مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

سختي هاي زندگي مشترك | مشكلات رايج در بين زوجين

درست است كه هر زندگي سختي هاي زندگي مشترك به خود را دارد اما مطالعات و تجربيات در مورد مشكلات زوجين نشان مي‌دهد كه برخي موضوعات براي بيشتر زن و شوهرها به خصوص زوجين جوان چالش درست مي‌كند و درنتيجه عموميت بيشتري دارد. ما در ادامه به 6 مشكل رايج در بين زن و شوهرها اشاره‌ كرده‌ايم كه از ديد اكثر افراد به عنوان سختي هاي زندگي مشترك در نظر گرفته مي‌شوند.

1. مديريت كردن مشكلات مالي از سختي هاي زندگي مشترك

به دليل شرايط اقتصادي خاص و دشواري كه در جامعه ما وجود دارد مسائل مالي در ازدواج به يكي از مقوله‌هاي بسيار مهم تبديل شده است. اين مسئله، ازدواج بسياري از جوانان را به تأخير مي‌اندازد و يا حتي باعث هراس آن‌ها از زندگي مشترك مي‌شود. اين موضوع پس از ازدواج نيز از جمله چالش‌هاي بسيار مهم براي بسياري از افراد است. با وجود تمام سختي‌هايي كه در زمينه اقتصادي وجود دارد اين موضوع را فراموش نكنيد كه مديريت اوضاع مالي نوعي مهارت است كه هردوي زوجين بايد از آن بهره‌مند باشند.

آشنايي با نيازها و خواسته‌هاي يكديگر و داشتن انتظارات معقول از زندگي مشترك همگي به شما كمك مي‌كنند تا با وجود تمام مشكلات، بنياد خانواده خود را محكم نگاه داريد و نگذاريد كه دشواري‌هاي مالي براي شما به يك بحران عاطفي و خانوادگي تبديل شود. اگر در مورد موضوعات مالي با همسر خود دائماً دچار مشكل و تعارض مي‌شويد مراجعه به يك زوج درمانگر در افزايش مهارت‌هاي ارتباطي، افزايش توان سازگاري و بهبود مديريت مالي مي‌تواند كمك بسزايي به شما بكند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه زوج درماني كليك كنيد.

دشواري‌هاي مرتبط با تربيت فرزندان از سختي هاي زندگي مشترك

تربيت فرزندان يكي از بزرگ‌ترين رسالت‌هاي هر پدر و مادري است. مسلما هر فردي دوست دارد براي فرزند خود بهترين باشد. همين مسئله باعث مي‌شود كه بار سنگيني از وظايف و تعهدات را بر دوش خود احساس كنيد و تحت فشار بيشتري در زندگي قرار بگيريد. در اين شرايط هماهنگ نبودن با همسر در مورد نكات تربيتي مي‌تواند اين فشارها را بيشتر كرده و سلامت روان همه اعضاي خانواده را به خطر بياندازد. به همين خاطر لازم است كه حتي الامكان قبل از به دنيا آمدن فرزندتان تلاش كنيد تا به طور مشترك در مورد تربيت كودك آموزش‌هاي لازم را دريافت كنيد و در مورد مسائل اصلي به تفاهم دست يابيد.

البته با اين حال با به دنيا آمدن فرزندان و اضافه شدن مسئوليت‌ها همچنان والدين سختي‌هاي زيادي را تحمل مي‌كنند. با اين حال همدلي و همراهي زن و مرد با يكديگر مي‌تواند اين مسير دشوار را براي هر دوي زوجين با لذت بيشتري همراه سازد.

اگر شما و همسرتان تعارضات و اختلاف‌نظرهاي بسياري را در اين زمينه تجربه مي‌كنيد كمك گرفتن از يك روانشناس متخصص در حيطه زوج يا خانواده مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد نقطه نظرهاي مشترك بيشتري را در يكديگر بيابيد و راحت‌تر به يك مسير واحد براي تربيت فرزندانتان دسترسي پيدا كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

استرس‌هاي روزمره

هنگامي كه شما ازدواج مي‌كنيد علاوه بر نقش‌ها و مسئوليت‌هايي كه سابقاً در زندگي خود داشته‌ايد به عنوان يك همسر نيز بايد مسئوليت‌ها و تعهدات جديدي را بپذيريد. همين امر باعث مي‌شود كه مشغله‌هاي بيشتري پيدا كنيد. بسياري از زوجين كه براي مشاوره مراجعه مي‌كنند در حقيقت مشكل خاصي در زندگي آن‌ها وجود ندارد بلكه مشكل اصلي اين است كه آن‌ها نمي‌توانند خود را با شرايط زندگي جديد و استرس‌هاي روزمره آن سازگار كنند.

همين مسئله باعث مي‌شود كه در طول روز خلق پايين‌تري را تجربه كنند، تحريك‌پذيرتر باشند و در مقابل يكديگر شكيبايي كمتري را نشان دهند. به همين خاطر آشنايي با مهارت كنترل استرس يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه زوجين پيش از ازدواج بايد آن را تمرين كنند و در جهت ارتقاي آن بكوشند.

اين مهارت به شما كمك مي كند تا بتوانيد ظرفيت رواني خود را بالا ببريد و در برابر اضطراب‌هاي مختلف زندگي آرامش بيشتري از خود نشان دهيد. مراجعه به مشاور و روانشناس، مطالعه كتاب‌هاي خودياري و شركت در كارگاه‌هاي آموزشي از جمله روش‌هايي است كه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد براي پرورش اين مهارت در خود گام برداريد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

داشتن برنامه‌هاي شلوغ از سختي هاي زندگي مشترك

بسياري از زن و شوهرها برنامه زندگي بسيار شلوغ و دشواري را در طول هفته دارند. به خصوص زماني كه زن نيز شاغل است و همزمان بايد به كارهاي خانه و فرزندان نيز رسيدگي كند، سختي‌هاي زندگي دو چندان مي‌شود. اگر زن و مرد بتوانند نگاه جديد و سالمي به زندگي مشترك داشته باشند و وظايف را به طور عادلانه در ميان خود تقسيم كنند بسياري از اين سختي‌ها به سادگي مرتفع مي‌شوند. همچنين برخورداري از مهارت حل مسئله و برنامه ريزي كافي در زندگي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد نظم بيشتري به زندگي روزمره خود ببخشيد و كمتر تحت تأثير حجم زياد كارها قرار بگيريد.

سازگاري با عادت‌هاي بد يكديگر

يكي از سختي‌ها و دشواري‌هاي جدي در زندگي زن و شوهرها اين است كه بتوانند خصوصيات مثبت و منفي همديگر را در كنار هم ببينند و خود را با تمامي آن‌ها سازگار كنند. اين امر براي افرادي كه انعطاف‌پذيري رواني پاييني دارند اغلب دشوار است و همين امر باعث مي‌شود كه دائماً تلاش كنند ديگري را تغيير دهند. اين تلاش نافرجام معمولاً به هردوي زوجين آسيب مي‌رساند و آن‌ها را در يك فرايند بي‌نتيجه درگير مي‌سازد. درست است كه هريك از شما بايد در طول زندگي مشترك در جهت رشد و تغيير مثبت خود حركت كنيد اما در عين حال بايد تلاش كنيد تا يكديگر را همان گونه كه هستيد بپذيريد و توانايي سازگاري خود را تغيير دهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

 

نحوه كنار آمدن با سختي هاي زندگي مشترك

با همه مسائلي كه گفته شد اين سؤال پيش مي‌آيد كه چگونه مي‌توان اين سختي‌ها را پشت سر گذاشت و زندگي مشترك بادوامي را تجربه كرد؟ در جواب اين سؤال پيش از هر چيز بايد به اهميت مشاوره پيش از ازدواج اشاره كرد. در حقيقت شما بايد بتوانيد سنگ بناي اوليه زندگي مشترك خود را به گونه‌اي قرار دهيد كه در ادامه احتمال بروز سختي‌ها و مشكلات كمتر باشد. از همين رو دوران آشنايي بسيار اهميت دارد و در اين مسير مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند نقش بسيار پررنگي را ايفا كند.

شركت در اين جلسات مشاوره به شما كمك مي كند تا در مورد صفات شخصيتي پايدار يكديگر اطلاعات بيشتري به دست بياوريد و مهارت‌هاي زندگي خود و همسرتان را بيشتر محك بزنيد. اين عوامل به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد پيش‌بيني كنيد در آينده بيشتر با چه مشكلاتي روبه‌رو هستيد و چقدر توان سازگاري با آن‌ها را داريد.

فراموش نكنيد كه تلاش براي شناخت يكديگر و ارتقاي مهارت‌هاي فردي و ارتباطي با ازدواج خاتمه نمي‌يابد و براي داشتن يك زندگي سالم لازم است كه شما همواره در جهت ارتقا و رشد خود تلاش كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- چرا سال اول زندگي سخت و پر تنش است؟

از ديد روانشناسان دو سال اول زندگي نقش مهم و تعيين كننده‌اي در پايداري روابط زوجين دارد. اگر شما و همسرتان بتوانيد در اين دو سال به سازگاري بالايي با يكديگر دست يابيد به احتمال زياد در آينده نيز موفق‌تر خواهيد بود. دليل اين امر اين است كه افراد بدون تجربه‌اي از زندگي مشترك با تصورات متفاوتي از ازدواج زير يك سقف قرار مي‌گيرند.

جدا شدن از محيط خانه، افزايش مسئوليت‌ها و تعهدات به يكديگر، وجود استرس‌ها  و تنش‌هاي مرتبط با زندگي زناشويي همه و همه در سال اول به زوجين فشار مي‌آورند و باعث مي‌شوند كه آن‌ها بيش از هر زمان ديگري در زندگي خود تنش را تجربه كنند. با اين حال ظرفيت رواني بالا، انعطاف‌پذيري بيشتر و برخورداري از مهارت‌هاي ارتباطي كافي به افراد كمك مي‌كند تا راحت‌تر بتوانند سال‌هاي اوليه را پشت سر بگذارند و به آرامش نسبي و پايدار در زندگي خود دست يابند.

براي دريافت مشاوره در زمينه سختي هاي زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع :سختي هاي زندگي مشترك | چگونه با اين سختي ها كنار بياييم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سختي هاي زندگي مشترك،
موضوع:
[ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۰۴:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی