مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در هفته سي و يكم بارداري شما بيش از پيش منتظر به دنيا آمدن فرزندتان خواهيد بود. اين مسئله در كنار شور و اشتياق مي‌تواند نگراني‌ها و استرس‌هاي مختلفي را نيز براي شما به همراه داشته باشد. ترس از زايمان، نگراني از سلامت فرزند و مسائلي از اين دست همگي مي‌توانند فكر شما را مشغول كنند و باعث افزايش اضطراب‌هاي شما شوند. به همين خاطر توجه به سلامت روان در كنار سلامت جسمي در اين زمان از اهميت بسزايي برخوردار است. ما در اين مقاله تلاش كرده‌ايم تا در مورد علائم مادر و جنين در هفته سي و يكم بارداري توضيحاتي ارائه كنيم. همچنين مي‌توانيد با دريافت مشاوره كودك از آموزش‌ها و اقدامات لازم بهره مند شويد.

منبع: هفته سي و يكم بارداري | اقدامات لازم در هفته 31 ام بارداري

 

علائم مادر در هفته سي و يكم بارداري

در اين هفته از بارداري علائم جديدي به شما اضافه نخواهد شد. بلكه همان علائم سابق ادامه خواهند يافت. با اين تفاوت كه برخي از آن‌ها وخامت بيشتري پيدا كرده و برخي ديگر كاهش خواهند يافت. براي مثال اضطراب كه يكي از علائم رايج در كل دوران بارداري است در ماه‌هاي آخر تشديد شده و در نتيجه بسياري از مادران در اين هفته نگراني و فشار رواني زيادي را گزارش مي‌كنند. ما در ادامه به مهم‌ترين علائم مادران در هفته سي و يكم بارداري اشاره كرده‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

تنگي نفس

هرچقدر كه جنين در شكم شما بزرگ‌تر مي‌شود، نفس كشيدن نيز برايتان سخت‌تر خواهد شد. اين مسئله مي‌تواند باعث دشوار شدن فعاليت‌هاي روزمره و كاهش عملكرد شما شود. در اين زمان لازم است كه كمتر به خود سخت بگيريد و بيش از پيش استراحت كنيد. البته انجام ورزش‌هاي سبك همچنان براي مادران بلامانع است.

خشكي و شكننده شدن ناخن‌ها

تغييرات پوست و ناخن يكي از علائم شايع در دوران بارداري هستند. در اين هفته شايد متوجه شويد كه ناخن‌هايتان بيشتر رشد مي‌كند اما در عين حال خشك‌تر و شكننده‌تر شده است. متخصصان معمولاً تغييرات هورموني را مسئول اين تغييرات مي‌دانند.

انقباضات رحمي از علائم مادر در هفته سي و يكم بارداري

با نزديك شدن به موعد مقرر زايمان، علائم مرتبط با آن به ميزان بيشتري رخ مي‌دهد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به انقباضات رحمي اشاره كرد. براي اينكه اين علامت كمتر منجر به آزار شما شود بهتر است در طول روز آب بيشتري بنوشيد و سعي كنيد كمتر در يك وضعيت ثابت قرار بگيريد.

اگر اين انقباض‌ها را به طور مكرر و پايدار تجربه مي‌كنيد حتماً اين موضوع را با پزشك در ميان بگذاريد تا به اين ترتيب احتمال زايمان زودرس به طور دقيق‌تري مورد بررسي قرار بگيرد. اين مسئله در صورتي كه شما دوقلو باردار هستيد از اهميت بيشتري برخوردار است چرا كه احتمال زايمان زودرس در مادراني كه دوقلو باردار هستند بيش از ديگران است.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

ترشح شير

ممكن است در اين هفته متوجه ترشح شير از سينه‌هايتان شويد. در واقع بدن شما پيش از به دنيا آمدن كودك در حال توليد غذا براي اوست به همين خاطر احتمال دارد كه پيش از تولد فرزندتان ترشح شير را تجربه كنيد. اين شير معمولاً مايعي زرد رنگ است كه آغوز نام دارد.

تكرر ادرار از علائم مادر در هفته سي و يكم بارداري

فشار زيادي كه جنين به مثانه وارد مي‌كند به تكرر ادرار مي‌انجامد. با اين حال هرگز ميزان آب مصرفي روزانه خود را كاهش ندهيد چرا كه مي‌تواند منجر به بروز مشكلات گوارشي نظير يبوست شديد در شما بشود.

كمر درد

جاي تعجب نيست كه با افزايش وزن و بيشتر شدن فشار جنين به بدن، ميزان كمردرد بيشتري را تجربه كنيد. انجام ورزش‌هاي مناسب نظير حركات كششي و تمرينات يوگا به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد عضلات كمر خود را تقويت كنيد و از ميزان دردها بكاهيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

تغييرات جنين در هفته سي و يكم بارداري

با بزرگ‌تر شدن كودك، مادران معمولاً اشتياق بيشتري براي ديدن فرزندشان و آگاهي از تغييرات او در شكم دارند. در اين هفته اغلب استخوان‌هاي بدن جنين محكم شده و تنها استخوان روي جمجمه اوست كه هنوز نرم باقي مانده است. البته اين موضوع بي‌دليل نيست چرا كه نرم و انعطاف‌پذير بودن سر كودك به او كمك مي‌كند تا بتواند راحت‌تر از كانال زايمان عبور كند.

از جمله ديگر تغييرات كودك در هفته سي و يكم بارداري بايد به رشد و تكامل هرچه بيشتر مغز اشاره كرد. اين امر منجر به افزايش قابليت‌هاي كودك مي‌شود. براي مثال از اين زمان او قادر است تا دماي بدن خود را تنظيم كند و ديگر از اين بابت به مايع آمنيوتيك وابستگي ندارد. فرزند شما در اين هفته مقاديري از مايع آمنيوتيك را مي‌بلعد و از طريق ادرار آن را دفع مي‌كند كه اين مسئله مي‌تواند در تكرر ادرار شما تأثيرگذار باشد.

 

سؤالات متداول

- آيا داشتن رابطه جنسي در هفته سي و يكم بارداري خطرناك است؟

با وجود بزرگ‌تر شدن شكم ممكن است داشتن رابطه جنسي به آساني قبل نباشد. با اين حال اگر شما و همسرتان بتوانيد پوزيشن راحتي را براي خود پيدا كنيد داشتن رابطه جنسي در اين زمان نيز مشكلي نخواهد داشت و ممنوعيتي در مورد آن ذكر نمي‌شود. 

براي شناخت بيشتر در زمينه رابطه جنسي حين بارداري كليك كنيد.

- اندازه جنين در هفته سي و يكم بارداري چقدر است؟

فرزند شما در اين هفته چيزي در حدود 41 سانتي‌متر قد و تقريباً نزديك 1 كيلو و نيم وزن خواهد داشت.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سي و يكم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته سي و يكم بارداري | اقدامات لازم در هفته 31 ام بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۸:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی