مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج با مرد كوچكتر از خود چه عواقبي مي‌تواند داشته باشد؟  تفاوت سني مناسب در ازدواج ميان زن و مرد يكي از عوامل مهمي است كه رضايت از زندگي مشترك را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اگر زن و مرد از نظر سني با هم تناسب داشته باشند يعني مرد با فاصله سني مشخصي (بين 3 تا 7 سال) از زن بزرگتر باشد؛ از نظر عقلي، فيزيكي، تجربي، جنسي و غيره نيز با يكديگر هماهنگ‌تر خواهند بود. با اين حال بسياري از مردان تمايل دارند با زن كوچكتر از خود ازدواج كنند و براي زنان نيز مشكلي وجود ندارد. اين افراد معتقدند عشق سن و سال نمي‌شناسد و مهم تفاهم و درك متقابل است. اين از موضوعاتي است كه در مشاوره قبل از ازدواج مي‌توانيد با مشاور متخصص مطرح نماييد.

منبع: ازدواج با مرد كوچكتر

 

ازدواج با مرد كوچكتر از خود | چرا بهتر است مرد بزرگتر باشد؟

زمان و سن مناسب براي ازدواج از اولين مسائلي است كه در ازدواج مطرح مي‌شود. تناسب سني دختر و پسر با يكديگر از عوامل مهم ايجاد تفاهم و تناسب بيشتر ميان آن دو است. هر چقدر اين فاصله سني بيشتر شود ميزان تفاهم ميان زن و مرد كمتر خواهد شد. اگر هم كه سن زن بيشتر از مرد باشد تفاهم كمتري به وجود مي‌آيد. البته در اين امر نيز مثل اصول و امور ديگر استثناهايي وجود دارد. ممكن است در اطراف شما چنين ازدواجي اتفاق افتاده باشد و طرفين هم از زندگي‌شان راضي باشند ولي به صرف اين چند مورد نمي‌توان ريسك كرد. شايد شما نتوانيد مانند آن‌ها درست انتخاب كنيد و زندگيتان را مديريت نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه زمان و سن مناسب براي ازدواج كليك كنيد.

مشكلات ازدواج با مرد كوچكتر از خود

در ازدواج‌هايي كه مرد كوچك‌تر است معمولا مشكلاتي به وجود مي‌آيد كه عبارتند از:

1. مادري كردن در ازدواج با پسر كوچك تر

وقتي زن بزرگ‌تر باشد چون خود را پخته‌تر و باتجربه‌تر از مرد كم‌سن و سال مي‌‌‌داند، در طول زمان سعي مي‌كند همسر خود را كنترل نمايد. زن مانند مادر شروع به نصيحت و سرزنش شوهر خود خواهد كرد و در اين شرايط زن دچار خستگي، درماندگي و استيصال مي‌‌شود و مرد براي حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله در مقابل همسرش مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه تفاوت سني مناسب در ازدواج كليك كنيد.

2. سرد شدن رابطه عاطفي

 اگر مردي به خاطر توان اقتصادي زن با او ازدواج كرده باشد، ممكن است زن احساس عشق واقعي از مرد نگيرد و به خاطر مسئوليت امور مالي، دچار فرسودگي جسمي‌‌ و رواني شود و رابطه به تعارض و سردي كشيده شود. 

3. مرد كوچك‍تر حوصله‌تان را سر مي‌برد

پس از گذشت مدتي ممكن است از خامي و بي‌تجربگي و رفتارهاي متفاوت همسرتان دلزده شويد و او برايتان خسته كننده شود. همانطور كه گفته شد زنان سريع‌تر به رشد ذهني مي‌رسند و مرد كوچك‌تر از نظر ذهني و رفتاري بسيار متفاوت از شما رفتار خواهد كرد. 

4. ازدواج با مرد كوچكتر از خود | دست كشيدن از علائق

ممكن است براي جلب رضايت همسرتان، از علائق و تمايلات خود فاصله بگيريد و پا به پاي همسرتان، به انجام فعاليت‌هاي مورد علاقه او بپردازيد. مسلما همسرتان دوستان و روابط اجتماعي خاص خود را دارد و شما براي پذيرفته شدن در اين جمع‌ها مجبور به تغيير خود باشيد. اين تغييرات شايد در ابتدا لذت بخش به نظر برسد اما به تدريج متوجه مي‌شويد كه از خودتان فاصله گرفته‌ايد. 

5. شك كردن به خود

ممكن است پس از گذشت مدتي كه سن‌تان بالاتر رفت، خودتان را با زنان هم سن و سال اطراف همسرتان مقايسه كنيد و اعتماد به نفستان را از دست بدهيد. حتي ممكن است به اين دليل به همسرتان نيز شك كنيد و نسبت به او بي اعتماد شويد. بي اعتمادي به همسر پايه و اساس بسياري از مشكلات در زندگي مشترك است. 

6. كاهش كيفيت رابطه جنسي

به طور معمول زنان زودتر به بلوغ جنسي مي‌رسند در نتيجه نيازهاي جنسي‌شان زودتر از مردان فروكش مي‌كند. معمولاً خانم‌ها در ميانسالي دچار سردي در روابط زناشويي مي‌شوند. تصور كنيد اگر سن مرد از زن كمتر باشد دوران سردي زن دقيقاً با دوران شور و هيجان همسرش مصادف مي‌شود. خانم‌ها به علت زايمان و شير دهي زودتر طراوت جسمي و شادابي خود را از دست مي‌دهند و روند پيري را سريع‌تر تجربه مي‌كنند. 

ازدواج با مرد كوچكتر از خود | جلوگيري از اختلاف

با وجود تمام اين مسائل و مشكلات، بسياري از خانم‌ها تمايل دارند با فرد مورد نظر خود كه از او كوچكتر است ازدواج كنند. آن‌ها اينگونه استدلال مي‌كنند كه عشق و تفاهم مهم است نه تفاوت سني. در اين شرايط رعايت نكات زير مي‌تواند از بروز اختلافات احتمالي در آينده جلو گيري كند.
قدرت مديريت را به مرد واگذار كنيد. به او ميدان بدهيد تا در زندگي خود را نشان دهد و سعي در كنترل او نداشته باشيد. رضايت خانواده‌ها را جلب كرده و بدون رضايت آن‌ها ازدواج نكنيد. زن بايد دغدغه حفظ شادابي و جواني خود را داشته باشد و زياد به ظاهر و پوست خود اهميت دهد. مشاوره ازدواج دريافت كنيد و در انتخاب همسر خود سرانه عمل نكنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه انتخاب همسر مناسب كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج

ازدواج مساله بسيار پيچيده‌اي است كه موارد بسيار زيادي بر آن تاثير مي‌گذارند. همانطور كه گفته شد ازدواج با مرد كوچكتر از خود مشكلات خاصي را به دنبال دارد. اما اگر همچنان قصد داريد كه با فرد مورد نظر خود ازدواج كنيد، توصيه مي‌شود كه قبل هر اقدامي با يك روانشناس مشورت نماييد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا تفاهم ميان خود را بسنجيد و در صورت عدم تفاهم، راه‌هايي را جهت ايجاد آن به شما آموزش مي‌دهد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با مرد كوچكتر از خود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج با مرد كوچكتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با مرد كوچكتر،
موضوع:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۱:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی