مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از نقش خانواده در انتخاب شغل آگاهي داريد؟ امروزه انتخاب شغل مناسب يكي از دغدغه‌هايي است كه بسياري از جوانان در اوايل دهه بيست سالگي با آن رو به رو مي‌شوند. علايق، مهارت‌ها، نگرش به كار و... از جمله پارامترهايي هستند كه خانواده در شكل گيري آن‌ها نقش به سزايي دارد. خانواده به طور مستقيم و غير مستقيم بر فرد اثر گذاشته و آينده او را تعيين مي‌كند. هر خانواده اي براي آينده مالي فرزند خود روش‌هاي مخصوص به خود را به كار مي‌گيرد. بهتر است بدانيد كار و حرفه يكي از محورهاي اصلي تعليم و تربيت است، به اين معني كه مانند ساير مسائل تربيتي بايد از كودكي، فرزندان با مفاهيم درست درباره آن آشنا شده و در اين زمينه پرورش يابند. براي كسب اطلاعات بيشتر از انتخاب شغل مناسب كليك كنيد.

منبع: نقش خانواده در انتخاب شغل

 

نقش خانواده در انتخاب شغل | مشكلات خانواده ها با فرزندان در حوزه كار

بسياري از خانواده‌ها علاقه دارند فرزندشان را طوري تربيت كنند كه در آينده بتواند گليم خود را از آب بيرون كشيده و موفق شود. براي اين امر بايد پيش از به وجود آمدن چالش‌هاي دوران نوجواني به فكر چاره بود. براي اطلاع بيشتر از چالش هاي دوران نوجواني كليك كنيد.

با نگاهش به مشكلات جوانان با خانواده‌ها در زمينه كار و استقلال مالي خواهيد ديد كه ريشه بسياري از مشكلات، در نوع نگرش فرزندان نسبت به كار و مسائل اقتصادي است. از جمله نگرش‌هايي كه مي‌تواند به عنوان سرعت گير در مسير موفقيت عمل كنند به شرح زير هستند:

- نبود كار

- احساس بي مسئوليتي درقبال وظايف محوله

- توقع از خانواده‌ها براي حمايت مالي همه جانبه از موارد مهم در نقش خانواده در انتخاب شغل

- انتظار سودهاي كلان با كمترين كار و تلاش

چه عواملي در به وجود آمدن اين نگرش‌ها تاثير دارند؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت تمام سيستم‌هاي خرد و كلان اجتماعي، مثل سيستم‌هاي آموزشي و تربيتي كه در مركز آن‌ها خانواده قرار دارد نقش بسزايي در شكل گيري اين عقايد ايفا مي‌كنند. در واقع بيشتر عقايد فرزند شما حاصل مجموع آموزش‌هايي است كه در سنين كودكي و نوجواني كسب مي‌كند. پس اگر نگران آينده فرزندتان هستيد بيش از هر چيز بايد به تعليم وتربيت او براي پرورش نگرش‌هاي درست به خصوص در دوره كودكي و نوجواني، اهميت دهيد. براي آگاهي در زمينه احترام در خانواده كليك كنيد.

نقش خانواده در نگرش افراد به شغل

نقش خانواده به دو صورت مستقيم و غير مستقيم در شكل گيري نگرش فرزندان مشخص مي‌شود:

1. نقش خانواده در انتخاب شغل | نقش مستقيم خانواده ها در نگرش فرد به كار

فرد از طريق همانندسازي و الگوپذيري از والدين نگرش‌هايش را شكل مي‌دهد. اين همانندسازي ابتدا از ظاهر آغاز مي‌شود. مثلا فرزند دختر دوست دارد لباس‌هايي مانند مادر بپوشد و يا فرزند پسر دوست دارد علاقه مندي‌هاي پدر مثل علايق ورزشي او را دنبال كند. به تدريج كودكان در مسير شناسايي محيط پيرامون خود از ظاهر فراتر رفته و عقايد والدين خود را نيز جذب مي‌كنند. آن‌ها سعي مي‌كنند دنيا را مانند افراد مهم زندگي خود ببينند.

پس بسيار مهم است كه از همان دوران كودكي براي فرزندان خود الگوي مناسبي باشيد و نقش خانواده در انتخاب شغل را جدي بگيريد. والديني كه مسئوليت پذير نيستند، پشتكار كمي دارند و در موقعيت‌هاي دشوار خيلي زود دلسرد مي شوند، نمي‌توانند بعدها از فرزندشان انتظار داشته باشند كه خلاف اين‌ها رفتار كنند. براي كسب اطلاع بيشتر از نقش خانواده كليك كنيد. 

2. نقش غير مستقيم خانواده ها در نگرش فرد به كار

در تعريف نقش خانواده در انتخاب شغل مي‌توان به اين اشاره كرد كه پايه‌هاي كسب استقلال، هويت فردي و اجتماعي، ارزش‌هاي اخلاقي، سازگاري، روحيه مسئوليت پذيري و مشاركت جويي در خانواده شكل مي‌گيرد. تمامي اين عوامل نقش تعيين كننده‌اي را در نگرش و رفتار حرفه‌اي فرد ايفا مي‌كند. در نتيجه شيوه تعامل خانواده با فرزند و تاثيري كه خانواده در شكل گيري شخصيت او مي‌گذارد به طور غيرمستقيم نگرش شغلي او را در آينده رقم مي‌زند. براي اطلاع بيشتر از وحدت خانوادگي كليك كنيد.

البته بايد اين نكته را در نظر گرفت كه تحقيقات نشان دهنده رابطه دوسويه‌اي بين خودپنداره فرد (تصويري كه فرد از شخصيت خود دارد) با موفقيت شغلي وجود دارد. به اين معني كه افراد داراي خود پنداره مثبت‌تر موفقيت‌هاي شغلي بيشتري كسب كرده‌اند، همچنين كساني كه موفقيت شغلي و يا تحصيلي داشتند، خودپنداره قوي تري را شكل داده‌اند.

نقش خانواده در ايجاد انگيزش براي كار كردن

انگيزش يك اصطلاح كلي‌ مي‌باشد كه دربرگيرنده تمام فرايندهايي است كه به نوعي در ايجاد، جهت دهي و حفظ فعاليت‌هاي جسمي و رواني موثر است. درواقع انگيزش براي فرد حالتي دروني ايجاد مي‌كند تا رفتارهاي معطوف به هدف خود را انجام دهد. انسجام خانوادگي كمك مي‌كند تا فرزندان با استفاده از تجربه‌هاي والدين، انگيزه‌هاي دروني خود را ارتقا دهند. اين نوع ارتباط در يك خانواده سالم به راحتي ايجاد مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد.

1. نقش خانواده در انتخاب شغل | انگيزش بيروني

انگيزش مي‌تواند به دو صورت بيروني ودروني براي فرد ايجاد شود. در انگيزه بيروني مشوق‌هايي كه در محيط قرار دارد فرد را به سمت هدفش هدايت مي‌كند. مثل اينكه شما در قبال مسئوليت پذيري فرزندتان او را تحسين كرده و هديه اي برايش در نظر مي‌گيريد. اين كار در واقع نشان مي‌دهد كه براي فرزندتان انگيزه بيروني فراهم مي‌كنيد؛ اما آنچه كه بيشتر از اين اهميت دارد اين است كه بتوانيد به تدريج فرزندتان را از انگيزه‌هاي بيروني به سمت انگيزه‌هاي دروني هدايت كنيد. انسجام خانوادگي در اين كار به شما كمك مي‌كند. براي آگاهي بيشتر از انسجام خانوادگي كليك كنيد. 

2. انگيزش دروني

از نقش خانواده در انتخاب شغل مي‌توان به ايجاد انگيزه‌هاي دروني اشاره كرد. انگيزه‌هاي دروني از آن جهت اهميت دارد كه از منابع بيرون سرچشمه نمي‌گيرند. كودكي را تصور كنيد كه يادگرفته در ازاي هر فعاليت خوب جايزه‌اي دريافت كند. در اين صورت اگر در شرايطي جايزه دريافت نكند، او ديگر حاضر به انجام آن كارها نيست.

رفتار درست آن است كه ابتدا براي جلب توجه فرزندتان به كاري مثبت، مثل تقويت مسئوليت پذيري كودكان، از انگيزه بيروني استفاده كنيد اما پس از آن به تدريج مشوق‌هاي بيروني را كاهش داده و تلاش كنيد تا فرزندتان براي مفاهيمي هم چون پشتكار، مسئوليت پذيري و... به خودي خود ارزش قائل باشد و در نبود مشوق‌هاي بيروني هم از درون راغب باشد تا اين ويژگي‌هاي ارزشمند را كسب كند. براي اطلاع بيشتر از مسئوليت پذيري كودكان كليك كنيد. 

در نتيجه بدون آنكه لازم باشد با نگراني و نصيحت، فرزندتان را به سمت كار وموفقيت هدايت كنيد، تنها با پيش گرفتن روش‌هاي درست تربيت كودك به صورت غير مستقيم به خواسته خود دست مي‌يابيد. البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه به كارگيري شيوه‌هاي درست تربيتي نيز به سادگي حاصل نمي‌شوند و نيازمند تلاش، مطالعه و يادگيري از طرف والدين هستند. براي آگاهي بيشتر از مشاوره كودك كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي در انتخاب شغل

روانشناس به شما كمك مي‌كند تا نگرش فرزندتان را نسبت به شغل و آينده بررسي كرده و اينگونه او را به سوي موفقيت هدايت كنيد. همچنين با كمك روانشناس مي‌توانيد استعدادهاي فرزند خود را شناسايي كرده و با تقويت آن‌ها، رشد و پيشرفت فرزند خود را از سنين كودكي تضمين نماييد. ايجاد انگيزه‌هاي دروني و بيروني در كودكان نيازمند رعايت اصولي است كه با نظر روانشناس متخصص مي‌توانيد اين كار را به بهترين نحو انجام دهيد. پس توجه داشته باشيد كه نقش خانواده در انتخاب شغل بسيار مهم است و بايد اين وظيفه را به بهترين نحو انجام دهيد. روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت‌تان هستند تا در هر كجا كه هستيد شما را ياري كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه نقش خانواده در انتخاب شغل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: نقش خانواده در انتخاب شغل

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۵:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی