مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ميدازولام چيست؟

ميدازولام يكي از انواع داروهاي آرام بخش و خواب آور است كه در زير گروه بنزوديازپين‌ها قرار دارد. اين دارو به دليل اثرات سريعي كه در سيستم عصبي مركزي ايجاد مي‌كند معمولاً در عمل‌هاي جراحي سرپايي و يا در جريان كارهاي دندانپزشكي براي تسكين درد بيمار مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به عنوان داروي ضد اضطراب با مصرف روزانه تجويز نمي‌شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه داروهاي ضد اضطراب كليك كنيد.

 

موارد منع مصرف ميدازولام

اين دارو مي‌تواند منجر به سركوب تنفسي شده و در نتيجه سرعت نفس كشيدن شما را كاهش دهد. به خصوص اگر شما قبل يا بعد از استفاده از آن مسكن مصرف كرده باشيد احتمال بروز اين مشكل بيشتر خواهد شد. به همين خاطر لازم است كه قبل از عمل‌هاي جراحي از خوردن مسكن به خصوص مسكن‌هاي قوي خودداري كنيد تا به مشكلات تنفسي دچار نشويد. همچنين اگر سابقه واكنش آلرژيك به داروهايي نظير واليوم و زاناكس را داريد حتماً اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

 

نكاتي كه قبل از مصرف ميدازولام بايد رعايت كنيد

اگر شما واجد شرايط هريك از موارد زير بوديد بايد از مصرف ميدازولام خودداري كنيد.

  • گلوكوم با زاويه بسته حاد
  • حساسيت به ساير بنزوديازپين‌ها نظير زاناكس (آلپرزولام)، كلرديازپوكسايد، ديازپام، اگزازپام و لورازپام.
  • مسموميت با الكل
  • همچنين در صورت وجود هر يك از شرايط زير نيز بايد احتياط به خرج دهيد و حتماً موضوع را با پزشك در ميان بگذاريد.
  • داشتن مشكلات تنفسي و ريوي نظير برونشيت و آمفيزم
  • داشتن مشكلات كبدي
  • استفاده از داروهاي مخدر
  • دچار بودن به مشكلات قلبي

 

نحوه مصرف

اين دارو معمولاً به صورت آمپول مورد استفاده قرار مي‌گيرد و استفاده از آن تنها در كلينيك‌هاي پزشكي و دندانپزشكي در حين عمل‌هاي جراحي سرپايي مجاز است چرا كه پس از مصرف اين دارو پزشك بايد علائم حياتي بيمار را تحت نظارت قرار دهد تا در صورت بروز هرگونه عارضه جدي اقدامات اورژانسي لازم صورت بگيرد.

 

آنچه بايد پس از مصرف ميدازولام بايد رعايت كنيد

تا 24 ساعت پس از تزريق ميدازولام از نوشيدن الكل جدا خودداري نماييد چرا كه ميدازولام مي‌تواند باعث تشديد اثرات الكل شده و در نتيجه به پيامدهاي خطرناكي بيانجامد. جالب است بدانيد گريپ فروت و آبميوه آن با داروي ميدازولام تداخل دارد و مي‌تواند منجر به عوارض جدي شود. درنتيجه از مصرف اين ميوه پس از تزريق ميدازولام بپرهيزيد.

اين دارو ممكن است تا 24 ساعت حالاتي نظير خواب آلودگي و گيجي ايجاد كند. به همين خاطر لازم است كه در اين زمان از رانندگي و انجام هر كاري كه به هشياري بالا نياز دارد بپرهيزيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

 

عوارض جانبي ميدازولام

در صورت مشاهده هريك از علائم زير بايد حتماً جهت دريافت خدمات اورژانسي اقدام كنيد چرا كه اين علائم مي‌توانند نشان دهنده بروز يك واكنش آلرژيك باشند.

- كهير پوستي

- تنگي نفس

- ورم صورت

- ورم لب، زبان يا گلو

همچنين در صورت مشاهده هر يك از علائم زير نيز لازم است كه با مراقبان بهداشتي مشورت كنيد.

- كاهش عمق تنفس و بروز عطسه و سرفه

- كاهش ضربان قلب

- احساس سبكي در سر

- احساس بي‌قراري و لرزش

- احساس گيجي و سردرگمي

- بروز افكار و رفتارهاي غير معمول

عوارض رايج مصرف ميدازولام

بروز برخي عوارض در پي مصرف ميدازولام از شيوع بيشتري برخوردار است و معمولاً تحت عنوان عوارض رايج طبقه‌بندي مي‌شود كه موارد زير را شامل مي‌شود.

- بروز فراموشي پس گستر (فراموشي آنچه كه در حين مصرف ميدازولام اتفاق افتاد)

- سرگيجه و خواب آلودگي

- حالت تهوع و استفراغ

- آبريزش بيني و عطسه

- تاري ديد

 

تداخلات دارويي 

مصرف برخي داروها همزمان با ميدازولام مي‌تواند منجر به بروز عوارض جانبي بيشتر شده و تضعيف مضاعف سيستم عصبي مركزي را به بار بياورد. از جمله اين داروها مي‌توان به ضد افسردگي‌هاي سه حلقه‌اي، آنتي سايكوتيك‌ها، آنتي هيستامين‌ها، الكل و مسكن‌ها اشاره كرد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- آيا مصرف ميدازولام مي‌تواند منجر به مرگ شود؟

مصرف ميدازولام در صورتي كه به صورت سرخود و در مقادير بالا انجام شود مي‌تواند كشنده باشد. اما در مراكز پزشكي از آنجايي كه پزشك قبل از استفاده از آن ساير داروهاي مصرفي توسط فرد را بررسي مي‌كند و بعد از تزريق نيز علائم حياتي را چك مي‌كند مرگ و مير با اين دارو به ندرت اتفاق مي‌افتد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ميدازولام مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ميدازولام | موارد مصرف، عوارض و اثرات داروي ميدازولام

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ميدازولام،
موضوع:
[ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۵:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی