مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آموزش رياضي به كودكان

درك مفاهيم رياضي در سال‌هاي كودكي به قدرت تحصيلي و به پيشرفت تحصيلي آن‌ها در آينده نيز كمك مي‌كند. به همين خاطر بسياري از والدين و معلمان به دنبال روش‌هاي جذاب براي آموزش رياضي به كودكان هستند و مي‌خواهند دروس مربوط به اين رشته را به‌گونه‌اي آموزش دهند كه براي كودكان جذاب باشد و كيفيت يادگيري آن‌ها را افزايش دهد. ما در ادامه به چند راهكار در اين زمينه اشاره كرده‌ايم كه مي‌توانند براي شما سودمند باشند.

براي شناخت بيشتر در زمينه آموزش به كودكان كليك كنيد.

1- استفاده از ابزارهاي كمك درسي خلاقانه براي آموزش رياضي به كودكان

از آنجايي كه كودكان از نظر رشد شناختي هنوز توانايي درك مفاهيم انتزاعي و ذهني را ندارند براي اينكه بتوانند رياضيات را درك كنند به كمك اشيا نياز دارند. به همين خاطر لازم است كه شما در اين زمينه خلاقيت به خرج دهيد و از وسايل جذابي براي ارائه آموزش خود استفاده كنيد. استفاده از لگوها يا مدادرنگي‌هاي متنوع و رنگي براي آموزش مفاهيمي نظير جمع و تفريق بسيار مناسب هستند.

2- آموزش رياضي به كودكان در قالب بازي

كودكان در جريان بازي بيش از هر زمان ديگري توان يادگيري دارند و مفاهيمي كه در آن زمان مي‌آموزند بيش از مطالب ديگر در ذهن آن‌ها باقي مي‌ماند. در نتيجه تلاش كنيد تا بازي‌هايي را طراحي كنيد و تمرين‌هاي رياضي را در جريان آن انجام دهيد. براي مثال شما حتي با ابزار ساده‌اي نظير تاس نيز مي‌توانيد يك بازي رياضي طراحي كنيد. به اين صورت كه كودك تاس مي‌اندازد و هر عددي آمد كودك موظف است نوعي سؤال رياضي طراحي كند كه جواب آن همان عدد تاس باشد.

انجام اين بازي در كلاس با درگير كردن همه بچه‌ها مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد. به شرطي كه بازي به دور از ايجاد احساس اضطراب و ترس در كودكان صورت بگيرد و در صورتي كه يك دانش‌آموز نتوانست وظيفه‌اش را به درستي انجام دهد همچنان تشويق شود كه با تلاش بيشتر در دفعات بعدي مي‌تواند به عملكرد مناسب دست يابد.

3- استفاده از تصاوير و الگوها

تصاوير و الگوها مي‌توانند جايگزين مناسبي براي اشيا باشند. شما با به نمايش درآوردن مفاهيم رياضي در قالب نقاشي هم به ادراك تصويري و مفهومي كودك كمك مي‌كنيد و هم رياضي را به او آموزش مي‌دهيد. همچنين مي‌توانيد از كودك بخواهيد كه او نيز با استفاده از الگوها يا طرح‌هاي نقاشي مفاهيمي نظير جمع و تفريق را توضيح دهد. اين كار در كنار رياضيات در رشد خلاقيت و هنر كودكان نيز مؤثر است.

براي آشنايي بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

4- استفاده از اپليكشن‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي

امروزه بسياري از كودكان به گوشي‌هاي هوشمند و انواع تبلت‌ها دسترسي دارند. متخصصين همواره توصيه مي‌كنند كه استفاده اين وسايل را در فرزندانتان محدود كنيد و هنگامي كه به كودك اجازه استفاده از اين ابزار را مي‌دهيد به صورت هدايت شده و مديريت شده عمل كنيد.

استفاده از اپليكشن و بازي‌هاي كودكانه‌اي كه در جهت آموزش رياضي طراحي شده‌اند يكي از روش‌هاي استفاده درست از اين ابزار هستند. اين برنامه‌ها با طراحي‌هاي كودكان و جذاب، فرصت بازي را در اختيار فرزندان قرار مي‌دهند و در عين حال محتواي مفيدي را نيز براي آن‌ها ارائه مي‌دهند كه به رشد و پرورش دانش رياضي آن‌ها كمك مي‌كند.

5- استفاده از فلش كارت‌ها

امروزه ابزار كمك درسي مختلفي در بازار وجود دارد كه كار والدين و معلمان را آسان كرده‌اند. براي مثال فلش كارت‌ها يكي از روش‌هاي مؤثر در آموزش رياضي هستند كه هم كودكان را سرگرم مي‌كنند و هم تمرين‌هاي رياضي مختلف را به آن ارائه مي‌دهند. براي مثال برخي از اين فلش كارت‌ها به اين صورت طراحي شده است كه در يك دسته از كارت‌ها مسائل رياضي نوشته شده و در دسته‌اي ديگر پاسخ‌ها قرار دارد. كودك بايد بتواند كارت پاسخ مناسب با هر سؤال را در كنار يكديگر قرار دهد. شما با توجه به خلاقيت خودتان مي‌توانيد به سادگي اين فلش كارت‌ها را در خانه نيز تهيه كرده و به واسطه آن‌ها به كودك رياضي آموزش دهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- اختلال يادگيري رياضي چيست؟

اين اختلال يكي از انواع اختلالات يادگيري است كه معمولاً در سنين دبستان خود را نشان مي‌دهند. كودكان مبتلا به اين اختلال ممكن است با وجود داشتن هوش مناسب در درك مفاهيم رياضي مشكل داشته باشند و نتوانند در اين زمينه متناسب با همسالان خود پيشرفت كنند. اگر مي‌بينيد كه فرزندتان با وجود تمام تلاش‌هايي كه مي‌كنيد نمي‌تواند مفاهيم رياضي را به خوبي بياموزد مراجعه به يك روانشناس كودك مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد راهكارهاي مناسبي را ياد بگيريد و به كمك آن‌ها بتوانيد مشكل كودك خود را بهبود ببخشيد. هرچقدر كه زودتر جهت رفع اين اختلال اقدام كنيد مسلما كودك با تأخيرهاي كمتري مواجه خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اختلال يادگيري رياضي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آموزش رياضي به كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آموزش رياضي به كودكان | 5 روش جالب براي آموزش رياضي به كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آموزش رياضي به كودكان،
موضوع:
[ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۳:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی