مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

انواع اعتياد جنسي و اعتياد جنسي اينترنتي

اعتياد جنسي به طور كلي به اعتيادهاي رفتاري گفته مي‌شود كه در آن فرد توانايي كنترل رفتار جنسي خود را ندارد و بدون ميل طبيعي به رابطه جنسي براي كسب لذت بيشتر و بازگشت به حالت تعادل دست به رفتارهاي جنسي مثل آميزش جنسي، خودارضايي، تماشاي ***گرافي يا هر رفتار ديگر جنسي مي‌زند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد جنسي كليك كنيد.

اعتياد به ***گرافي شامل تمام اين رفتارهاي جنسي هستند كه در فضاي مجازي قابل دسترس باشند. هرنوع رفتار جنسي مجازي اعم از تماشاي سايت‌هاي ***گرافي و رابطه جنسي تلفني، ويديويي و پيامكي (سكس چت) كه علائم رفتار اعتيادي را نشان دهد به عنوان اعتياد جنسي اينترنتي شناخته مي‌شود. از آن جا كه سايت‌هاي اينترنتي جنسي تنوع بيشتري از محرك‌هاي جنسي مانند بازيگران متنوع و جذاب و رفتارهاي تحريك‌كننده متفاوت را دارند؛ براي ذهن شما جذاب‌تر و اعتيادآورتر از رابطه جنسي واقعي و يا خيالپردازي مستقل ذهن شما هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سكس چت كليك كنيد.

علل اعتياد به ***گرافي

عوامل متعددي باعث مي‌شوند فرد به تماشاي فيلم‌هاي ***گرافي پرداخته و پس از تكرار اين رفتار به آن اعتياد پيدا كند. در حقيقت همه افرادي كه پورن تماشا مي‌كنند به آن اعتياد پيدا نمي‌كنند و تنها حدود 5 تا 10 درصد آن‌ها معتاد به ***گرافي مي‌شوند. بنابراين به جز خصوصياتي كه ***گرافي دارد عوامل زمينه‌ساز، آشكارساز و تداوم‌بخشي نيز در شخصيت فرد بايد وجود داشته باشد.

1- خصوصيت اعتيادآور ***گرافي

محصولات *** بر خلاف رابطه جنسي واقعي به شدت اعتيادآور هستند؛ اساسي‌ترين دليل آن در دسترس‌تر بودن ***گرافي در مقايسه با رابطه جنسي واقعي است. با ***گرافي مي‌توان روابط جنسي متنوع، افراد متنوع و جذاب و رفتارهاي جنسي متنوع و لذت‌بخش را در زمان كوتاهي در اختيار ذهن قرار داد. مغز ما در اين شرايط گول مي‌خورد و تصور مي‌كند كه به همه اين روابط جنسي متعدد و لذت‌بخش دسترسي دارد كه در رابطه جنسي واقعي دنياي بيرون قابل دسترس نيستند. همين ويژگي‌ها باعث مي‌شود افراد بدون در نظر گرفتن اثرات ***گرافي به آن جذب شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اثرات ***گرافي كليك كنيد.

2- علل زمينه‌ساز

يكي از اين عوامل مي‌تواند عزت نفس پايين و احساس نامطلوب فرد به خودش باشد كه با ديدن ***گرافي و تخيل كردن خود در موقعيت اين فيلم‌ها مي‌تواند آن را جبران كند. اين افراد معمولا نمي‌توانند به راحتي به طور طبيعي با جنس مخالف ارتباط برقرار كنند و ترجيح مي‌دهند با تماشاي اين فيلم‌ها ارضا شوند. تحقق آرزوها و تخيلات جنسي در اين محصولات به لذت‌بخش بودن آن دامن مي‌زند.

3- علل آشكارساز و تداوم‌بخش

همانطور كه گفته شد افراد معمولا هنگام روبرو شدن با اين فيلم‌ها لذت زيادي را تجربه مي‌كنند. اين لذت و امكان بالا بردن آن با ديدن فيلم‌هاي متنوع زمينه‌اي را ايجاد مي‌كند كه فرد بتواند از احساسات منفي خود فرار كند و استرس‌ها و فشارهاي رواني بيروني را كنترل كند. معمولا در محيطي كه مملو از اضطراب و فشار رواني است و به فرد راه‌هاي مقابله سالم را آموزش نمي‌دهد؛ زمينه‌اي براي اعتياد فرد به ***گرافي ايجاد مي‌كند.

مراحل اعتياد به ***گرافي

_ مرحله اول مواجهه با محرك ***گرافي است كه معمولا در سنين كودكي و يا نوجواني اتفاق مي‌افتد. به دليل در دسترس بودن اين سايت‌ها و محافظت اندكي كه از ورود افراد نابالغ وجود دارد، اتفاق مي‌افتد. مغز نوجوانان به دليل ترشح بيشتر دوپامين آمادگي بيشتري براي اعتياد دارد.

_مرحله بعدي زماني است كه فرد به طور مرتب براي ديدن ***گرافي احساس اجبار مي‌كند و توانايي مديريت ميل خود را ندارد. اين مرحله شروعي براي اعتياد او است.

_ در مرحله بعد فرد مجبور است براي تحريك شدن مانند روزهاي اول تصاوير متنوع‌تر را ببيند. در اين موقعيت ممكن است فرد چندين پنجره را باز كند و هركدام را چند دقيقه كوتاه تماشا كند تا بتواند دوباره تحريك شود. اين حالت دقيقا مانند بالا بردن دوز مصرف مواد مخدر براي احساس نشئگي اوليه است.

_ در مرحله حساسيت‌زدايي فرد ديگر به هيچ محركي حساسيت نشان نمي‌دهد و از تماشاي ***گرافي احساس لذت نمي‌كند. ديگر استفاده بيشتر و متنوع‌تر نيز نمي‌تواند تحريك مورد انتظار او را به وجود بياورد.

_ در مرحله عمل فرد سعي مي‌كند همان رفتارهاي تحريك‌آميزي را كه در فيلم‌هاي *** فرا گرفته در واقعيت اجرا كند اما همان‌طور كه گفته شد تحريك ***گرافي از رابطه جنسي واقعي بيشتر بوده و اين رفتار نيز نمي‌تواند براي فرد نتيجه مورد انتظار را داشته باشد و معمولا در اين مرحله به فكر ترك اين رفتار و درمان مي‌افتد.

علائم اعتياد به ***گرافي

علائم اعتياد به ***گرافي شامل دو دسته علامت است. دسته اول نشانه‌هاي تمام انواع اعتيادها است كه به ما نشان مي‌دهد ***گرافي براي فرد به اعتياد بدل شده يا خير و دسته دوم علامت‌هايي است كه ***گرافي و اعتياد حاصل از آن، در فرد به وجود مي‌آورد.

علائم اصلي اعتياد

_ فرد تمايل دارد رفتار خود را ترك كند و يا با وجود اين كه به مراتب اقدام براي درمان و ترك اين رفتار كرده موفق نبوده است.

_ فرد نمي‌تواند رفتار اعتيادي خود يعني ***گرافي را كنترل كند و كنترل زمان و تعداد آن از دستش خارج مي‌شود.

_ زمان، پول و انرژي زيادي را صرف پيدا كردن و تماشاي ***گرافي مي‌كند و اين باعث اختلال در روابط ديگر و كار او شده است.

_ با وجود آسيبي كه اين رفتار براي فرد داشته اما باز هم به آن ادامه مي‌دهد.

عوارض اعتياد به ***گرافي

اشكال در روابط با همسر و يا شريك جنسي. به دليل آن كه فرد نسبت به لذت جنسي از ***گرافي شرطي شده و مغز او ديگر نمي‌تواند به رفتارهاي جنسي عادي پاسخ مناسبي بدهد. بنابراين فرد رابطه جنسي مناسبي برقرار نمي‌كند و رضايت جنسي همسرش بسيار پايين است. ابتلا به كژكاري‌هاي جنسي و ديگر اختلالات جنسي نيز اجتناب ناپذير مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

معمولا افراد معتاد به ***گرافي به خودارضايي سريع مي‌پردازند و به همين دليل زودانزالي را در مغز خود شرطي مي‌كنند. اين اتفاق ممكن است باعث ايجاد زودانزالي در روابط جنسي واقعي فرد شود. از ديگر عوارض اين اعتياد، از دست دادن شغل، روابط مهم و انزواي اجتماعي و در نتيجه افسردگي و اضطراب فرد است.

راه‌هاي درمان اعتياد به ***گرافي

براي درمان اعتياد به ***گرافي روش‌هاي درماني متنوعي وجود دارد كه مي‌تواند در تركيب با هم يا به صورت مجزا به كار برده شود. ترك اين اعتياد رفتاري به تنهايي امكان پذير نيست و با شكست‌هاي متعدد براي فرد همراه است به همين دليل لازم است با همراهي و كمك مشاوره جنسي صورت بگيرد.

1. درمان روانشناختي

روانشناسان باليني متخصص اعتياد برنامه‌هاي درماني به خصوصي را براي اين نوع اعتياد در نظر گرفته‌اند كه به كنترل محرك‌ها، وسوسه‌ها و افكاري كه منجر به ايجاد آن‌ها مي‌شود مي‌پردازد. اين برنامه‌هاي درماني براي افرادي كه انگيزه درمان دارند و يا هنوز در مرحله انكار و پيش از تغيير قرار دارند متفاوت است.

2. درمان دارويي

بعضي از روان‌پزشكان در طول درمان روانشناختي به تجويز داروهايي مي‌پردازند كه ميل جنسي را كاهش دهد. كاهش ميل جنسي مي‌تواند پيشروي مراحل درمان را براي فرد ساده‌تر كند. براي كسيب اطلاعات بيشتر در زمينه راه‌هاي كاهش ميل جنسي كليك كنيد.

3. گروه خودياري

گروه‌هاي خودياري از افرادي تشكيل شده‌اند كه پيش از اين به يك مسئله مشترك مبتلا بوده‌اند و در حال حاضر نجات يافته‌اند و مي‌خواهند به همدردان خود كمك كنند. گروه دوازده قدمي معتادان جنسي گمنام (SA) گروهي است كه افراد مبتلا به اعتياد ***گرافي مي‌توانند با شركت در جلسات آن با كمك راهنما و همگروهي‌هاي خود به درمان و ترك رفتار اعتيادي‌شان بپردازند. براي اطلاع بيشتر درباره روش دوازده قدمي كليك كنيد.

توصيه‌هاي مهم در در ترك اعتياد به ***گرافي

در مرحله‌ي اول دليل خود را از ترك اين عادت مشخص كنيد. چرا مي‌خواهيد ***گرافي را كنار بگذاريد؟ ترك آن چه فوايدي برايتان دارد و ترك نكردنش چه مشكلاتي براي زندگيتان به وجود مي‌آورد؟ بعد از ترك چه تغييرات مثبتي در زندگي و شخصيتتان به وجود مي‌آيد؟ سعي كنيد انگيزه لازم و كافي براي ترك را در خود به وجود آوريد.

زماني كه عادتي را در زندگي خود ترك مي‌كنيد بهترين كار اين است كه براي جلوگيري از انجام دوباره آن، چيز ديگري را جايگزين كنيد. مي‌توانيد فعاليت‌هاي متنوع را امتحان كنيد؛ ورزش جديد، مسافرت و يا يادگيري يك مهارت جديد را امتحان كنيد.

در طول دوران ترك از هر گونه تحريك مصنوعي مانند صوت، تصوير، فيلم، داستان‌هاي تحريك‌كننده و... دوري كنيد. تمام راه‌هاي ارتباط با سايت‌هاي پورن را براي خود ببنديد و حدالامكان براي مدتي دسترسي خود را به اينترنت و كامپيوتر قطع كنيد.

توجه به سلامت فيزيكي مي‌تواند در اين مسير بسيار كمك كننده باشد. به اندازه كافي بخوابيد و ورزش و تغذيه سالم را فراموش نكنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد از روش‌هاي آرام سازي ذهن مانند مديتيشن و يوگا براي كاهش تنش ذهني و تحريك كمك بگيريد. به خود فرصت دهيد و عادت‌هاي خوب را با حوصله و تدريج وارد زندگي خود كنيد.

تغيير شرايط محيطي

راه ديگر اين است كه شرايط محيطي را تغيير دهيد. براي مثال كامپيوتر خود را به پذيرايي و مكان عمومي منتقل كنيد، سعي كنيد زياد در خانه تنها نمانيد، مدت بيشتري را با دوستان و اطرافيان و اعضاي خانواده در ارتباط باشيد، چيدمان مكاني را كه در آن به تماشاي ***گرافي مي‌پرداختيد عوض كنيد، تمام چيزا و وسايلي را كه شما را به ياد تماشاي فيلم‌هاي پورن مي‌اندازند تغيير دهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان اعتياد به هرزه نگاري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اعتياد به ***گرافي | علائم و درمان اعتياد به ***گرافي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اعتياد به پورنوگرافي،
موضوع:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۵:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی