مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رهايي و غلبه بر ترس از مرگ آرزوي بسياري از افرادي است كه با معضل ترس افراطي از مردن و نيستي مواجه هستند. ترس از مرگ، يكي از شايع ترين نوع ترس در ميان انسان‌هاست. اين ترس به خودي خود منفي نيست و در بسياري از مواقع به شما كمك مي‌كند برآوردي از موقعيت‌هاي مخاطره آميز داشته باشيد و بتوانيد از خطرهاي محيطي پيرامون در امان باشيد. در واقع ترس از مرگ عكس العمل ذهن براي حفظ بقاست اما اگر اين ترس به موقعيت‌هاي عادي زندگي سرايت كند و ذهنتان در طول روز به‌ صورت وسواس‌گونه درگير آن شود، علاوه بر آشفتگي‌هاي رواني و جسمي باعث مختل شدن عملكرد اجتماعي، تحصيلي و شغلي‌تان مي‌شود. در اين مقاله به بررسي روش‌هاي درمان استرس ناشي از ترس از مرگ مي‌پردازيم به اميد اينكه شما هم بتوانيد زندگي شاد و آرامش بخشي را تجربه كنيد. 

منبع: ترس از مرگ

 

پيش از غلبه بر ترس از مرگ علت يابي كنيد

از آن جايي كه ترس از مرگ يا فوبياي مرگ يكي از انواع اختلالات اضطرابي است كه مي‌تواند مشكلات شديدي را براي فرد به وجود آورد و او را مستعد ابتلا به ديگر انواع فوبيا كند؛ علت يابي و درمان آن از اهميت بالايي برخوردار است. مرگ مقوله‌اي مبهم و ناشناخته است كه همين موضوع باعث مي‌شود مايه ترس در بشر باشد. ترس غيرمنطقي از مرگ، ريشه در دوران كودكي شخص مبتلا دارد كه فرد در مواجهه با اتفاقاتي غيرمعمول، ناشناخته و غير منتظره قرار گرفته است. همچنين بين عدم موفقيت در برخي از جنبه‌هاي مهم زندگي با ترس از مرگ ارتباط مشاهده مي‌­شود. در واقع افرادي كه از دستاوردهاي خود در زندگي راضي نيستند به احتمال بيشتري ترس از مرگ را تجربه مي‌كنند. ترس از مرگ مي‌تواند مشكلات شديدي را براي افراد پديد آورد و تاثيرات خود را نيز بر ديگر جنبه‌هاي زندگي فرد بگذارد. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه انواع فوبيا و انواع اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

روش هاي غلبه بر ترس از مرگ

شدت يافتن ترس از مرگ باعث مختل شدن زندگي روزمره شما مي‌شود و مشكل از جايي نشات مي‌گيرد كه شما به جاي اينكه به دنبال علت يافتن ترس از مرگ باشيد و چاره‌اي براي آن بينديشيد مي‌خواهيد صورت مسئله را پاك كنيد و از مواجهه با آن پرهيز مي‌كنيد. اكنون اين سوال مطرح است كه ما چطور مي‌توانيم ترس‌ خود را از مرگ كم كنيم و ذهنمان را در مقابل افكار مضر و غير واقعي كنترل كنيم؟ چگونه مي‌توانيم از تأثير اين ترس بر زندگيمان جلوگيري كنيم؟ در ادامه به بررسي راهكارهاي اساسي جهت غلبه بر ترس از مرگ مي‌پردازيم.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ترس از مرگ كليك كنيد.

1- صحبت راهي براي غلبه بر ترس از مرگ

ممكن است خانواده و اطرافيان، آگاهي كافي در مورد ترس غير واقعي‌تان از مرگ نداشته باشند لذا نتوانند شما را درك كنند يا براي غلبه بر ترس از مرگ با شما همكاري كنند. در اين صورت از يك طرف با مشكل ذهني خود درگير هستيد و از آن رنج مي‌بريد و از طرف ديگر بايد رفتارهاي غيرعادي خود را از ديگران مخفي كنيد. صحبت كردن با افراد معتمد و در ميان گذاشتن مشكلات خود با آن‌ها باعث مي‌شود از بسياري از فشارهاي ناشي از پنهان كردن بيماري خود رها شويد و حمايت اطرافيان دلسوز خود را جهت غلبه بر ترس از مرگ به دست آوريد و از فشارهاي محيطي روي خود بكاهيد.

2- روش هاي آرام سازي ذهني جهت غلبه بر ترس از مرگ

اغلب ترس‌ها افكار وسواس ­آميز را نيز با خود به همراه مي‌آورند كه باعث تشديد ترس‌ها مي‌شود. با فراهم كردن محيطي آرام و به دور از تنش، مي‌توانيد افكار وسواسي خود را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. با استفاده از تكنيك‌هاي آرام سازي خود مانند تنفس عميق و آرام، مي‌توانيد فضاي ذهن خود را از افكار تشديد­كننده ترس رها كنيد. پس با قرار گرفتن در محيطي آرامبخش، تنفس خود را به سمت نفس‌هاي عميق سوق دهيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا با تقويت ذهن آگاهي براي كاهش استرس، در لحظه حال زندگي كنيد و با غلبه بر ترس از مرگ در جهت رشد و شكوفايي حركت كنيد. براي اطلاع از تكنيك هاي آرام سازي خود كليك كنيد. 

براي آگاهي بيشتر درباره ذهن آگاهي براي كاهش استرس كليك كنيد.

3ـ بازگشت به طبيعت و مانوس شدن با مظاهر طبيعي

حقيقت غير قابل كتمان اين است كه زندگي در دنياي مجازي باعث افزايش اضطراب‌ ما شده است. ما به‌خاطر جدايي از طبيعت دچار سردرگمي شده‌ايم. با استفاده از روش آرام‌سازي ذهني، جزئيات دقيق پديده­‌هاي طبيعي را كه در اطرافتان مي‌بينيد، تصور كنيد؛ تصوير دقيق يك برگ درخت، دريا يا هر چيز ديگري كه مي‌تواند القا كننده طراوت و لطافت باشد.

سعي كنيد با صبر و حوصله كافي تمام تمركز خود را روي اين تمرين ذهني قرار دهيد. تعداد گلبرگ‌هاي گلي كه ديده‌ايد يا تصور كرده­‌ايد را بشماريد و نوع بافت و شكل آن را توصيف و تصور كنيد. اين تمرين شما را به دامان طبيعت برده و مي‌تواند به عادت ثانويه در شما تبديل شود و افكار وسواس­ آميز را از ذهنتان دور كند چرا كه به مرور باعث اختلال وسواس فكري عملي مي‌شود.

براي شناخت بيشتر درباره وسواس فكري عملي كليك كنيد.

4ـ قبول واقعيت هاي زندگي كنوني خود

بسياري از ما نسبت به تغييرات بخصوص وقتي فراتر از كنترل و خواسته‌هاي ما باشد مقاوم هستيم. به جاي نگراني براي فرداها از لحظه حال لذت ببريد و نسبت به اتفاقاتي كه زندگي ممكن است براي شما به ارمغان آورد پذيرا باشيد. با مديريت، كنترل و درمان استرس‌ها‌يتان و داشتن رويكردي راه حل محور در جهت غلبه بر ترس از مرگ و ديگر چالش‌هاي زندگي حركت كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه كنترل استرس و درمان استرس شديد كليك كنيد.

5ـ پذيرفتن اطلاعات همسو

اطلاعات همسو اطلاعاتي است كه يك جنبه از موضوعي را در ذهن شما تقويت مي‌كند. مثلاً تمايل داريد ترس از مرگ را از ذهن خود ريشه كن كنيد يا با برجسته كردن جنبۀ منفي آن، امكان مبارزه با آن را فراهم كنيد. ترس از مرگ براي شما موضوعي منفي است؛ اما با اطلاعاتي مواجه مي‌شويد كه شما را دعوت به تفكر دربارۀ مرگ مي‌كنند و انديشيدن به اين موضوع را مثبت تلقي مي‌كنند. در اين حالت ذهن شما با اطلاعات ناهمسو مواجه مي‌شود و نمي‌توانيد نتيجه مطلوب را از جستجوي اطلاعات بگيريد. لذا بهتر است كه به اطلاعاتي كه خلاف خواسته شماست توجه نكنيد و صرفا اطلاعاتي را جدي بگيريد كه شما را به سمت درمان بيماري سوق مي­‌دهد.

رهايي و غلبه بر ترس از مرگ

‌درباره ترس از مرگ و نگراني‌هايتان با متخصصان جهت دريافت مشاوره كنترل استرس صحبت كنيد تا بتوانيد ترس‌هاي خود را با عمق بيشتري مورد روانكاوي قرار دهيد. متخصصان روانشناسي تحليل دقيقي در مورد ترس‌ها، احساسات و افكار شما انجام مي‌دهند و در اين راستا به شما كمك مي‌كنند تا در جهت به چالش كشيدن طرحواره‌هاي منفي خود در مورد مرگ حركت كنيد.

ما نيز در مركز مشاوره حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فراهم آورده‌ايم تا بتوانيد به صورت تلفني و حضوري مسائل و مشكلات خود را با ما در ميان بگذاريد. در اين مركز، مشاوران برجسته و با سابقه چندين ساله به شما كمك مي‌كنند تا در راستاي كاهش و درمان انواع ترس‌هاي خود از جمله ترس از مرگ به بهترين شكل گام برداريد. همچنين در صورتي كه عملكرد شما در جنبه‌هاي مختلف زندگي از جمله روابط بين فردي، تحصيل، شغل و خانوادگي دچار مشكلاتي شده است با راهكارهايي در راستاي كاهش مشكلات حركت كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد به صورت همزمان در زمينه هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... خدمات دريافت نماييد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

سوالات متداول

تغييرات در سبك زندگي تا چه ميزان مي‌تواند به غلبه بر ترس از مرگ كمك كننده باشد؟

هنگامي كه روابط عاشقانه خود را در طول زندگي حفظ كنيد و سعي كنيد در كنار خانواده از زندگي لذت ببريد مسلما مي‌توانيد به كاهش ترس از مرگ در خود كمك كنيد. توجه داشته باشيد كه لذت بردن از چيزهاي كوچك و دنيا رو از زاويه متفاوتي ديدن نيز مي‌تواند بسيار موثر باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش هاي غلبه بر ترس از مرگ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترس از مرگ

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از مرگ،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۹:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی