مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست شخصيت A و B چيست و در مورد شخصيت چه اطلاعاتي ارائه مي‌كند؟ تقسيم بندي شخصيت به دو صورت A و B يكي از شناخته شده ترين تقسيم بندي‌هايي است كه در اين زمينه مطرح شده است. به طور كلي افرادي كه شخصيت عجول، حساس به زمان، پرمشغله و رقابتي دارند و معمولاً خشم بيشتري را تجربه مي‌كنند تحت عنوان شخصيت‌هاي گروه A و افراد آرام و خونسرد كه وقت شناسي كم‌تري نيز دارند تحت عنوان شخصيت‌هاي گروه B طبقه بندي مي‌شوند. براي ارزيابي اين دو طبقه كلي از شخصيت، تست‌هاي مختلفي وجود دارند كه در مورد ويژگي‌هاي ذكر شده به شما اطلاعات مي‌دهند. در ادامه با پاسخ به 25 سوال مي توانيد تيپ شخصيتي خود را تشخيص دهيد. براي اطلاع از ساير تست هاي شخصيت شناسي كليك كنيد.

منبع:  تست آنلاين شخصيت A و B | تيپ شخصيت شما A يا B است

 

اجراي تست‌هاي شخصيت در خانه

شخصيت انسان از صفات بي‌شماري تشكيل شده است كه محققان براي ارزيابي آن‌ها به كمك روش‌هاي پيچيده آماري؛ پرسشنامه‌ها و ابزارهاي روان شناختي مختلفي را طراحي كرده‌اند. اكثر اين تست‌ها بايد در يك فضاي حرفه‌اي و توسط يك فرد آموزش ديده انجام شوند تا نتايج دقيق‌تري به دست بيايد. فرد متخصص در انتها مي‌تواند علاوه بر نمره، با توجه به مشاهدات خود و ارتباطي كه با شما داشته تفسيرهاي جامع‌تري را در اختيارتان قرار دهد. در اين تفسيرها شما مي‌توانيد از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شده و در جهت بهبود يا ارتقاي سلامت روان خود گام برداريد.

با اين حال، با پيشرفت ابزارهاي آنلاين وكامپيوتري امروزه بسياري از تست‌ها به صورت عمومي در اختيار افراد جامعه قرار مي‌گيرند كه مي‌توان آن‌ها را در خانه و بدون نظارت متخصص انجام داد. توجه داشته باشيد كه نتايج اين تست‌ها چندان دقيق نيستند و تنها مي‌توانند در مورد ويژگي‌هاي كلي شخصيت شما اطلاعات ارائه دهند. در نتيجه اگر جواب‌هاي به دست آمده از اين تست‌ها با آنچه از خود مي‌شناسيد متفاوت بود نگران و پريشان نشويد و براي ارزيابي حرفه‌اي به يك روان شناس باليني مراجعه كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

 

تست شخصيت A و B چيست؟

شخصيت A و B يكي از شناخته شده ترين طبقه بندي‌هاي شخصيت هستند كه ابتدا توسط دو پزشك متخصص قلب مطرح شدند و بعدها مورد توجه روانشناسان قرار گرفتند. آن‌ها در ارزيابي‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند كه افراد داراي تيپ شخصيت A به دليل ويژگي‌هاي روان شناختي خاص خود، بيش از ديگران احتمال دارد كه به مشكلات قلبي عروقي دچار شوند. ما در ادامه به كمك چند سؤال دو تيپ شخصيت A با ويژگي‌هاي عجول، حساس به زمان، پرمشغله و متخاصم و تيپ شخصيت B با ويژگي‌هاي آرام، صبور، خونسرد، با اعتماد به نفس بالا و حساسيت كم‌تر به زمان را مورد سنجش قرار داده‌ايم.

نحوه انجام تست شخصيت A و B

براي پاسخ‌گويي به سؤالات تنها كافي است كاغذ و قلمي در كنار خود آماده كرده و به هر سوال پاسخ بله يا خير بدهيد، هر پاسخ بله دو امتياز و پاسخ خير يك امتياز و آن‌هايي كه نظري نداريد پاسخ نداده و صفر بدهيد. در پايان اعداد را جمع بسته و با توجه به تفسير سوالات مي‌توانيد به تيپ شخصيتي خود پي ببريد.

1- آيا معمولاً كارهاي روزمره خود را سريع انجام مي‌دهيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

2- آيا در صورت كند پيش رفتن كارها عصباني مي‌شويد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

3- آيا معمولاً در حرف ديگران مي‌پريد و احساس مي‌كنيد كه آن‌ها بيش از حد توضيح مي‌دهند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

4- آيا معمولاً چند كار را با هم انجام مي‌دهيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

5- آيا زماني كه در تفريح و استراحت به سر مي‌بريد احساس گناه و ناراحتي مي‌كنيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

6- آيا معمولاً انتظار كشيدن براي شما دشوار است؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

7- آيا معمولاً به‌گونه‌اي برنامه ‌ريزي مي‌كنيد كه كارها در سريع‌ترين زمان ممكن انجام شود؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

8- آيا معمولاً فعاليت هاي زودبازده را ترجيح مي دهيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

9- آيا در ارتباط با ديگران دغدغه‌هاي ذهني خود را دنبال مي‌كنيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

10- آيا در هنگام بازي برد و باخت بيش از سرگرمي برايتان اهميت دارد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

11- به نظر شما كودكان بايد همه چيز را به بهترين شكل ياد بگيرند و انجام بدهند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

12- آيا زماني كه كسي كند حرف مي‌زند و يا كند كاري را انجام مي‌دهد بي حوصله مي‌شويد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

13- آيا انتظارتان از خودتان بيشتر است و يا از عملكرد فعلي‌تان رضايت نداريد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

14- آيا در بحث فقط به موضوعات مورد علاقه خود توجه كرده و آن ها را پيش مي‌گيريد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

15- آيا در صحبت‌هايتان بر روي بعضي كلمات تاكيد داريد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

16- آيا ديگران را مجبور مي‌كنيد كه سريع‌تر حرف بزنند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

17- آيا محدوديت و يا انتظار براي خالي شدن ميز در يك رستوران شما را عصباني مي‌كند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

18- آيا زياد پيش مي‌آيد كه در روزهاي تعطيل هم كار كنيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

19- آيا كار كردن و يا دغدغه‌هايتان به قدري هست كه متوجه تغييرات اطراف‌تان نشويد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

20- آيا هميشه سر قرار در زمان تعيين شده حضور پيدا مي‌كنيد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

21- آيا تاخير كردن ديگران شما را عصباني مي‌كند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

22- آيا موفق بودن شما در ارتباط مستقيم با سرعت كار كردن‌‌تان است؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

23- آيا هميشه بايد بعد از غذا خوردن سريع ظرف‌ها را شست؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

24- آيا ماديات بيشتر از روابط براي شما اهميت دارند؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

25- آيا هميشه و يا بيشتر اوقات حس مي‌كنيد كه عجله داريد؟

2_بله

1_خير

0_ نظري ندارم

 

جمع‌بندي جواب سؤالات تست شخصيت A و B

براي به دست آوردن جواب تست تنها لازم است تعداد پاسخ هاي مثبت را بشماريد. هرچقدر تعداد آن ها بيشتر باشد به احتمال زياد شخصيت تيپ A را شكل داده‌ايد و هرچقدر جواب‌هاي منفي بيشتر باشد احتمالاً ويژگي‌هاي تيپ شخصيت B در شما بيشتر وجود دارد.

امتياز بين 25 تا 35

اگر جمع امتيازها بين 25 تا 35 باشد نشان مي دهد كه شما داراي تيپ شخصيتي B هستيد. خونسردي، اعتماد به نفس بالا، نگرشي متعادل به زندگي و مسائل، اصرار كم به كامل بودن و بهترين بودن امور، داراي استرس كم، مشغله ذهني و كاري كمتر و چندان وقت شناس نبودن از ويژگي هاي شخصيت B است. گاه اين ويژگي‌ها براي‌تان نوعي نقطه ضعف محسوب مي‌شود.

امتياز بين 36 تا 40

اگر جمع امتياز هايتان بين 46 تا 40 شد، شما داراي ويژگي هاي هر دو شخصيت A و B  هستيد. هر چقدر نمره اتون به 36 نزديك تر باشد ويژگي هاي شخصيت B را بيشتر دارا بوده و توصيه مي كنيم آن ها را حفظ كرده و از زندگي لذت بيشتري ببريد. شما در دسته افرادي طبقه بندي مي شويد كه با در اختيار داشتن هر دو ويژگي هاد در عين كسب موفقيت هاي زياد از آن ها لذت كافي نيز ببريد.

امتياز 40 تا 45

اين امتياز مربوط به كساني است كه شخصيت آن ها متمايل به تيپ A مي‌باشد. اين دست افراد در معرض بيماري هايي مثل سايكوسوماتيك قرار دارند. اگر امتيازتان بين 40 تا 45 شد، استرس در زندگي‌تان تا حد محسوسي ديده مي شود. تند غذا مي خوريد، با عجله راه مي‌رويد يا رانندگي مي‌كنيد، كند كار كردن ديگران ناراحت تان مي‌كند و با آن‌ها نمي‌توانيد ارتباط نزديك داشته باشيد، تپش قلب، تنگي نفس، ريزش مو و.... از جمله خصوصياتي است كه داريد. 

امتياز 46 تا 50

اگر امتياز شما بالاتر از 46 شده، نشان دهنده شخصيت شديد A در شما است. خصوصيات شخصيتي تيپ A شما را بيشتر در معرض خطر مشكلات مربوط به استرس قرار مي‌دهد. عجول بودن در همه امور، مشكلات قلبي، ريزش مها، ابتلا به ديابت، ابتلا به اختلالات تيك، كمال گرايي بيش از حد، كمبود اعتماد به نفس، آشفتگي در خواب، رفتارهاي پرخاشگرانه، تصميمات ناگهاني، افسردگي و... از جمله رفتارها و ويژگي‌هايي است كه دارا هستيد.

 

اگر ويژگي‌هاي شخصيتي منجر به بروز مشكلات خاصي در زندگي شما شده، لازم است به يك متخصص براي ارزيابي هرچه بيشتر مراجعه كنيد. ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما فراهم كرده‌ايم تا بتوانيد به صورت تلفني به بررسي بيشتر مشكلات شخصيتي در خود بپردازيد. جهت خودشناسي بيشتر كليك كنيد.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سؤالات متداول درباره تست شخصيت A و B

- چرا افراد با تيپ شخصيت A بيشتر به بيماري‌هاي قلبي دچار مي‌شوند؟

آنچه باعث مي‌شود افراد با اين تيپ شخصيتي در برابر بيماري‌هاي قلبي آسيب‌پذيرتر باشند تجربه بيشتر خصومت و عصبانيت است. در نتيجه اگر بتوانيد كنترل خشم را ياد بگيريد و هيجان را در خود مديريت كنيد مي‌توانيد آسيب‌پذيري‌هاي قلبي را نيز كاهش دهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست شخصيت A و B مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع:  تست آنلاين شخصيت A و B | تيپ شخصيت شما A يا B است

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۵:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی