مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بازي براي كنترل خشم كودكان | معجزه ساختن و خراب كردن

معمولا كودكان زماني كه خشمگين هستند، اشياء را به هم مي‌كوبند، پرت مي‌كنند، سروصدا مي‌كنند و در نهايت با تخليه هيجان، به گونه اي آرام مي‌گيرند. در اين مواقع بايد براي كودك بازي‌هايي فراهم كرد تا امكان ساختن و خراب كردن را به او بدهد، بدون اينكه به چيزي آسيبي برساند. يكي از اين بازي‌ها، ابزار خانه سازي يا كلا ساخت و ساز است كه كودك با ساختن و خراب كردن مي‌توانند تا حدودي خشم خود را تخليه كرده و كنترل كنند. بازي براي كنترل خشم در مبتلايان به اختلال نافرماني مقابله اي و برخي ديگر از اختلالات رفتاري كودكان نيز مفيد و موثر است.

براي اطلاع بيشتر در زمينه بازي براي كنترل خشم كودكان كليك كنيد.

كنترل خشم با استفاده از عشق كودكان به سر و صدا

كودكان از سنين نوزادي و شيرخوارگي، عاشق ساختن صداهاي جديد و سر و صدا كردن هستند. اين موضوع در سنين بالاتر مي‌تواند به كنترل خشم و حتي مهارت‌هاي شنيداري و موسيقيايي كودك كمك كند. وسايلي مثل طبل و سازهاي موسيقي بهترين گزينه است، اما اگر شرايطش را نداريد، با يك قاشق و يك ظرف مي‌توانيد خشم كودكتان را كنترل كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه كنترل خشم در كودكان كليك كنيد.

بازي‌ هاي موثر بر كنترل خشم كودكان

بسياري از شما اين بازي‌ها را مي‌شناسيد و گاهي با فرزندتان آن‌ها را بازي كرده‌ايد؛ اما شايد ندانيد همين بازي‌هاي ساده راهي براي تخليه هيجاني و كنترل خشم فرزندتان مي‌باشد. در ادامه تعدادي بازي كه مي‌تواند به آموزش مهارت كنترل خشم كودكان كمك كند را بيان مي‌كنيم.

بازي براي كنترل خشم كودكان | حباب بازي

حباب بازي، يكي از همان نوع بازي‌هاي ساختن و خراب كردن است. كودكان براي ساختن حباب، مجبورند تنفس آرام، طولاني و آهسته داشته باشند و همين مسئله، به آرامش كودك كمك مي‌كند. اين بازي براي كودكان 3 تا 5 ساله مناسب است.

گِل بازي و خمير بازي

يكي از بهتري بازي‌ها براي پرورش و تربيت كودك، گِل بازي و خمير بازي است. متاسفانه اين روزها والدين، كودكانشان را به خاطر مسائل بهداشتي از گل بازي منع مي‌كنند، اما در صورت رعايت نكات بهداشتي، گِل بازي و خمير بازي، هم براي رشد خلاقيت كودك و هم براي تخليه هيجاني و كنترل خشم او موثر است. بهتر است در اين بازي از قالب‌هاي آماده استفاده نكنيد تا كودك هيجاناتش را به راحتي و بدون هيچ تسهيل كننده‌اي ابراز كند. اين بازي براي سنين 3 تا 11 سال مناسب است و به كاهش پرخاشگري كودكان كمك مي‌كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه پرخاشگري كودكان كليك كنيد.

بازي براي كنترل خشم كودكان | پاره كردن روزنامه

براي كودكتان مقداري روزنامه باطله تهيه كرده و به او بگوييد هر وقت عصباني شد و خواست واكنش نشان دهد، روزنامه‌هايش را تا آنجا كه مي‌تواند پاره كرده و ريز ريز كند.

بازي براي كنترل خشم كودكان | بادكنك‌هاي خشم

اين بازي، بيان مستقيم خشم است. كودك با نفس‌هاي سنگين و عميق به داخل بادكنك، مي‌تواند انتقال خشم خود به داخل بادكنك را لمس كند و ببيند. والدين بايد به او بفهمانند كه نفس‌هاي او، همراه با خشم است كه در حال پر كردن بادكنك مي‌باشد. سپس از او بخواهيد كه بادكنكش را بتركاند. او بدون اينكه به كسي آسيبي برساند خشم خود را تخليه كرده است. همچنين كودك مي‌تواند با تخليه باد بادكنك و مشاهده آن، خالي شدن خشم را مشاهده كند.

بازي براي كنترل خشم كودكان | بازي پا كوبيدن

در اين بازي كودك مجاز است كه پاهايش را به هرشكلي كه مي‌خواهد به زمين بكوبد. بايد سعي كنيد كه سلامت كودك به خطر نيافتد و يا كفش پاي او باشد يا در زميني نرم به اين كار بپردازد. به او بگوييد كه عصبانيت و خشمش، با هر ضربه از پاهايش خارج شده و روي زمين پخش مي‌شود.

بازي لاك پشت ماورا براي كنترل خشم كودكان

اين بازي بر اساس قصه درماني است و به كودك مي‌گوييم كه لاك پشتي در گذشته‌ها زندگي مي‌كرده كه مانند تو عصباني مي‌شده و از خود پرخاشگري نشان مي‌داده است. تا اين كه روزي پدربزرگش او را صدا مي‌زند و به او الگوهايي ياد مي‌دهد. بعد از توضيح داستان به بيان مراحل آن خواهيم پرداخت.

در مرحله اول به كودك ياد مي‌دهيم كه وقتي عصباني شد صحنه را ترك كند و و از جمع خارج شود. سپس مقداري فكر كند و خود را آرام كند. در مرحله دوم به او آموزش مي‌دهيم كه چند نفس عميق بكشد و در مرحله بعد بتواند دست خود را بر روي شكمش گذاشته و 3 ثانيه نفس خود را حبس كند و با 3 شماره هواي درون ريه‌هاي خود را تخليه كند. در مرحله چهارم كودك بايد به اين مسئله فكر كند كه در آن لحظه چه كاري مي‌توانسته انجام دهد و در آخرين مرحله كودك به جمع و گروه باز مي‌گردد.

همراهي والدين، محور اصلي كنترل خشم كودكان

نكته بسيار مهم در استفاده از بازي براي كنترل خشم كودكان اين است كه كودك به تنهايي موضوع را ياد نمي‌گيرد، بلكه كاملا وابسته به آموزش والدين هستند. بنابراين، والديني كه به روش‌هاي تربيتي مسلط نباشند و نتوانند يا نخواهند براي آموزش اين مهارت‌ها به كودك خود وقت بگذارند، در آينده نمي‌توانند انتظار رفتار منطقي و معقول از او داشته باشند.

به كودك ياد بدهيد كه در وهله اول، سعي كند از محيط خارج شود و براي آرام شدن صبر كند. همچنين لازم است كه والدين در طول اين بازي‌ها، به كودك، هيجان خشم را توضيح داده و در طول بازي‌ها، به او نشان دهند كه چگونه خشم از سر و بدن او به نوك انگشتان مي‌آيد و با كاري كه مي‌كند، از بدن او خارج مي‌شود. كنترل خشم، مهارتي است كه اگر درست آموخته شود، تضمين يك زندگي سالم و بي دردسر را در آينده خواهد داد.

براي اطلاع از روش هاي مناسب تربيت فرزند كليك كنيد.

كلام آخر

پرخاشگري و خشم در كودكان مي‌تواند پيش زمينه‌اي براي اختلالات رفتاري باشد و والدين لازم است بررسي كنند كه ميزان اين رفتارها به چه شدت و در چه موقعيت‌هايي است. در صورتي كه بازي‌‌هايي كه براي كنترل خشم كودكان گفته شد نتوانستند كاهش چشمگيري در خشم و پرخاشگري كودكان ايجاد كنند بايد هرچه سريع تر براي بررسي بيشتر به يك روانشناس و مشاور در زمينه كودك مراجعه كنيد چراكه هرچه تشخيص و مداخله زودتر انجام گيرد مي‌توان به كاهش مشكلات اميدوارتر بود. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بازي براي كنترل خشم كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: بازي براي كنترل خشم كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۵۷:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی