مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بنظر مي‌رسد پشيماني بعد از طلاق احساسي شايع در ميان اكثر زوج‌هاي جداشده باشد. طلاق به معناي جدايي زوجين از يكديگر و به دليل شكست در زندگي مشترك است. اساسا ازدواج با عشق و علاقه هر دوطرف نسبت به يكديگر شروع مي‌شود اما گاهي اوقات اين عشق دوام چنداني نمي‌يابد و به طلاق و جدايي ختم مي‌شود. افراد بعد از طلاق درگير احساسات متفاوتي مي‌شوند كه از آن‌ها مي‌توان به دلتنگي و پشيماني اشاره كرد. آنان از اين كه چرا براي دوام زندگي مشتركشان تلاش كافي نكرده‌اند، دچار عذاب وجدان مي‌شوند. در اين مقاله قصد بررسي علل احساس پشيماني بعد از طلاق را داريم و در پايان به نكاتي در رابطه با از بين بردن اين حس در افراد اشاره مي‌كنيم. اگر در حال تصميم‌گيري راجع به طلاق هستيد، مي‌توانيد از مشاوره قبل از طلاق كمك بگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

منبع: طلاق

 

الف) پشيماني بعد از طلاق : نگاهِ منفي جامعه

جامعه در غالب موارد نسبت به افرادي كه طلاق گرفته‌اند ديد مثبتي ندارد؛ خصوصاً اگر در جامعه‌اي سنتي و پايبند به اصول كلاسيك خانواده زندگي مي‌كنيد. در نتيجه همين ديد منفي، بعضا تنش‌هاي فكري با اجتماع و نهايتا فشار فكري دامن فرد مطلقه را مي‌گيرد. اين وضعيت در خانم‌ها شدت بيشتري دارد. يك از سنگين‌ترين اثرات اين وضعيت، عذاب وجدان و پشيماني شديد فرد است. به اين ترتيب كه فرد خود را به خاطر اين كار ملامت و سرزنش مي‌كند. براي كسب اطلاعات در زمينه زندگي بعد از طلاق كليك كنيد. 

ب) پشيماني : تاثير طلاق بر زندگي فرزندان

طلاق براي زندگي تمام فرزندان به خصوص كودكان تهديدي دردناك محسوب مي‌شود. چراكه از اين پس به عنوان فرزندان طلاق شناخته مي‌شوند. كودكان به دليل تاثير پذيري بالا در غالب موارد دچار عواقب منفي طلاق خواهند شد. فراتر از تمام دلتنگي‌هايي كه در نتيجه طلاق براي كودك پيش مي‌آيد، دلتنگي پدر و مادر است. بعد از طلاق نيازهاي عاطفي كودك به حضور پدر و مادر به طور كامل برطرف نمي‌شود. بنابراين جدايي ضربه عاطفي مهمي به كودكان وارد مي‌آورد. پدر و مادر نيز به خاطر عشقي كه به فرزند خود دارند با ديدن اين شرايط دچار پشيماني بعد از طلاق مي‌شوند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه فرزندان طلاق كليك كنيد.

ج) تاثير طلاق بر ازدواج بعدي شما

اكثر افرادي كه طلاق مي‌گيرند در صدد ازدواج مجدد بر مي‌آيند؛ درحالي كه ممكن است هنوز آثار طلاق از بين نرفته باشد. ازدواج مجدد مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد اما نكته اينجاست كه بعضي از افراد بدون اين كه آثار ناشي از جدايي و طلاق را از بين ببرند دست به ازدواج مجدد مي‌زنند. افرادي كه بعد از طلاق گرفتن بدون توجه به اتفاقي كه افتاده و بررسي دلايل آن دوباره ازدواج مي‌كنند، در غالب موارد در زندگي مشترك جديد خود نيز دچار مشكل مي‌شوند. اين افراد آن بخش از رفتارهاي خود كه در طلاق تاثيرگذار بوده را نشناخته‌اند و همين رفتارها در زندگي جديد دوباره مشكل ساز شده و فرد گرفتارپشيماني بعد از طلاق مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه آثار طلاق كليك كنيد. 

د) اهميت وضعيت اقتصادي

طلاق به خودي خود هزينه‌هاي قابل توجهي دارد. جداي از آن هزينه‌هاي زندگي بعد از طلاق بسيار بيشتر از زندگي قبل از طلاق است. چرا كه بعد از طلاق شما بايد خرج دو زندگي را بپردازيد. در چنين شرايطي بهترين حالتي كه پيش مي‌آيد اين است كه بيشتر كار مي‌كنيد تا درآمد خود را افزايش دهيد و بتوانيد از پس مخارج بر بياييد. در چنين شرايطي ممكن است پشيماني بعد از طلاق به افسردگي نيز منجر شود. براي اطلاع بيشتر در زمينه افسردگي بعد از طلاق كليك كنيد. 

ه) دلتگي بعد از طلاق

يكي ديگر از مهم‌ترين دلايل پشيماني بعد از طلاق، احساس دلتنگي است. زنان و مردان به دلايل متعددي دچار دلتنگي بعد از طلاق مي‌شوند. علاقه به همسر سابق، مرور خاطرات گذشته و... از دلايل دلتنگي است. اگر هنوز نتوانسته‌ايد همسر سابق خود را فراموش كنيد، مي‌توانيد با كمك گرفتن از يك روانشناس، مشكلات خود در زندگي سابق را ريشه يابي و برطرف كرده و سپس براي ازدواج مجدد اقدام كنيد. 

رفع احساس پشيماني بعد از طلاق  | ماهي را هر وقت از آب بگيري...

براي رفع احساس پشيماني بعد از طلاق چه بايد كرد؟ اول از همه بايد بگوييم كه بخشي از اين پشيماني كاملا طبيعي است. چرا كه طلاق يك تصميم بسيار سخت و بزرگ است كه زندگي شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اولين قدم اين است كه بدانيد هيچ وقت براي تلاش كردن دير نيست. در اين رابطه فرقي نمي‌كند كه تلاش شما نتيجه بدهد يا نه، بلكه مهم اين است كه تمام تلاش خود را براي بازيابي زندگي مشتركتان انجام بدهيد. اگر واقعا احساس پشيماني مي‌كنيد هركاري كه براي بازيابي زندگي مشتركتان ممكن و لازم است را بكنيد.

اين كار حتي اگر نتيجه هم ندهد بخشي از عذاب وجدان و پشيماني بعد از طلاق شما را كه ناشي از عدم تلاش براي حفط زندگي مشترك بوده را از بين مي‌برد. در هر صورت اگر فرصت تشكيل دوباره زندگي مشترك قبلي فراهم شد يا نه بايد خود را ببخشيد چرا كه زندگي هنوز ادامه دارد و نبايد قبل از پايان آن، شكست را پذيرفت. اشتباهتان هرچه كه بوده بپذيريد و از آن درس بگيريد.

ايجاد رابطه دوستانه با همسر سابق

براي رفع احساس پشيماني بعد از طلاق كارهاي ديگري هم مي‌توانيد انجام دهيد. به عنوان مثال ايجاد يك رابطه دوستانه با همسرتان بعد از طلاق مي‌تواند اين احساس را كاهش بدهد. چنين رابطه‌اي به خصوص هنگامي كه شما فرزند داريد بسيار موثر و كارآمد است. اين وضعيت حتي مي‌تواند آشتي با همسر و آغاز دوباره زندگي مشترك شما را به همراه داشته باشد. در چنين شرايطي به ياد داشته باشيد كه ازدواج مجدد همسراني كه از هم طلاق گرفته‌اند يك امر كاملا طبيعي است.

فراموش نكنيد كه جدايي زوجين آسيب‌هاي فكري متعددي را به هر دو طرف وارد مي‌كند و اگر در اين ميان فرزندي هم باشد زندگي او نيز شديدا تحت تاثير طلاق قرار مي‌گيرد. در اين وضعيت بررسي تمامي جوانب امر واجب و ضروري است تا عملي نسنجيده و عجولانه انجام ندهيد. فراموش نكنيد كه شما در برابر زندگي مشتركتان مسئول هستيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر پشيماني بعد از طلاق

پشيماني بعد از طلاق و تمايل به رجوع براي بسياري از افراد اتفاق مي‌افتد اما مسلما كار راحتي نيست. موارد زيادي در طلاق يك زوجين تاثير گذار هستند و مطمئنا مشكلاتي در زندگي شما بوده كه تصميم به طلاق گرفته‌ايد. حال اگر قصد بازگشت داريد بايد ابتدا آن مشكلات را برطرف سازيد تا زندگي مشترك مجددتان با موفقيت انجام گرفته و پيش رود. با كمك گرفتن از يك فرد متخصص مي‌توانيد مشكلات را ريشه يابي كرده و در جهت برطرف كردن آن‌ها گام برداريد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره طلاق تلفني كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه پشيماني بعد از طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق،
موضوع:
[ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۲:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی