مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي سراغ‌مان مي‌آيد؟

عذاب وجدان معمولا زماني اتفاق مي‌افتد كه نبايد يك كار انجام مي‌داديد. نبايدها، همان موارد ممنوعه و تابوهايي هستند كه جامعه، خانواده، باورهاي مذهبي و ارزش‌هاي شخصي براي افراد تعيين مي‌كنند. به طور كلي رابطه جنسي يكي از تابوهايي است كه در جامعه ما وجود دارد. مخصوصا رابطه جنسي اي كه عنوان رابطه نامشروع را يدك كشيده و خلاف عرف و باورهاي جامعه است. علاوه بر اين توضيحات، مي‌توان دلايل ديگري براي ايجاد اين حس عذاب وجدان بيان كرد كه عبارتند از:

1. احساس مسئوليت

شما نسبت به كسي كه با او رابطه جنسي برقرار كرده‌ايد، مسئوليت و وظيفه اي داريد و اگر نتوانيد آن را ادا كنيد، سرشار از عذاب وجدان خواهيد شد. عذاب وجدان در پسران و در روابطي كه احساسات و علاقه در آن شديد است، به صورت پررنگ تري بروز پيدا مي‌كند.

2. باورهاي مذهبي

بيشترين عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي، مربوط به كساني است كه در حال يا در گذشته، اعتقادات و باورهاي مذهبي محكم و استواري داشته‌اند. در دين اسلام، رابطه با نامحرم در هر شكلي ممنوع و جزء گناهان كبيره محسوب مي‌شود. بنابراين دختر يا پسري كه صرفا از روي كنجكاوي، ارضاي نياز جنسي، علايق و احساسات شديد و حتي به اجبار، رابطه جنسي برقرار مي‌كند، درگيري شديدي با عذاب وجدان پيدا كرده و ممكن است هرگز خود را نبخشد. برخي افراد نيز ببه همين دليل پس از اولين رابطه جنسي با همسرشان دچار عذاب وجدان مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اولين رابطه جنسي كليك كنيد.

3. عزت نفس تخريب شده

بسياري از افراد، رابطه جنسي را ضعف و نوعي ذلت به شمار مي‌آورند. آن‌ها پس از رابطه، حس مي‌كنند كه عزت نفس و غرورشانا خدشه دار شده است و نبايد تسليم وعده‌هاي نفس يا جذابيت‌هاي رابطه مي‌شدند. اين افراد فكر مي‌كنند كه دست دوم شده‌اند و با كسي كه نبايد، لذت برده‌اند. 

گناه نخستين و ريشه هاي روانكاوانه عذاب وجدان

از همان اوايل تولد، كودك از طرف والدين خود با پيام‌هاي اخلاقي و ممنوعيت‌هاي ابراز مسائل مربوط به آلت جنسي يا رفتار جنسي مواجه مي‌شود. از نظر روانكاوي، شخصيت انسان با ارضاي مناسب و اندازه نيازهاي جنسي در اوايل كودكي شكل مي‌گيرد. همچنين تمايل نوزاد پسر به مادر (عقده اديپ) و نوزاد دختر به پسر، باعث ايجاد عقده‌ها و شكل گيري تابوهايي در ذهن انسان مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عقده اديپ كليك كنيد.

اين مسائل ممنوعه، توسط فرد و جامعه سركوب شده و به ناخودآگاه مي‌روند. اگر فرد از بايد و نبايدها و مرزهاي خود  تخطي كند، سرشار از احساس گناه و عذاب وجدان خواهد شد. رابطه جنسي نيز به خودي خود، ممكن است جز همين گناهان و مرزهاي ممنوعه اي باشد كه گذر از آن، شما را در عذابي فرساينده گرفتار خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

انواع عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي

اعمال محدوديت‌هاي شديد مربوط به روابط جنسي و بيان آن به عنوان يك گناه يا قصور اخلاقي، فقط باعث ايجاد عقده‌هاي دروني افراد نسبت به اين مسائل شده و ممكن است روي زندگي زناشويي نيز تاثير منفي بگذارد. گريه بعد از رابطه جنسي نيز ناشي از همين عذاب‌ها است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه  عذاب وجدان كليك كنيد.

عذاب وجدان جنسي عمدتا به دو دسته تقسيم مي‌شود:

1. صبح بعد از گناه

به اين معني است كه فرد به وسيله هوشياري و آگاهي خود، حس مي‌كند كه گناه يا اشتباهي مرتكب شده و ارزش‌هاي دروني خود را زير پا گذاشته است. اين نوع پشيماني، ملايم‌تر است و افراد مي‌توانند در صدد جبران برآمده و عذاب وجدان خود را كاهش دهند.

2. گناه پنهان

عذاب وجدان و احساس گناه پنهان، هرچيزي كه مربوط به مسائل جنسي باشد را گناه و كاري كثيف مي‌داند. در اين مواقع فرد حتي با فكر رابطه جنسي و نه انجام دادن آن، دچار عذاب وجدان مي‌شود. اين احساسات معمولا باعث شده كه افراد دچار عدم آگاهي از احساسات جنسي، ناتواني در پذيرش تحريك جنسي، ناتواني در تجربه ارگاسم و... بشوند و در ازدواج به مشكل بربخورند.

نعوظ در مردان و ترشحات واژينال در زنان، امري كاملا طبيعي و جسماني است و هميشه بخاطر تحريك جنسي نيست. حتي اين مسئله نيز در آن دسته از افرادي كه گناه پنهان دارند، باعث عذاب وجدان مي‌شود.

آيا عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي طبيعي است؟

اينكه عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي طبيعي است يا نه، كاملا بستگي به فرد و فرهنگ جامعه دارد. البته اين حس تا حدود زيادي جهاني است اما در فرهنگ‌هايي كه مسائل جنسي فيلتر شده اند، حس گناه شديدتر است.

به طور كلي بايد گفت كه رفتار و غريزه جنسي، هم يكي از لذت بخش‌ترين و هم مشكل سازترين غرايز است. اما بايد پذيرفت كه اين حس كاملا طبيعي بوده و هر فردي نياز دارد كه به نحوي اين نياز خود را ارضا كند. برخي با خود ارضايي، برخي با روابط جنسي نامشروع و برخي حتي با ازدواج دچار عذاب وجدان مي‌شوند. بايد گفت كه دو مورد اول شديدا به فرد احساس گناه و عذاب وجدان مي‌دهد و مورد سوم يا همان باورهاي مخرب ازدواج مي‌تواند در سن پايين، زمينه مشكلات عديده آتي شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه باورهاي مخرب ازدواج كليك كنيد.

كاري كه بايد كرد، تربيت جنسي كودك و نوجوان در سنين مخصوص است. كودك بايد بداند كه اين حس كاملا طبيعي است و نبايد سركوب شود، اما بايد نحوه كنترل آن را نيز بداند و در شرايط ويژه از بدن خود در برابر متجاوزين، محافظت كند. بدين صورت والدين مي‌توانند از عذاب وجدان مرضي در فرزندشان جلوگيري كنند. ريشه دواندن عذاب وجدان تنها منوط به رابطه جنسي نمي‌شود، بلكه فرد در بزرگسالي و در بخش‌هاي ديگر زندگي نيز دچار عذاب وجدان كاذب خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تربيت جنسي كودك كليك كنيد.

سخن آخر

احساس عذاب وجدان پس از رابطه جنسي ناشي از باورهاي عميقي است كه از كودكي در وجود انسان رشد كرده است. در صورتي كه اين حس كنترل نشود، در ابعاد مختلف زندگي همچون روابط زناشويي ايجاد مشكل مي‌كند. به همين دليل لازم است كه افراد براي درمان حس عذاب وجدان بيهوده خود اقدام كنند. مشاوره جنسي مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا با بررسي و ريشه يابي، راهكارهاي موثري به شما ارائه دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عذاب وجدان و روابط جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۳۰:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی