مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

روش زندگي افراد موفق در سال‌هاي اخير بيشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ طوري كه بنظر مي‌رسد فهم تفاوت‌هاي افراد موفق و ناموفق دغدغه‌ي بسياري از افراد است. در جوامع جوان، طبيعي است كه شور زندگي و ميل به دستيابي به موفقيت و خوشبختي در آن تبديل به ميلي همگاني شده باشد. ضمن اينكه نابرابري‌هاي اجتماعي و فاصله طبقاتي بسياري از جوانان را واداشته تا با تلاش زياد و طي كردن مراحل موفقيت خودشان را تثبيت كنند و جز افراد موفق قرار بگيرند. علي‌رغم كتاب‌ها و سمينارها و دوره‌هاي آموزشي فراواني كه در زمينه‌ي روانشناسي مثبت‌گرا وجود دارد، كماكان لازم است درباره ابعاد مختلف موفقيت به بحث و بررسي بپردازيم. تفاوت‌هاي افراد موفق و ناموفق و روش زندگي افراد موفق از جمله مواردي است كه بايد از ابتداي راه براي هر جوينده‌ راه موفقيت شفاف و روشن باشد.

منبع: افراد موفق

 

اصلاً اين موفقيت چيست؟

بايد بگوييم تعريف مشخص و جامعي براي موفقيت وجود ندارد. موفقيت از يك منظر بسياري شخصي بوده و از فردي به فرد ديگر متفاوت است. دانشمندان، فلاسفه، ثروتمندان و افراد موفق بسياري تعاريفي از موفقيت ارائه كرده‌اند كه درخور توجه هستند. در جامعه و خانواده معيارهايي براي موفقيت وجود دارد كه خود به خود به شما تحميل مي‌شوند. مفهوم موفقيت در دنياي امروز با خوشبختي و برخورداري از مواهب بسيار خلق شده است. در نظر بسياري از مردم كسي موفق است كه به آرزوهايش رسيده باشد و هرچه دلش مي‌خواهد به دست آورد. اما آيا واقعاً موفقيت يعني «داشتن» چيزهاي بيشتر؟

آلفرد اوستن در تعريف موفقيت مي‌نويسد : «آرامش و اطمينان، بهترين موفقيت است». اين تعريف، موفقيت را امري دروني و معنوي مي‌داند. در واقع رسيدن به آرامش يكي از روش زندگي افراد موفق است.

موفقيت از نگاه عموم مردم

در نظر عامه مردم سه نگاه به موفقيت وجود دارد:

_موفقيت شانسي است

موفقيت ذاتي است

موفقيت اكتسابي است

اكثر افراد به خانواده‌هاي ثروتمند غبطه خورده و فكر مي‌كنند موفقيت و خوشبختي در آن‌ها موروثي است و بدون زحمت به آن مي‌رسند. اما با مشاهده افراد عادي كه به موفقيت رسيده‌اند مي‌توان با اطمينان گفت كه موفقيت مهارتي اكتسابي و در طول زمان است. درواقع روش زندگي افراد موفق متفاوت از ديگران است. 

شما موفقيت خود را تعريف كنيد. ممكن است براي يك نويسنده نوشتن روزي يك صفحه، موفقيتِ بزرگي باشد و به او احساس خوشبختي دهد. هيچ كس نمي‌تواند حد موفقيت را براي شما تعيين كند. چه چيز شما را خوشحال مي‌كند؟ تعريف خود را از موفقيت بنويسيد. موفقيت در هر عرصه‌اي اصولي خدشه ناپذير دارد. با اينكه تعريف قاطع و جامعي براي موفقيت نيست اما بر مبناي اصول مورد قبول همگان، مي‌توان گفت كه موفقيت يعني كار سخت، داشتن عزم و اراده، پشتكار و استقامت، گذر از آرزوها و انجام اقداماتي كه در شما تفاوتي بوجود بياورد.

مگر روش زندگي افراد موفق چگونه است؟

از شما چه پنهان، افراد موفق كار خاصي نمي‌كنند! افراد موفق فقط كارهايي را كه افراد ناموفق نكرده‌اند را به خوبي و منظم انجام داده‌اند. موضوع بنظر ساده مي‌آيد؛ افراد موفق براساس اقداماتي مشخص به نتايج مشخصي رسيده‌اند. مهم‌ترين چيزي كه در افراد موفق مي‌بينيد اين است كه مي‌دانند با خودشان چند چند هستند. معني موفقيت را براي خودشان روشن كرده‌اند. تكليف‌شان معلوم است، مي‌دانند چه مي‌خواهند و به كجا بايد برسند. ديگر اينكه خودشان در اولويت هستند و صرفاً به دنبال كسب رضايت ديگران نيستند. بهتر است فهرست‌وار به برخي از عادات افراد موفق اشاره كنيم:

1- ديد مثبتي به زندگي دارند

2- از تغيير كردن استقبال مي‌كنند

3- زياد كار مي‌كنند شايد روزي ۱۶ ساعت!

4- آموزش، تمرين و يادگيري مداوم روش زندگي افراد موفق است. 

5- از نه شنيدن و شكست خوردن نمي‌ترسند و مسئوليت شكست‌شان را مي‌پذيرند.

6- غر نمي‌زنند، گله و شكايت نمي‌كنند و به دنبال راه حل هستند.

7- احساساتشان را بيان كرده و از ايده‌هايشان حرف مي‌زنند.

8- ارتباطات گشترده يكي ديگر از روش زندگي افراد موفق است.

9- اطلاعات شان را به اشتراك مي‌گذارند.

10- برنامه مكتوب دارند، راجع به اهداف و احوالات‌شان مي‌نويسند.

11- ديگران را مي‌بخشند، به اطرافيان كمك مي‌كنند و قدرشناس هستند.

12- ديدگاه كاسبكارانه و معامله‌گرانه ندارند.

13- از موفقيت ديگران خوشحال مي‌شوند.

14- اصل كار برايشان مهم است نه داشتن پُست و مقام

و...  (براي كسب اطلاعات بيشتر از عادات افراد موفق كليك كنيد.) 

روش زندگي افراد نا موفق چه مي‌كنند؟

در يك كلام مي‌شود گفت افراد ناموفق كارهاي افراد موفق را انجام نمي‌دهند. بطور كلي بي‌هدف و به هرجهت زندگي مي‌كنند؛ هدف، برنامه و نقشه راه زندگي برايشان تعريف نشده است. اما عجيب است كه حتي اين افراد هم توقع دارند به موفقيت برسند! البته عدم موفقيت يكباره اتفاق نمي‌افتد بلكه در طول زمان و به تدريج فرد را از دايره موفقيت دور مي‌كند. برخي از اصلي‌ترين عوامل عدم موفقيت عبارتند از:

بي‌هدفي و بي‌انگيزگي، تحصيل نكردن در رشته دانشگاهي مورد علاقه، ازدواج نامناسب، تنبلي و عدم پشتكار و پيگيري، عدم رشد فردي و داشتن رفتار بچگانه، عدم انضباط مالي، ناهنجاري در خانواده و...

اما اصلي‌ترين مشكل كماكان برمي‌گردد به حوزه خودشناسي. افراد ناموفق خودشان را نمي‌شناسند و نمي‌دانند كه براي چه زندگي مي‌كنند. براي اطلاع بيشتر از خودشناسي كليك كنيد. 

شايد بهتر باشد علاوه بر روش زندگي افراد موفق، كارهاي افراد ناموفق را هم خلاصه‌وار ذكر كنيم:

_هيچ برنامه‌اي براي يادگيري بيشتر ندارند

_تلويزيون زياد مي‌بينند!

_نمي‌دانند چه جور آدمي بايد باشند.

_واقعيت را نمي‌پذيرند و ديگران را سرزنش مي‌كنند.

_بدون ابزار و برنامه وارد عمل مي‌شوند و توجهي به روش زندگي افراد موفق نمي‌كنند. 

_نسبت به همه چيز ديدگاه معامله‌گرانه و حسابگري دارند.

_طلبكار و حق به جانب هستند.

_در درون آرزوي شكست ديگران را دارند.

_فكر مي‌كنند همه چيز را مي‌دانند.

_خوشبختي را وابسته به شانس مي‌دانند.

_آموزش مهارت‌ها را جدي نمي‌گيرند و به همان تحصيلات دانشگاهي بسنده مي‌كنند.

_داشتن پست و مقام برايشان مهم است.

و... (براي كسب اطلاع بيشتر از ويژگي‌هاي شخصيتي افراد ناموفق كليك كنيد.)

چطور روش زندگي افراد موفق را پيش بگيريم؟

موفقيت در زندگي خواسته همه انسان‌هاست، اما خواستن چيزي با تلاش واقعي براي به دست آوردن آن متفاوت است. نقل قولي از ناپلئون بناپارت معروف هست كه مي‌گويد «به من بگو دوستت كيست تا بگويم كه هستي». به اطراف خود نگاه كنيد! چند نفر آدم موفق نزديك خود داريد؟ چند دوست صميمي داريد كه به اهداف‌شان رسيده‌اند و در مسير موفقيت هستند؟ از قديم گفته‌اند «همنشين تو از تو به باشد» براي اينكه در مسير موفقيت فردي قرار بگيريد بايد با افراد هدفمند و بااراده دمخور شويد و اينگونه از روش زندگي افراد موفق آگاهي كسب كنيد. براي اطلاع بيشتر از موفقيت در زندگي كليك كنيد.

سعي كنيد به خودشناسي برسيد تا چراغ‌هاي جاده زندگي‌ برايتان روشن شود. لازم نيست از ابتدا تا ته جاده را ببينيد؛ همين كه چند قدم بعدي را بدانيد كافي است. از كساني كه اين راه را طي كرده‌اند مشورت بگيريد. مشاوره با افراد موفق و يا مربيان موفقيت مي‌تواند راهگشا باشد؛ با كمك ديگران مي‌توانيد راهتان را پيدا كنيد. اگر تازه دانشگاه را تمام كرده‌ايد و مي‌خواهيد مسيرتان را مشخص كنيد دست بكار شويد. با صحبت كردن با اين افراد مي‌توانيد روش زندگي افراد موفق را پيدا كنيد. درست است كه گفتيم تعريف موفقيت نسبي است، اما حتماً براي شخص شما هم تعريفي مشخص وجود دارد. فقط كافي است شروع كنيد؛ انتخاب شغل مناسب مي‌تواند شروع خوبي باشد. براي اطلاع بيشتر از انتخاب شغل مناسب كليك كنيد. 

روش زندگي افراد موفق | تفكر انسان هاي موفق

نحوه فكر كردن تاثير مستقيمي با رشد، پيشرفت و موفقيت انسان دارد. افراد موفق بر اين باورند كه توانايي‌ها و مهارت‌هاي انسان قابل يادگيري و گسترش است و تمام تمركز خود را بر روي يادگرفتن مي‌گذارند. آن‌ها به تلاش اعقاد راسخي دارند و تنها به توانايي و مهارت خود اكتفا نمي‌كنند. هر چالش براي افراد موفق يك فرصت است كه مي‌توانند آن را به يك موقعيت عالي براي خود تبديل كنند. انتقاد و حرف‌هاي ناخوشايند ديگران به آنان كمك مي‌كند تا خود را قوي‌تر كرده و به سمت موفقيت حركت كنند. در واقع طرز فكر جزئي از روش زندگي افراد موفق است. شما هم مي‌توانيد با كمك گرفتن از رواشناس اين طرز فكر را در خود تقويت كنيد و به سوي پيشرفت و موفقيت گام برداريد. روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در اين زمينه شما را ياري كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي دستيابي به روش زندگي افراد موفق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افراد موفق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افراد موفق،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۵:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی