مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شباهت فرزندان با پدر و مادر از نظر رواني و شخصيتي چقدر حقيقت دارد؟ و تا چه حد اين مسئله مي‌تواند در ازدواج تأثير داشته باشد. بسياري از افراد معتقدند كه رفتارهاي فرزندان و ويژگي‌هاي شخصيتي‌شان مي‌تواند كاملاً با والدين آن‌ها متفاوت باشد و نبايد فرزندان را بر اساس خانواده‌ها قضاوت كرد؛ در حالي كه برخي ديگر معتقدند از رفتارهاي والدين افراد مي‌توان در مورد انتخاب براي ازدواج تصميم گرفت. اگر در مورد اين موضوع سؤالاتي در ذهن خود داريد، در اين مقاله به مسائل اصلي اين موضوع پرداخته‌ايم كه خواندن آن برايتان مفيد خواهد بود. همچنين شما مي‌توانيد با استفاده از مشاوره ازدواج، شباهت فرزندان با پدر و مادررا بررسي كرده و از انتخاب خود براي ازدواج اطمينان حاصل نماييد.

منبع: شباهت فرزندان با پدر و مادر

 

شباهت فرزندان با پدر و مادر هميشه حقيقت دارد؟

دلايل بسياري وجود دارد كه باعث مي‌شوند شباهت فرزندان با پدر و مادر اتفاق بيفتد. از جمله اين دلايل مي‌توان به اين مسئله اشاره كرد كه پدر و مادرها سبك‌هاي تربيتي متناسب با خصوصيات رفتاري خود را در ارتباط با فرزندانشان برمي‌گزينند و اين سبك‌هاي تربيتي مستقيماً بر خلق و خو و رفتار فرزندان تأثير مي‌گذارد. براي مثال والديني كه در زندگي افراد آسان‌گيري هستند در تربيت فرزندان نيز فشار و كنترل كمتري را به آن‌ها وارد مي‌كنند و درنتيجه به احتمال بيشتري فرزندان آسان‌گيري مانند خود را پرورش مي‌دهند. نقش مادر در تربيت فرزندان بايد در همين زمينه شباهت فرزندان با پدر و مادر مورد توجه قرار گيرد. براي اطلاع بيشتر در زمينه نقش مادر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

اما به اين مسئله توجه كنيد كه تربيت والدين و نوع خصوصيات آن‌ها تنها فاكتورهاي تعيين كننده در ويژگي‌هاي افراد نيستند بلكه هر فرد با ويژگي‌هاي منحصر به فردي به دنيا مي‌آيند و ممكن است در طول زندگي خود در محيط‌هايي قرار بگيرند و تحت تجربيات خاص خود به ويژگي‌هاي متفاوتي نسبت به خانواده دست يابند. در حقيقت آنچه كه اهميت دارد اين است كه شما بتوانيد ديد انعطاف‌پذيري در اين مورد داشته باشيد. يعني بدانيد كه شباهت فرزندان با پدر و مادر صد در صد نيست اما در عين حال نمي‌توان نقش تربيت خانواده را ناديده گرفت. چگونگي رفتار با فرزندان، منش فرد را شكل مي‌دهد در حاليكه ويژگي‌هاي ژنتيكي از پدر و مادر به ارث رسيده و چندان قابل تغيير نيستند. براي اطلاع بيشتر در مورد چگونگي رفتار با فرزندان كليك كنيد.

شباهت فرزندان با پدر و مادر | تجارب آسيب‌زاي والدين تا چه حد فرزندان را درگير خود مي‌كند؟

بسياري از افرادي كه به مراكز مشاوره مراجعه مي‌كنند به دليل شرايط خاص خانواده فرد مقابل خود در ازدواج با او دچار شك و ترديد مي‌شوند. براي مثال ازدواج با كسي كه والديني درگير اعتياد دارد براي هركسي آسان نيست و نگراني‌هاي بسياري را به همراه مي‌آورد.

در اين مورد بايد گفت كه شما نمي‌توانيد بر اساس ضعف‌ها و نقايص والدين و شباهت فرزندان با پدر و مادر، آن‌ها را قضاوت كنيد. براي بررسي وضعيت سلامت روان فرد مورد نظر خود بايد به عنوان يك فرد مستقل به او نگاه نگاه كرده و ببينيد كه تا چه حد براي متمايز شدن از محيط آسيب‌زاي خود تلاش كرده است. براي اطلاع بيشتر در زمينه سلامت روان كليك كنيد.

چه‌بسا افرادي كه با وجود ضعف‌هاي خانوادگي به بزرگ‌ترين پيشرفت‌ها دست يافته‌اند. با اين حال در نظر داشته باشيد كه اين موارد نبايد موجب سهل‌انگاري شما در انتخابتان شود. چرا كه زندگي در محيط آسيب زا به خصوص در دوران كودكي ممكن است تاثيرات پايداري در شخصيت و روان افراد بگذارد. به همين خاطر هنگامي كه شما مي‌خواهيد با فردي ازدواج كنيد كه داراي مشكلات خانوادگي است بايد حساسيت بيشتري به خرج دهيد و با بررسي شباهت فرزندان با پدر و مادر، چالش‌هاي پيش‌روي خود را به طور دقيق‌تري در نظر بگيريد.

مراجعه به مشاوره پيش از ازدواج كمك بسياري به شما مي‌كند تا از شباهت فرزندان با پدر و مادر آگاه شده و بفهميد فرد مورد نظرتان تا چه حد توانسته تفاوت‌هاي لازم را در خود ايجاد كند. همچنين در طي جلسات مشاوره شما مي‌توانيد از ميزان سلامت رواني يكديگر بيشتر آگاه شويد تا بببينيد تا چه حد مي‌توانيد با شرايط خانوادگي او سازگار شويد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

شما مي‌توانيد به مراجعه به روانشناس، سلامت روان خود و طرف مقابل‌تان را به خوبي بسنجيد و با آگاهي از شباهت فرزندان با پدر و مادر، گامي در جهت ازدواج موفق و تشكيل خانواده سالم برداريد. امروزه بسياري از افراد به دليل كمبود وقت، امكان مراجعه حضوري به روانشناس را ندارند و حتي بسياري نيز در مشاوره حضوري معذب شده و نمي‌توانند به راحتي صحبت كنند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا هركجا كه هستيد به صورت تلفني با روانشناسان صحبت كرده و با صرف كمترين وقت بهترين خدمات مشاوره را دريافت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه شباهت فرزندان با پدر و مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: شباهت فرزندان با پدر و مادر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۱:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی