مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روانشناسي پول | ارتباط پول با هيجانات

بسياري از افراد در مراجعه به روانشناس عمده‌ترين مشكلات خود را حول محور مشكلات مالي تعريف مي‌كنند و استرس‌هاي زيادي را در اين باره گزارش مي‌كنند. جالب است بدانيد جدا از مشكلات مالي كه ريشه آن‌ها در مسائل محيطي و اجتماعي است بسياري از اين مشكلات به ناتواني افراد در كنترل هيجانات برمي‌گردد.

براي مثال برخي افراد هر ماه تصميم مي‌گيرند كه مقداري از پول خود را پس انداز كنند اما هنگامي كه پول در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد ناتواني در كنترل هيجانات باعث مي‌شود كه نتوانند تصميمات درستي بگيرند و در نتيجه به ولخرجي روي بياورند.

اين تجربه در حالت بسيار شديد به وضعيت بيمارگوني مي‌انجامد كه به آن وسوسه خريد آني يا جنون خريد مي‌گويند. به طوري كه فرد در يك لحظه براي خريدن چيزي كه نياز چنداني هم به آن ندارد برانگيخته مي‌شود و پس از خريد آن احساس پشيماني مفرطي را تجربه مي‌كند. روانشناسي پول به افراد مي‌آموزد كه چگونه با استفاده از مهارت‌هاي كنترل هيجان مديريت بهتري در مورد امور مالي داشته باشند و نگراني‌هاي كمتري را در اين باره تجربه كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره جنون خريد كليك كنيد.

 

روانشناسي پول | پول دوستي و پول‌پرستي

روانشناسي پول به عنوان يك مقوله ارزشمند در زندگي افراد مي‌تواند بخش بسيار زيادي از ذهن ما را به خود اختصاص دهد و در طول روز تا حد بسياري فكر ما را درگير كند. با اين حال برخي افراد آن‌قدر درگير به دست آوردن پول هستند و به آن عشق مي‌ورزند كه به جنبه‌هاي ديگر زندگي خود آسيب مي‌رسانند و عملكردشان را در ساير ابعاد زندگي نظير زندگي خانوادگي از دست مي‌دهند. اين افراد اغلب به صورت وسواسي به پول فكر مي‌كنند و  حتي در زماني كه اوضاع مالي كاملاً مناسبي دارند مشغله‌هاي ذهني بسيار زياد در مورد امور اقتصادي و مرتبط با پول را احساس مي‌كنند.

اين افراد كه در اصطلاح عامه به عنوان پول‌پرست شناخته مي‌شوند اغلب تمام وقت خود را صرف امور مالي مي‌كنند به طوري كه از مسائل مهم ديگر زندگي خود باز مي‌مانند. روانشناسي پول امروزه با بررسي كردن اين افراد تلاش مي‌كند تا بتواند به درك بهتري از اين افراد برسد و به آن‌ها كمك كند تا بتوانند در زندگي خود تعادل و توازن بيشتري را  ايجاد كنند. اگر اين مشكل را در خود احساس مي‌كنيد مراجعه به روانشناس و شركت در جلسات روان درماني مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد افكار خود را بيشتر بررسي كنيد و با تغيير آنچه كه موجب علاقه افراطي‌تان به پول مي‌شود رفتارهاي خود را تعديل كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

روانشناسي پول | اعتياد به كسب پول

امروزه روانشناسان در كنار اعتياد به مواد مخدر انواع اعتياد رفتاري را نيز تعريف كرده‌اند كه به معناي وابستگي به انجام برخي رفتارهاي خاص است. پول به دليل اينكه مي‌تواند پيامدهاي لذت بخشي را براي فرد به همراه داشته باشد مي‌تواند در برخي افراد به نوعي اعتياد بيانجامد. به اين صورت كه فرد دائماً به دنبال به دست آوردن پول بيشتر است، دائماً در مورد آن مشغوليت ذهني دارد و در صورت نپرداختن به امور مالي احساس بي‌قراري، اضطراب و تنش زيادي را تجربه مي‌كند. در اين شرايط فرد براي درمان حتماً بايد به يك متخصص روانشناس باليني مراجعه كرده و درمان‌هاي روان شناختي متناسب با مشكل خود نظير درمان شناختي رفتاري را دريافت نمايد.

 

سؤالات متداول

- آيا خساست يا ولخرجي ويژگي‌هايي زيستي هستند كه فرد ذاتاً در خود دارد؟

جواب اين سؤال به طور قطع مثبت يا منفي نيست. در حقيقت اين ويژگي‌ها به طور مشترك هم تحت تأثير عوامل زيستي قرار دارد و هم از محيط كسب مي‌شود. محققان نشان داده‌اند كه برخي فعل و انفعالات مغزي مي‌تواند موجب شكل‌گيري صرفه جويي يا ولخرجي در فرد شود. با اين حال اين امر به تنهايي كافي نيست و نوع آموزش‌ها و يادگيري‌هايي كه اشخاص در اين زمينه از كودكي دريافت مي‌كنند نيز نقش بسيار مهمي در اين زمينه ايفا مي‌كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روانشناسي پول خرج كردن كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي پول مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : روانشناسي پول | پول دوستي و پول پرستي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روانشناسي پول،
موضوع:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۱:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی