مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست شخصيت شناسي عشق چيست و چه كاربري دارد؟ تست شخصيت شناسي عشق به شما كمك مي‌كند كه بتوانيد تا حدودي ميزان علاقه و ارتباط عاطفي خود را در رابطه‌اي كه قرار داريد بررسي نماييد. با اين حال بايد بدانيد كه نمي‌توان با يك تست درباره آينده يك رابطه تصميم گيري كرد و نياز به بررسي‌هاي بيشتر توسط متخصص و روانشناس وجود دارد. اگر به دنبال بررسي ويژگي‌هاي خود از نظر سبك عشق‌ورزي هستيد لازم است تست‌هايي را انجام دهيد كه مبناي علمي دقيق داشته باشند. ما در ادامه سؤالاتي را در اختيارتان گذاشته‌ايم كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد سبك عشق‌ورزي خود را به طور كلي بررسي نماييد. اين سؤالات بر مبناي نظريه عشق دانشمندي به نام استرنبرگ طراحي شده‌اند و از نظر پژوهشي مورد تأييد قرار گرفته‌اند. براي پاسخگويي به اين سوالات تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: تست شخصيت شناسي عشق استرنبرگ

 

تست شخصيت شناسي عشق

متأسفانه بسياري از افراد غير كارشناس تست‌هايي را تحت عنوان شخصيت شناسي عشق در اختيار مردم قرار مي‌دهند كه هيچ گونه مبناي علمي ندارند و نمي‌توانند راهنماي درستي براي زندگي عاطفي افراد باشند. براي اينكه بتوانيد ويژگي‌هاي عاطفي خود را بسنجيد و از نظر سبك عشق‌ورزي مورد بررسي قرار بگيريد لازم است تست‌هايي علمي انجام دهيد و از كارشناسان حوزه زوج و خانواده در اين راستا كمك دريافت كنيد. توجه داشته باشيد كه تست‌هايي كه پشتوانه نظري و علمي ندارند هرگز نبايد مبناي تصميم‌گيري شما براي شروع يا اتمام يك رابطه قرار بگيرند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه روانشناسي عشق و عشق واقعي كليك كنيد.

 

نحوه انجام تست شخصيت شناسي عشق 

ما در ادامه به چند سؤال اشاره كرده‌ايم كه از پرسشنامه سبك‌هاي عشق نظريه پردازي به نام "استرنبرگ" انتخاب شده‌اند. در جواب به اين سوالات تنها لازم است گزينه‌هاي بله يا خير را در نظر بگيريد. براي انجام كامل اين تست و دريافت تفسير دقيق آن بهتر است كه به يك روانشناس مراجعه كنيد. نتايج اين آزمون در نهايت به شما نشان مي‌دهد كه تا چه حد عشق سالمي را تجربه مي‌كنيد و بيشتر در روابط خود چه الگوهايي را نشان مي‌دهيد.

1- آيا مي‌توانيد اسرار خود را با شريك عاطفي تان در ميان بگذاريد؟

منطق سؤال: يكي از مؤلفه‌هاي اصلي عشق، صميميت است. در واقع افرادي مي‌توانند عشق سالم را تجربه كنند كه در كنار شور جنسي و تعهد به فرد مقابل با او احساس صميميت و نزديكي كرده و بتوانند همانند يك دوست در كنار او قرار بگيرند. از جمله فاكتورهاي مهمي كه صميميت افراد را نشان مي‌دهد، به اشتراك گذاشتن اسرار و رازها با يكديگر است.

2- آيا در برابر شريك عاطفي تان تعهد سفت و سختي داريد؟

منطق سؤال: احساس تعهد و پايبندي يكي ديگر از اجزاي عشق سالم است. بسياري از افراد با وجود اين كه ديگري را دوست دارند نمي‌توانند به او تعهد داشته باشند و تنوع طلبي خود را كنار بگذارند كه اين امر نشان دهنده وجود آسيب‌هاي جدي در رابطه است. سؤال بالا يكي از مواردي است كه در سنجش تعهد و در تست شخصيت شناسي عشق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 

3- آيا خودتان را در رابطه عاطفي مسئول مي‌دانيد؟

منطق سؤال: احساس مسئوليت در برابر شريك زندگي يكي از فاكتورهاي مهمي است كه ميزان تعهد شما را نشان مي‌دهد. هرچقدر افراد در برابر فرد مقابل مسئوليت‌پذيرتر باشند بروز آسيب‌هايي نظير خيانت نيز پايين‌تر خواهد بود.

4- آيا داشتن رابطه جسماني و جنسي با شريك عاطفي تان برايتان لذت بخش است؟

منطق سؤال: بسياري از افراد در تعريف عشق مسائل جنسي را جدا مي‌كنند. اين در حالي است كه شور جنسي و تمايل به رابطه جسماني نيز بخش مهمي از عشق است اما مسئله مهم اين است كه همه‌ آن نيست. در واقع شما نبايد نگاه صفر و صد داشته باشيد. به طوري كه يا عشق را در شور جنسي ببينيد و يا اينكه به طور كل آن را از عشق جدا كنيد. در عشق سالم افراد در كنار تعهد و رابطه صميمانه نسبت به يكديگر مشتاق هستند و از داشتن رابطه جنسي با يكديگر لذت مي‌برند.

5- آيا در ارتباط شما درك متقابلي وجود دارد؟

منطق سؤال: يكي ديگر از ويژگي‌هاي مرتبط با صميميت داشتن ارتباط نزديك همراه با درك متقابل است. زوجيني كه نمي‌توانند حرف‌ها و رفتارهاي يكديگر را درك كنند به مرور از نظر عاطفي از يكديگر فاصله رفته و نمي‌توانند عشق سالمي را تجربه كنند.

براي اطلاع بيشتر درباره انواع عشق از نظر استرنبرگ كليك كنيد.

 

جمع بندي جواب سؤالات تست شخصيت شناسي عشق

نوع سبك عشق در پرسشنامه استرنبرگ بر اساس 3 فاكتور صميميت، تعهد و شور جنسي تعيين مي‌شود. در موارد بالا سوالات 1 و 5 بيانگرمولفه صميميت، سوال 2 و 3 بيانگر تعهد و سوال 4 بيانگر مولفه شور جنسي هستند. هرچقدر شما از هر 3 فاكتور عشق بيشتر برخوردار باشيد عشق سالم‌تري را تجربه خواهيد كرد. درنتيجه اگر در هر يك از مؤلفه‌ها دچار ضعف هستيد بهتر است از يك روانشناس متخصص در حيطه روانشناسي زوج و خانواده كمك بگيريد.

توجه داشته باشيد كه پرسشنامه هاي بررسي عشق معمولا بسيار طولاني هستند و نياز به تفسير دقيق از جانب متخصصان دارند. در نتيجه براي بررسي ارتباط خود به صورت جدي لازم است كه نسخه اصلي اين تست‌ها را تحت نظر يك متخصص اجرا نماييد و در كنار آزمون از ساير خدمات مشاوره نيز براي تفسير آن‌ها استفاده نماييد. ما نيز در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما فراهم كرده‌ايم تا بتوانيد به صورت تلفني به بررسي بيشتر ميزان عشق و عواطف در ارتباطات خود بپردازيد.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- آيا انجام تست عشق براي مشاوره پيش از ازدواج لازم است؟

تست عشق يكي از ابزارهايي است كه مي‌تواند در مشاوره پيش از ازدواج به شما كمك كند. در كنار اين متخصصان معمولاً مصاحبه‌هاي باليني و تست‌هاي شخصيت را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهند تا بتوانيد جمع بندي جامع‌تري داشته باشيد و با ديد روشن‌تري تصميم بگيريد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه تست شخصيت شناسي عشق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تست شخصيت شناسي عشق استرنبرگ

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۰:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی