مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بخشيدن همسر يك توانايي مهم و تأثيرگذار در ادامه يافتن يك رابطه است و به تحكيم ارتباط ميان زوجين كمك مي‌كند. احتمالا پس از يك دعوا و به وجود آمدن دلخوري، شما به اين فكر خواهيد افتاد كه چگونه مي‌توانم همسرم را ببخشم و زندگي را در كنار وي مانند سابق ادامه دهم؟ اما به دليل ناراحتي كه از همسرتان داريد بخشيدن او برايتان سخت خواهد بود. بايد توجه داشته باشيد كه در آينده نيز ممكن است شما رفتاري را انجام دهيد كه نياز به بخشيده شدن داشته باشيد. در كنار اين مسئله گاهي صحبت با همسر و تخليه هيجاني با استفاده از تكنيك‌هايي باعث مي‌شود كه شما راحت تر بتوانيد همسر خود را ببخشيد. در اين راستا و با توجه به اهميت مهارت بخشيدن در زندگي زوجين، در اين مطلب به بررسي جامع راهكارهايي خواهيم پرداخت كه مي‌تواند براي شما كمك كننده باشد.

منبع: بخشيدن همسر

 

 

راهكارهايي براي بخشيدن همسر

هنگامي‌كه ميان شما و همسرتان اختلاف و درگيري پيش مي‌آيد، احتمالاً آخرين چيزي كه مي‌خواهيد به آن فكر كنيد بخشيدن طرف مقابل است. در اين شرايط هر يك از طرفين صرفاً به حقوق پايمال‌شده خود توجه مي‌كنند.

بااين‌حال به خاطر داشته باشيد كه اگر شما مي‌خواهيد يك رابطه سالم و بلندمدت داشته باشيد، بخشيدن و پايان دادن به دعوا مهم‌ترين كاري است كه در اين شرايط بايد بتوانيد انجام دهيد. اگرچه بخشيدن فردي كه شما را ناراحت كرده است كار آساني نيست، بااين‌حال مي‌توانيد با استفاده از راهكارهاي زير شرايط را براي خودتان آسان‌تر كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه پايان دادن به دعواهاي خانوادگي كليك كنيد.

بخشيدن ربطي به احساس شما ندارد

مهم‌ترين مانعي كه باعث مي‌شود فرد نتواند طرف مقابل خود را ببخشد، اين است كه احساس مي‌كند همچنان از دست او عصباني است.

اگرچه عصبانيت و ناراحتي از مهم‌ترين دلايلي هستند كه شما را به ادامه قهر و دلخوري تشويق مي‌كنند، بااين‌حال به خاطر داشته باشيد كه بخشيدن همسرتان به معناي اين نيست كه شما از او ناراحت نيستيد. بخشيدن به اين معناست كه شما فرصت مجددي به ادامه رابطه خود خواهيد داد. در بسياري از مواقع بخشيدن و ادامه دادن رابطه يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه به شما كمك مي‌كند ناراحتي خود را كنار بگذاريد.

شما نيز گاهي احتياج داريد كه بخشيده شويد

زندگي همواره به يك‌شكل ادامه پيدا نمي‌كند. ممكن است در آينده شما نيز رفتاري انجام دهيد كه باعث رنجش طرف مقابل شده و او احساس كند كه نمي‌تواند شما را ببخشد. هنگامي‌كه شما بخشش را در رابطتان به‌عنوان يك اصل ايجاد كنيد اين شانس را براي خودتان نيز به وجود خواهيد آورد كه در آينده و در صورت بروز اشتباهي از جانب شما، مورد بخشش همسرتان قرار بگيريد.

براي بخشيدن همسر اشتباهات خودتان را در نيز نظر داشته باشيد

يك ضرب‌المثل معروف بيان مي‌كند كه (هيچ جنگي يك سر ندارد). به اين معنا كه احتمالاً در مشكل و دلخوري پيش‌آمده شما نيز اشتباهاتي داشته‌ايد. سعي كنيد به‌جاي تمركز صد درصد بر روي اشتباهات همسرتان، به اشتباهاتي كه مرتكب شده‌ايد و باعث به وجود آمدن اين شرايط شده است نيز توجه داشته باشيد.

كار سخت را انجام دهيد

احتمالاً به نظرتان بسيار ناعادلانه خواهد آمد كه شما، به‌عنوان فردي كه مورد ستم قرارگرفته است مي‌بايد براي آشتي و بخشيدن طرف مقابلتان قدمي برداريد. اگرچه اين مسئله واقعا سخت است با اين حال به خاطر داشته باشيد كه بخشيدن همسرتان يك سرمايه‌گذاري است براي اينكه بتوانيد رابطه عاطفي خود را با وي بهبود ببخشيد. در نظر شما كدام يك مهم‌تر است؟ اينكه بتوانيد ارتباط خود را با طرف مقابل ادامه دهيد يا اينكه با قهر و دلخوري به ارتباطتان آسيب بزنيد؟ زندگي مشترك گاهي اوقات به اين معناست كه ما مي‌بايد از احساسات منفي‌مان به نفع رابطه صرف نظر كنيم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آشتي بعد از قهر كليك كنيد.

كاهش احساسات منفي براي بخشيدن همسر

از راه‌هايي كه بخشيدن را براي شما آسان‌تر مي‌كند اين است كه بتوانيد احساسات منفي خود را مديريت كنيد. براي اينكه بتوانيد آرام تر شويد هر رفتاري كه معمولاً در هنگام ناراحتي انجام مي‌دهيد را به خاطر بياوريد و آن را انجام دهيد. رفتارهايي نظير قدم زدن، گوش دادن به موسيقي، گريه كردن، درد و دل كردن با يك دوست يا هر چيز ديگري كه شما را آرام مي‌كند انجام دهيد.

درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد راهكارهاي بالا نمي‌توانند در كاهش خشم به شما كمك كنند، از يك مشاور كمك بگيريد. تكنيك‌هاي درمان هيجاني در مشاوره به شما كمك خواهد كرد كه با احساسات خود كنار بياييد و بتوانيد آن‌ها را مديريت كنيد.

منافع و خطرات كاري كه مي‌كنيد را در نظر داشته باشيد

يك سوال مهم كه مي‌بايد از خودتان بپرسيد اين است كه افكار آزاردهنده و يادآوري مكرر بدرفتاري همسرتان چه كمكي به شما خواهند كرد؟ سپس در نظر بگيريد كه بخشيدن همسرتان مي‌تواند چه مزايايي داشته باشد؟

مزايا و معايب بخشيدن همسرتان يا زنده نگه‌داشتن خشمتان نسبت به او را با يكديگر مقايسه كنيد و بر اساس اهميت هر يك تصميم‌گيري نماييد.

با همسرتان صحبت كنيد

هنگامي‌كه شرايط عصبانيت ميان شما كاهش پيدا كرد بهتر است سعي كنيد با همسرتان درباره اتفاق افتاده و نقطه‌نظرهاي هر يك از شما در اين باره، صحبتي داشته باشيد. دلايل ناراحتي خود را براي وي بيان كرده و همچنين دلايل او را نيز بشنويد. اين كار باعث مي‌شود بسياري از سوءتفاهم‌ها ميان شما از بين رفته و شما بهتر بتوانيد همسرتان را ببخشيد

صندلي خالي

اگر امكان صحبت رودررو با همسرتان را نداريد يا احساس مي‌كنيد هنوز براي اين كار آماده نيستيد، از تكنيك صندلي خالي استفاده كنيد.

براي اين كار، دو صندلي را رو به روي يكديگر قرار دهيد، بر روي يكي از آن‌ها بنشينيد و تصور كنيد كه همسرتان روي صندلي مقابل نشسته است. حرف‌هايي كه دلتان مي‌خواهد او بشنود را بيان كنيد. دقت كنيد كه مي‌بايست به صورت دوم شخص مفرد كلمات را بيان كنيد، به طوريكه انگار واقعا درحال صحبت با همسرتان هستيد.

سپس از روي صندلي بلند شويد و روي صندلي متعلق به همسرتان بنشينيد، به نظرتان او چه جوابي به صحبت‌هاي شما خواهد داد؟ پاسخ‌هاي او را از زبان خودش و با مخاطب قراردادن خودتان، بيان كنيد. اين جابه‌جايي را تا جايي انجام دهيد كه احساس كنيد همه حرف‌هايتان را به همسرتان زده‌ايد و تا حدي احساس آرامش بيشتري داريد.

براي بخشيدن همسر از مشاور كمك بگيريد

اگر باوجود همه تلاش‌هايتان نمي‌توانيد همسرتان را ببخشيد، از يك مشاور در اين زمينه كمك بگيريد. مشاورين با انجام راهكارهايي نظير پيدا كردن مشكلات اصلي در زندگي زناشويي و آموزش راه‌هايي براي كاهش اين مشكلات به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد رابطه سالم‌تري با يكديگر داشته باشيد.

احتمالاً به تجربه متوجه اين نكته شده‌ايد كه خانواده يا دوستان به دليل علاقه‌اي كه به اعضاي خود دارند، معمولا نمي‌توانند قضاوت بي‌طرفانه‌اي راجع به شرايط موجود داشته باشند و به شما در تغيير شرايط يا شناختن اشتباهاتتان كمك كنند. كمك گرفتن از مشاور از اين جهت مي‌تواند مفيد باشد كه وي به‌عنوان يك نفر سوم، بي‌طرفانه به رابطه شما نگاه مي‌كند و آنچه را بر اساس اصول علمي اشتباه مي‌داند به شما خواهد گفت.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

چطور مي‌توانم خشمي كه از همسرم دارم را مهار كنم؟

سعي كنيد رفتارهايي كه معمولاً در حين عصباني شدن، شما را آرام مي‌كنند انجام دهيد. استفاده از تكنيك صندلي خالي نيز مي‌تواند به تخليه هيجاني كمك كند. اگر شدت عصبانيت شما با اين تكنيك‌ها يا گذشت زمان تخفيف پيدا نمي‌كند، با يك مشاور صحبت كنيد.

چرا بايد همسرم را ببخشم درصورتي‌كه او مقصر است؟

اگر مي‌خواهيد در كنار همسرتان يك رابطه سالم و طولاني‌مدت داشته باشيد، بايد بتوانيد بخشيدن را تمرين كنيد. همچنين به خاطر داشته باشيد كه شما نيز در آينده احتياج به بخشيده شدن خواهيد داشت. در نتيجه بخشش را به‌عنوان يك اصل مهم در زندگي‌تان ايجاد كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بخشيدن همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بخشيدن همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بخشيدن همسر،
موضوع:
[ ۲۶ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۱:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی