مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آيا صحبت كردن با خود ديوانگي است؟

بسياري از افراد موفق قبل از يك مصاحبه كاري يا در اولين قرار ملاقات با يك فرد به خودشان قوت قلب مي‌دهند و با خودشان صحبت مي‌كنند. اين افراد از اعتماد به نفس بالاتري برخوردارند و كمتر دچار استرس‌هاي موقعيتي و رنج آور مي‌شوند. آزمايشات روانشناسي نشان داده است افرادي كه با خود صحبت مي‌كنند، در وضعيت‌هاي استرس زا و رنج آور به خودشان كمك مي‌كنند و در زمان‌هاي مورد نياز با انگيزه دادن به خود، راحت‌تر به حل مشكل مي‌پردازند.

گفتگو با خود ديوانگي نيست و فردي كه به صحبت كردن با خود مي‌پردازد نيز مبتلا به اختلالات رواني نمي‌باشد. توجه داشته باشيد كه گفتگو با خود يك ابزار مناسب براي دستيابي به تمركز بيشتر در انجام يك كار و ايجاد انگيزه مي‌باشد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اختلالات رواني كليك كنيد.

فوايد و دلايل گفتگو با خود

ايجاد تمركز

آزمايشات روانشناختي نشان داده است صحبت كردن با خود، به شدت بر توانايي‌اش در انجام يك وظيفه پيچيده مي‌افزايد. مثلا بلند خواندن يك جمله سخت به درك بهتر آن كمك مي‌كند. گفتگو با خود باعث افزايش تمركز و كنترل شناختي در شما مي‌شود. همچنين در صحبت با خود از زبان به منظور سازمان دهي افكار استفاده مي‌شود.

براي اطلاع از راه‌هاي افزايش تمركز كليك كنيد.

ايجاد انگيزه

شما مي‌توانيد با استفاده از جملات ساده‌اي مثل "تو مي‌تواني اين كار را انجام بدهي"، "اين بهترين انتخاب تو است" با خود صحبت كنيد و در خود انگيزه لازم جهت انجام امور را ايجاد كرده و از استرس خود بكاهيد. براي تاثير بيشتر مي‌توانيد از ضمير دوم شخص يا سوم شخص استفاده بكنيد.

البته لازم است به ياد داشته باشيد كه ممكن است قبل از انگيزه دادن؛ با سرزنش كردن خودتان، استرس شما بيشتر بشود. در حقيقت بهترين دوست و بدترين دشمن هر كس خودش است و شما مي‌توانيد با صحبت مناسب با خود اعتماد به نفس‌تان را افزايش داده و انگيزه بگيريد.

شنيدن صداي خود از فوايد گفتگو با خود

در آزمايشي روانشناسي مشخص شد، زماني كه افراد دستورالعمل‌هاي نوشته شده‌اي را به صورت صريح و با صداي بلند براي خودشان مي‌خواندند؛ تمركز بيشتري پيدا مي‌كردند و با موفقيت بيشتري نسبت به كساني كه در سكوت كارهايشان را انجام داده بودند، تكليف را تكميل مي‌كردند.  

بر اين اساس عده‌اي از روانشناسان معتقدند كه علت اين اتفاق در شنيدن صداي خود است. به نظر مي‌رسد هر وقت كه تلاش مي‌كنيد يك چالش را تمام كنيد و با صداي بلند به گفتگو با خود مي‌پردازيد، از توانايي بيشتري برخوردار مي‌شويد. صحبت كردن با خود به ميزان زيادي در دستيابي شما به يك كنترل شناختي كمك مي‌كند.

كنترل احساسات

با گفتگو با خود نسبت به احساسات و هيجاناتتان نيز كنترل بيشتري داريد. قبل از شروع مصاحبه كاري يا حضور در يك قرار ملاقات، به وسيله گفتگو با خود به آرامش برسيد و استرس‌تان را كاهش بدهيد. در صورتي كه در زمان صحبت كردن با خود متوجه شديد كه بيشتر از كمك و انگيزه به تخريب خودتان مي‌پردازيد، از تكنيك گيره‌هاي كاغذي كه در ادامه شرح داده‌ايم، استفاده كنيد.

از تكنيك گيره كاغذ استفاده كنيد

براي افرادي كه متوجه صحبت با خود نيستند يا به سختي مي‌توانند گفتگو با خودشان را كنترل كنند؛ روش گيره كاغذ استفاده مي‌شود. بدين صورت كه فرد يكي از جيب‌هاي خود را پر از گيره‌هاي كاغذ مي‌كند و هر بار كه متوجه صحبت با خود شد، گيره كاغذ را از اين جيب به جيب ديگر آويزان مي‌كند. اين تمرين به فرد كمك مي‌كند تا صحبت‌هاي ناآگاه يا غير كنترلي با خود را بفهمد و كنترل كند.

از جملات بهتر استفاده كنيد

زماني كه قدرت درك گفتگو با خود را پيدا كرديد و متوجه شديد بايد آن‌ها را كنترل كنيد؛ بررسي كنيد كه آيا با استفاده از جملات و مفاهيم منفي، خودتان را محدود مي‌كنيد؟! شما مي‌توانيد از جملات مناسب‌تر و مثبت‌تر استفاده كنيد تا انرژي بيشتر و انگيزه بيشتري داشته باشيد. همچنين از اين طريق مي‌توانيد اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشيد و عزت نفس بيشتري نيز دريافت كنيد.

براي مطالعه ديگر روش‌هاي افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

فوايد جانبي گفتگو با خود

1- صحبت با خود با تحريك حافظه موجب تقويت آن مي‌شود.

2- افزايش تمركز كلي حواس

3- صحبت كردن با خود به شما كمك مي‌كند تا نسبت به افكارتان آگاه‌تر و از افكار روشن‌تر و واضح‌تري برخوردار باشيد.

4- صحبت كردن با خود به دليل واضح‌تر كردن افكار بازده مغز را نيز افزايش مي‌دهد.

5- در يادگيري مطالب جديد شديدا موثر است (خصوصا در كودكان).

6- گفتگو با خود در دستيابي به هدف كمكتان مي‌كند.

7- در ايجاد اعتماد به نفس به شما كمك مي‌كند.

8- در كاهش استرس و ايجاد آرامش كمك مي‌كند.

به طور كلي بايد توجه داشته باشيد افرادي كه با خود صحبت مي‌كنند از بهداشت رواني بالاتري برخوردار بوده و تسلط بيشتري بر كنترل استرس و اتفاقات ناخوشايند اطراف خود دارند. اين مسئله به آنان كمك مي‌كند تا هنگام بروز مشكل بتوانند سريع‌تر به حل آن بپردازند. صحبت كردن با خود باعث افزايش مهارت‌هاي ارتباطي نيز خواهد داشت و افراد در تعاملات اجتماعي قادر خواهند بود بهتر از ديگران عمل كنند. در صورتي كه احساس مي‌كنيد نمي‌توانيد از اين مهارت بهره ببريد بهتر است موضوع را با يك مشاور و روانشناس در ميان بگذاريد و بسياري از مشكلات خود كه به علت نداشتن مهارت گفتگو با خود است را برطرف كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد. 

سوالات متداول

گفتگو با خود چگونه به يادگيري كودكان كمك مي‌كند؟

در واقع كودكان هيچگاه آروم و قرار ندارند و هرچه سنشان افزايش پيدا مي‌كند صحبت‌هاي ديگران را تقليد مي‌كنند. اين تقليد به صورت گفتگو با خود و به شكل دروني بيشتر اتفاق مي‌افتد كه در نهايت تكرار اين جملات به يادگيري زبان آنان كمك مي‌كند. 

گفتگو با خود تا چه ميزان مي‌تواند در رسيدن به اهداف كمك كننده باشد؟

صحبت كردن با خود يكي از فاكتورهاي رسيدن به اهداف است. در واقع هنگامي كه اهداف خود را با صداي بلند به زبان بياوريد به كاهش حواس پرتي، افزايش تمركز حواس، تقويت پيام و كنترل مسير احساسات كمك مي‌كنيد. در كنار اين مسئله، گفتگو با خود به تقويت مهارت‌هاي ارتباطي نيز كمك مي‌كند. با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه براي رسيدن به موفقيت به مجموعه‌اي از عوامل نياز داريد. 

براي اطلاع بيشتر در زمينه مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه گفتگو با خود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: گفتگو با خود نشانه چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۶:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی