مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در مورد عوارض داروهاي ضد افسردگي چه مي‌دانيد؟ افسردگي، يكي از شايع‌ترين اختلالاتي ست كه ساليانه افراد زيادي را درگير مي‌كند. اين اختلال با غم و رنج عاطفي فراواني براي شما همراه است و در صورت عدم اقدام براي درمان؛ به دليل تجربه ناكامي‌هاي مكرر كه به دنبال مختل شدن زندگي اجتماعي، فردي، شغلي يا تحصيلي تان روي مي‌دهد، دوره‌هاي بازگشت يا عود افسردگي را تجربه خواهيد كرد. هرچه درمان سريع‌تر آغاز شود، تاثيرات مخرب افسردگي بر مغز كمتر مي‌شود، از طرفي روند بازگشت به زندگي عادي تسريع مي‌‌گردد. درمان افسردگي شامل روان درماني و دارو درماني مي‌شود. روند بهبودي افسردگي با روش دارو درماني سريع‌تر است ولي به همان نسبت دوره‌هاي عود بيشتري را پس از قطع مصرف داروها تجربه خواهيد كرد. همچنين مصرف هر دارويي با عوارض و تداخلات خاص خود همراه است. در اين مقاله به بررسي عملكرد داروهاي ضد افسردگي، عوارض و تداخلات اين دارو‌ها مي‌پردازيم.

منبع: عوارض داروهاي ضد افسردگي | راه هاي كاهش عوارض دارو

 

نحوه عملكرد داروهاي ضد افسردگي

داروهاي ضد افسردگي، با افزايش انتقال دهنده‌هاي عصبي مغز مانند سروتونين، دوپامين و نوراپي نفرين در درمان افسردگي موثر هستند و علائم افسردگي را كاهش مي‌دهند. مدت زمان لازم براي اثربخشي داروهاي ضد افسردگي در بدن ممكن است 3 تا 4 هفته طول بكشد، البته تاثير گذاري داروهاي ضد افسردگي در هر شخصي با توجه به طول مدت افسردگي، شدت علايم و تعداد دوره‌هاي افسردگي متفاوت است اما با اين حال معمولا حدود 3 ماه مصرف داروهاي ضد افسردگي بايد ادامه داشته باشد تا بتوانيم انتظار اثربخشي موثر را داشته باشيم.

براي اطلاع بيشتر در زمينه داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

عوارض جانبي داروهاي ضد افسردگي

داروهاي ضدافسردگي داراي عوارض جانبي بسياري هستند پس لازم است روانپزشك خود را در جريان عوارضي كه به دنبال مصرف داروهاي روانپزشكي بروز پيدا مي كند، بگذاريد تا در صورت نياز دارو قطع شود يا داروي ديگري جايگزين گردد.

  • افزايش وزن يا چاقي
  •  سندروم متابوليك و افزايش قند خون
  • خستگي، خواب آلودگي يا بي خوابي
  • كاهش ميل جنسي و پيدايش مشكلات زناشويي
  • خشكي لب‌ها، يبوست يا تاري ديد
  • سرگيجه يا تهوع
  • اضطراب، پريشاني يا بي قراري

نكته مهم اين است كه به هيچ عنوان از داروهاي ضد افسردگي بدون تجويز پزشك مصرف نكنيد. اگر علائم افسردگي را در خود مشاهده كرديد تنها لازم است به متخصص مراجعه كنيد چراكه گاهي اين داروها با شرايط بدني‌تان سازگار نمي‌باشد و مي‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

براي اطلاع از علائم افسردگي كليك كنيد.

تداخلات دارويي از عوارض داروهاي ضد افسردگي

تداخلات دارويي داروهاي ضد افسردگي، به دليل مصرف همزمان داروهاي ضد افسردگي با داروهاي ديگر، انواع داروهاي گياهي و حتي مكمل‌ها ايجاد مي‌شود كه منجر به عوارض جانبي شديد و كاهش ميزان اثربخشي داروي ضد افسردگي مي‌گردد. به طور مثال SSRI كه يكي از انواع داروهاي ضد افسردگي است ممكن است خطر خون ريزي در شما را افزايش دهد به خصوص زماني كه شما از داروهاي ديگري از جمله داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي، آسپرين، وارفارين و ساير رقيق كننده‌هاي خون استفاده مي‌كنيد.

همچنين مصرف دو دارو در كنار هم مي‌تواند به مرگ نيز منجر گردد. مثلا دسته‌اي از داروي ضد افسردگي MAOI با ساير داروهاي ضد افسردگي خطر مرگ را افزايش مي‌دهد. پس لازم است در صورت مصرف هر نوع دارويي با روانپزشك خود مشورت كنيد چرا كه تاثيرات افسردگي بر مغز و جسم افراد مي‌تواند متفاوت باشد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه تاثير افسردگي بر مغز كليك كنيد.

توصيه هايي براي مصرف داروهاي ضد افسردگي

معمولا عوارض جانبي داروهاي ضد افسردگي، تا چند هفته پس از شروع مصرف دارو از بين مي‌روند با اين حال در صورت تداوم يافتن عوارض دارو، موضوع را حتما با پزشك خود در ميان بگذاريد. براي جلوگيري از بروز تهوع، دارو را همراه با غذا ميل كنيد. اگر احساس خستگي شديد داريد، بهتر است دارو را قبل از خواب مصرف كنيد و در صورتي كه دارو باعث بي خوابي‌تان مي‌شود، آن را صبح مصرف كنيد.

قطع مصرف داروهاي ضد افسردگي، بايد به تدريج و تحت نظر پزشك معالج صورت گيرد. قطع ناگهاني و خودسرانه دارو مي‌تواند باعث تشديد بيماري و بروز عوارض بيشتر داروهاي ضد افسردگي شود. اگر بعد از حدود  4 تا 6 هفته پس از مصرف دارو، حس كرديد كه دارو اثربخشي روي شما ندارد، لازم است جهت تغيير مقدار مصرفي و يا تعويض دارو به پزشك خود مراجعه كنيد.

مزيت روان درماني بر داروهاي ضد افسردگ

در جلسات درمان غير دارويي افسردگي، درمانگر شما را به عنوان يك انسان منحصر به فرد، با موقعيت‌ها و تجارب متفاوت از ديگران مي‌پذيرد و بدون اينكه شما را مورد قضاوت قرار دهد، شما را مي‌شنود و كمك مي‌كند تا با همكاري خودتان، بهترين راه حل ممكن كه پاسخگوي نيازهاي شماست پيدا كنيد. كسب مهارت‌هاي زندگي، تلاش در جهت تغيير دادن نگرش‌ها و باورهاي منفي و فراهم كردن امكان رشد و شكوفايي روز افزون، متناسب با توانايي‌هايتان از ديگر اهدافي است كه در جلسات مشاوره به آن دست مي‌يابيد.

با وسعت يافتن دريچه نگاهتان به زندگي، قادر خواهيد بود به زيبايي‌هاي دنيا، نگاهي عميق‌تر داشته باشيد و به دنبال افزايش آگاهي و مهارت‌هايي كه در جلسات مشاوره روانشناسي به آن دست مي‌يابيد، مي‌توانيد بار ديگر شادي و سرزندگي را در زندگي خود تجربه كنيد، البته شادي كه وابسته به دارو نيست. 

براي اطلاع بيشتر درباره درمان غير دارويي افسردگي كليك كنيد.

چرا مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند. اين مركز يكي از قطب‌هاي درمان افسردگي در ايران محسوب مي‌شود كه با كادري مجرب به شما تضمين خواهد داد كه در كوتاه ترين زمان ممكن افسردگي خود را بهبود ببخشيد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره افسردگي و درمان افسردگي كليك كنيد.

سوالات متداول درباره عوارض داروهاي ضد افسردگي

در صورتي كه درمان افسردگي به صورت كامل انجام نگيرد چه خطراتي فرد را تهديد مي‌كند؟

در واقع يكي از مشكلات اساسي اين افراد عود افسردگي است. هنگامي كه فرد در حال بهبودي كامل به سر مي‌برد و به يكباره درمان را با تصور بهبودي كامل رها مي‌كند، علائم و نشانه‌هاي افسردگي دوباره به سراغ او خواهد آمد و فرد به طور مكرر دوره‌هاي افسردگي را تجربه مي‌كند. از همين رو بسيار اهميت دارد كه درمان دارويي و روان درماني در كنار يكديگر انجام گيرد تا فرد به بهبودي كامل دست يابد.

براي شناخت بيشتر درباره عود افسردگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض داروهاي ضد افسردگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عوارض داروهاي ضد افسردگي | راه هاي كاهش عوارض دارو

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۵:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی