مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اگر در هفته بيست و هشتم بارداري قرار داريد بايد به شما براي ورود به دوره سه ماهه سوم حاملگي تبريك گفت. شما با ورود به اين دوره به اواخر بارداري خود نزديك مي‌شويد و احتمالاً هيجان زيادي براي ديدن فرزندتان خواهيد داشت. هفته بيست و هشتم بارداري همانند ساير هفته‌ها با علائم خاص خود همراه است كه دشواري‌هايي را براي مادران به همراه مي‌آورد. از جمله مهم‌ترين اين علائم بايد به بيداري‌هاي شبانه و مشكلات خواب اشاره كرد. ما در اين مقاله تلاش كرده‌ايم تا به اصلي‌ترين علائم مادران و تغييرات جنين در اين هفته اشاره كنيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين باره تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: هفته بيست و هشتم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته 28 ام

 

علائم مادر در هفته بيست و هشتم بارداري

با بزرگ‌تر شدن هرچه بيشتر جنين و سنگين‌تر شدن بدن، شما بيش از پيش براي به دنيا آمدن فرزندتان آماده مي‌شويد. در اين دوران احتمالاً علائم جديدي در شما پديد خواهند آمد كه در ادامه به شرح هركدام از آن‌ها پرداخته‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

مشكلات خواب از علائم مادر در هفته بيست و هشتم بارداري

هرچقدر كه بيشتر به زمان زايمان نزديك مي‌شويد احتمالاً با مشكلات بيشتري در به خواب رفتن و چرت زدن مواجه خواهيد شد. اين مسئله هم مي‌تواند ناشي از تغييرات هورموني باشد و هم مي‌تواند تحت تأثير استرس و اضطراب روزمره شما به وجود بيايد. ترس از فرايند زايمان، نگراني در مورد سلامت جنين و اضافه شدن وظايف جديد از جمله موضوعاتي هستند كه اغلب فكر مادران را درگير خود مي‌كنند.

با نزديك شدن به زمان زايمان و افزايش اين نگراني‌ها لازم است كه فعاليت‌هايي جهت آرام‌سازي خود انجام دهيد تا بتوانيد در طول شب خواب راحت‌تري داشته باشيد. براي مثال مي‌توانيد پيش از خواب ريلكسيشن انجام دهيد و در طول روز نيز به فعاليت‌هايي نظير مراقبه بپردازيد. استفاده از تكنيك هاي كنترل استرس نظير تكنيك‌هاي تنفسي و ذهن آگاهي نيز مي‌توانند به شما كمك كنند تا بتوانيد اضطراب‌هاي خود را به شيوه مؤثرتري مديريت كرده و در نتيجه كيفيت خواب شبانه خود را نيز بهبود ببخشيد.

كوتاه شدن تنفس

از اين هفته با رشد هرچه بيشتر جنين فضاي كم‌تري در اختيار ريه‌ها و ديافراگم شما قرار مي‌گيرد. اين مسئله باعث مي‌شود كه در اين دوران نفس كشيدن برايتان به آساني قبل نباشد. به همين خاطر لازم است كه هنگام فعاليت‌هاي روزانه بيش از حد به خودتان فشار نياوريد و بيش از پيش استراحت كنيد.

تجربه دردهاي مختلف از علائم مادر در هفته بيست و هشتم بارداري

تغييرات هورموني در دوران سه ماهه سوم بارداري اغلب مي‌تواند منجر به تجربه دردهاي مختلفي شود. از جمله رايج‌ترين آن‌ها مي‌توان به درد در ناحيه كمر، باسن، شكم و پاها اشاره كرد. اين دردها خصوصاً در بانواني كه دوقلو باردار هستند به ميزان خيلي بيشتري اتفاق مي‌افتند. انجام فعاليت‌هايي نظير پياده‌روي، يوگا، تمرينات كششي و شنا مي‌توانند به شما كمك كنند تا بتوانيد به سهولت بيشتري از اين مرحله عبور كنيد و دردهاي خود را تخفيف دهيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

انقباضات رحمي

با گذشت بيشتر زمان، بدن شما به تدريج براي زايمان آماده مي‌شود. به همين خاطر ممكن است كه گهگاهي انقباضات رحمي را تجربه كنيد. در صورتي كه اين انقباضات به طور پايدار باقي بمانند و با تغيير موقعيت شما از بين نروند بايد هرچه زودتر به پزشك مراجعه كنيد چرا كه اين علامت معمولاً زايمان زودرس را هشدار مي‌دهد.

توليد شير در سينه‌ها

بدن شما در اين زمان در حال آماده سازي غذاي مورد نياز كودكتان است. جالب است بدانيد در برخي موارد مادران پيش از تولد فرزندشان متوجه بيرون آمدن شير از پستان‌هايشان مي‌شوند. شيري كه در اين زمان از سينه ترشح مي‌شود معمولاً مايعي زرد رنگ است كه آغوز نام دارد.

 

تغييرات جنين در هفته بيست و هشتم بارداري

هفته بيست و هشتم بارداري معمولاً با تغييراتي در جنين همراه است كه آگاهي از آن‌ها براي مادران بسيار مهيج است. براي مثال جالب است بدانيد كه فرزندتان در اين هفته مي‌تواند چشم‌هاي خود را باز و بسته كند و نور را از تاريكي تشخيص دهيد. او حتي ممكن است كه با چرخش يا تغيير وضعيت دادن در رحم، به نورهاي اطراف خود واكنش نشان دهد.

با اينكه مغز فرزندتان هنوز در حال رشد است، سيستم عصبي مركزي او در اين زمان به ميزان تكامل كافي دست پيدا كرده كه اين مسئله به كودك اجازه مي‌دهد تا بتواند دماي بدن خود را كنترل كند. از جمله ديگر تغييراتي كه جنين در هفته بيست و هشتم بارداري با آن روبه‌رو مي‌شود مي‌توان به ذخيره بيشتر چربي اشاره كرد. چربي بيشتر باعث نرم‌تر شدن پوست كودك و كاهش چين و چروك‌ها مي‌شود. با انجام سونوگرافي در اين هفته و مشاهده نحوه قرارگيري جنين در رحم توسط پزشك به شما در مورد تاريخ دقيق‌تر زايمان اطلاع داده خواهد شد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول

- اندازه جنين در هفته بيست و هشتم بارداري چقدر است؟

در اين هفته فرزند شما چيزي در حدود 37 سانتي متر قد و تقريباً 1 كيلوگرم وزن دارد.

- آيا ناتواني در كنترل ادرار در هفته بيست و هشتم بارداري طبيعي است؟ براي بهبود آن بايد چه كاري انجام داد؟

بله. ناتواني در كنترل ادرار معمولاً به دليل فشار بسيار زيادي است كه به مثانه شما وارد مي‌شود و به مرور زمان پس از زايمان از بين خواهد رفت. انجام برخي تمرين‌هاي ورزشي نظير تمرين كگل مي‌تواند به شما كمك كند تا ماهيچه‌هاي كف لگن خود را تقويت كنيد و اين مشكل را به ميزان كم‌تري تجربه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تمرينات كگل كليك كنيد.  

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته بيست و هشتم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته بيست و هشتم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته 28 ام

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۸:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی