مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اختلال شخصيت اسكيزوئيد يكي از اختلالات شخصيت كلاستر A است. افراد داراي اختلال شخصيت اسكيزوئيد معمولا در جامعه به علت منزوي بودنشان جلب توجه مي‌كنند. اين افراد ظاهرا به روابط اجتماعي و امور انساني توجه و علاقه خاصي ندارند و در انزواي خود به سر مي‌برند. شايد شما هم آشنايي در محل كار، دانشگاه و يا خانواده داشته باشيد كه هيچ علاقه‌اي به برقراري ارتباط با ديگران نداشته باشد. ممكن است رفتارهايش شما را قانع كند كه او فردي افسرده خو است اما علت اين افسردگي او را درك نمي‌كنيد. اطرافيان شخصيت اسكيزوييد معمولا نمي‌توانند او را درك كنند و بسيار اذيت مي‌شوند. در حالي كه با آگاهي از ويژگي‌ها و درمان اين اختلال مي‌توانيد هم به او و هم به خودتان كمك كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كلاستر A كليك كنيد. 

منبع: اسكيزوئيد

 

اختلال شخصيت اسكيزوئيد

اختلال شخصيت اسكيزوئيد از جمله اختلالات شخصيت است كه الگويي از بي تفاوتي نسبت به روابط اجتماعي دارد. فرد داراي اختلال شخصيت اسكيزوئيد حيطه ابراز و تجارب هيجاني‌اش شديدا محدود است. اين اختلال اواخر نوجواني و اوايل جواني خود را نشان مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

افراد مبتلا به شخصيت اسكيزوئيد زندگي روزمره‌شان مختل نيست يعني چنين شخصيتي ممكن است داراي تحصيلات عاليه و شغلي مناسب باشد و در اين موارد به مشكل نمي‌خورند. در واقع آن‌ها علاقه اي به برقراري روابط معني دار با ديگران ندارند. آنان معمولا تنها هستند، دوست صميمي ندارند و در مشاغلي مثل نگهباني شبانه، كار با كامپيوتر و اشيا و كارمند بخش بايگاني مشغول به كار مي‌شوند كه كمترين نياز به روابط انساني را دارد.

در ازاي اين تنهايي، آن‌ها ممكن است دلبستگي عجيبي به يك حيوان خانگي پيدا كنند يا تخيلاتي در مورد صميمي شدن با افراد ناشناس داشته باشند. حتي ممكن است دوستان خيالي هم داشته باشند. به امور انتزاعي و فكري بسيار علاقمند بوده و به خوبي مي‌توانند از پس مسائل انتزاعي برآيند. شخصيت‌هاي اسكيزوئيدي داراي ويژگي‌هاي خاصي هستند و ممكن است با شخصيت اجتنابي اشتباه گرفته شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شخصيت اجتنابي كليك كنيد. 

افراد مبتلا به اختلال شخصيت اسكيزوئيد به ندرت ازدواج مي‌كنند، اما نرخ ازدواج در زنان مبتلا بيشتر مي‌باشد. آن‌ها ممكن است منفعلانه تن به ازدواج با مردان سلطه جويي بدهند كه زنان منفعل را مي‌پسندند. در صورتي كه قصد زندگي و ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد را داريد، مقاله ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد را مطالعه نماييد.

علائم و نشانه هاي اختلال شخصيت اسكيزوييد

افراد داراي اختلال شخصيت اسكيزوئيد داراي نشانه‌هايي هستند كه در رفتار و علايق آن‌ها مشهود است. برخي از اين نشانه ها عبارتند از:

_به سختي ممكن است از فعاليتي لذت ببرند يا فعالانه در آن شركت كنند. اگر هم در فعاليتي درگير شوند، عمدتا كارهايي است كه نيازي به حضور و ارتباط مستقيم نداشته باشند.

_از روابط نزديك لذت نمي‌برند يا اشتياقي به اينكه عضوي از يك خانواده يا گروه باشند نشان نمي‌دهند.

_كناره گيري آن‌ها بدون هيچ گونه دلبستگي به نظر مي‌رسد.

_از هرگونه روابط اجتماعي كه شامل ارتباط واضح با ديگران باشد، اجتناب مي‌كنند.

_تقريبا هميشه فعاليت‌هاي انفرادي را ترجيح مي‌دهند.

_علاقه و اشتياقي به رابطه جنسي ندارند يا ممكن است اين اشتياق بسيار كم باشد.

_به غير از اعضاي خانواده خود، روابط نزديك با ديگران ندارند.

_نسبت به انتقاد يا تحسين بي تفاوت به نظر مي‌رسند.

_عاطفه سطحي يا سردي عاطفي از خود نشان مي‌دهند.

_تغييرات خلقي كمي را گزارش مي‌كنند؛ يعني خلقشان تقريبا هميشه ثابت است. برخورد اطرافيان در شدت و كاهش اين علائم بسيار تاثيرگذار است. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه برخورد با شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.

علل اختلال شخصيت اسكيزوئيد

علت بروز اختلال شخصيت اسكيزوئيد به درستي مشخص نيست. هم عوامل ژنتيكي و ارثي و هم عوامل تربيتي-محيطي در به وجود آمدن اين اختلال دخيل هستند. در واقع يك دوره كودكي سرد كه در آن هيچ گونه ابراز هيجاني وجود نداشته، مي‌تواند زمينه ساز اين اختلال شود.

وجود اختلال اسكيزوئيد و هم چنين اسكيزوفرني در بستگان نزديك افراد مبتلا به اختلال شخصيت اسكيزوئيد نشان دهنده ارثي بودن اين اختلال است. عليرغم وجود شباهت بين اسكيزوفرني و اختلال شخصيت اسكيزوئيد اين دو اختلال متفاوت از هم بوده ولي در برخي مواقع اختلال شخصيت اسكيزوئيد پيش درآمدي بر اسكيزوفرنيا مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اسكيزوفرني كليك كنيد.

تشخيص و درمان اختلال شخصيت اسكيزوئيد

افراد مبتلا به اختلالات شخصيت به ندرت به درمانگر مراجعه مي‌كنند، مگر اينكه توسط اطرافيان مجبور به اين كار بشوند. برخي از روش‌هاي درماني عبارتند از:

1. روان درماني

 از مهم‌ترين و موثر ترين روش‌هاي درماني، شركت در جلسات روان درماني است. آن‌ها ممكن است با درمانگر ارتباط هيجاني برقرار نكنند ولي در جريان درمان همكاري لازم را انجام مي‌دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روان درماني كليك كنيد.

2. گروه درماني

گروه درماني هم گزينه درماني خوبي براي آنان مي‌باشد. ممكن است در ابتداي امر ورود فرد به گروه چندان موفق به نظر نرسد ولي بعد از مدتي اعضاي گروه براي فرد مهم شده و او اولين تماس‌هاي اجتماعي خود را با  اعضاي همين گروه انجام مي‌دهد. براي آگاهي در زمينه گروه درماني كليك كنيد.

3. دارو درماني

از دارو هم مي‌توان براي درمان بهره برد، ولي اثرات دارودرماني براي بهبود آن ها چندان چشمگير نيستند ولي جريان درمان را تسهيل مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.  

سخن آخر

اختلالات شخصيت تاثير بسيار جدي بر تمام ابعاد زندگي فرد و حتي اطرافيان او مي‌گذارند. به همين دليل ضرورت درمان آن‌ها بسيار افزايش پيدا مي‌كند. اما خود اين افراد معمولا متوجه مشكلشان نيستند و لازم است كه اطرافيان به دنبال راه چاره‌اي باشند. در اين شرايط بهتر است كه از كمك يك روانشناس استفاده كنيد. همچنين اگر قصد ازدواج با چنين افرادي را داريد، بهتر توصيه مي‌شود كه از مشاوره ازدواج كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج  كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات شخصيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اسكيزوئيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اسكيزوئيد،
موضوع:
[ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۷:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی