مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

وظايف مرد در زندگي مشترك شايد به اندازه وظايف زنان مورد توجه قرار نگرفته باشد، اما با مشاهده سيستم‌ معيوب برخي خانواده‌ها ، متوجه خواهيد شد كه بار بسياري از مسئوليت‌ها و وظايف تنها به عهده زنان خانواده است. در بيشتر مواقع عدم اطلاع خانم‌ها از حقوق‌شان باعث مي‌شود كه در زندگي زناشويي سختي‌هاي زيادي را تحمل كنند. شايد فكر كنيد در چنين شرايطي مردان پيروز زندگي بوده و فقط آن‌ها از زندگي لذت مي‌برند. اما با نگاهي دقيق‌تر مي‌توان فهميد كه در چنين وضعيتي مردان نيز طعم لذت واقعي را نمي‌چشند. چرا كه با همكاري و تقسيم وظايف، هر دو طرف به ارزش حقيقي داشته‌هايشان در رابطه زناشويي‌ پي خواهند برد. در ادامه به بررسي كامل وظايف مرد در زندگي مشترك مي‌پردازيم. براي اطلاع از وظايف زنان در زندگي مشترك كليك كنيد.
منبع: وظايف مرد

 

وظايف حقوقي و قانوني مرد در زندگي مشترك

همان طور كه قانون كشور براي زنان وظايفي در زندگي مشترك معين كرده ، مردان نيز از لحاظ قانوني داراي وظايفي در قبال همسر خود هستند. بيشتر اين وظايف درحوزه ادارۀ زندگي و پرداخت نفقه است. توصيه مي‌شود پيش از آن كه زوجين مشكلات خود را به دادگاه كشانده و به رابطه‌شان بيشتر آسيب بزنند، از مشاوره خانواده استفاده كنند. وظايف مرد در زندگي مشترك از نظر قانوني به شرح زير است:

1- تهيۀ غذا و پوشاك در حد متعارف زمان، مكان و موقعيت زن

2- تهيۀ مسكن و لوازم آن در حد متعارف زمان، مكان و موقعيت زن

3- تهيۀ لوازم آرايشي و تزئيني در حد متعارف زمان، مكان و موقعيت زن

4- تهيه خدمتكار (اگر شأن اجتماعي و خانوادگي زن اقتضا دارد و يا اگر زن مريض باشد)

5- مداواي بيماري زن در صورت مريضي

البته در مورد مسائل زناشويي نيز قانون براي مردان وظايفي مشخص كرده است، براي مثال در زمينۀ رابطه جنسي شوهر مكلف است، هر چهار ماه يك بار با زن خود نزديكي جنسي داشته باشد و اين از حقوق زنان محسوب مي‌شود.

ساير وظايف مرد در زندگي مشترك

تمام وظايفي كه مردان نسبت به همسر خود دارند صرفا در وظايف قانوني ذكرشده خلاصه نمي‌شود. مردان بايد از ساير وظايف و مسئوليت‌هاي خود آگاهي داشته و مهارت‌هاي لازم براي انجام اين وظايف را در خود پرورش دهند. مردان نقش اصلي در ايجاد وحدت خانوادگي دارند، پس بايد نسبت به انجام وظايف خود در خانواده توجه زيادي داشته باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر از وحدت خانوادگي كليك كنيد.

در ادامه به برخي از توصيه‌هاي روانشناسان در مورد وظايف مردان در زندگي مشترك اشاره خواهيم كرد:

1. عشق ورزي بي قيد و شرط از وظايف مرد در زندگي مشترك

درست است كه بسياري از رفتارهاي غيركلامي عشق و محبت شما را به همسرتان نشان مي‌دهند اما به اين نكته توجه داشته باشيد كه با وجود همه رفتارهاي غير كلامي، زنان به محبت كلامي هم نياز دارند. در نتيجه از همسرتان توقع ذهن خواني نداشته باشيد. گاهي اوقات گفتن جملات ساده اي مثل "دوستت دارم"  بيش از آنكه فكر كنيد در رابطه شما تاثير خواهد گذاشت. براي آگاهي بيشتر از احترام در خانواده كليك كنيد. 

2. پرهيز از رفتارهاي تند و خشونت آميز

رفتارهاي تند و خشونت آميز ناآگاهانه و يا آگاهانه تاثيرات بسيار منفي در همسر شما خواهد گذاشت. اين رفتارها عزت نفس زنان را به شدت خدشه دار كرده و سلامت روان او را به ميزان زيادي تحت تاثير قرار مي‌دهد. زناني كه در معرض خشونت خانگي قرار مي گيرند به احتمال بيشتري به اختلالات اضطرابي و افسردگي دچار مي شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر مقالات خشونت خانگي و اختلالات اضطرابي را مطالعه فرماييد. 

علاوه بر اين، مادري كه از سوي پدر خانواده محبت كافي دريافت نكند، در تربيت و عشق ورزي به فرزندان خود به احتمال بيشتري با مشكل مواجه خواهد شد. پس محبت به زن نيز از وظايف مرد در زندگي مشترك است. براي اطلاع بيشتر از راه‌هاي محبت به همسر كليك كنيد.

3. قرار دادن خانواده در اولويت اصلي

پس از ازدواج به طور طبيعي اولويت‌هاي زندگي شما نيز تغيير مي‌كند. در واقع پس از تشكيل خانواده، حفظ و دوام روابط خانوادگي بايد براي شما در اولويت قرار داشته باشد. به همين منظور مردان بايد براي خانواده خود وقت بگذارند، نيازهاي همسر و فرزندان را بشناسند و در جهت رفع آن‌ها گام بردارند. درست است كه افراد در كنار خانواده به روابط با دوستان، همكاران و خانواده خود نيز نياز دارند اما اين روابط نبايد جايگزين رابطۀ شما با خانواده مركزي‌تان شود و تمام وقت شما را بگيرد. براي اطلاع بيشتر از تقسيم وظايف در خانه كليك كنيد.

4. وفاداري به همسر

در بسياري از فرهنگ‌ها آنقدري كه  به زنان در مورد وفاداري تاكيد مي‌شود، در مورد مردان مورد تاكيد و توجه قرار نمي‌گيرد. شما به عنوان يك مرد بايد بدانيد كه وفاداري به همسر و زندگي، بخشي از وظايف اساسي شما در زندگي زناشويي است؛ در واقع وفاداري ميزان مسئوليت پذيري شما را نسبت كانون خانواده نشان مي‌دهد. وفاداري دو طرفه منجر به احساس امنيت در رابطه مي‌شود. بي وفايي يا همان خيانت، سلامت روان كليه اعضاي خانواده را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در چنين شرايطي سلامت خانواده بيشتر از هر وقت ديگري به خطر مي‌افتد. براي كسب اطلاع بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد. 

خدمات روانشناسي هنر زندگي

براي موفقيت در زندگي زناشويي لازم است كه زن و مرد به وظايف خود آگاه بوده و آن‌ها را به درستي انجام دهند. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا نسبت به وظايف خود و نيازهاي همسرتان شناخت پيدا كرده و در جهت انجام آن‌ها گام برداريد. با كمك يك روانشناس مي‌توانيد رابطه خود و همسرتان را بهبود بخشيد و به اين صورت خانواده موفق و سالم‌تان را تشكيل دهيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي، با كادري مجرب در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه وظايف مرد در زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: وظايف مرد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وظايف مرد،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۴:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی