مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چه راه‌هايي براي شناسايي افراد نامناسب براي ازدواج وجود دارد؟ ازدواج يكي از مهم‌ترين مراحل و انتخاب در زندگي است. چراكه تمام جوانب زندگي را در بر مي‌گيرد و براي بسياري از افراد به بزرگترين چالش استرس زا تبديل مي‌شود. گرچه هيچ انساني كامل نيست و همه افراد نقص‌هايي دارند، ولي برخي ويژگي‌ها يا تيپ‌هاي شخصيتي مي‌توانند زندگي مشترك را به كابوسي براي طرف مقابل تبديل كند. پس در صورتي كه تصميم به ازدواج با آگاهي كافي همراه نباشد، پيامدهاي آن مي‌تواند رنج عاطفي و آسيب‌هاي رواني مادام العمر براي فرد به همراه داشته باشد. با شناخت افراد نامناسب براي ازدواج و كمك گرفتن از يك روانشناس مي‌توانيد با آگاهي و هوشياري بيشتري تصميم بگيريد.

منبع:  افراد نامناسب براي ازدواج

 

كدام افراد براي ازدواج نامناسب هستند؟ 

براي آن كه بتوانيد يك ازدواج موفق داشته باشيد، پيش از هر چيز لازم است به يك خودشناسي رسيده و بررسي كنيد كه آيا براي ازدواج آمادگي لازم را داريد يا نه؟ معيارهايي براي انتخاب همسر مناسب خود تعيين كرده سپس بر اساس اين معيارها وارد رابطه شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه معيارهاي انتخاب همسر مناسب كليك كنيد. 

دوستي و آشنايي قبل از ازدواج تا حدودي مي‌تواند به شناخت شما كمك كنند. اما براي گرفتن تصميم نهايي در هر مرحله اي بهتر است از خدمات مشاوره پيش از ازدواج استفاده نماييد. برخي از افرادي كه براي ازدواج مناسب نيستند عبارتند از:

1. افراد نامناسب براي ازدواج | بالغ هاي كودك صفت

برخي افراد با وجود اينكه از نظر سني يك بزرگسال بالغ به شمار مي‌روند، ولي هنوز رفتارهاي بچگانه‌اي دارند. اين افراد هنوز قادر نيستند براي امور مهم زندگي خود به صورت مستقل تصميم گيري كنند. اگر قصد ازدواج با چنين شخصي را داريد، بايد با اين موضوع كنار بياييد كه همسر آينده‌تان بعد از تصميم گيري و مشورت با والدينش، به نظرات شما گوش دهد. همچنين بالغ‌هاي كودك صفت هميشه طرف خانواده خود را مي‌گيرند. همانطور كه مي‌بينيد اين افراد تكيه گاه مناسبي در زندگي نيستند يا در شرايط بحراني  زندگي نمي‌توانند از پس مسئوليت‌هاي خود برآيند. اين افراد مسئوليت پذيري رفتاري ندارند و زير گفته‌ها و قول‌هاي خود مي‌زنند، فراموش كار هستند و دائما كارها را به تعويق مي‌اندازند. براي آگاهي بيشتر در زمينه مسئوليت پذيري كليك كنيد. 

2. افرادي كه زود عصباني مي شوند

به طور كلي فردي كه زود عصباني مي‌شود در مديريت خشم خود مشكل دارد. برخورد اين افراد به گونه اي است كه احساس محق بودن را مي‌توان در آن‌ها مشاهده كرد. فلسفه اين شخص بي عدالتي فراگير در جهان است و هميشه نيمه خالي ليوان را مي‌بيند. پس هيچ گاه مسئوليت رفتارهاي خود را نمي‌پذيرند و هميشه ديگران را به خاطر اشتباهات خود متهم مي‌كنند. اگر بخواهيد به او ثابت كنيد كه اشتباه مي‌كند، اين برخورد شما رابه عنوان حمله به خودش در نظر مي‌گيرد. در زندگي مشترك هم مي‌خواهند با خشم زندگي خود را مديريت كنند. زندگي با اين افراد پر از فشار و مشغله رواني خواهد بود و در زندگي مشترك انرژي‌تان را تحليل مي‌برند. پس به وجود نشانه‌هاي احساس خشم در قرار ملاقات‌هاي خود توجه داشته باشيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه احساس خشم كليك كنيد.

3. افراد نامناسب براي ازدواج | پارانوئيد هاي شكاك

يكي از شروط اساسي در برقراري رابطه همراه با صميميت، داشتن اعتماد دو طرفه است. مسلما تحت نظارت بودن دائمي براي هيچ كس خوشايند نيست. خوشبختانه در حين آشنايي با يك فرد شكاك، بعد از چند بار قرار ملاقات مي‌توانيد به نشانه‌هايي واضح از بدبيني او پي ببريد. ولي عاملي كه باعث مي‌شود بسياري از افراد به ازدواج با چنين افرادي تن دهند، ناديده گرفتن اين نشانه‌ها و احساساتي عمل كردن است. براي اطلاع بيشتر مقاله ازدواج و زندگي با شخصيت پارانوئيد (شكاك) را مطالعه فرماييد.

4. افراد با اختلال جنسي

از آن جايي كه كيفيت روابط زناشويي در ميزان موفقيت ازدواج تاثير زيادي دارد و بسياري از آمارهاي طلاق به دليل نارضايتي‌هاي جنسي است، فرد مبتلا به اختلالات جنسي نقش مهمي در از هم پاشيدن پيوند ازدواج دارد. لازم است افراد قبل از ازدواج نسبت به مشكلات جنسي خود اقدامات درماني را انجام دهند. توجه داشته باشيد كه اغلب اختلالات درماني با يك روانشناس قابل درمان است.

5. افراد خودراي و كنترل كننده

فرد كنترل كننده، براي ديگران نيز تعيين تكليف مي‌كند. حس سلطه جويي را مي‌توانيد در اين افراد به وضوح ببينيد. فرد كنترل كننده در صورتي كه حس كند شرايط در كنترل او نيست، از كوره در مي‌رود. حتي اگر صاحب فرزندي شويد به والدي سلطه جو و انتقادگر تبديل مي‌شود. در زندگي مشترك نيز نظرات شما را به عنوان همسر قبول نخواهد كرد.

6. افراد نامناسب براي ازدواج | شكست عشقي درمان نشده

ازدواج با فردي كه هنوز عشق فردي ديگر را در قلب دارد، مي‌تواند يكي از اشتباهات بزرگ زندگي باشد. اين افراد هنوز در گذشته سِير مي‌كنند و ذهن و قلبشان درگير گذشته است. آن‌ها نمي‌توانند به شما عشق و محبت داشته باشند پس در صورت ازدواج با چنين فردي، بايد براي سردي‌ها، بي توجهي‌ها و بي محبتي‌ها از طرف او آماده باشيد. شايد اين افراد بخواهند خود را شاد نشان بدهند، ولي به مرور مي‌فهميد كه اين زخم عميق تر از چيزي بوده كه فكر مي‌كرديد. پس در صورت آشنايي با چنين فردي، او را تشويق كنيد براي درمان شكست عشقي اقدام كند. سپس با توجه به پيشرفتي كه نشان مي‌دهد، براي ازدواج تصميم بگيريد. براي اطلاع بيشتر از درمان شكست عشقي كليك كنيد. 

7. افراد مبتلا به آسيب هاي رواني شديد

اختلالات رواني  پيوستاري از اختلالات خفيف تا شديد را در بر مي‌گيرند. اين اختلال‌ها شامل افسردگي و اضطراب، اختلالات شخصيت، مشكلات روان پريشي و... مي‌شود. هر‌كدام از اين اختلالات در سطح شديد، مشكلات عمده اي را در زندگي مشترك ايجاد مي‌كند. متاسفانه در بسياري از موارد افراد و خانواده‌ها اين مشكلات را پنهان مي‌كنند. توصيه مي شود قبل از اقدام براي ازدواج، با بهره گيري از خدمات مشاوره ازدواج از صحيح بودن تصميم خود مطمئن شويد چرا كه پس از ازدواج، ديگر سخت مي‌توان شرايط را تحت كنترل درآورد. براي آگاهي بيشتر از اختلالات رواني كليك كنيد.

8. افرادي با دين و عقايد متفاوت

معمولا تفاوت‌هاي ديني و عقيدتي در دوره نامزدي و آشنايي خود را نشان نمي‌دهد و مشكلات جدي هم به وجود نمي‌اورد. اما پس از ازدواج اين تفاوت به طور جدي بروز پيدا مي‌كند. چراكه به هرحال باورهاي ديني بخش بسيار مهمي از عقايد و شخصيت يك فرد را شكل مي‌دهند. البته ممكن است اين تفاوت‌ها با توجه به تناسب زياد دو نفر قابل چشم پوشي باشد. اما توجه داشته باشيد كه بررسي اين موضوع تنها به عهده روانشناس است و خود شما نمي‌توانيد ميزان تناسب‌تان را تشخيص دهيد. براي داشتن يك ازدواج موفق بايد حتما از كمك روانشناس بهره‌من شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

9. افراد نامناسب براي ازدواج | ازدواج با افراد خسيس

زندگي با افراد خسيس كار بسيار سخت و طاقت فرسايي است مگر اينكه خودتان هم مانند او باشيد. ازدواج با كسي كه به سختي خرج مي‌كند و براي هر خريد كوچكي بايد حساب پس دهيد، مي‌تواند در طولاني مدت شما را به ستوه آورد. اين ويژگي نيز در دوره آشنايي به خوبي مشخص است و مي‌توانيد با هوشياري آن را تشخيص دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه آشنايي قبل از ازدواج كليك كنيد.

10. افراد معتاد

افراد معتاد جز نامناسب‌ترين افراد براي ازدواج هستند . چراكه آنان كاملا تحت تاثير مواد مخدر يا هر چيز اعتيادآور ديگر قرار دارند و اولويت زندگي‌شان آن ماده يا رفتار است. مثلا فرد معتاد به قمار هم مانند ساير معتادان براي ازدواج نامناسب است. البته اين افراد معمولا در پنهان كردن اعتياد خود مهارت بسيار زيادي دارند و اگر در دوره آشنايي كاملا هوشيار نباشيد احتمالا متوجه آن نخواهيد شد. به همين دليل بايد در دوره آشنايي و نامزدي از يك روانشناس كمك بگيريد تا شما را در اين زمينه ياري دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه افراد نامناسب براي ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع:  افراد نامناسب براي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۰:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی