مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر يكي از دشوارترين چالش‌هايي است كه هر كسي بعد از دست دادن پدر با آن رو به رو مي‌شود. ارتباط ميان پدر و فرزندان، از آن دست ارتباطاتي است كه هرگز از بين نمي‌رود. بسياري از افراد به دليل همين همبستگي نمي‌توانند به راحتي با غم از دست دادن پدر خود كنار بيايند؛ شايد سال‌ها عزاداري كرده و در دل به ياد پدر گريه كنند. در يك خانواده سالم پدر داراي مسئوليت و جايگاه خاصي است كه احترام به پدر را ضروري مي‌كند. حال با رفتن پدر، تغييرات زيادي رخ خواهد داد؛ دعواي وراثت، ازدواج مجدد، نداشتن سر پناه و... از جمله مسائلي است كه در كنار غم مرگ پدر بايد مورد بررسي قرار گيرند. در ادامه به راه‌هاي كنار آمدن با مرگ پدر مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر از دعواي وراثت كليك كنيد.

منبع: مرگ پدر

 

راهكارهايي براي بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر

اين مساله بسيار حائز اهميت است كه بتوانيد هنگام مواجه با سوگ عزيزان هيجاناتتان را درست مديريت كنيد؛ چرا كه آسيب پذيري شما در اين شرايط بسيار بالا رفته و واكنش‌هاي نادرست مي‌تواند شما را به سمت اختلال‌هاي روحي و رواني نظير افسردگي سوق دهد. براي آنكه بتوانيد راحت تر مرگ پدر را تحمل كنيد، به نكات زير توجه فرماييد:

1. هيجانات خود را به موقع بروز دهيد

واكنش غم و اندوه در برابر فوت پدر در واقع واكنش طبيعي مغز است. هرگز توصيه‌هايي مبني بر خودداري و گريه نكردن را جدي نگيريد. چرا كه عدم بروز احساسات‌تان باعث مي‌شود تا واكنشي طبيعي را به يك بيماري مزمن تبديل كنيد و رنج و اندوه زيادي را سال‌ها در درون خود احساس نماييد. هم چنين اين رنج مزمن در شما باعث بيماري‌هاي روان تني نظير سردردهاي آزار دهنده، زخم معده و... مي‌شوند كه اوضاع را از آنچه هست دشوارتر خواهد كرد. براي كسب اطلاع بيشتر از بيماري هاي روان تني كليك كنيد.

2. بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر | بازگشت به زندگي عادي

بسياري از افراد فكر مي‌كنند اگر به روال سابق زندگي خود برگردند به اين معني است كه فرد از دست رفته را فراموش كرده‌اند و به همين خاطر احساس گناه مي‌كنند. اما واقعيت اين است كه شما در كنار ححفظ عملكرد زندگي خود، مي‌توانيد ياد پدر را همواره زنده نگه داريد. در واقع بازگشت شما به زندگي به معني فراموش كردن پدرتان نيست. براي اطلاع بيشتر از فوت پدر كليك كنيد. 

3. سازگاري با تغييرات ايجاد شده

بسياري از دشواري‌هايي كه هنگام از دست دادن عزيزتان تجربه مي‌كنيد به خاطر تغييراتي است كه به خاطر نبود او در زندگي شما ايجاد مي‌شود. براي مثال امكان دارد با فوت پدرتان ارتباط شما با خانه پدري كمتر شود يا برخي مسئوليت‌هاي او بر دوش شما بيافتد. اين تغييرات را بپذيريد و تلاش كنيد تا راه حلي براي سبك زندگي جديدتان بيابيد. براي آگاهي بيشتر از سبك زندگي كليك كنيد.

4. بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر | مراحل سوگ را بشناسيد و از آن ها عبور كنيد

به طور طبيعي همه افراد در مواجهه با سوگ يكسري واكنش‌ها از خود نشان مي‌دهند. اگر اين واكنش‌ها به حالتي مزمن تبديل نشود و فرد با آگاهي آن‌ها را بخشي از فرايند سازگاري رواني در نظر بگيرد، مشكلي براي فرد داغديده ايجاد نخواهد كرد. براي شناخت بيشتر در زمينه مراحل سوگ در بزرگسالان كليك كنيد. 

مراحل سوگ؛ انكار، خشم،  چانه زني و حسرت، احساس غم و اندوه و پذيرش را شامل مي‌شود. درواقع در ابتدا افراد نسبت به خبر مرگ دچار انكار مي‌شوند؛ اين مساله به خصوص در مرگ‌هاي ناگهاني بيشتر اتفاق مي‌افتد. براي اطلاع بيشتر از غم و اندوه كليك كنيد.

پس از آنكه به تدريج باور مرگ در او بيشتر شد احساس خشم را تجربه خواهد كرد، ممكن است بسيار شنيده باشيد كه افراد مي‌گويند: "چرا من؟" درواقع خودشان را مستحق اين غم و اندوه نمي‌دانند و از اين بابت احساس خشم را تجربه مي‌كنند.

در مرحله چاني زني و حسرت فرد به عقب باز مي‌گردد. مدام كارهايي كه مي‌توانست براي متوفي انجام دهد را بررسي كرده و به خاطر انجام ندادن آن‌ها حسرت مي‌خورد. اين افكار به شدت مي‌توانند هيجانات منفي نظير احساس گناه را براي فرد به بار بياورد. براي آگاهي بيشتر از احترام به پدر كليك كنيد.

به دنبال همه اين افكار فرد غم و اندوه شديدي را تجربه خواهد كرد كه در نهايت با گذر از آن مي تواند به پذيرش و سازگاري برسد.  آگاهي از اين مراحل به شما كمك مي‌كند تا بدانيد فقط شما افكار و احساسات آزاردهنده را تجربه نمي‌كنيد. در واقع اين‌ها واكنش‌هايي طبيعي است كه اكثر افراد براي تحمل مرگ عزيزان خود با آن رو به رو مي‌شوند. براي اطلاعات بيشتر از تحمل مرگ عزيزان كليك كنيد. 

5. بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر | به خود زمان بدهيد

مرگ پدر يكي از رويدادهاي آسيب زايي است كه كنار آمدن با آن در بسياري از افراد زمان زيادي را مي‌طلبد. اگر هيجانات و احساس منفي كه عملكرد روزمره شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد تا 6 ماه ادامه يابد، جاي نگراني نيست. اما اگر با گذشت اين مدت همچنان نمي‌توانيد به زندگي عادي خود برگرديد، حتما براي حل مشكل خود مشاوره روانشناسي دريافت نماييد.

علائم افسردگي بعد از مرگ پدر و كمك گرفتن از متخصص

برخي مواقع ممكن است غم و اندوه ناشي از فوت عزيزاني همچون پدر به افسردگي‌ حاد و جدي ختم شود. در اين شرايط مراجعه به روانشناس لازم و ضروري است. از علائم افسردگي ناشي از فوت عزيزان مي‌توان به مواردي همچون خستگي، كاهش اشتها و از دست دادن شديد وزن، مشكل در خواب، اختلال در عملكرد روزانه و غيره اشاره كرد. در صورت مشاهده اين علائم هرچه سريع‌تر به روانشناس مراجعه نماييد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در فرايند تحمل مرگ عزيزان به شما كمك كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه، مقالات علائم افسردگي و درمان افسردگي را مطالعه فرماييد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بازگشت به زندگي بعد از مرگ پدر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مرگ پدر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مرگ پدر،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۴:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی