مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مرده خواهي يا نكروفيليا

مرده خواهي يا مرده بازي نام اختلالي است كه در آن فرد با نوعي عمل غير متعارف جنسي به دنبال دستيابي به ارضاي جنسي است. اين عمل غير متعارف تماس جنسي با جسد مردگان است. اين نوع از رابطه جنسي توسط متخصصان روانشناسي نوعي اختلال جنسي شديد رواني شناخته مي‌شود و در دسته‌ي انحرافات جنسي قرار مي‌گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انحرافات جنسي كليك كنيد.

برخي افراد مرده خواه به ديگر اختلالات جنسي نظير كژكاري جنسي هم مبتلا هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات كژكاري جنسي كليك كنيد.

علل مرده خواهي

علت گرايش مرده خواهان به برقراري رابطه با جسد اين مي‌باشد كه آن‌ها علاقمند به برقراري رابطه جنسي با فردي هستند كه مطمئنا آن‌ها را پس نمي‌زند و طرد نمي‌كند و در مقابلشان مقاومت از خود نشان نمي‌دهد. در واقع اين مشكل ريشه در عزت نفس و اعتماد به نفس پايين آن‌ها دارد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رابطه جنسي را مطالعه كنيد.

علل دقيق اين مسئله ريشه در كودكي فرد مرده خواه دارد و از آن جايي كه اين افراد مبتلا به بيماري‌هاي رواني ديگري هم هستند نياز به بررسي عميق كودكي شان مي‌باشد. برخي متخصصان اعتقاد دارند فرد ترس زيادي از جسد يا مردن دارد و سعي مي‌كند ترس خود را به يك تمايل تبديل كند تا بر آن فائق آيد. در هر صورت در گذشته‌ي افراد مرده خواه مي‌توان سابقه‌ي مورد تحقير قرار گرفتن، خشونت خانگي، مشكلات خانوادگي، طرد از جانب والدين و... را مشاهده كرد.

برخي اوقات فردي كه مرده خواهي دارد و با اجساد رابطه‌ي جنسي برقرار مي‌كند، به اين علت اين كار را انجام مي‌دهد كه فرصتش برايش پيش آمده و يا اينكه راه ديگري براي ارضاي نياز‌هاي جنسي خود ندارد. البته اين خود مسئله‌اي جدي است كه فرد نتواند نياز جنسي خود را از طرق سالم برطرف كند. حالت ديگري كه فرد را به سمت برقراري رابطه با جسد سوق مي‌دهد، ميل و اشتياق دروني براي اين كار مي‌باشد. در اين حالت فرد ممكن است شغلي را انتخاب كند كه به اجساد دسترسي داشته باشد و يا اينكه فعالانه به جستجوي جسد برآيد و جسد را بدزدد يا هر عمل خلاف قانون ديگري را انجام دهد.

انواع نكروفيليا

فرد مرده خواه ممكن است تمايل خود به برقراري رابطه با جسد را در انواع و اشكال مختلفي بروز دهد:

خيال پردازي: اين تمايل ممكن است در حد يك فانتزي و تخيل جنسي باقي بماند و ممكن است فرد در حين روابط جنسي واقعي‌اش، طرف مقابل را به عنوان يك جسد تصور كند.

نكروفيليا همراه با خودارضايي: ممكن است فرد با تخيل اينكه با يك جسد ارتباط جنسي دارد دست به خودارضايي زده و به تحريك جنسي برسد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودارضايي كليك كنيد.

فتيشيسم: برخي از مرده خواهان مانند اختلال فتيشيسم عمل مي‌كنند و ممكن است يك قسمت از بدن فرد مرده مانند انگشت يا آلت جنسي را جدا كنند و يا لباسي را از او به يادگار بر مي‌دارند تا با آن مقاربت انجام دهند.

نكروفيليا مداوم: برخي از افراد مرده خواه به شكل كلي ترجيحشان ارتباط جنسي با جسد است و به شكل مداوم اين كار را مي‌كنند و تمايلي به رابطه با فرد زنده ندارند.

مرده خواهي همراه با قتل: نوع خاصي از مرده خواهان دست به قتل زده و بعد از كشتن فرد مورد نظر اقدام به برقراري رابطه جنسي مي‌كنند.

مرده خواهي به صورت لمسي: برخي از مرده خواهان رابطه‌ي جنسي را با جسد به شكل دخول انجام نمي‌دهند بلكه با لمس جسد و بازي كردن با آن، خودارضايي انجام مي‌دهند.

نكروفيليا فرصت طلبانه: همان طور كه گفته شد تعدادي از افراد هم هستند كه علاقمند به برقراري رابطه جنسي با جسد نيستند بلكه به علت فرصت پيش آمده، دست به چنين كاري مي‌زنند.

مرده خواهي رومانتيك: برخي از مرده خواهان نيز تمايلي به رابطه جنسي با اجساد ديگر ندارند و تنها با شريك جنسي و همسر مرده‌ي خود رابطه جنسي برقرار مي‌كنند و به گونه‌اي غير منطقي و بيمار گونه به عشق خود پايبند هستند.

دسته‌بندي اختلال مرده خواهي مجرمانه

علاوه بر تقسيم‌بندي فوق، نكروفيليا را به لحاظ جرم شناسي مي‌توان در چهار گروه زير تفكيك داد:

مرده خواهي تخريب‌گر: در اين نوع اختلال فرد مبتلا ديگران را براي برقراري رابطه جنسي با آن‌ها به قتل مي‌رساند و يا اندام جنسي آن‌ها را براي رسيدن به لذت جنسي جدا مي‌كند.

نكروفيليا نگهدارنده: در اين نوع اختلال فرد به بدن اجسام آسيبي نمي‌رساند و تنها از آن‌ها استفاده جنسي مي‌كند.

مرده خواهي سرد: فرد مبتلا پس از گذشت دو ساعت از مرگ و زماني كه جسد كاملا سرد شده‌است، اقدام به عمل جنسي با جسد مي‌كند.

مرده خواهي گرم: فرد مرده خواه تمايل دارد تا بلافاصله بعد از مرگ فرد با او رابطه جنسي برقرار كند.

شيوع مرده خواهي

اختلال مرده خواهي يا نكروفيليا جزء نادرترين اختلالات رواني مي‌باشد و تعيين شيوع آن به شكل دقيق امكان پذير نيست. بسياري از افراد هستند كه در مورد تمايل خود هيچ اقدامي نمي‌كنند بنابراين اختلالشان نمود بيروني ندارد و همين امر تعيين شيوع را سخت مي‌كند. بيشتر كساني كه مبتلا هستند مرد بوده و درصد خيلي كمي زن در اين بين وجود دارد.

درمان اختلال نكروفيليا

در مورد درمان اين اختلال هيچ داده‌ي محكمي در دست نيست و نمي‌توان با قطعيت در مورد آن صحبت كرد. روانكاوي در جلسات مشاوره جنسي مي‌تواند درمان پيشنهادي باشد ولي نمي‌توان مطمئن بود فرد مرده خواه مايل به دريافت درمان باشد يا خود را در طولاني مدت به آن متعهد كند، در چنين شرايطي درمان سخت‌تر خواهد بود.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات جنسي و نكروفيليا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

 

منبع: مرده خواهي (نكروفيليا) | نشانه ها، علل و درمان مرده خواهي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مرده خواهي،
موضوع:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۵۳:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی