مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

علل دعواهاي دائمي زن و شوهر و راهكارهاي آن

در رايطه با دعواي زياد زن و شوهر عوامل زيادي وجود دارند كه حل نشدن تعارض درباره آن‌ها مي تواند رابطه را براي سال‌هاي طولاني درگير خود كند كه در ادامه به برخي از مهم‌ترين موارد اشاره مي كنيم. براي اطلاع از ساير اختلالاتي كه موجب برهم ريختن رابطه زوجين مي شود، مقاله اختلاف با همسر را مطالعه نماييد.

دعواي زياد زن و شوهر بر سر تربيت فرزندان

اين طبيعي است كه شما در زمينه تربيت كودك با يكديگر تفاوت‌هايي داشته باشيد. علت اين امر اين است كه شما در دو خانواده متفاوت پرورش يافته ايد كه هركدام قواعد مربوط به خود را داشته است اما نبايد بگذاريد كه تفاوت‌ها منجر به تعارض‌هاي هميشگي شوند.

اين مسئله را در نظر بگيريد كه در واقع آن چيزي كه شما و همسرتان در حال جنگيدن براي آن هستيد تربيت درست و سلامت جسم و روان فرزندتان است. اما مواجه شدن كودك شما با اين اختلاف نظرها و سبك‌هاي تربيتي متفاوت به مشكلات بسياري نظير احساس گيجي و سردرگمي، دچار شدن به احساسات متعارض در مورد والدين و احساس گناه در مورد خودش مي‌انجامد.

به جاي آنكه به اين فكر كنيد كه حرف كدام يك از شما بايد به كرسي بنشيند بيشتر فرزندتان را در نظر بگيريد. بحث‌هاي طولاني شما بيشتر از هركسي به او ضربه مي‌زند. براي رفع اين مشكل، در مورد هر موضوعي كه اختلاف نظر داريد، در غياب فرزند خود با همسرتان گفت و گويي دوستانه داشته باشيد و تلاش كنيد تا در نهايت به يك تصميم مشترك در اين باره برسيد. اگر به تنهايي نمي تواند اين مشكلات را رفع و رجوع كنيد از يك متخصص خانواده درماني براي حل مشكل خود كمك بگيريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روش هاي مناسب تربيت فرزند كليك كنيد.

دعواي زياد زن و شوهر به خاطر آسيب هاي اجتماعي

از عواملي كه باعث بحث و اختلافات شديد و طولاني مدت زوجين مي شود، درگيري يكي از آن‌ها با آسيب‌هاي اجتماعي نظير اعتياد، قماربازي وشرط بندي هاي بيمارگون است. اين نكته بسيار اهميت دارد كه بدانيد بسياري از اين آسيب ها در اثر كمبودهاي عاطفي تجربه شده در زندگي افراد ايجاد مي شوند. در واقع بسياري از افراد براي فرار كردن از محيط‌هايي كه در آن ها ارتباطات عاطفي عميق و سالمي وجود ندارد، به محيط هاي ديگري پناه مي برند. اين مسئله بسيار ضروري است كه در اين شرايط به جاي بحث‌هاي بيهوده وآزاردهنده از يك متخصص كمك بگيريد. همچنين تلاش كنيد به ريشه ايجاد اين مشكلات در خانواده توجه كنيد. به كمك يك درمانگر كمبودهاي عاطفي و نقص هاي ارتباطي ميان خود و همسرتان را شناسايي كنيد و براي رفع آن‌ها گام برداريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

فقدان مهارت هاي ارتباطي كافي از علل دعواي زياد زن و شوهر

مسئله مهمي كه زيربناي تمامي مشكلات حل نشده ميان زوجين است، نداشتن مهارت هاي ارتباطي كافي است. ادامه يافتن اكثر بحث ها و جنگ و جدل ميان همسران از اين مشكل نشان مي‌گيرد. مثلا براي اينكه شما وهمسرتان بتوانيد در مورد مشكلي زود و راحت به نتيجه برسيد نيازمند اين هستيد كه دروهله اول هيجاناتتان را درست مديريت كنيد. بيشتر اوقات تلخ كامي هايي كه در يك رابطه اتفاق مي‌افتند ناشي از حرف‌ها و رفتارهايي است كه افراد از سر عصبانيت انجام مي دهند.

علاوه بر مديريت هيجان‌ها شما نيازمند اين هستيد كه در زمينه نحوه داشتن يك گفت و گوي سالم و موثر اطلاعات و مهارت كافي كسب كنيد. لازم است بدانيد كه در حقيقت لحن و نوع كلماتي كه شما در هنگام بحث از آن‌ها استفاده مي‌كنيد بيش از هرچيزي بر حل و فصل شدن ماجرا تاثير مي‌گذارد. 

استفاده از كتاب ها، كلاس هاي آموزشي و جلسات مشاوره براي بهبود مهارت‌هاي ارتباطي شما مي‌توانند موثر باشند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه چگونگي پيشگيري از اختلافات زناشويي كليك كنيد.

پيامدهاي جسمي و رواني دعواي زياد زن و شوهر

زندگي كه مدام با جنگ و دعوا همراه باشد به طرق مختلفي سلامت جسم و روان افراد را تهديد مي كند. اضافه شدن اين مشكلات به مشكلات قبل، فشار روي افراد را دوچندان و مديريت اوضاع را سخت‌تر از قبل مي كند.

مشكلات جسمي ناشي از دعواي هميشگي زوجين

پژوهش‌ها نشان داده است كه تجربه دائمي خشم كه در جريان دعواي با همسر اتفاق مي‌افتد احتمال بروز فشار خون و بروز مشكلات قلبي و عروقي را  به خصوص دو چندان مي كند. همچنين تجربه دائمي هيجانات منفي مي تواند به مشكلات روان تني بسياري از جمله زخم معده، سردردهاي تنشي و مشكلات عضلاني نظير كمردرد و گردن منجر شود.

مشكلات روحي و رواني از پيامدهاي دعواي زياد زن و شوهر

زندگي در محيط پرتنش مسلما روح و روان شما را بيمار خواهد كرد. زوجيني كه دائما در جنگ و جدال با يكديگر هستند معمولا علائمي نظير اضطراب دائمي، ترس از دست دادن يكديگر، خلق پايين و افسردگي و افزايش آسيب‌پذيري نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي نظير اعتياد را دارا مي‌باشند.

در واقع ما شاهد ايجاد يك چرخه معيوب ميان زوجين هستيم. به اين صورت كه افراد به دليل دعواي دائمي با يكديگر دچار مشكلات ديگري مي شوند كه اين مشكلات دوباره اختلافات آن‌ها را تشديد مي كند و اين چرخه با اين عملكرد منفي سال هاي سال ادامه پيدا مي كند.

توجه كنيد كه پايان دادن به اين چرخه هميشه كار آساني نيست. در اين شرايط اكثر زوجين براي ترميم رابطه خود نيازمند كمك از جانب يك متخصص هستند. فردي كه بتواند مشكلات را شناسايي كند، در مورد عملكرد طرفين به آن ها بازخورد دهد و در جهت ارتقاي مهارت‌هاي ارتباطي زوجين به آن ها آموزش هايي را ارائه دهد.

كمك گرفتن از يك زوج درمانگر يا خانواده درمانگر حرفه اي مي تواند در اين زمينه بسيار سودبخش باشد. براي دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف و دعواي بين زوجين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علت دعواي زياد زن و شوهر | پيامدها و علت اختلاف‌هاي حل نشده زن و شوهر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۹:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی