مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ازدواج با شخصيت اجتنابي و زندگي زناشويي

شخصيت اجتنابي يكي از انواع اختلالات شخصيت دسته C است. آن‌ها در زندگي زناشويي مانند نقش‌هاي سنتي، فاصله مشخصي را با همسر خود نگه داشته و حتي در بيشتر اوقات مكان‌ها و اتاق‌هاي جدايي دارند. از ديده شدن و توجه گريزانند و سعي مي‌كنند دنياي‌شان را براي خود حفظ كنند. زندگي با شخصيت اجتنابي بيشتر در سكوت مي‌گذرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت دسته C كليك كنيد.

هرچقدر هم كه به آن ها نزديك باشيد، دنياي درونيشان را با شما در ميان نمي‌گذارند؛ حتي زماني كه شما از دنياي دروني خودتان صحبت مي‌كنيد نيز آن‌ها به هراس مي‌افتند. شخصيت اجتنابي از دادن اطلاعات به شما طفره رفته و به سختي مي‌توانيد احساسات او را بفهميد. در زندگي  زناشويي يك شخصيت اجتنابي، بيان احساسات صورت نمي‌گيرد. اين ويژگي‌ها كمي شبيه شخصيت اسكيزوييد مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.

در ازدواج با شخصيت اجتنابي هميشه رابطه به دوش همسر آنان است و در صورتي كه آن‌ها تماس نگيرند يا قرار ملاقات نگذارند، رابطه به جلو نمي‌رود. تعارضات زناشويي معمولا با كوتاه آمدن شخصيت اجتنابي و سكوت او به پايان مي‌رسد. او يك شخصيتي فرمانبردار است كه البته در زمان‌هايي به صورت انفجاري و افراطي به آزادي خواهي دست مي‌زنند. آگاهي از انواع اختلالات شخصيت به شما كمك مي‌كند كه ارتباط بهتري با آنان برقرار كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

مشكلات در ازدواج و زندگي با شخصيت اجتنابي

مشكلات در زندگي با شخصيت‌هاي اجتنابي بر خلاف سطحي بودن رابطه، از عمق زيادي برخوردار است. براي آن كه بتوانيد راحت‌تر با اين مشكلات كنار بياييد بهتر است كه حتما از جلسات مشاوره خانواده براي رفع مشكلات خود در زندگي مشترك استفاده نماييد. مشكلات زير تنها بخشي از تعارضات و اتفاقات زندگي پس از ازدواج با شخصيت اجتنابي است:

1. افراط در سكوت

در زندگي با شخصيت اجتنابي، صحبت‌هاي زيادي صورت نمي‌گيرد. فرد از دايره كلامي محدودي استفاده مي‌كند و با جملات كوتاه و حاشيه‌اي، ادامۀ صحبت را سخت مي‌كند. اغلب در زمان مشكلات، منفعلانه سكوت مي‌كنند تا تنش تمام شده و به نقطه امن خود بازگردند. معمولا اين سكوت باعث مي‌شود كه زمان زيادي براي حل يك مشكل نياز باشد و در اكثر اوقات حل نشده باقي بماند. صحبت كردن راجع به يك موضوع تكراري باعث خستگي شما از حل كردن مشكلات رابطه مي‌گردد.

2. هراس و اضطراب

هميشه در زندگي با يك شخصيت اجتنابي به دلايل مسخره و غير ممكني بايد از لذت بردن در جوامع بپرهيزيد. اين امر را فقط همسر يك شخصيت اجتنابي درك مي‌كند. شخصيت اجتنابي از هر گونه احتمال درگيري يا ايجاد تعارض دوري كرده  و شما را به عنوان همسر خود، از ايجاد كمي هيجان در زندگي محروم مي‌نمايد. شخصيت‌هاي اجتنابي بر خلاف روياهاي بزرگ منشي و خود بزرگ بيني پنهانشان، افرادي بسيار ترسو هستند.

3. دو سوگرايي آزار دهنده

از طرفي مشاهده مي‌كنيد كه شخصيت اجتنابي تمايل زيادي به حضور در جمع دارد اما در عين حال از جمع گريزان است. هرچقدر كه سعي كنيد با شخصيت اجتنابي راجع به اين موضوع صحبت كرده و او را متقاعد كنيد كه نياز به تغيير دارد و لازم است با اين مشكل خود روبرو شود؛ دچار هراس و اضطراب زيادي شده و با استفاده از جملات كوتاه و حاشيه‌اي، از صحبت كردن طفره مي‌رود.

4. در ازدواج با شخصيت اجتنابي هميشه مقصر شماييد

شخصيت اجتنابي انتظار زيادي از همسر خود دارد. هميشه تقصيرها و كمبودها را از ناحيه شما مي‌داند. به صورت افراطي فشار زيادي را به همسر خود وارد كرده تا اين حس تقصير را بپذيرند. همسر شخصيت اجتنابي معمولا احساس نارضايتي از خود پيدا مي‌كند و به افسردگي دچار مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

5. فاصله عاطفي

شخصيت اجتنابي حتي در محيط هاي كاري نيز فاصله زيادي با همكاران خود دارد و همانطور كه گفته شد اين فاصله را در زندگي زناشويي خود نيز وارد مي‌كنند. اين فاصله باعث شده تا نيازهاي همسر خود در رابطه را درك نكنند و كمتر به ابراز احساسات مناسب دست بزنند. شخصيت اجتنابي از دنياي دروني خود براي شما حرفي نمي‌زند و حتي اگر شما قصد صحبت در مورد دنياي شخصي خود را داشته باشيد، با هراس بسيار زياد مانع صحبت شما مي‌‌شود. اين فاصله تا جايي است كه شخصيت اجتنابي حتي تمايل به خوابيدن در كنار شما را هم نداشته باشد.

6. ابراز احساسات

شخصيت اجتنابي درك مناسبي از احساسات خود و ديگران ندارند. اين بدان معناست كه نيازهاي احساسي همسر خود را نيز درك نكرده و در نتيجه رفتار مناسبي از خود بروز نمي‌دهد. پس از ازدواج با شخصيت‌ اجتنابي حسرت يك ابراز احساس مناسب به دلتان خواهد ماند. او كسي است كه سكوت را در جمع حاكم مي‌كند.

7. انكار احساسات

شخصيت اجتنابي احساسات خود را درك نمي‌كند و هميشه به دنبال يك دليل منطقي و عقلي براي احساس خود مي‌گردد. حتي اگر شما احساس او را درك كنيد، شخصيت اجتنابي با انكار احساسات و از طريق دلايل عقلي مسائل را آنقدر سخت مي‌كند كه در اواسط بحث متوجه مي‌شويد او بويي از احساسات نبرده است. بيشتر زندگي شخصيت اجتنابي مربوط به مسائلي است كه عاري از هرگونه احساسات و هيجانات باشد.

8. تغيير گريزي

تغيير در زندگي يك شخصيت اجتنابي يك امر شبيه به غير ممكن است. هر روز به خود  قول تغيير داده و سعي مي كند كه به جمع برگشته و در اجتماع و رابطۀ خود، فرد فعال‌تري باشد. اما به دليل عزت نفس و اعتماد به نفس پايين، با تماشاي كوچك ترين انتقاد يا احتمال شكست، به حاشيه امن خود بر مي‌گردد.

9. بازداري هاي ارتباطي

مشكل رايج در ازدواج با شخصيت اجتنابي، بازداري‌هايي است كه در رابطه ايجاد مي‌شود. اين مشكل حتي در زندگي زناشويي نيز بسيار نمود دارد. همانطور كه گفته شد از ارتباطات چشمي و عاطفي دور مي‌مانند؛ قهرهاي زناشويي مدت زمان زيادي طول كشيده و ماندگاري رابطه تنها به عهده همسر آن هاست. البته در طول زمان به دليل سرد بودن شخصيت اجتنابي همسرش، خسته شده و از حس ناتواني به افسردگي پناه مي‌برد. درمان شخصيت اجتنابي هم به او و هم به همسرش كمك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد درمان شخصيت اجتنابي كليك كنيد.

نقش مشاور در ازدواج با شخصيت اجتنابي

شخصيت اجتنابي نقص را به همسر خود نسبت داده و با وجود محبت‌هاي بي و حد و حصر همسرش همچنان آن را ناكافي مي‌داند. شخصيت اجتنابي تمايلي به صحبت راجع به مسائل زناشويي خود با ديگران نداشته و به صورت افراطي از آن فرار مي‌كند. آن‌ها در مقابل حضور در جلسات درماني به شدت مقاومت كرده و جالب اينكه مشكلي در رابطه حس نمي‌كنند! با اين كه برخي ويژگي‌هاي رفتاري شخصيت اجتنابي مشابه شخصيت اسكيزوئيد است اما با اين وجود حفظ ارتباط و پيشروي درمان در اين تيپ شخصيت راحت‌تر است. شما در هر جايي كه باشيد، مي‌توانيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي بهرمند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

1. آيا ازدواج با شخصيت اجتنابي كار درستي است؟

شخصيت‌هاي اجتنابي ويژگي‌هاي اخلاقي مخصوص به خود را دارند به طوري كه ممكن است هركسي نتواند در زندگي زناشويي با آن‌ها كنار بيايد. به همين دليل توصيه مي‌شود كه قبل از تصميم به ازدواج با شخصيت اجتنابي، با روانشناس مشورت كنيد تا تمام جوانب بررسي شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با شخصيت اجتنابي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: ازدواج با شخصيت اجتنابي | زندگي با دوري گزين

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۴۶:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی