مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تكنيك‌هاي مؤثر در آموزش زبان انگليسي به كودكان

براي آموزش زبان انگليسي به كودكان راهكارهاي مختلفي وجود دارد. ما در ادامه تلاش كرده‌ايم كه به چند تكنيك مهم در اين زمينه اشاره كنيم.

براي شناخت بيشتر در زمينه آموزش به كودكان كليك كنيد.

1- آموزش زبان انگليسي به كودكان در جريان بازي و فعاليت بدني

تلاش كنيد تا از زبان انگليسي در جريان فعاليت‌هاي كودك استفاده كنيد و آن را به زندگي روزمره پيوند بزنيد. براي مثال شما مي‌توانيد برخي افعال را با استفاده از نوارهاي صوتي به كودك آموزش دهيد و از او بخواهيد زماني كه اين افعال را مي‌شنود پاسخ حركتي مرتبط با آن را انجام دهد.

براي مثال هنگام شنيدن كلمه ايستادن بايستد و يا با شنيدن كلمه رقصيدن شروع به رقصيدن كند. اين تمرين‌هاي حركتي باعث مي‌شود تا كلمات به ميزان بيشتر در ذهن تحكيم شوند و كودك بيشتر آن‌ها را به خاطر بسپارد. همچنين اين فعاليت مي‌تواند به صورت بازي و خنده در كنار والدين صورت بگيرد و براي كودكان جذاب باشد.

2- داشتن برنامه منظم با زمان‌هاي محدود

يكي از مسائلي كه والدين و معلمان بايد حتماً آن را در نظر بگيرند اين است كه كودكان نمي‌توانند همانند بزرگسالان به مدت طولاني به موضوعات درسي توجه كنند. آن‌ها براي يادگيري به زمان‌هاي كمتر اما برنامه‌هاي منظم‌تري نياز دارند. در نتيجه تلاش كنيد تا هر روز زمان‌هاي كوتاهي را به يادگيري زبان انگليسي اختصاص دهيد. در همين زمان‌ها نيز تلاش كنيد تا فضايي صميمانه و جذاب فراهم كنيد تا كودك به اين موضوع علاقه مند شود و خودش تمايل پيدا كند كه آن را دنبال كند.

3- استفاده از مفاهيم آشنا براي آموزش زبان انگليسي به كودكان

تلاش كنيد تا هنگام آموزش زبان انگليسي، لغات، جملات، داستان‌ها و تصاويري را آموزش دهيد كه كودك با آن‌ها آشنايي دارد و در زبان مادري مي‌تواند به خوبي در مورد آن‌ها صحبت كند. زماني كه مفهومي هنوز در زبان مادري نيز براي كودك غريب و ناشناخته باشد مسلما در زبان انگليسي به دشواري مي‌تواند آن را ياد بگيرد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

4- استفاده از سيستم تقويت و پاداش

كودكان تا حد زيادي به دريافت تشويق و پاداش بيروني نياز دارند و اين امر حتي در ميزان يادگيري آن‌ها نيز مؤثر است. درنتيجه لازم است كه براي آن‌ها تعريف كنيد كه چه زماني در مورد تكليف درسي خود به موفقيت دست مي‌يابند و در صورت دست‌يابي به عملكرد مناسب به آن‌ها پاداش بدهيد. استفاده از ستاره‌ها، دادن برچسب‌هاي عروسكي و موارد اين چنيني پس از هر بار موفقيت به كودك انگيزه مي‌دهد تا به يادگيري خود ادامه دهد و در اين مسير متوقف نشود.

5- استفاده از زبان بدن در كنار آموزش زبان انگليسي به كودكان

در بسياري از مواقع كودكان وقتي در كلاس زبان قرار مي‌گيرند از ابراز اينكه برخي لغات را متوجه نمي‌شوند خجالت مي‌كشند. به همين خاطر لازم است كه بيشتر از زبان بدن استفاده كنيد. همان طور كه از طريق كلام صحبت مي‌كنيد با دست‌ها و حالات صورت خود كودكان را راهنمايي كنيد كه از آن‌ها چه مي‌خواهيد. در صورت نياز بهتر است كه معلمان هركجا كه لازم شد از زبان مادري استفاده كنند تا به درك هرچه بيشتر كودكان كمك كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- آيا يادگيري زودهنگام زبان مي‌تواند باعث فشار و آسيب به كودك شود؟

برخي از مطالعات نشان مي‌دهند كودكاني كه در سنين بسيار كم و يا همان سنين پيش دبستاني در معرض دو يا چند زبان قرار مي‌گيرد اختلالات كلامي بيشتري را از خود نشان مي‌دهند. به همين خاطر لازم است كه كودك خود را زماني كه تازه درگير يادگيري زبان مادري است تحت فشار قرار ندهيد و آموزش زبان را از زماني شروع كنيد كه فرزندتان به طور كامل بر زبان مادري خود مسلط شده است.

- يادگيري زبان انگليسي در سنين پايين چه مزيتي نسبت به بزرگسالي دارد؟

افراد در كودكي توان يادگيري بالاتري دارند و در نتيجه سريع‌تر مي‌توانند در اين زمينه پيشرفت كنند. همچنين مطالعات نشان مي‌دهند افرادي كه آموزش زبان را از سنين پايين شروع كرده‌اند توانايي‌هاي كلامي بالاتري را شكل مي‌دهند و بهتر از ديگران مي‌توانند لهجه مناسب را به درستي تلفظ كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه آموزش زبان انگليسي به كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آموزش زبان انگليسي به كودكان | 5 روش جالب براي آموزش زبان به كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۴:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی