مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا

مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا آن دسته از مواد غذايي هستند كه سيستم ايمني انسان را ارتقا مي‌دهند و احتمال ابتلا به انواع بيماري‌ها را كم مي‌كنند. در همين راستا پژوهشگران در مطالعات خود متوجه شده‌اند كه كودكان به دليل برخورداري از سيستم ايمني قوي به احتمال بسيار اندكي به ويروس كرونا مبتلا مي‌شوند و در صورت ابتلا نيز اغلب آن را به صورت خفيف تجربه مي‌كنند. درنتيجه بزرگسالان نيز مي‌توانند با تقويت سيستم ايمني در خود وضعيت مشابهي را ايجاد كنند. ما در ادامه به فهرستي از مواد غذايي اشاره كرده‌ايم كه مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ويروس كرونا كليك كنيد.

1- مركبات 

اغلب مردم در زمان سرما خوردگي تلاش مي‌كنند تا بيش از پيش ويتامين c مصرف كنند. علت اين امر اين است كه ويتامين c به تقويت سيستم ايمني كمك مي‌كند و در نتيجه بدن مي‌تواند با آمادگي بيشتري به مبارزه با بيماري بپردازد. پژوهشگران بر اين باورند كه احتمالاً اين ويتامين در بالا بردن تعداد گلبول‌هاي سفيد بدن مؤثر است و از همين طريق اثر خود را بر سيستم ايمني اعمال مي‌كند.

ميوه‌هايي كه تحت عنوان مركبات شناخته مي‌شوند به دليل داشتن مقادير زياد ويتامين c در پيشگيري و درمان انواع عفونت‌ها مفيد هستند و در زمينه پيشگيري و مقابله با كرونا ويروس نيز مي‌توانند به شما كمك كنند. از جمله مهم‌ترين مركباتي كه ويتامين c بسياري دارند مي‌توان به پرتقال، نارنگي، گريپ فروت، ليمو شيرين و ليمو ترش اشاره كرد. از آنجايي كه بدن به طور طبيعي قادر به توليد و ذخيره اين ويتامين نيست شما براي حفظ سلامتي خود به دريافت روزانه ويتامين c نياز داريد و بايد مواد غذايي حاوي آن را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.

2- فلفل قرمز 

بسياري از افراد فكر مي‌كنند كه ويتامين c تنها در مركبات وجود دارد. در حالي كه فلفل قرمز يكي ديگر از مواد غذايي سرشار از ويتامين c است و ميزان اين ويتامين در آن حتي از مركبات نيز بيشتر است. در نتيجه مصرف اين ماده غذايي نيز مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد سيستم ايمني خود را بهبود ببخشيد و به اين ترتيب احتمال بروز كرونا ويروس را در خود كاهش دهيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه علائم كرونا كليك كنيد.

3- اسفناج از مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا

اسفناج يكي ديگر از غذاهاي بسيار مفيدي است كه در جهت پيشگيري و مقابله با كرونا ويروس مي‌تواند به شما كمك كند. اين ماده غذايي شامل مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه سيستم ايمني شما را تقويت كرده و توان پيشگيري و مقابله با انواع بيماري‌ها را در بدنتان افزايش مي‌دهد. از جمله اين آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌توان به فلاونئيدها، كارتنوئيدها، ويتامين C و ويتامين E اشاره كرد.

4- كلم بروكلي

كلم بروكلي يكي ديگر از غذاهاي بسيار مفيد است كه حاوي انواع ويتامين‌ها و مواد معدني مي‌باشد. اين ماده غذايي با برخورداري از مقادير بالاي ويتامين A ،E ،C، آنتي‌اكسيدان‌هاي ديگر و فيبر يكي از سالم‌ترين سبزيجاتي است كه مي‌توانيد براي سبد خانواده خود انتخاب كنيد و با مصرف آن مقاومت بدن خود را نيز بالا ببريد.

5- كيوي از مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا

كيوي يكي ديگر از ميوه‌هايي است كه به افزايش قدرت بدن شما كمك مي‌كند. اين ميوه سرشار از پتاسيم، ويتامين K و ويتامين C است. همين امر باعث مي‌شود كه كيوي نيز همانند مركبات به عنوان يك عامل تقويت كننده براي گلبول‌هاي سفيد و سيستم ايمني در نظر گرفته شود و در نتيجه براي پيشگيري از ابتلا به كرونا ويروس نيز مفيد باشد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه راه هاي انتقال ويروس كرونا كليك كنيد.

6- انواع بادام

انواع بادام ازجمله منابع بسيار غني ويتامين E، منيزيم و فيبر هستند. مصرف يك مشت يا يك چهارم ليوان بادام در طول روز به تقويت سيستم ايمني شما كمك كرده و احتمال بيمار شدن شما را كاهش مي‌دهد.

7- چاي سبز از مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا

مصرف چاي سبز به دليل داشتن كافئين بسيار كم و برخورداري از آنتي‌اكسيدان‌هاي مناسب نظير فلاونوئيدها مي‌تواند جايگزين مناسبي براي چاي و قهوه باشد. اين نوشيدني علاوه بر احساس آرامش و لذت مي‌تواند به كمك آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در خود به تقويت سيستم ايمني بدنتان كمك كند و از شما در برابر انواع بيماري‌ها محافظت نمايد.

8- مواد غذايي حاوي آهن

از آنجايي كه كم خوني يكي از عوامل بسيار تأثيرگذار بر تضعيف سيستم ايمني است لازم است كه تلاش كنيد تا سطح آهن خون خود را در حالت بهينه‌اي نگه داريد. مصرف گوشت قرمز، ماهي، زرده تخم مرغ و سبزيجات داراي برگ سبز نظير اسفناج از جمله مواد غذايي طبيعي هستند كه مي‌توانند آهن بدن شما را تأمين مي‌كنند.

همچنين اگر سوالي در زمينه راه‌هاي پيشگيري و مقابله با ويروس كرونا داشته باشيد مي‌توانيد از مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي كمك بگيريد.

 

سؤالات متداول درباره مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا

- آيا فريز كردن غذا مي‌تواند ويروس كروناي آن را از بين ببرد؟

كرونا ويروس علاقه بسياري به محيط سرد دارد و حتي در دماي منفي 10 درجه نيز زنده مي‌ماند. براي پيشگيري از اين ويروس گفته مي‌شود كه از خوردن غذاهاي خام بپرهيزيد و حتماً گوشت و ساير مواد پختني را به طور كامل بپزيد چرا كه قرار گرفتن در گرماي بالا اين ويروس را از بين مي‌برد.

- آيا خوردن غذاهايي با طبع گرم مي‌تواند در كاهش خطر ابتلا به كرونا ويروس مؤثر باشد؟

هنوز شواهد علمي رسمي براي اين توصيه وجود ندارد. با اين حال بسياري از متخصصان طب سنتي معتقدند خوردن غذاهايي با طبع گرم نظير خرما، بادام، روغن‌هاي حيواني، پسته و... با تقويت سيست ايمني مي‌توانند در كاهش خطر ابتلا به اين بيماري تأثيرگذار باشند.

براي اطلاعات در زمينه راه هاي غلبه بر ترس و اضطراب ناشي از كرونا كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه موادغذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مواد غذايي مفيد براي پيشگيري و مقابله با كرونا كدام‌اند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۶:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی