مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

علت دل درد كودكان چيست و چرا برخي از بچه ها بيش از سايرين به اين مشكل دچار مي‌شوند؟ دل درد يكي از شكايات جسماني بسيار رايج در دوران كودكي است كه همواره از يك مشكل بدني خبر نمي‌دهد. در واقع در بسياري از مواقع مشكلاتي نظير استرس و اضطراب زياد مسئول دل دردهاي مكرر در كودكان هستند كه تشخيص اين مسئله به نظر يك متخصص نياز دارد. همچنين بسياري از والدين هنگامي كه با دل درد بچه هاي خود مواجه مي‌شوند سعي مي‌كنند تا از طريق مسكن‌ها كودك خود را آرام كنند اما غافل از اينكه بيشتر علل‌ها جنبه رواني دارد و مصرف داروها مي‌تواند مشكلات كودك را بيشتر كند. بااين حال در ادامه به انواع علل جسماني و روان شناختي دل درد كودكان اشاره كرده‌ايم پس همراه ما باشيد.

منبع: علت دل درد كودكان | دل درد كودك نشانه چيست

 

مهم‌ترين علت هاي جسماني دل درد كودكان

به طور كلي دل درد كودكان تحت تاثير دو عامل كلي قرار دارد كه مشكلات جسمي و رواني را شامل مي‌شود. ما در ادامه به علل جسماني بروز دل درد در بچه‌هاي زير 11 سال اشاره كرده‌ايم.

مشكلات روده

در بسياري از موارد دل درد و دل پيچه كودك ناشي از مشكلات روده نظير يبوست يا كوليك است. به همين خاطر در ابتدا سعي كنيد وضعيت اجابت مزاج كودك را بررسي كرده و در صورت وجود مشكلاتي نظير يبوست براي رفع آن‌ها اقدام نماييد. گنجاندن ميوه و سبزيجات بيشتر در برنامه غذايي كودك از جمله راهكارهاي بسيار موثري است كه به بهبود اين مشكل كمك مي‌كند. اگر با وجود تغيير برنامه غذايي؛ يبوست به طور مكرر موجب ناراحتي فرزندتان مي‌شود حتما از يك متخصص اطفال براي بررسي بيشتر مشكل كمك بگيريد.

بروز بيماري‌هاي عفوني

دل درد يكي از علائم مشترك در بين انواع بيماري‌هاي عفوني است. براي مثال عفونت گوش، گوارش، مثانه و كليه همگي مي‌توانند با اين علامت بروز پيدا كنند. به همين خاطر هنگام بروز دل دردهاي شديد و مكرر پزشك از نظر وجود اين مشكلات نيز كودك را معاينه مي‌كند و ممكن است انجام آزمايش‌هايي مثل خون و ادرار را نيز در دستور كار قرار دهد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بيماري هاي كودكان كليك كنيد.

مشكلات تغذيه از علت هاي جسماني دل درد كودكان

در بسياري از موارد دل درد در نتيجه تغذيه نامناسب اتفاق مي‌افتد. مواردي نظير پرخوري، مسموميت يا حساسيت غذايي از جمله مهم ترين علل درد كودكان هستند. به همين خاطر لازم است كه همواره الگوي تغذيه فرزندتان را تحت نظر داشته باشيد تا او متناسب با حجم معده خود غذا بخورد و از موادي كه منجر به بروز آلرژي مي شود پرهيز نمايد.

مشكلات جدي و نيازمند جراحي

در برخي موارد ممكن است علت دل درد بچه ها ناشي از يك مشكل جدي بوده و به عمل جراحي نياز داشته باشد. از جمله اين مشكلات مي توان به انسداد روده و آپانديسيت اشاره كرد. اگر كودك دچار مشكل آپانديس باشد دردهاي او در قسمت مياني شكم شروع شده و به سمت راست كشيده مي شوند. همچنين در اين شرايط با راه رفتن و حركت كردن دردهاي كودك تشديد شده و به بي قراري‌هاي زيادي مي‌انجامند. براي بهبود اوضاع در اين موقعيت لازم است كه سريعا فرزندتان را به اورژانس منتقل كنيد و ارزيابي‌هاي پزشكي دقيق انجام دهيد.

 

مهم‌ترين علت هاي روان شناختي دل درد كودكان

جالب است بدانيد در بسياري از موارد دل دردهاي كودكان از وجود مشكلات روان شناختي و اضطراب‌هاي بسيار حكايت دارند و ناشي از مشكلات پزشكي خاصي نيستند. ما در ادامه به مهم ترين علل رواني مرتبط با دل درد در كودكان اشاره كرده‌ايم.

دچار بودن به اختلال اضطراب جدايي

اختلال اضطراب جدايي به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن كودك نگراني افراطي در مورد از دست دادن والدين خود در قالب مرگ يا جدايي دارد. كودكان مبتلا به اين مشكل اغلب وابستگي بيش از حدي به والدين خود نشان مي‌دهند و در كنار اين موضوع به دل دردهاي مكرر و كابوس‌هاي شبانه نيز دچار مي‌شوند. مراجعه به يك روان شناس و درمان مشكل اضطرابي كودك باعث مي‌شود كه علائم جسماني نظير دل درد نيز به مرور از بين بروند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اضطراب و دردهاي شكمي كليك كنيد.

واكنش به رويدادهاي استرس زا

اگر كودكتان بدون مشكل جسماني خاص دائما به دل درد مبتلا مي‌شود تلاش كنيد شرايط زندگي او را بيشتر بررسي كنيد و ببنيد آيا عامل استرس زاي خاصي او را رنج مي‌دهد يا خير چرا كه اكثر كودكان در واكنش به استرس‌ها با علائم جسماني خاصي نظير دل درد، حالت تهوع و اسهال واكنش نشان مي‌دهند. بروز تغييرات عمده در سبك زندگي كودك نظير تغيير مدرسه، تغيير محل زندگي يا وجود تنش در روابط با والدين و همسالان از جمله مهم ترين عواملي هستند كه مي‌توانند به بروز دل درد در بچه‌ها بيانجامند.

 

درمان دل درد كودكان

درمان دل درد در كودكان حتما بايد متناسب با علت ايجاد كننده آن باشد. اگر دل دردهاي فرزندتان به امري مكرر تبديل شده لازم است از يك پزشك براي معاينه جسماني او كمك بگيريد. اگر مشكل و بيماري خاصي وجود نداشته باشد لازم است از يك روانشناس متخصص در حيطه كودك و نوجوان براي حل اين مسئله كمك بگيريد. ايجاد يك شرايط آرام و كمك به كودك براي ابراز احساسات خود از جمله مهم ترين عواملي هستند كه در اين موقعيت بهبود دل درد كودك را تسهيل مي نمايند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول

- آيا دل درد در كودكان نشانه ابتلا به كرونا است؟

كرونا ويروس، جديدا در بين كودكان نيز شيوع پيدا كرده است كه ابتلا به آن منجر به بروز علائم چندگانه مي‌شود. از جمله اين علائم مي‌توان به تب، سرفه خشك، دردهاي عضلاني، سردرد، بروز مشكلات تنفسي و مشكلات گوارشي اشاره كرد. مشكلات گوارشي مي‌توانند دل درد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ را شامل شوند. دل درد به تنهايي بيانگر ابتلاي فرزندتان به كرونا نيست اما اگر در كنار اين مشكل علائم مرتبط ديگري نيز مشاهده مي‌كنيد لازم است كه از يك متخصص براي تشخيص دقيق‌تر اوضاع كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه علت دل درد بچه ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: علت دل درد كودكان | دل درد كودك نشانه چيست

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۳:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی