مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از باورهاي غلط درباره دلايل ترس مردان از ازدواج اين است كه آن‌ها به خاطر تنوع طلبي جنسي‌شان علاقه‌اي به رابطه پايدار و متعهد ندارند و اين زنان‌اند كه خواهان ازدواج هستند! اما حقيقت اين است كه با وجود تفاوت‌هاي زنان و مردان، مردها نيز به يك همراه و همدم نياز دارند. عدم توجه به اين نيازها در طي رابطه زناشويي ديدگاه مردان را نسبت به ازدواج منفي مي‌كند. ترس مردان از ازدواج باعث مي‌شود براي رفع نيازهايشان به دنبال راه‌هاي ديگري باشند. بدين ترتيب روابط جنسي پيش از ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، انحرافات جنسي و... گسترش پيدا مي‌كند. آگاهي از دلايل ترس مردان از ازدواج به شما كمك مي‌كند تا راهي براي رفع آن پيدا كنيد.

منبع: ترس ازدواج

 

دلايل ترس مردان از ازدواج چيست؟

شايد اصلي‌ترين دليل ترس مردان از ازدواج، سنگيني بار مالي ازدواج و تبعات مالي آن در صورت جدايي است. هدف مردان از ازدواج نيز نقش مهمي در ترس‌هاي آنان دارد. انگيزه هاي ازدواج اگر به درستي انتخاب شوند، راه حل مناسب در مقابل هر كدام از اين ترس‌‌ها مشخص مي شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هدف مردان از ازدواج كليك كنيد.

1. هزينه‌هاي بالاي شروع ازدواج

 

با افزايش توقعات و مصرف گرايي، سختگيري خانواده‌ها و جوانان براي شروع ازدواج بيشتر شده است. در شرايط اقتصادي كنوني، تامين مسكن، خودرو، هزينه‌هاي مراسم ازدواج و مشتقات آن، بزرگترين ترس مردان از ازدواج است. در حالي كه چنين تشريفاتي ضروري نيستند و جز اهداف نادرست ازدواج قرار مي‌گيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انگيزه هاي ازدواج كليك كنيد. 

2. ترس مردان از ازدواج | نداشتن شغل و پشتوانه مالي

علاوه بر هزينه‌هاي شروع زندگي، تامين هزينه‌هاي جاري و مديريت آن نيز از ترس‌هاي مردان است. بالا رفتن سال‌هاي تحصيل بدون وجود بازار كار مناسب، نداشتن شغل ثابت، عدم اعتماد به نفس و ترس از شكست و خدشه دار شدن غرور آن‌ها، همه مي‌تواند باعث ترس از ازدواج در مردان شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه ترس از شكست كليك كنيد. 

3. تعهد بي چون و چرا

شايد اين مسئله در مورد همه مردان صدق نكند اما اكثر مردان، از اينكه بخواهند تمام محدوديت‌هاي ازدواج و همسرشان را بپذيرند، مي‌ترسند. براي مردان ازدواج يعني پايان آزادي و اين تفكر اشتباه، به اين دليل است كه آن‌ها اصول ازدواج درست و ملاك انتخاب همسر مناسب براي ازدواج را نمي‌دانند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مقاله انتخاب همسر مناسب را مطالعه نماييد. 

4. ترس مردان از ازدواج | عشق واقعي وجود ندارد

 

بسياري از مردان نمي‌دانند كه آيا ازدواج يا يك فرد خاص، ارزش تحمل فشارها و سختي كشيدن را دارد يا نه. دليل آن هم اين است كه عشق حقيقي وجود ندارد و مردان نمي‌دانند از خود يا از شريك زندگي خود چه مي‌خواهند و اين عدم خودشناسي و بي هدفي باعث مي‌شود كه نتوانند در ازدواج مصمم باشند.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد. 

5. تربيت ناكارآمد والدين و سيستم آموزشي

تفكراتي كه امروزه در ذهن مردان براي ازدواج وجود دارد، عمدتا ثمره تربيت والدين، جامعه و نظام آموزشي است. طبيعتا اگر تربيت و آموزش صحيح بود، اين حجم از مشكلات زناشويي و آمار بالاي طلاق در جامعه وجود نداشت. ازدواج براي كامل شدن انسان و رسيدن به آرامش جسمي و روحي است، باوري كه از تفكر اغلب مردان امروزي عملا حذف شده است و حتي باعث افسردگي در آن‌ها نيز مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد. 

6. تجربه‌هاي تلخ بالا بردن ترس مردان از ازدواج

اولين احساس و اولين شكست، باعث بي اعتمادي مردان به زنان و كاهش اعتماد به نفس آن‌ها از خودشان مي‌شود. شكست عشقي و تجربه علائم افسردگي و عدم درمان شكست عشقي بر ديدگاه مردان از زنان تاثير منفي مي‌گذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شكست عشقي كليك كنيد. 

7. عدم توانايي مسئوليت پذيري

 

پسراني كه معمولا تا سنين بالا زير نظر خانواده زندگي مي‌كنند، مهارت‌هاي زندگي را نمي‌آموزند. در واقع مسئوليت پذيري در آن‌ها تقويت نشده، پس نمي‌توانند از پس مسئوليت‌هاي زندگي بر بيايند. حتي اگر هم ازدواج كنند، همچنان براي حل مشكلات خود به والدين شان وابسته خواهند بود.

8. شايد زمان ازدواج نيست

اگر در رابطه با مردي هستيد و درباره ازدواج با او نظر متناقضي داريد، شايد حقيقتا آمادگي روحي و رواني ازدواج را ندارد. اين فشار كمكي به متعهد و تلاشگر شدن مرد نمي‌كند، بلكه باعث افزايش نااميدي و ترس‌هايش شده و ممكن است علي رغم ميل باطني خود، از شما دور شود.

راه از بين بردن ترس مردان از ازدواج

به جز مسائل اقتصادي، اكثر اين ترس‌ها و ناتواني‌ها غير واقعي و ناشي از باورها و تربيت‌هاي غلط است. بنابراين اولين كار اين است كه مرداني كه قصد ازدواج دارند، سلامت روان و باورهاي شناختي خود را زير نظر يك درمانگر بررسي كرده و آن‌ها را اصلاح كنند. سپس بايد به خودشناسي رسيده و بدانند از زندگي و همسر خود چه مي‌خواهند و چه توقعاتي دارند. همچنين مردان بايد كساني را انتخاب كنند كه توانايي پذيرش وضعيت مالي فعلي آن‌ها را داشته و شرايط اقتصادي كنوني را درك كنند. براي اين كار مي‌توانيد از مشاوره قبل از ازدواج بهره مند شويد.

سخن آخر

در نهايت اينكه يك همسر خوب و ازدواج موفق مي‌تواند بر تمام جنبه‌هاي زندگي انسان تاثير بسيار مثبتي بگذارد و شرايط روحي فرد را به طور چشمگيري دگرگون كند. پس توصيه مي‌شود كه مردان ترس‌ها و باورهاي غلط را نسبت به ازدواج كنار بگذارند و به دنبال همسر ايده‌آل‌ خود باشند. براي رهايي از ترس ازدواج، مي‌توانيد از كمك روانشناس استفاده كنيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه ترس از ازدواج ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترس از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترس ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس ازدواج،
موضوع:
[ ۲۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۲۶:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی