مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افراد به دلايل مختلف همواره احساس ناكامي مي‌كنند و به دنبال روشي براي تغيير زندگي خود هستند. در واقع آنان تمايل دارند كه با ايجاد تحول و دگرگوني در بخش‌هاي مختلف زندگي خود، بتوانند سبكي متفاوت از گذشته داشته باشند و موفقيت و اتفاقات مثبت را بيش از قبل تجربه نمايند. اما آيا واقعا مي‌توان سبك زندگي خود را عوض كرد و به تغييرات شگرف دست يافت؟ زندگينامه اشخاص مشهوري كه زندگي خود را از هيچ ساخته‌اند يا شكست‌هاي خود را به موفقيت تبديل كرده‌اند نمونه‌هاي بارزي هستند كه به ما نشان مي‌دهند با نيروي فكر و اراده مي‌توان دستاوردهاي بزرگي را خلق كرد. ما در ادامه به 7 نكته طلايي اشاره كرده‌ايم كه به شما كمك مي‌كنند زندگي خود را تغيير داده و در مسير بهتري گام برداريد. در اين راه بهره بردن از مشاوره روانشناسي نيز به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين‌ها را رقم بزنيد.

منبع: تغيير زندگي | راهكارهايي براي ايجاد تغييرات مثبت در زندگي

 

نكات طلايي براي تغيير زندگي

گاهي اوقات شكست‌ها و تلخي‌هاي زندگي آنقدر پررنگ مي‌شوند كه حتي فكر كردن به تغيير زندگي تصور باطلي به نظر مي‌رسد. اما زندگي نامه اشخاص مشهوري كه از دل طوفان‌هاي زندگي سر بلند كردند و راه موفقيت در زندگي خود را يافتند همواره راهنماي بسيار مناسبي است كه به ما نشان مي‌دهد كه در تاريك ترين شرايط نيز روزنه‌هاي اميد وجود دارند و هرگز نبايد قدرت اراده، فكر و شناخت انساني را دست كم گرفت. نكات زير از جمله مهم‌ترين مواردي هستند كه در اين زمينه مي‌توانند به شما كمك كنند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه موفقيت در زندگي كليك كنيد.

1- معناي زندگي خود را دريابيد

يكي از اشخاص بسيار مهمي كه زندگي نامه او مي‌تواند به ما در جهت تغيير زندگي كمك كند دكتر ويكتور فرانكل است. دكتر فرانكل در زندگي خود با سخت ترين تجربيات بشري روبه‌رو شد. اعضاي خانواده او به جرم يهودي بودن در كوره‌هاي آدم سوزي و اردوگاه‌هاي كار اجباري كشته شدند و خود او نيز سال‌ها در اين اردوگاه‌ها اسير بود. با اين همه دكتر فرانكل از جمله معدود افرادي است كه توانست از اين اسارت جان سالم به در برده و رويكردي تحت عنوان معنا درماني را پايه ريزي نمايد.

او در كتاب خود با نام "انسان در جست و جوي معنا" به نقل از نيچه فيلسوف بزرگ آلماني به اين مسئله اشاره مي‌كند كه هركس چرايي زندگي را يافت با هر چگونگي خواهد ساخت. در واقع او معتقد است اگر ما بتوانيم در پس رنج‌ها و دردهاي خود معنايي بيابيم مي‌توانيم مسير خودشكوفايي زندگيمان را نيز پيدا كرده و به دستاوردهاي بزرگ دست پيدا كنيم. از همين رو امروزه بسياري از روانشناسان به منظور كمك به افراد براي ايجاد تغيير در زندگي از رويكرد معنا درماني استفاده مي‌كنند و مراجعين را در جهت يافتن معناي شخصي زندگي هدايت مي‌نمايند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دكتر فرانكل و رويكرد معنا درماني كليك كنيد.

2- براي تغيير مثبت در زندگي رويا پردازي را فراموش نكنيد

تجربيات تلخ زندگي يا واقع گرايي افراطي مي‌توانند قابليت رويا پردازي را از انسان بگيرند. وقتي هيچ رويايي در ذهن نداشته باشيد هرگز به راه‌هاي رسيدن به آن نمي‌انديشيد و در نتيجه در مسير دست يابي به آن نيز قرار نمي‌گيريد. از همين رو هرگز از روياهايتان دست برنداريد. زمان‌هايي را براي ايده پردازي اختصاص دهيد و در كنار تصور دست يابي به آن‌ها به راه‌ها و مسيرهاي موجود نيز فكر كنيد. ممكن است در واقعيت موانع بسياري وجود داشته باشد اما اجازه ندهيد هيچ مانعي روياهايتان را از شما بگيرد.

3- براي رسيدن به روياهايتان هدف تعيين كنيد

بسياري از افراد تنها در روياهاي خود زندگي مي‌كنند. در واقع آن‌ها سرزميني خيالي در ذهن خود مي‌سازند و فكر مي‌كنند تنها با تصور كردن خواسته‌هاي خود مي‌توانند يك روز در واقعيت آن‌ها را لمس كنند. در حالي كه اين تصوري بسيار اشتباه است. روياپردازي تنها زماني مي‌تواند موجب تغيير زندگي شما شود كه با هدف گذاري همراه باشد. تلاش كنيد با توجه به روياهاي خود اهداف كوتاه مدت و بلند مدتي را تعيين كنيد كه قابليت برنامه ريزي و دست يابي داشته باشند.

4- دست از سرزنش خود برداريد

يكي از موانعي كه باعث مي‌شود در زندگي هرگز به جلو حركت نكنيد سرزنشگري مداوم خود و احساس پشيماني مفرط است. تلاش كنيد گذشته را با همه دستاوردهاي تلخ و شيرين رها كنيد و خودتان را به عنوان فردي با قابليت تغيير و رشد در نظر بگيريد. حتي اگر اشتباهاتي داشته‌ايد كه منجر به شكست شما شده‌اند لازم است يك روز براي هميشه با احساسات منفي خود وداع كرده و از آن‌ها براي ساختن فردايي بهتر كمك بگيريد. بايد بدانيد كه عدم سرزنش خود يكي از مباني رسيدن به موفقيت است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مباني موفقيت كليك كنيد.

5- براي تغيير زندگي بر ترس‌هاي خود غلبه كنيد

تقريبا همه انسان‌ها ترس‌هاي پنهاني در وجود خود دارند كه مانع تغيير زندگي آن‌ها مي‌شود و دست يابي به پيشرفت را كند مي‌سازد. تلاش كنيد اين ترس‌ها را بشناسيد، با آن‌ها روبه‌رو شويد و بر آن‌ها غلبه كنيد. براي مثال ترس از سخنراني در جمع يكي از رايج ترين ترس‌ها در ميان افراد است كه مي‌تواند بسياري از فرصت‌هاي شغلي و تحصيلي را از انسان بگيرد. در اين شرايط پيدا كردن راهي براي حل اين مشكل و كمك گرفتن از متخصصاني نظير روانشناسان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد تغييرات بزرگي را در زندگي خود حس كنيد و احساس رضايتمندي بالاتري داشته باشيد.

6- خودتان را بپذيريد

تنها كسي كه مي‌تواند در زندگيتان تغيير واقعي ايجاد كند خودتان هستيد. از همين رو قدم اول اين است كه خودتان را دوست داشته باشيد و بپذيريد. بسياري از افراد دائما نوعي احساس بيزاري از خود را پرورش مي‌دهند. همين امر باعث مي‌شود كه همه خوبي‌ها را در جايي غير از خودشان جست‌وجو كنند و شخصيت متزلزلي را پرورش دهند. اين افراد هرگز تغييرات پايداري را در زندگي تجربه نمي‌كنند و به احساس امنيت و آرامش دست نمي‌يابند. به خاطر داشته باشيد هيچ چيز به اندازه آشتي با خويشتن و پذيرفتن همه جنبه‌هاي سياه و سفيد شخصيت به شما در ايجاد يك زندگي رضايت بخش كمك نخواهد كرد.

7- در لحظه زندگي كنيد

بسياري از ما هنگام انجام كارهاي روزمره دائما در حال فكر كردن به امور مختلف هستيم. اين مسئله گاهي اوقات آنقدر شديد است كه به طور كل از تجربيات در لحظه غافل مي شويم و چيزي از آن به ياد نمي سپاريم. تلاش كنيد قدرت تمركز و توجه خود را بالا ببريد و از چيزهاي كوچك لذت ببريد. توجه به رويدادهاي كوچكي نظير آواز خواندن يك پرنده، احساس كردن وزش ملايم باد روي پوست يا حس كردن گرماي خورشيد در يك روز سرد زمستاني به مرور به شما ياد مي‌دهد زندگي در لحظه را تجربه كنيد و نوعي رضايت مندي عميق و دروني را تجربه نماييد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه زندگي در لحظه كليك كنيد.

 

سوالات متداول

- چگونه مي‌توان تغييرات مستمري در زندگي ايجاد كرد؟ چرا با گذشت زماني اندك دوباره به مسير قبلي برمي‌گرديم؟

در بسياري از مواقع افراد اهداف نامناسبي براي ايجاد تغيير در زندگي خود انتخاب مي‌كنند. اهداف بسيار بلندپروازانه و غير واقع بينانه باعث مي‌شوند كه شما هر روز با ناكامي بيشتري مواجه شويد و از مسير خود دلسرد شويد. تلاش كنيد از قدم‌هاي كوچك شروع كنيد و به تدريج ميزان تلاش‌هايتان را افزايش دهيد. اگر احساس مي‌كنيد در اين زمينه با مشكل مواجه هستيد يا بدون دليل انگيزه خود را براي زندگي از دست مي‌دهيد بهتر از يك روانشناس براي بهبود اوضاع كمك بگيريد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تغيير زندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تغيير زندگي | راهكارهايي براي ايجاد تغييرات مثبت در زندگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۳۶:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی