مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اهميت صداقت در زندگي مشترك چيست؟ آيا بايد در تمام جنبه‌هاي زندگي مشترك صداقت داشت؟ وقتي صحبت از زندگي مشترك سالم مي‌شود، صداقت بخش مهمي از ارتباطات شما را تشكيل مي‌دهد. انسان‌هاي راستگو به ديگران احساس اطمينان و آرامش مي‌دهند. لازمه صداقت در خانواده وجود صداقت ميان زوجين است. چطور مي‌توان از فرزندان زن و شوهري كه با هم رو راست نيستند، انتظار صداقت با پدر و مادر را داشت. از طرف ديگر عدم صداقت رابطه عاطفي و زناشويي را با خطرات بسيار جدي همچون بي اعتمادي مواجه مي‌كند. پس مهم است كه اين ويژگي را در خود افزايش دهيد و با ابعاد آن آشنا باشيد. در اين مطلب اهميت صداقت در زندگي مشترك، آسيب‌هاي دروغگويي، انواع و حدود صداقت و همچنين راه‌هاي افزايش آن در ارتباط با همسر صحبت خواهيم كرد.

منبع: صداقت در زندگي

 

اهميت صداقت در زندگي مشترك

صداقت يكي از مهمترين نيازهاي عاطفي در زندگي مشترك است. در صورتي كه صداقت بين زن و شوهرها وجود داشته باشد، احساس عشق و محبت آن‌ها عميق‌تر مي‌شود. صداقت زن و شوهر را به يكديگر نزديك مي‌كند. در يك خانواده سالم، صداقت، درستي و قابل اعتماد بودن از ضروري ترين اجزاي رابطه هستند. براي كسب اطلاع بيشتر از صداقت كليك كنيد.
آگاهي از اين موضوع كه مي‌توانيد بر صحت حرف‌هاي همسر خود اطمينان داشته باشيد، حس امنيت به شما مي‌دهد چرا كه او در همه حال صادق است. همسر راستگو با در ميان گذاشتن حقيقيت اين حس را به شما مي‌دهد كه در نظر او فردي قابل اعتماد هستيد.

 

تاثيرات عدم صداقت با همسر 

وقتي در طولاني مدت به كسي عشق مي‌ورزيد كه اعتمادي به او نداريد، در واقع هم به خود، هم به شريك زندگي‌ و هم به اعتماد به نفس هردويتان آسيب وارد مي‌شود. يكي از مخرب ترين عواملي كه باعث مي‌شود صميميت بين زوجين، عشق، شور و حرارت رابطه از بين برود، بازگو نكردن حقيقت است. براي اطلاع بيشتر از صميميت بين زوجين كليك كنيد.

اغلب افرادي كه دائما حقيقت را «دستكاري» مي‌كنند، معتقدند كه گاهي اوقات حق بازگو نكردن حقيقت را دارند چراكه ممكن است با گفتن حقيقت شرايط خراب‌تر شود و به اصطلاح دروغ‌هايشان مصلحتي است. 

وقتي شما با يك فرد دروغگو زندگي مي‌كنيد، در نهايت مجبور مي‌شويد كه دروغ‌هاي او را بپوشانيد و خودتان هم به يك دروغگو تبديل خواهيد شد. پس صداقت در زندگي مشترك اهميت زيادي دارد تا همسر و فرزندان خود را نيز از دروغگويي بازداريد. به اين صورت مي‌توانيد خانواده سالم خود را تشكيل دهيد. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

 

انواع صداقت در زندگي مشترك

صداقت در زندگي مشترك انواع مختلفي دارد كه عبارتند از:

1. صداقت در مورد گذشته

شايد سوال شود كه تا چه حد مي‌توان در مورد گذشته خود حقايق را براي شريك زندگي بيان كرد. واقعيت آن است كه در اين مورد نمي‌توان حكم كلي داد، اما هر موضوعي از زندگي گذشته كه زندگي مشترك را در آينده تحت تاثير قرار دهد بايد با صداقت بيان شود. چرا كه اگر در آينده آشكار شوند، اختلافات شديدي را در پي خواهند داشت. كنجكاوي درباره گذشته همسر نيز بايد حد و مرزي داشته باشد، گاه فرد اشتباهاتي در گذشته داشته كه يادآوري آن‌ها تنها موجب آزردگي خاطر مي‌شود. براي آگاهي بيشتر از گذشته همسر كليك كنيد.

2. صداقت درباره حال

صداقت درباره زمان حال به در ميان گذاشتن وقايع و مسائل روزمره با همسر مربوط مي‌شود. در يك زندگي موفق، زن و شوهر به هم وابستگي متقابل دارند و اين ارتباط براي برنامه‌ريزي روزانه و هماهنگ ساختن فعاليت‌ها ضروري است.

3. صداقت درباره آينده

اين نوع صداقت در زندگي مشترك، مربوط به توضيح طرح‌ها و برنامه‌هايي است كه دختر و پسر براي زندگي آينده‌شان طراحي كرده‌اند. يعني اهدافي كه به فعاليت‌هاي بعدي در زندگي مشتركشان مربوط مي‎شود. صداقت در بيان اهداف و برنامه‌هاي آينده پيش از ازدواج و سپس در زندگي مشترك باعث ايجاد نوعي حس همكاري در دو طرف خواهد شد. 

 

حد و مرز صداقت در رابطه

صداقت خالصانه با همسر بسيار ارزشمند است اما وقتي جنبه افراط و صداقت محض به خود مي‌گيرد، كم كم شبيه يك ساده لوحي پردردسر مي‌شود كه ممكن است مشكلات زيادي برايتان به وجود آورد. پس بهتر است برخي حقيقت‌ها را براي خودتان نگه داريد.
1- اگر كسي در مورد موضوعات جزئي مانند زيبايي چهره‌اش يا شكل ظاهري خانه‌اش از شما نظر خواست، لازم نيست اگر مطابق سليقه شما نبود حتما صادق باشيد، ممكن است اين صداقت و رك گويي شما موجب رنجش طرف مقابل شود.

2- صداقت در مورد دلخوري‌هاي مربوط به خانواده همسر كه بدون ملاحظه با همسرتان در ميان مي‌گذاريد اصلا لزومي ندارد.

3- اگر كسي پشت سر همسر شما بدگويي كرد، درست نيست دقيقا همان حرف‌ها را براي همسرتان بازگو كنيد. بلكه اگر موضوع خيلي اهميت داشت و پاي اشتباهات همسرتان در ميان بود، سعي كنيد به نرم ترين حالت ممكن، جوري كه همسرتان ذره‌اي متوجه بدگويي ديگري از خودش نشود، ماجرا را با او در ميان بگذاريد. صداقت در زندگي مشترك به اين معني نيست كه تمام ضعف‌هاي همسرتان را بدون ملاحظه به او بگوييد.

4- اين كه چه تعداد زيادي خواستگار داشته‌ايد موضوعي نيست كه بخواهيد با نامزدتان در ميان بگذاريد و صداقت كامل داشته باشيد. اين كار باعث بي اعتمادي، سرخوردگي، تحقير و احساس ناامني مي‌شود. گفتن هر مزاحمتي و پيشنهادي تنها شك و سوءظن را همسرتان بيشتر مي‌كند؛ تنها در مواقعي كه موضوع جدي بود بايد به همسرتان اطلاع دهيد. براي اطلاع بيشتر از صداقت در خانواده كليك كنيد.

 

راهكارهايي براي افزايش صداقت با همسر

معمولا بيشتر آدم‌ها از دروغ گفتن در زندگي مشترك به عنوان راهي براي حفظ شخصيت، ايجاد آرامش و دوستي استفاده مي‌كنند. چه بسا فرد دروغگو با خود مي‌انديشد كه اگر درباره كارهايش دروغ بگويد راحت تر است تا آن كه مورد توهين و سرزنش قرار بگيرد يا از انجام كار مورد علاقه‌اش محروم شود. بنابراين بهترين راه حل براي اين كه همسرتان دروغ نگويد اين است كه به او احساس امنيت بدهيد و شرايطي را فراهم كنيد كه او از راستگويي هراسي نداشته باشد. تقويت رابطه عاطفي مي‌تواند اين هراس را از بين ببرد تا صداقت در زندگي مشترك ايجاد شود و امنيت مورد نياز را به وجود آورد .

زماني كه بخواهيد دروغ را از زندگي خود حذف كنيد، بايد ابتدا در خودتان تغييراتي به وجود آوريد. بايد به اين شناخت نسبي برسيد كه دروغ گفتن به همسرتان چه آسيب‌هاي جدي‌اي را به زندگي زناشويي وارد مي‌كند. هر وقت موضوعي پيش آمد كه در آن شرايط قادر به گفتن حقيقت نبوديد، بهترين پاسخ آن است كه بگوييد «فعلا از من نپرس، هر وقت شرايط و موقعيت فراهم شود حقيقيت را مي‌گويم»، در اين صورت دروغي هم گفته نمي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر از پيامدهاي دروغ گفتن به همسر كليك كنيد.

 

تاثير خدمات روانشناسي بر صداقت در زندگي مشترك

همانطور كه گفته شد صداقت يكي از مهم‌ترين پايه‌هاي زندگي مشترك است و بدون آن زندگي زناشويي با مشكلات و آسيب‌هاي بي شماري مواجه مي‌شود. اما شايد گفتن تمام حقيقت هم براي شما سخت باشد و نگران مشكلاتي باشيد كه پس از آن رخ دهد. در اين شرايط چگونگي بيان حقيقت و حد و مرز گفتن آن بسيار مهم و ضروري است. به همين دليل توصيه مي‌شود كه حتما از كمك يك متخصص بهره‌مند شويد تا شما را در اين زمينه ياري كند. با كمك روانشناس مي‌توانيد اعتماد را در رابطه عاطفي‌تان به وجود آوريد و خانواده سالم خود را شكل دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه صداقت در زندگي زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: صداقت در زندگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: صداقت در زندگي،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۱:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی