مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

قرص دولوكستين

دولوكستين يكي از انواع داروهاي ضد افسردگي است و با نام عمومي داروي سيمبالتا توسط برند ايرنكا به فروش مي‌رسد. اين دارو به صورت كپسول است و توسط سيستم گوارشي به راحتي جذب مي‌شود و بر روي مواد شيميايي مغز انسان تاثير گداشته و باعث افزايش سروتونين و نوراپي نفرين مغز مي‌شود. اين دارو تاثير بيشتري نسبت به داروهاي ديگر دارد و عوارضش هم از آن‌ها كمتر است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

 

موارد مصرف قرص دولوكستين

اصلي‌ترين دليل تجويز دولوكستين براي از بين بردن افسردگي شديد است و مي‌تواند با افزايش سروتونين و نوراپي‌نفرين نشاط و شادي را به فرد بازگرداند. اما در موارد ديگري با تشخيص پزشك براي مشكلاتي مانند اضطراب عمومي، اختلالات سيستم اعصاب حسي در بيماران ديابتي، فيبروميالژيا، استئوآرتريت، كمردرد، دردهاي مزمن و عدم توانايي كنترل در بانوان تجويز مي‌شود.

 

نحوه مصرف

قبل از اين كه بخواهيد اين دارو را مصرف كنيد به خوبي روي جلد آن را بخوانيد. از اين كه دارو را با دوز بيشتر يا كمتر مصرف كنيد بپرهيزيد. اين دارو بعد از يك تا چهار هفته تاثير مي‌گذارد و علائم شما را بهبود مي‌بخشد پس در زماني كه آن‌ را مصرف مي‎كنيد صبور باشيد و به همان ميزاني كه پزشك براي شما تجويز كرده مصرف كنيد.

مهم است كه سر ساعت دارو را استفاده كنيد و از زمان آن نگذرد. در صورتي كه فراموش كرديد تا در زمان معين دارو را بخوريد در زماني كه به خاطر آورديد اين كار را انجام دهيد اما اگر زماني به يادتان آمد كه نزديك به فاصله بعدي بود آن وعده را فراموش كنيد. زماني كه شروع به مصرف اين دارو كرديد نبايد آن را كنار بگذاريد مگر اين‌كه پزشك شما تشخيص دهد. همچنين قبل از مصرف اين دارو نبايد معده شما پر از غذا باشد به دليل اين‌كه جذب دارو را كم مي‌كند.

 

دوز مصرف در بزرگسالان

دولوكستين عموما در دوز 20 ميلي‌گرم به صورت دوبار در روز يا در دوز 60 ميلي‌گرم به صورت يك يا دوبار در روز تجويز مي‌شود. معمولا اين دارو با دوز 30 ميلي‌گرم در روز آغاز مي‌شود و با كاهش عوارض به دوز 60 ميلي‌گرم در روز افزايش پيدا مي‌كند. براي بعضي از بيماراني كه شرايط خاصي دارند به دوز 120 ميلي‌گرم هم در روز مي‌‌رسد.

 

عوارض مصرف قرص دولوكستين

عوارض شايع

خشكي دهان، خواب‌آلودگي، احساس خستگي، تهوع خفيف يا از دست دادن اشتها و يبوست عوارضي است كه ممكن است بعد از مصرف دولوكستين براي شما به وجود بيايد پس اگر دچار اين مشكلات شديد لازم نيست به سرعت مصرفتان را قطع كنيد و فقط براي اطمينان با پزشكتان در تماس باشيد.

عوارض جدي

در صورتي كه دچار عوارض جدي شديد بايد به سرعت پزشك را در جريان بگذاريد و سريعا مصرف دارو را متوقف كنيد به دليل اين كه مي‌تواند شما را دچار مشكلات غيرقابل جبران كند. اين عوامل شامل درد قسمت بالاي معده، استفراغ، اسهال، تب، رفلكس بيش از حد فعال، اضطراب، يرقان، ادرار تيره، ضربان قلب بالا، خارش، نداشتن اشتها، مدفوع به رنگ روشن، عضلات بسيار سفت، عرق كردن، گيجي، لرزش، كبودي، خون‌ريزي غيرمعمول، سردرد، سوزش در چشم، مشكل در تمركز و حافظه، ضعف، احساس ناپايدار، تشنج، تنفس كم، واكنش‌هاي پوستي، احساسات تحريك‌پذير، گلودرد، التهاب صورت و زبان و درد پوست است.

ممكن است شخص بعد از مصرف اين دارو به فكر خودكشي و آسيب‌رساندن به خودش باشد در اين حالت بايد حتما با متخصص مربوطه صحبت كنيد تا مشكلي به وجود نيايد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

 

منع مصرف

بعد از اين كه موارد مصرف دارو را خوانديد و احساس كرديد اين دارو مي‌تواند براي شما موثر باشد نبايد به طور سرخود از آن استفاده كنيد و در اين حالت حتما بايد با پزشك صحبت كنيد. دولوكستين براي كودكان و افراد زير 18 سال مناسب نيست.

اگر شما سابقه بيماري‌هاي كليوي يا كبدي، تشنج يا صرع، خونريزي يا مشكل در لخته شدن خون، فشارخون بالا، آلرژِي، گلوكوم، اختلالات دو قطبي، سابقه سوء مصرف مواد مخدر يا افكاري مبني بر خودكشي كردن داشته‌ايد حتما بايد قبل از تجويز دارو به پزشكتان اطلاع دهيد كه عموما نبايد اين دارو را بخوريد. 

 

مصرف در هنگام بارداري

هنوز اطلاعاتي مربوط به اين كه اين دارو مي‌تواند به جنين آسيب برساند يا نه دريافت نشده است اما بايد بدانيد كه استفاده از اين دارو در سه ماهه اول بارداري روي جنين تاثير مي‌گذارد و باعث ايجاد مشكل مي‌شود پس اگر در دوره استفاده از اين دارو باردار هستيد يا مي‌خواهيد باردار شويد حتما با پزشك مشورت كنيد. اين دارو مي‌تواند روي شير مادر هم در زمان شيردهي تاثيرات منفي بگذارد.

 

تداخلات دارويي دولوكستين

بسياري از داروها ممكن است با دولوكستين تداخل داشته باشند و براي شما مشكل ايجاد كنند. تعدادي از اين داروها را نام مي‌بريم اما ممكن است شما از داروي خاصي استفاده كنيد كه آن‌هم تداخل داشته باشد پس هر چه مصرف مي‌كنيد قبل از تجويز به پزشكتان اطلاع دهيد.

داروهاي ضدافسردگي ديگر مانند سايمتيدين، تئوفيلين و تريپتوفان و داروهاي ديگري مانند مفتامين‌ها، آنتي‌بيوتيك‌ها، داروي رقيق‌كننده خون، داروهاي مربوط به ضربان قلب، مخدرها، داروهاي سردرد ميگرني، الكل، داروهاي مربوط به اختلالات خلق و خويي، اختلالات تفكر يا بيماري‌هاي رواني مثل بوسپيرون، ليتيوم و بسياري از داروهاي ديگر، ويتامين‌ها، داروهاي گياهي، داروهاي ضدتهوع و استفراغ از جمله اين داروها هستند. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان افسردگي كليك كنيد.

 

سوالات متداول

سلام من بيماري MS دارم قرص دولوكستين مي خوردم الان در دوران بارداري هم مي توانم قرصم رو بخورم ؟

خوردن قرص دولوكستين در 3 ماه اول بارداري ممكن است براي جنين مشكلاتي به وجود بياورد اما بعد از ماه سوم اين تاثيرات كم مي‌شود و در دوران شيردهي تاثير مي‌گذارد اما به دليل اين كه دارو براي ام‌اس تجويز شده است ممكن است قطع آن باعث مشكل شود پس بايد با پزشك و متخصص در ارتباط باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه داروي دولوكستين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دولوكستين | موارد مصرف، عوارض و اثرات قرص دولوكستين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دولوكستين،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۹:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی