درگير جذابيت ظاهري آن‌ها هستيد، چندان متوجه اين موضوع نمي‌شويد. بهتر است به برخورد اين افراد با زير دست‌هايشان بيشتر توجه كنيد.

هنوز به شما نياز دارد

شخصيت خودشيفته براي كسب محبت از سوي شما نقش بازي مي‌كند. شخصيت خودشيفته اثبات برتري و دريافت توجه به شما نياز دارد. تا زماني كه اين نيازها را برآورده نكرده باشيد، به فيلم بازي كردن ادامه مي‌دهد. رفتار شخصيت خودشيفته پس از دريافت خواسته‌اش تغيير مي‌كند؛ چرا كه شخصيت خودشيفته عشقش تنها معطوف به خودش است.

فقط قول و وعيد

از حرف تا به عمل رسيدن يك ماجرا نياز به زمان دارد. اين افراد به دليل قدرت بيان خوبي كه دارند، تصوير‌هاي جالبي از خيال بافي‌هايي كه از آينده دارند را بيان مي‌كنند. خيالبافي‌هايي كه شايد تنها يك دانشمند قدرت به اتمام رساندن آن‌ها را داشته باشد. تا زماني كه موعد خيالبافي‌ها نرسيده باشد، اين افراد با بلوف و توضيحات اضافه شما را سرگرم مي‌كنند.

 ازدواج با شخصيت خودشيفته | كليد صندوقچه اسرارتان را مي يابد

اين افراد ضعف‌هاي مختلف شما را به صورت يك ليست تهيه مي‌كنند تا بتوانند در مواقع نياز از آن‌ها بر عليه شما استفاده كنند. آن‌ها معمولا به صورت يك دوست به شما اجازه مي‌دهند تا با آن‌ها درد و دل كنيد و از ناراحتي‌هاي خود صحبت كنيد. در ابتداي آشنايي احساس مي‌كنيد يك نفر هست كه شما را درك مي‌كند. اما شخصيت خودشيفته به ضعف‌هاي شما گوش مي‌داده تا نسبت به خود احساس بهتري داشته باشد و از طرفي بتواند در زمان مناسب از آن‌ها سوء استفاده كند تا خود را فرد برتر و كم خطاتري نشان بدهد. معمولا اين حالت در زماني كه احساس كند در رقابت با شما است، پيش مي‌آيد. براي اطلاع از ديگر اختلالات شخصيت كليك كنيد.

مشكلات بعد از ازدواج با شخصيت خودشيفته

پس از ازدواج با شخصيت خودشيفته مشكلات و ناراحتي‌ها هر روز بيشتر و پيچيده‌تر مي‌شود، پس بايد نحوه برخورد با شخصيت خودشيفته را بدانيد. اما پيش از آن براي درك بهتر چگونگي ازدواج با شخصيت خودشيفته در ادامه مقاله با ما همراه باشيد. براي اطلاع از برخورد با شخصيت خودشيفته كليك كنيد.

1- شما فراموش مي‌شويد

هميشه بايد به داستان‌هايي كه در نهايت بزرگ بودن آن‌ها و عظمت تكرار نشدني آن‌ها بر كرۀ زمين را نشان مي‌دهد، گوش كنيد. همچنين مدام سركوفت‌هاي او را تحمل كنيد و قبول كنيد كه يك فرد بي‌عرضه هستيد.

2- دائم از آينده اي رويايي حرف مي‌زند

شخصيت خودشيفته مدام شما را بي عرضه خطاب مي‌كند و از كارهايي كه خودش قرار است در آينده صورت بدهد حرف مي‌زند. ذهن شخصيت خودشيفته مدت زيادي به خيالبافي‌هاي افراطي مشغول مي‌شود و مدام از پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي نامحدودي كه در آينده خواهد داشت صحبت مي‌كند.

3- كسي لياقت همنشيني شخصيت خودشيفته را ندارد

شخصيت‌هاي خودشيفته خودشان را محور جهان طلقي مي‌كنند. هرچند كه تشابهات زيادي بين خود و ديگران مي‌بينند اما همچنان خود را استثنايي مي‌دانند. اين شما هستيد كه بايد او را درك كنيد. به شما به عنوان كسي كه زير دست او است مي‌نگرد و تنها نيازهاي او بايد برآورده شود.

4- هميشه بايد از شخصيت خودشيفته راضي باشيد

در زندگي با يك فرد خودشيفته شما نبايد از خودتان يا موفقيت‌هاي خودتان صحبتي به ميان بياوريد. براي خوشحال كردن شخصيت خودشيفته لازم است حتي براي كارهايي كه انجام نداده، او را تشويق كنيد.

5- در ازدواج با شخصيت خودشيفته هميشه حق با اوست

معمولا در ازدواج‌هاي صورت گرفته با شخصيت خودشيفته معمولا همسران براي مصلحت زندگي خود كوتاه مي‌آيند و خود را فراموش مي‌كنند. چرا كه حتي اگر شخصيت خودشيفته در مورد موضوعي حق را به شما بدهد، در نهان تنها خود را قبول داشته و بر اساس ميل خود رفتار مي‌كند.

6- در ازدواج با شخصيت خودشيفته همه چيز براي اوست

شخصيت خودشيفته با شما ازدواج نكرده است؛ بلكه اين شما هستيد كه گوشه‌اي از زندگي او را اشغال كرده‌ايد. در زندگي مشترك با شخصيت خودشيفته تمام اتفاقات و جريان‌ها مربوط به زندگي او است. در هر بار تلاش براي استقلال طلبي در زندگي با شخصيت خودشيفته با برخوردها و موانع جدي روبرو مي‌شويد.

7- شخصيت خودشيفته همدلي نمي‌كند

در رابطه با شخصيت خودشيفته شما بايد كاملا خود را به فراموشي بسپريد. كامل فراموش كنيد كه شما نيز از احساساتي برخورداريد. نمي‌توانيد با همسر خودشيفتۀ خود درد و دل كنيد و در صورتي كه با او صحبت بكنيد هيچ همدلي و درك متقابلي از او نمي‌بينيد.

8- همه به شخصيت خودشيفته حسادت مي‌كنند

جدا از اينكه هميشه هر جمعي را با تبديل كردن به يك رقابت از حالت دوستانه خارج مي‌كند، اين افراد هميشه ديگران را در حال حسادت به خود فرض مي‌كنند. در صورتي كه شما بتوانيد به صورت اتفاقي به آن‌ها بفهمانيد كه اينطور نيست، بايد تا چند ساعت صحبت‌هاي آن‌ها را تحمل كنيد تا در نهايت قبول كنيد كه اينطور است! او در نهايت بايد بتواند با خيال راحت به خود بگويد ديگران نسبت به من حسادت مي‌كنند.

در زندگي با شخصيت خودشيفته چه مي‌توان كرد؟

ممكن است با شخصيت خودشيفته ازدواج كرده و به دلايلي نتوانيد از اين رابطه خارج شويد؛ توصيه مي‌كنيم از خود در برابر آسيب‌هاي اين زندگي محافظت كنيد و راهكارهاي زير را به كار ببريد:

  • گول رفتارهاي توجه‌طلبانه‌ي همسر خودشيفته را نخوريد و هميشه براي خود زمان بگذاريد. هيچ گاه او را در اولويت قرار ندهيد.
  • خود را دوست داشته‌باشيد و اجازه ندهيد همسر خودشيفته در تصميماتتان دخالت كند. ارزش‌هاي خود را حفط كنيد و به خود احترام بگذاريد.
  • در صورتي كه مدام توسط همسرتان مورد انتقاد قرار مي‌گيريد ارتباط خود را با افرادي كه شما را دوست دارند و ارزش‌هاي شما را حفظ مي‌كنند، بيشتر كنيد. با دوستانتان بيرون برويد و اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد.
  • به زمان‌هاي خوبي كه با هم داشته‌ايد و همسرتان مسبب خوشحالي شما شده‌است فكر كنيد.
  • احساسات خود را با او درميان بگذاريد و بدون ترس از مسخره شدن نيازهاي خود را براي او شرح دهيد. او را از آسيب‌هايي كه به شما مي‌زند آگاه كنيد.
  • در آخر بايد بگوييم ممكن است در راه تغيير همسر خود سختي‌هاي زيادي را متحمل شويد و مدام مورد تحقير قرار بگيريد. به احتمال زيادي همسر شما هيچ گاه تغيير نمي‌كند. به اين سؤال عميقا فكر كنيد؛ آيا حاضريد تا ابد اين شرايط را تحمل كنيد و با او زندگي كنيد؟ اگر نه بهتر است به فكر بيرون آمدن از رابطه باشيد.

 

آيا مي‌توان به اميد درمان شخصيت خودشيفته با او ازدواج كرد؟

شخصيت‌هاي خودشيفته هرگز وجود مشكل در خود را قبول نمي‌كنند و به همين دليل نمي‌توان آن‌ها را براي درمان ترغيب كرد. هرگز به اميد تغيير همسر بعد از ازدواج وارد زندگي مشترك با او نشويد چرا كه آسيب‌هاي زيادي را متحمل مي‌شويد. تنها در صورتي كه خود فرد خوشيفته وجود مشكل در خود را بپذيرد و سعي كند تا خود را تغيير دهد مي‌توان از روش‌هاي روان درماني و درمان شناخي رفتاري استفاده كرد؛ هر چند كه اين احتمال بسيار ضعيف است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شخصيت خودشيفته كليك كنيد.

سؤالات متداول

آيا افراد خودشيفته عاشق مي‌شوند؟

فرد خودشيفته هرگز نمي‌تواند شما را بدون قيد و شرط دوست بدارد. ممكن است تظاهر به دوست داشتن و علاقه بكند اما تنها فردي كه برايش دوست داشتني به نظر مي‌رسد خودش است. اين افراد از نوعي اختلال رواني برخوردارند به همين دليل گاها در علاقه به خود نيز دچار مشكل مي‌شوند.

نقطه ضعف افراد خودشيفته چيست؟

نقطه ضعف افراد خودشيفته نياز آن‌ها به توجه ديگران است اين نياز بسيار محسوس است و در پس رفتارهاي خودخواهانه‌ي آن‌ها مي‌توانيد به اين نياز آن‌ها پي ببريد. زماني كه مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرند و منبع خودشيفتگيشان تأمين نمي‌شود رفتارهاي نابهنجار و پرخاشگرانه از خود بروز مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه زندگي و ازدواج با شخصيت خودشيفته مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با شخصيت خودشيفته چه مشكلاتي در پي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۶:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی