مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

هفته اول بارداري دقيقا چه زماني است

با توجه به اينكه تعيين زمان تشكيل نطفه و لقاح امكان پذير نيست، اولين روز از آخرين دوره عادت ماهيانه شما، به عنوان نخستين روز براي بارداري در نظر گرفته مي‌‎شود و با احتساب اين زمان، شما 40 هفته آينده، فرزندتان را به دنيا خواهيد آورد. به همين خاطر هفته اول بارداري در اصل زماني است كه شما هنوز عادت ماهانه هستيد و عمل لقاح صورت نگرفته است. در اين زمان بدن شما، تخمك جديدي را به سمت رحم روانه مي‌كند. در صورتي كه اين تخمك، در مسير خود به سمت رحم و يا در طول زماني كه داخل رحم زنده است با اسپرم تركيب شود، عمل لقاح صورت گرفته و شما باردار خواهيد شد.

توجه داشته باشيد كه لقاح و بروز علائم مربوط به بارداري از پايان دوران عادت ماهيانه شروع مي‌شوند. در واقع اين مسئله مربوط به هفته اول بارداري شما نيست بلكه مربوط به اولين هفته‌ها بعد از شكل گيري نطفه است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه هفته اول بارداري كليك كنيد.

 

نشانه‌هاي مربوط به هفته اول بارداري

اولين نشانه‌ها درست شبيه به نشانه‌هاي پيش از قاعدگي هستند به همين خاطر ممكن است شما چندان متوجه تغييراتي كه در بدنتان در حال اتفاق افتادن است نباشيد. اين نشانه‌ها شامل موارد زير مي‌باشند.

انقباضات رحم يا دردهاي زير شكم

در اين ايام رحم دچار انقباضاتي مي‌شود كه شما در دوران عادت ماهيانه نيز تجربه مي‌كنيد. تفاوت اين دردها در آن است كه اين بار انقباضات شديدتر بوده و براي مدت طولاني‌تري باقي خواهند ماند.

حساسيت و بزرگ شدن سينه‌ها

درست شبيه به آنچه اندكي پيش از شروع عادت ماهانه تجربه مي‌كنيد، در روزهاي نخست بارداري نيز، سينه‌ها دردناك و حساس مي‌شوند. همچنين ممكن است احساس كنيد كه سينه‌هايتان سنگين‌تر از قبل شده است.

تغييرات خلقي در هفته اول بارداري

تغييرات هورموني صورت گرفته دراين ايام باعث مي‌شود كه شما احساس غم كنيد و يا دچار نوسانات خلقي شويد. احساس افسردگي و يا تحريك پذير شدن نسبت به مسائل مختلف مي‌تواند در اين دوره بروز پيدا كند.

براي آشنايي كامل در زمينه افسردگي در بارداري كليك كنيد.

احساس خستگي و بي حالي

بدن شما در حال آماده شدن براي نگهداري از جنين است. به همين خاطر سطح پروژسترون در خون افزايش پيدا مي‌كند. پروژسترون علاوه بر كمك به رحم براي ضخيم تر شدن ديواره و محافظت از كودك، باعث كاهش قند و فشار خون شده و به همين خاطر شما ممكن است احساس ضعف و بي حالي داشته باشيد.

سرگيجه و سردرد در هفته اول بارداري

كاهش سطح قند خون و افت فشار خون در اين ايام، باعث مي‌شود كه در صورت انجام فعاليت‌هاي بدني احساس سرگيجه يا از دست دادن تعادل داشته باشيد. همچنين تغييرات هورموني و آماده سازي بدن در بعضي از خانم‌ها باعث ايجاد سردردهاي مكرر مي‌شود.

لكه بيني

لانه گزيني سلول تخم در رحم، برخي مواقع منجر به بروز لكه بيني و يا خونريزي‌هاي خفيف در مادران مي‌شود.

احساس تهوع و ويار

با گذشت زمان بيشتري از دوران بارداري، شما دچار حالتي مي‌شويد كه از آن به عنوان بيماري صبحگاهي ياد مي‌شود. بيماري صبحگاهي به اين معناست كه صبح‌ها شما احساس تهوع شديدي مي‌كنيد. اين تهوع مي‌تواند همراه با استفراغ باشد و يا صرفا احساس تهوع باشد. اگرچه اين حالت در تمام طول روز و به ويژه در سه ماهه اول بارداري با شما همراه است، با اين حال در ابتداي روز شدت بيشتري پيدا مي‌كند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه علائم اوليه بارداري كليك كنيد.

 

مراقبت‌هاي هفته اول بارداري

اگر براي بارداري اقدام كرده و در اولين روزهاي بارداري خود هستيد، بهتر است برخي مراقبت‌ها و عادات غذايي را مورد توجه قرار دهيد.

مصرف اسيد فوليك در هفته اول بارداري

لوله عصبي كه بعدها سيستم اعصاب فرزند شما را تشكيل خواهد داد، براي شكل گيري به اسيد فوليك احتياج دارد. اگرچه فوليك در مواد غذايي مختلفي نظير ميوه و سبزيجات وجود دارد با اين حال مصرف قرص خوراكي آن نيز توصيه مي‌شود. مادران باردار به مصرف 400 ميكروگرم فوليك به صورت روزانه احتياج دارند.

استفاده از موادغذايي متنوع و سالم

استفاده از انواع موادغذايي موجود در هرم تغذيه، به ويژه پروتئين، كلسيم و ويتامين‌ها، به رشد مناسب جنين شما كمك مي‌كند.

پرهيز از دخانيات در هفته اول بارداري

در صورتي كه قصد بارداري داريد، مصرف انواع مواد مخدر، سيگار و يا الكل را كنار بگذاريد. مصرف اين مواد منجر به وابستگي جنين درون شكمتان به آن‌ها شده و جنين با اعتياد به اين مواد به دنيا خواهد آمد.

عدم استفاده از داروهاي مسكن

تا جاي ممكن از مصرف داروهاي مسكن و سرماخوردگي در دوران بارداري پرهيز كنيد. همچنين درصورتي كه داروي خاصي مصرف مي‌كنيد اين موضوع را با پزشك در ميان بگذاريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

سوالات متداول

نشانه‌هاي هفته اول بارداري چيست؟

با توجه به اينكه نخستين روز از آخرين دوره عادت ماهيانه شما، به عنوان نقطه شروع بارداري در نظر گرفته مي‌شود در نتيجه شما در اين تاريخ باردار نيستيد و به غير از علائم عادت ماهيانه خود، نشانه‌هاي ديگري نداريد. اما نخستين علائم بارداري نشانه‌هايي از قبيل انقباض‌هاي زير شكم، حساسيت سينه‌ها، احساس خستگي و بي حالي و همچنين حالت تهوع هستند.

مصرف اسيد فوليك در دوران بارداري چه فايده‌اي دارد؟

اسيد فوليك مانع از بروز نقص‌هاي مادرزادي در سيستم اعصاب جنين مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته اول بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: هفته اول بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته اول بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته اول بارداري،
موضوع:
[ ۳ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۳:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی